Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jakie opinie o silnikach TD oraz TDS ???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
141 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   szepan

szepan

    going sideways ;)

  • 41 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 13 lutego 2010 - 13:39

tak jak w temacie ;) mam nadziej ze w dobrym miejscu umiejscawiam temat a jak nie to nie bijcie:dziura: mianowicie chodzi o to że mój Szwagrito chce sobie kupić diesla z jednym z tych silników i chcielibyśmy poznać opinie na ich temat najlepiej od ludzi którzy tak owych używają czy są jakieś kłopoty częste awarie itp. z góry dziękuję za pomoc ;) pozdrawiam ;)

#2 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 lutego 2010 - 13:43

wszystko masz o awariach i co i jak się ma i częste przyczyny TD w dziale diesel. ja nie narzekam na moją chociaż uszczelkę pod głowicą musiałem wymienić. nie ma tak źle...

#3 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2010 - 13:59

Z jednym z tych silników? TDS-a nie było w Omedze, to oznaczenie używane przez BMW. W Omedze miałeś silniki:
2.0 Dti
2.2 Dti
2.5 TD
2.5 Dti.
Ciebie zapewne interesuje 2.5 TD montowany od 94 do 01 roku.
Jeśli kupisz zadbany i sam będziesz dbał, to silnik jest nie do zajechania. Turbo siada niezwykle rzadko, chyba tylko z jednym przypadkiem się spotkałem odkąd jestem tu na forum. Najlepiej kupić RM 96, który wyposażony jest w przepływomierz i dodatkowych 15 km. W serii jedzie to wystarczająco, aby się przemieszczać od punktu A do punktu B, ale szybko się nudzi.
Słabe punkty:
- nastawnik
- wisko
- głowica (z tym, że żeby ją zajechać musisz dać w palnik na całkiem zimnym silniku, a tego nikt o zdrowych zmysłach nie robi.).

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2010 - 14:03

niema czegoś takiego jak TD i TDS to ten sam silnik M51 z BMW natomiast jest TD i DTI i tu już jest różnica bo DTI to jedna generacja wyżej (zasilanie CR) TD ma 130KM a DTI 150KM

#5 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 13 lutego 2010 - 16:23

Główne usterki, jakie pojawiają się w tym silniku, dotyczą układu paliwowego (pompy, nastawnika). Przy 'intensywnym' użytkowaniu lubią padać uszczelki i pękać głowice. Wszystkie inne awarie występują sporadycznie i są wynikiem wyeksploatowania, więc jeżeli szwagier kupi zadbany egzemplarz, to będzie nim jeździł długo i w miarę bezawaryjnie.

Nie wiem ile w tym prawdy, ale w BMW pisali, że te silniki potrafiły do 800 tysięcy latać bez remontu.

#6 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2010 - 17:00

Główne usterki, jakie pojawiają się w tym silniku, dotyczą układu paliwowego (pompy, nastawnika). Przy 'intensywnym' użytkowaniu lubią padać uszczelki i pękać głowice. Wszystkie inne awarie występują sporadycznie i są wynikiem wyeksploatowania, więc jeżeli szwagier kupi zadbany egzemplarz, to będzie nim jeździł długo i w miarę bezawaryjnie.

Nie wiem ile w tym prawdy, ale w BMW pisali, że te silniki potrafiły do 800 tysięcy latać bez remontu.


gadalam kiedys z taksiarzem (przypadkowa rozmowa pod dworcem pkp) ktory mial u siebie okolo 500 tys i glowicaod nowosci

jedyne co robil z motorem to turbo, pompa, wtrysk sterujacy,koncowki wtryskow, kilka razy visco, i przerozne duperele jak pekniete wez, wezyki przelewowe i takie tam jak w kazdym przecietnym samochodzie

ja bym sie nie sugerowal tutaj opiniami ze to barzo awaryjne silniki bo to zalezy od tego jak ktos sie samochodem posluguje:D i nawet nowego tdi by sie dalo znalezc ktory ledwo zipie
2.5td to silnik usterkowy a nie awaryjny i usuniecie drobnych usterek nie jest wcale czasochlonne i trudne

ja tam jestem ogolnie zadowolony, silnik dosc mocny jak na takie auto, pali tez jakos normalnie,
jak ktos nastawiony na diesla to z czystym sumieniem polecam,

jako najwieksza wade uwazam trudny dostep do takich elementow jak rozrusznik i swiece zarowe, ogolnie to co by sie tam nie chcialo zdlubac to trzeba kolektor zdejmowac

#7 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2010 - 17:08

jako najwieksza wade uwazam trudny dostep do takich elementow jak rozrusznik i swiece zarowe, ogolnie to co by sie tam nie chcialo zdlubac to trzeba kolektor zdejmowac

30 minut, bierzesz piwko i sobie grzebiesz, sama przyjemność :)
Dla tego silnika jest jedna, jedyna zasada, która brzmi następująco "jak się dba, tak się ma!". Będziesz przestrzegał wymian oleju, filtrów to będziesz jeździł tak długo, aż rdza nie wszamie całej karoserii.

#8 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2010 - 17:22

30 minut, bierzesz piwko i sobie grzebiesz, sama przyjemność


ja tam uwielbiam przy swoim aucie dlubac ale zycie jest do d...y i nie ma tak dobrze ze na wszystko jest czas
a zazwyczaj jak na nic czasu nie ma to sie cos zepsuje, a jak czas jest to sie wszystko co trzeba porobi i nie ma co robic a popsuc sie nic nie chce i tyle:D

i oprocz tego jak kanalu ani podnosnika nie ma to tez trudno cokolwiek grubszego zrobic ale to juz chyba z kazda omega tak jest, bo wkoncu to nie polonez zesie go na bok majgnie i sie robi

ten silnik napewno nie jest dla ludzi ktorzy nie maja wystarczajaco czasu na takie zabiegi
a i mechanicy nie chetnie do niego podchodza bo jest czasochlonny a jak juz zacznie ktos dlubac to musi skasowac:D

#9 OFFLINE   din

din
  • 203 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: Gdynia

Napisany 13 lutego 2010 - 18:42

Ja w swojej omedze od zakupu z silnikiem nic nie musialem robic;) Co 10kkm zmineiam olej i filtry ot co.

Silnik idealnie sprawdza sie w trasie - bardzo elastyczny ;)
din;)))))

#10 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2010 - 19:09

A więc tak. Jeden będzie chwalił, a drugi wyklinał. Ja należę do tych drógich, bo miałem Omegę 2.5 TD i z mojego doświadczenia NIE POLECAM ponieważ ponad 10-cio letnie auto, zaniedbane to"kapelusz" trzeba bedzie włożyć kupę kasy, żeby to chodziło.
Nie jest w ogóle ekonomiczny, bo 10 l/100 km w Dieslu to nie wynik itp, itd.

Chcesz mieć święty spokój (Ty czy szwagier) to kup omegę w PB.

Teraz odezwą się zwolennicy Diesli i będą mnie krytykować, ale jakoś to olewam. Dla mnie TDS to pomyłka konstruktorów Austriackich z Steyer i zleceniodawców BMW i OPEL

#11 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 13 lutego 2010 - 19:36

Tylko wiesz Bzyku, w BMW to się lepiej spisywało. Poza tym diesel Opla nigdy nie był szczególnie udany no może poza cdti robionymi z Fiatem. Ogólnie polityka GM wygląda tak: jest sobie fajny silnik, co tu zrobić żeby go poprawić hmm... no to Opel dodaje mu popierdółki innowacyjne i psuje wszystko co mogło by umożliwić mu bezawaryjną eksploatację.

#12 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2010 - 19:57

A więc tak. Jeden będzie chwalił, a drugi wyklinał. Ja należę do tych drógich, bo miałem Omegę 2.5 TD i z mojego doświadczenia NIE POLECAM ponieważ ponad 10-cio letnie auto, zaniedbane to"kapelusz" trzeba bedzie włożyć kupę kasy, żeby to chodziło.

Też przed kupnem trzeba zrobić diagnostykę. Z każdym autem będzie tak, że jak kupisz zajechanego grata, to będziesz musiał włożyć, żeby to jeździło.

Nie jest w ogóle ekonomiczny, bo 10 l/100 km w Dieslu to nie wynik itp, itd.

Moja pali 9 przy wcale nie oszczędnej jeździe mieszanej. W trasie 6.5. Jak dla mnie to jest to mało. Porównujesz do 1.9 tdi np. w Passacie? Weź pod uwagę, że Pasek jest lżejszy i ma napęd na przód.

Chcesz mieć święty spokój (Ty czy szwagier) to kup omegę w PB.

No dobra... Mało jest tematów, jak ludziom się V-ki psują?

Tylko wiesz Bzyku, w BMW to się lepiej spisywało.

Chyba nie wiesz co piszesz... W Oplu była ulepszona głowica, miała większe kanały olejowe jak w BMW. Nie wiem na jakiej w ogóle podstawie napisałeś, że w BMW to lepiej się spisuje, ale ok.

no to Opel dodaje mu popierdółki innowacyjne i psuje wszystko co mogło by umożliwić mu bezawaryjną eksploatację.

A myślisz, że na czym koncerny zarabiają? Na sprzedaży aut? Oni zarabiają większość pieniędzy na serwisowaniu tych aut, a jeśli będą bezawaryjne, to co tu naprawiać? Klapki z oczu. Żaden producent nie wypuści bezawaryjnego auta. Oni mają ludzi od tego, żeby projektowali podzespoły i elementy silnika, które będą się psuły, a czego zwykły serwis nie będzie w stanie naprawić.

#13 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 13 lutego 2010 - 21:17

A więc tak. Jeden będzie chwalił, a drugi wyklinał. Ja należę do tych drógich, bo miałem Omegę 2.5 TD i z mojego doświadczenia NIE POLECAM ponieważ ponad 10-cio letnie auto, zaniedbane to"kapelusz" trzeba bedzie włożyć kupę kasy, żeby to chodziło.
Nie jest w ogóle ekonomiczny, bo 10 l/100 km w Dieslu to nie wynik itp, itd.

Chcesz mieć święty spokój (Ty czy szwagier) to kup omegę w PB.

Teraz odezwą się zwolennicy Diesli i będą mnie krytykować, ale jakoś to olewam. Dla mnie TDS to pomyłka konstruktorów Austriackich z Steyer i zleceniodawców BMW i OPEL


piszesz ze wedlug Ciebie TDS to pomylka. Ale nie wiesz o tym chyba ze jak wypuscili ten silnik do produkcji to byl on szczytem osciagniec w dziedzinie diesli. W 92 roku(e-34) 143 konie to malo? Nie sadze.
Silnik ten byl montowany tak jak wspomniales w BMW,Oplu i chyba Land roverze. Wiec to chyba o czyms swiadczy...Ale wiadomo ze to juz wiekowe auta i stan silnikow nie jest moze najlepszy ale powiedz czy benzyniaki sa w duzo lepszym stanie?

Moj TD spisuje sie dobrze, to co przy nim robilem to nowe swiece i uszczelnienie nastawnika. a Przez rok zrobilem 17.000km

#14 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2010 - 21:29

piszesz ze wedlug Ciebie TDS to pomylka. Ale nie wiesz o tym chyba ze jak wypuscili ten silnik do produkcji to byl on szczytem osciagniec w dziedzinie diesli. W 92 roku(e-34) 143 konie to malo? Nie sadze.


'92 :idea::smiech::smiech::smiech: no nie mogę. Nie wiem czy zauważyłeś, ale mamy 2010 rok a nie 1992. Swojego czasy fiat 126p to było coś

Moja pali 9 przy wcale nie oszczędnej jeździe mieszanej. W trasie 6.5. Jak dla mnie to jest to mało. Porównujesz do 1.9 tdi np. w Passacie? Weź pod uwagę, że Pasek jest lżejszy i ma napęd na przód.


Przy walce???? Chyba z wiatrakami. Co do 1.9 TDI Passata czy Audi czy Skody to Twój TDS chowa się pod stół pod każdym względem

No dobra... Mało jest tematów, jak ludziom się V-ki psują


Jest tego cała masa, ale nie w tym temacie

Ale wracając do tematu to dalej przystaję przy swoim, że Diesel + Omega = Kłopot

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2010 - 21:36

Co do 1.9 TDI Passata czy Audi czy Skody to Twój TDS chowa się pod stół pod każdym względem

ta szczególnie jeśli chodzi o kulture pracy :lol:, TDI nigdy nie będzie pracowało tak kulturalnie jak stary klekot z łamagi, VAG to jedno wielkie G moja łamaga z przebiegiem 220000 nie słepie tyle oleju co nowe VAGi

#16 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 13 lutego 2010 - 21:41

[quote name='bzyku_2002']'



Przy walce???? Chyba z wiatrakami. Co do 1.9 TDI Passata czy Audi czy Skody to Twój TDS chowa się pod stół pod każdym względem

Moj znajomy ma paska 1,9 tdi i sztychu do TD nie lapie wiec zwroc uwage na to co piszesz...

#17 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2010 - 22:10

Moj znajomy ma paska 1,9 tdi i sztychu do TD nie lapie wiec zwroc uwage na to co piszesz...


moi znajomi mają różne rzeczy... i co z tego ??

ale nie rozumiem "...sztychu..."

#18 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 13 lutego 2010 - 22:14

moi znajomi mają różne rzeczy... i co z tego ??

ale nie rozumiem "...sztychu..."


to znaczy ze chwalony tak przez Ciebie pasek jest glosny, ma duzo slabsze przyspieszenie i wogole.Moze mniej pali ale mnie to nie rusza. To o czym teraz piszemy nie jest wogole na temat a ja wyklocac sie nie chce kazdy ma prawo miec wlasne zdanie. Ty sie przejechales na TD bo widocznie byl zajechany badz zaniedbany ale nie opowiadaj bzdur ze kazdy TD to pomylka.

#19 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2010 - 22:27

to znaczy ze chwalony tak przez Ciebie pasek jest glosny, ma duzo slabsze przyspieszenie i wogole


Nie chwalę Passata, bo według mnie "...Polska mentalność to kujpić Passata i postawić go pod domem obok 10-ciu innych Passatów..."

Ty sie przejechales na TD bo widocznie byl zajechany badz zaniedbany ale nie opowiadaj bzdur ze kazdy TD to pomylka.


Fakt mój TD-s był zajechany, zraziłem się do niego. Kolega ma BMW 325 tds chodzi ładnie, ale to jest stara konstrukcja i nie piszcie, że jest to super chiper motor.
Co do pracy silnika wiadomo, że R6 chodzi ładniej niż R4

#20 OFFLINE   KAFARful

KAFARful

    Bokiem lubie wchodzic

  • 189 postów
  • Dołączył: 12-08-2009
  • Skąd: Zelów - Buczek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2010 - 23:54

Ja z mojego diesla jestem zadowolony. Co prawda szwankuje mi troche nastawnik pompy ale kręce bączki, pale gume i to na 17'' felach a omega nadal żyje:D