Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaz II gen. - zmiana na sekwencje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2010 - 17:22

Witam
Dzisiaj kolejna wizyta u kolejnego gazownika. Faolwanie obrotow, wymiana przeplywki i sondy nic nie dala , spalanie 22l/100km, brak mocy
Diagnoza:
Gaz IIgen. nie nadaje sie do takich silnikow. Wytrzymuje rok gora dwa i zaczyna sie psuc.
Powiedzial ze bez sensu wymieniac po kolei czesci a efektu i tak nie bedzie. Ostatnio mial tez Ome i Vectre 2.0 te same objawy itd. i tylko zmiana instalacji pomogla.
Zaproponowal zalozenie sekwencji BRC za 1500zl. Wiadomo butla zostaje.
W sumie to jestem sklonny wydac tyle kasy, bo caly czas jakies problemy z gazem.
Co o tym sadzicie? Jezdzic dalej i szukac magikow, czy wydac te 1500zl i miec gwarancje na instalacje?

#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2010 - 17:28

Dwie różne rzeczy:
1. II gen bardzo dobrze nadaje sie do tego silnika i niestety trafiles na gazowników partaczy
2. 1500 zł za przekladke na BRC to przyzwoita kwota i mysle, ze powinieneś to rozważyc.

ps. przekladka na coś innego niż BRC - np. KME, czy Stag będzie troche tansza a do tego będziesz mial większą dostępność serwisu.

#3 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 09 lutego 2010 - 17:35

Ja do swojej v6 tez po roku nerwów postanowiłem zmienic na sekwencje. Zakładałem w Gorzowie KME z Goldem za 2700 ale to było jakieś 1,5 roku temu. Gazownik zostawił tylko butle a pozatym wszystko wymienił włoncznie z przewodami oraz wskaznikiem diodowym przy butli. Jazda o niebo lepsza lecz po pewnym czasie borykam sie ze zdmuchiwaniem silnika przy wolnych obrotach. Reasumując sekwencja to sekwencja :)
2009 rok DM

#4 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2010 - 17:36

Dwie różne rzeczy:
1. II gen bardzo dobrze nadaje sie do tego silnika i niestety trafiles na gazowników partaczy
2. 1500 zł za przekladke na BRC to przyzwoita kwota i mysle, ze powinieneś to rozważyc.

ps. przekladka na coś innego niż BRC - np. KME, czy Stag będzie troche tansza a do tego będziesz mial większą dostępność serwisu.


No to w mojej okolicy sa sami partacze bo bylem u 2 i nic nie poradzili ( tylko regulacja- 2 dni spokoju i znowu to samo) no i ten byl 3 i powiedzial ze wymiana instalacji. Mam wlasna firme i nie mam czasu jezdzic po mechanikach i oddawac na kilka dni zeby stwierdzili co jest grane. Teraz 2 miesiace bede na delegacji i auto bedzie mi potrzebne.
Mi zalezy glownie na gwarancji ze jak cos sie bedzie dziac to mam zagwarantowane ze to naprawia.
Zapytam jeszcze ile kosztuje taka przeklada w jakims innym zakladzie.

#5 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 09 lutego 2010 - 17:41

Mi zalezy glownie na gwarancji ze jak cos sie bedzie dziac to mam zagwarantowane ze to naprawia.


Powiem Ci tak ja mam gwarancje chyba na 2 lata lecz zakład który mi to zakładał został zamkniety i niestety brak kontaktu z ludzmi którzy prowadzili ten biznes na domiar złego nie dopilnowałem odbioru homologacji i szukaj wiatru w polu:(
2009 rok DM

#6 OFFLINE   krzyhoo9

krzyhoo9
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Stara Kiszewa (k. Kościerzyny)

Napisany 09 lutego 2010 - 17:55

słuchajcie u mnie było identycznie tylko ze w 16V. falował, trzymał obroty na wysokości 2tys. słaby, zamulał, dławił się i strasznie palił. Kolejne regulacje nic nie dawały. Gazownik powiedział ze to wina reduktora. Kupiłem nowego lovato i... spalanie trochę mniejsze ale reszta bez zmian. aż w końcu odstawiłem auto do zwykłego mechaniora. Okazał się że było coś z przepustnicą i przepływomierz padły. teraz jest ok.

Tez mnie gazownik cały czas namawiam na sekwencję. 1500zł za stag400

#7 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lutego 2010 - 18:00

słuchajcie u mnie było identycznie tylko ze w 16V. falował, trzymał obroty na wysokości 2tys. słaby, zamulał, dławił się i strasznie palił. Kolejne regulacje nic nie dawały. Gazownik powiedział ze to wina reduktora. Kupiłem nowego lovato i... spalanie trochę mniejsze ale reszta bez zmian. aż w końcu odstawiłem auto do zwykłego mechaniora. Okazał się że było coś z przepustnicą i przepływomierz padły. teraz jest ok.

Tez mnie gazownik cały czas namawiam na sekwencję. 1500zł za stag400


U mnie przepustnica byla przekladana, silniczek krokowy i wszystko sprawne. Gazownik wszystko sprawdzal.
Przeplywomierz wymienilem na nowy, sonde tez i dalej nic :/

#8 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2010 - 19:13

No i decyzja zapadla wybralem zaklad
Pawlak Paweł Telążka
Piastowska 83
42-200 Częstochowa
Slyszal ktos moze o tym zakladzie?
W sobote oddaje. Mam nadzieje ze nie trafie na jakis partaczy i zrobia wszystko porzadnie :)

#9 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2010 - 19:17

No i decyzja zapadla wybralem zaklad


ale co wymiana czy naprawa ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#10 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2010 - 20:04

Pewnie wymiana na sekwencję.

#11 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2010 - 22:20

ale co wymiana czy naprawa ??


Sory za niejasne okreslenie sprawy :pokoj:
Oczywiscie chodzi o zmiane na sekwencje :)

Robie miesiecznie przebiegi 3-4 tys. km glownie w trasie.
Wyczytalem ze przy sekwencji nie odczuwalny jest spadek mocy i spalanie teoretycznie jak na benzynie?
U mnie jak wszystko gralo na samym poczatku jak kupilem autko to palilo 12l w jezdzie mieszanej.
Mam nadzieje ze dobrze zrobie i skoncza sie wszystkie problemy

A jeszcze takie pytanko:
Czy ta stara instalacje mozna jeszcze sprzedac czy nadaje sie juz tylko do wyrzucenia?
Znajomy sie pytal bo chce z w Ibizie 1.0 zalozyc i moze by podeszla

#12 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2010 - 13:19

Czy ta stara instalacje mozna jeszcze sprzedac czy nadaje sie juz tylko do wyrzucenia?


wszystko można sprzedać ;)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#13 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lutego 2010 - 19:53

W sobote bylem oddac autko to spytalem sie gazownika czy ta stara instalke mozna przelozyc do Ibizy kolegi i powiedzial ze nie ma problemu wiec moze jakis grosz wpadnie za to ;)
Jutro odbior Omy i zobaczymy czy wszystko juz bedzie ok. Oby:)

#14 OFFLINE   Zimon

Zimon
  • 50 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 21 lutego 2010 - 17:41

Powiem Ci tak ja mam gwarancje chyba na 2 lata lecz zakład który mi to zakładał został zamkniety i niestety brak kontaktu z ludzmi którzy prowadzili ten biznes na domiar złego nie dopilnowałem odbioru homologacji i szukaj wiatru w polu:(


Czy chodzi o gazowników, którzy miescili się w gorzowie na ul. Mickiewicza? Jezeli tak to tem zakład został przeniesiony na ul. Poznanską :)

#15 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 lutego 2010 - 19:55

Narazie zmienilem instalke, w miedzy czasie dowiedzialem sie ze to dobry zaklad.
Niestety problem nadal jest :confused:
Rece opadaja... :( :pokoj:

#16 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 lutego 2010 - 20:03

Niestety problem nadal jest


W czym tkwi Twój problem ??

#17 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2010 - 07:07

Problemy to:
- czasami jak dojezdzam do skrzyzowania i zdejmuje noge z gazu auto zaczyna swirowac i obroty skacza 500-1000 i czasami auto gasnie. Najgorzej na zakretach bo wtedy nie ma wspomagania :/
- auto jest zamulone, zarowno na PB jak i na LPG
Jedyne co sie poprawilo to spalanie. Mieszcze sie w 13-14l w jezdzie mieszanej a nie tak jak przed zmiana 22l/100km :/
Sprawdzilem dolot denaturatem i zadnej poprawy.
Psiknalem samostartem w dolot sonda bez reakcji a za drugim razem auto zgaslo.
Podlaczylem kompa i przejechalem kilkanascie km i zauwazylem ze jak jade do 2500tys obr to sonda stoi w miejscu (20mv) Jak wcisne wiecej gazu to zaczyna falowac ale nie regularnie.
Mieszanka ktora caly czas podaje to bogata :/
Odma czysta podcisnienia dobrze podlaczone.
Nie wiem co jeszcze sprawdzic :pokoj: albo oddac je do mechanika czy cos?
Na starej sondzie tez tak bylo (stala w miejscu) kupilem uzywke i zero poprawy. Przeplywka byla zmieniana na nowa, po odlaczeniu jest reakcja silnika.
Rozrzad dobrze ustawiony. Kable i swiece nie dawno byly zmieniane(po raz drugi i zadnych efektow)
Wszystko zaczelo sie od remontu silnika: uszczelka pod glowica, pod pokrywa, pierscienie, panewki.
Na kompie wyskakuje blad 38,44 :pokoj::confused::(

#18 OFFLINE   slaw-71

slaw-71
  • 33 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 22 lutego 2010 - 15:53

Też niedawno zmienialem II generacjię na sekwencję. A czy wymienili tobie gumę między przeplywomierzem a przepustnicą bo tam byl zamontowany mikser i jak go zdemontowali to pewnie zostla nieszczelność i lapie lewe powietrze.

#19 OFFLINE   trooliq

trooliq

    Omega po raz czwarty :)

  • 391 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: K-ce
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2010 - 17:38

U mnie ta gume skrocili y tego co widzialem.
Tak jak mowilem przelecialem calz dolot szmata z denaturatem i zadnych efektow wiec nie wiem. Moze sonda... ?

#20 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 22 lutego 2010 - 18:07

jeżeli auto dobrze pracuje na benzynie to przyczyny szukać jedynie w instalacji gazowej
i 2 generacja zawsze osłabi auto na benzynce, poprostu zwężki robią swoje