Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 DTI nie osiąga maksymalnej prędkości


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
115 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   womis1

womis1
  • 47 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 02 marca 2010 - 21:03

Mój miał prześwit i był do ****!
Do czego jest Twój mechanik nie odniosę się.
Mój zna się na techu i wydechu.
Jeśli twój uważa, że tech mu wszystko pokaże, to szkoda już słów.
Musisz się powoli zdecydować na kata.
Jak ci powie, że przyczyna Twojego problemu to opny... dawaj w długą i się nie odwracaj.
Powodzenia

#102 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 marca 2010 - 21:18

A patrzył na OBA katalizatory? Tam są dwa, jeden za drugim. Jeden może być ok, a drugi niekoniecznie.


Właśnie trzeba sprawdzić dwa katy ten pierwszy jest zaraz za kolektorem taki mały, w mojej Omedze był zapchany i nie chciała jechać:mad: Teraz mam puszke bez wkładu, ale jest głośniej.
Sprawdź drożność obu katalizatorów i tak jak napisał barted ważna rzecz-prawidłowe podłączenie wężyków podciśnienia.
Powodzenia:)

#103 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2010 - 21:25

Wg TISa jest natomiast tak, czyli odwrotnie. Poprawnie jest wg powyzeszego obrazka by BMW.
Dodany obrazek
fakt jest źle narysowane, wogóle zawór 7 i 8 jest inny a nie tak jak na rysunku.
http://c12.wrzuta.pl...374e4/zawor011?
tak to wyglada jak sie przyjżeć to widać opis na zaworku VAC i OUT

#104 OFFLINE   awa-technik

awa-technik
  • 52 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 marca 2010 - 21:26

Witam Wszystkich
CaponeAl przeczytałem wszystkie posty z tematu i niczego Tobie nie doradzę, tylko możliwie krótko opiszę swój przypadek.
Po zakupie Omy dolegliwości takie jak u Ciebie sprowadzona z niemiec w 2006-140tkm.
Samochód rozpędzał się max do 140, czasami z górki do 150. Spalanie w normie, nie kopcił, nie brał oleju, dynamika ok. Katalizator, turbina, podciśnienia, odma,intercooler, filtry i różne czujniki sprawdzałem lub wymieniałem na nowe. W chwili kiedy ciśnienie doładowania rozsadziło mi kolektor (blaszki usunięte) mój mechanik stwierdził, że została nam już tylko pompa wtryskowa. Nie widziałem analogii między kolektorem a pompą ale po wymianie pompy silnik odżył za używkę z niemiec zapłaciłem około 800 PLN z wymianą. Do dzisiaj omega 200 km/h osiąga bez większego problemu.

#105 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 02 marca 2010 - 21:48

Mój miał prześwit i był do ****!
Do czego jest Twój mechanik nie odniosę się.
Mój zna się na techu i wydechu.
Jeśli twój uważa, że tech mu wszystko pokaże, to szkoda już słów.
Musisz się powoli zdecydować na kata.
Jak ci powie, że przyczyna Twojego problemu to opny... dawaj w długą i się nie odwracaj.
Powodzenia


Nigdy nie napisałem, że mój mechanik polega tylko na techu. Chłop się stara jak może, żeby mi pomóc i nie jest z tych co jak już nie znają przyczyny to mówią że to wina opon.
Nie znasz go więc nie mów mi że mam zmienić mechanika. Akurat ten jest najlepszy w Wielkopolsce. Robił i serwisował już nie jedną Omegę i wie o nich wszystko.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#106 OFFLINE   womis1

womis1
  • 47 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 03 marca 2010 - 08:50

Gadu gadu, a jak katem się nie zajmiesz, to nic z tego nie będzie.
Jeśli ja i niektórzy koledzy będziemy mieli rację, to mam nadzieję, że to: "ten jest najlepszy
w Wielkopolsce" odwołasz.
Pamiętaj. My naprawdę chcemy Ci pomóc.
Pozdrawiam.

#107 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 marca 2010 - 10:03

Ja rozumiem, że chcecie mi pomóc i jestem bardzo wdzięczny za to. Mój mechanik rozszczelnił układ wydechowy i nic to nie dało.
Dobra temat do zamknięcia. :)
Właśnie dzwoniłem do mechanika. Wszystko jeszcze raz rozłożone, turbina zregenerowana, wszystko ponownie poskładane (poprawnie) i auto lata jak rakieta :)
Dzięki za pomoc.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#108 OFFLINE   elvispoznan

elvispoznan
  • 11 postów
  • Dołączył: 03-01-2009

Napisany 03 marca 2010 - 12:39

to co w ogole bylo przyczyna? turbina?

#109 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 marca 2010 - 12:53

Na to wygląda, że turbina. :)
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#110 OFFLINE   elvispoznan

elvispoznan
  • 11 postów
  • Dołączył: 03-01-2009

Napisany 03 marca 2010 - 12:56

mialem to samo naprawa 900zl w polturbo w poznaniu.

#111 OFFLINE   barted

barted
  • 69 postów
  • Dołączył: 22-03-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 marca 2010 - 18:00

Na to wygląda, że turbina. :)


Czyli co? Za pierwszym razem źle zregenerowali? Chociaż tego się pewnie nie dowiemy. Jak mechanik np. źle podłączył wężyki, to się nie przyzna tylko zwali na podwykonawce. No nic, gratulujemy sprawnego samochodu! Cieszę się, że Twoje katalizatory wytrzymały tę dyskusję ;-).

Gorące pozdro!
Barted

#112 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 marca 2010 - 18:16

No wszystko ok. Regeneracja też. Prawdopodobnie źle były wężyki podpięte i ot. :)
Ale tak jak powiedział rozłożyli jeszcze raz i poskładali poprawnie i działa :D
Pojechałem na autostradę i 180 km/h bez bólu (potem był korek), ale zapasu pod nogą było i do 200 km/h, tylko rozpędzić nie było się gdzie.
Katalizatory uratowane i wszystko działa jak należy. :D
Jeszcze raz dzięki za pomoc i dobre rady. :)
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#113 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 03 marca 2010 - 18:32

no to bezawaryjnego użytkowania życzę :)

#114 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 03 marca 2010 - 20:37

...ach te figlarne niedobre wężyki!!! Gratulacje i niezapomnianych wrażeń z jazdy Omegą z bądź co bądź bardzo fajną rzędową szósteczką rodem z Monachium:driver:

#115 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 03 marca 2010 - 20:59

Nie dziękuję żeby nie zapeszyć. :)
Ale tak w skrócie: auto teraz ma osiągi jak ta lala, no i nie gwiżdże jak wcześniej (trochę mnie to denerwowało, bo dźwięk był jak startującego odrzutowca). Turbiny w ogóle nie słychać a motor ciągnie jak powinien :D :D :D Ech nawet nie wiecie ile to radości może sprawić :)
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#116 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 marca 2010 - 18:27

Wiemy, wiemy. Radość bezcenna :)