Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 DTI nie osiąga maksymalnej prędkości


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
115 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 lutego 2010 - 22:42

Ciśnienie paliwa może być ok, ale jak jedziesz szybciej to pompka musi podać więcej paliwa i tu u mnie nie dawała rady. Jeśli mierzyli ciśnienie pod pełnym obciążeniem to ok. Jeśli nie to może tak jak u mnie. Powodzenia.


Ja sam mierzyłem, to żadna sztuka. I skoro wywala błąd, że ciśnienie doładowania powyżej górnej granicy, to powiedz co to ma wspólnego z paliwem? Skoro pisałem, że są różnice w ciśnieniu zadanym i ciśnieniu mierzonym (ciśnieniu doładowania) to co to ma wspólnego z paliwem? Proszę przeczytaj temat od początku do końca i nie róbmy bajzlu w temacie. :)
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#42 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2010 - 06:44

Pewnie trza go podmienić i będzie git

ten zawór mimo różnych numerów pasuje z wielu aut, w mojej poradzie masz jak powinny być podłączone wężyki do zaworu do górnej rurki VAC z pompki a dolny jest połączony z gruszką

#43 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 15 lutego 2010 - 11:05

No i w sumie po problemie. Turbo wyjęte i kierowniczki zapieczone. Jak dobrze pójdzie to mój mechanior jeszcze dziś przywróci turbinkę do życia, a jak źle pójdzie to turbo do regeneracji. :) Tak czy siak przyczyna znaleziona i w trakcie usuwania. :)
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#44 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 15 lutego 2010 - 11:39

No i w sumie po problemie. Turbo wyjęte i kierowniczki zapieczone. Jak dobrze pójdzie to mój mechanior jeszcze dziś przywróci turbinkę do życia, a jak źle pójdzie to turbo do regeneracji. :) Tak czy siak przyczyna znaleziona i w trakcie usuwania. :)


hhmm stawiałem na zawór, ale najwazniejsze, ze przyczyna znaleziona, a to juz 80% sukcesu :p

#45 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 15 lutego 2010 - 13:04

No, ale zawsze to diagnoza w dobrym kierunku. :)
Turbinka naprawiona i jutro pojadę na autostradę przetestować, ale teraz powinno być wszystko ok.
Geometria chodzi. :) Koszt: 400 zł
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#46 OFFLINE   ziutek

ziutek
  • 127 postów
  • Dołączył: 11-05-2009
  • Skąd: Choszczno

Napisany 15 lutego 2010 - 21:20

daj znać jak teraz śmiga Omega, bo jestem ciekaw. Mam nadzieję, że będziesz miał okazję (oczywiscie na autostradzie) przekroczyć swoją Omegą magiczne 200km/h:driver:

#47 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 16 lutego 2010 - 16:18

No i lipa. ;(
Dzisiaj pojechałem na test no i niby troszkę lepiej się zbiera udało mi się nawet osiągnąć 150 km/h, niby sukces ale nie całkowity. :(
Jak wciskam gaz do dechy to na wszystkich biegach silnik się wkręca do 4,5 tys a na piątce tylko do około 3 tys i koniec, dalej nie chce iść.
Podpiąłem kompa i :o
Wywaliło dwa błędy, podaję w oryginale:
P0100 - Mass Air Flow System Performance - Not Present
P0243 - Boost Pressure Above Upper Limit - Not Present .
Już mi łapy opadają. :(
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#48 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2010 - 16:51

Może faktycznie przytkany katalizator? Na kanał, odpiąć i sprawdzić prześwit...

#49 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 16 lutego 2010 - 16:52

No dobra, dobra ale skąd przeładowanie z turbiny. Jak dziś ciśnienia mierzyłem to znowu się rozjeżdżają.
Jeżeli chodzi o ten błąd:
P0100 - Mass Air Flow System Performance - Not Present
To już wiem skąd się wziął i już nie wystepuje, ale ten drugi wywala. :(
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#50 OFFLINE   womis1

womis1
  • 47 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 16 lutego 2010 - 17:41

U mnie również przeładowywała turbina. Po opróżnieniu dużego katalizatora wszystko wróciło do normy. I jeszcze jedno. Przestał kopcić przy przyspieszaniu. Jedź do mechanika, niech ci wymontuje katalizator, natnie z góry aby później nie było widać , opróżni, zaspawa i założy.

#51 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2010 - 17:44

U mnie również przeładowywała turbina. Po opróżnieniu dużego katalizatora wszystko wróciło do normy. I jeszcze jedno. Przestał kopcić przy przyspieszaniu.

No i tu by się zgadzało. Turbo pompuje, ale w pewnym momencie okazuje się, że spaliny nie mają którędy ociekać, ciśnienie w turbo rośnie, wyskakuje błąd, przeskakuje w awaryjny, bo silnik się dusi i wywala błąd turbo.

#52 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 16 lutego 2010 - 17:45

Problem w tym, że moja nie kopci.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#53 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2010 - 17:47

Wywaliło dwa błędy, podaję w oryginale:
P0100 - Mass Air Flow System Performance - Not Present
P0243 - Boost Pressure Above Upper Limit - Not Present .
Już mi łapy opadają.

to są dwa błędy które są zapamietane ale juz nie występują i nie są wykasowane, mówi o tym info NOT PRESENT

#54 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2010 - 17:50

to są dwa błędy które są zapamietane ale juz nie występują i nie są wykasowane, mówi o tym info NOT PRESENT

Ale słuchaj, present będzie tylko podczas jazdy, w momencie, w którym błąd występuje. Jeśli objawia się przy 120 km/h, to na postoju będzie not present.

Problem w tym, że moja nie kopci.

Ale to nie jest warunkiem. Ja bym się upierał przy kacie.

#55 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 16 lutego 2010 - 17:53

to są dwa błędy które są zapamietane ale juz nie występują i nie są wykasowane, mówi o tym info NOT PRESENT

Masz rację błąd przepływki wykasowałem i jest ok. On się pojawił po wypięciu przepływki :)
Co do błędu przeładowania to wywala go przy 120 km/h i już. Kasuję i jak znowu przyspieszę to znowu go wywali.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#56 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2010 - 18:23

U mnie również przeładowywała turbina. Po opróżnieniu dużego katalizatora wszystko wróciło do normy. I jeszcze jedno. Przestał kopcić przy przyspieszaniu.

No i tu by się zgadzało. Turbo pompuje, ale w pewnym momencie okazuje się, że spaliny nie mają którędy ociekać, ciśnienie w turbo rośnie, wyskakuje błąd, przeskakuje w awaryjny, bo silnik się dusi i wywala błąd turbo.

no właśnie nie za bardzo na chłopski rozum rośnie ciśnienie po stronie "gorącej" turbiny i turbina jest bardziej obciążona i powinna zwalniać, a czujnik ciśnienia jest po stronie "zimnej", jak po stronie ciepłej wzrasta obciążenie to po ciepłej powinno maleć ciśnienie, u mnie na przykład zauważyłem takie coś że robie przygazuwkę na przykład do 3500 obr/min i tak go trzymam to niema dymka ale jak ściągnę nogę z gazu i następuje spadek ciśnienia słychać charakterystyczny syk spadku i wtedy z rury poleci czarna chmurka, ja bym się jeszcze kierował z tym czujnikiem spróbuj go podmienić jak masz możliwość

#57 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2010 - 18:40

No nie wiem, wydaje mi się, że mogło by być prawdopodobne to co napisałem, więc sprawdzić katalizator można by było.

#58 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 16 lutego 2010 - 19:00

no to chyba jednak może i wyjść na moje.... Po wyeliminowaniu sprężarki trzeba wykluczyć zawór sterowania :p Sprawdź przewody elektryczne i podciśnieniowe. Mi wywalało identyczny kod błędu....
Jesli byłby kat zapchany, to nie wkrecałaby się na obroty na obroty na niższych biegach. Nie byłoby "kopa"....

#59 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2010 - 19:02

Jesli byłby kat zapchany, to nie wkrecałaby się na obroty na obroty na niższych biegach.

Mylisz się. Objawy zapchanego katalizatora wychodzą przy wyższych prędkościach i wraz z postępem zapychania przy coraz niższej. Na 3 może się wkręcać na max, ale na 4 czy 5 już nie. Ot tak gwoli ścisłości.

#60 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 16 lutego 2010 - 19:19

Mylisz się. Objawy zapchanego katalizatora wychodzą przy wyższych prędkościach i wraz z postępem zapychania przy coraz niższej. Na 3 może się wkręcać na max, ale na 4 czy 5 już nie. Ot tak gwoli ścisłości.


Nie mówię, że tak nie może być, jednak silnik Y25DT jest już dość zaawansowany technicznie i zanim wytnie się katalizator trzeba sprawdzić wiele pierdółek mniejszych lub większych, takich właśnie jak wspomniany zawór....