No właśnie nie. Przy większych prędkościach silnik jest bardziej obciążony, przez kat przepływa więcej spalin, a gdy nie jest drożny to silnik się po prostu dusi.No i tu znowu mam pytanie. Czy przypadkiem nie jest tak, że jakby kat był zapchany, to auto w ogóle by nie jeździło, albo osiągi były by do d...... w całym zakresie, a nie nie osiągałoby tylko prędkości maksymalnej?
2,5 DTI nie osiąga maksymalnej prędkości
#21 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 17:05
#22 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 19:25
#23 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 09:15
większość wymienia na nowy, czasem zupełnie niepotrzebnie
#24 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2010 - 09:25
Sie zobaczy co to.
Sprawa się rypła. Dostałem już swojego OPCom'a i zrobiłem test pod obciążeniem.
Wywala błąd, że ciśnienie doładowania powyżej górnego limitu. Błąd wyrzuca po dociśnięciu gazu przy jakiś 120 km/h.
Jak na mój gust możliwości są następujące:
1. Przetarty wężyk podciśnienia;
2. Uszkodzony zawór sterujący;
3. Zapieczone kierowniczki (turbo do remontu).
Czy coś pominąłem?
Jeśli się mylę to mnie sprostujcie.
#25 OFFLINE
#26 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 21:37
a jakie jest to ciśnienie ?Wywala błąd, że ciśnienie doładowania powyżej górnego limitu. Błąd wyrzuca po dociśnięciu gazu przy jakiś 120 km/h.
#27 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 22:08
Mogłem pomierzyć ciśnienie, ale dopiero uczę się obsługi OPCom.
W poniedziałek jadę do mojego mechaniora. Jak mu powiedziałem jaki błąd wyskakuje to powiedział, że wie co go boli.
Poza tym jakie ma znaczenie jakie jest ciśnienie skoro wywala błąd przeładowania więc jak nic kierowniczki w turbo nie pracują.
#28 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 22:17
no wlasnie nie za bardzo przy niesprawnej kierowajce by nie doladowywal a nie przeladowywal chyba ze jest zapieczona w pozycji "otwarte", pozatym czujnik moze przeklamywac i dlatego wywala blad.Poza tym jakie ma znaczenie jakie jest ciśnienie skoro wywala błąd przeładowania więc jak nic kierowniczki w turbo nie pracują.
#29 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2010 - 22:24
To nic się nie dzieje. Jak potem wciskam mocno gaz to auto zaczyna przyspieszać, przy 120 km/h wywala błąd przeładowania i tak jakby moc poszła po mleko, dalej nie chce przyspieszać. Ot wszystkie objawy. Jak skasowałem błąd i znowu pojechałem jak wyżej stało się to samo. Jak jeżdżę do 110 km/h, błędu nie wywala
To co to jest?
#30 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 09:19
#31 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 12:31
Powiem tak jak za mocno gazu nie wciskam i jadę do 110 - 120 km/h
To nic się nie dzieje. Jak potem wciskam mocno gaz to auto zaczyna przyspieszać, przy 120 km/h wywala błąd przeładowania i tak jakby moc poszła po mleko, dalej nie chce przyspieszać. Ot wszystkie objawy. Jak skasowałem błąd i znowu pojechałem jak wyżej stało się to samo. Jak jeżdżę do 110 km/h, błędu nie wywala
To co to jest?
stawiam na zawór sterowania turbiną. Ten błąd co Ci wyskoczył jest dokładnie tym, o którym mówiłem. W 9 na 10 przypadków winny był zawór (w większosci zabrudzony filterek, ale sam zawór też potrafi się zepsuć). U mnie było dokładnie taki sam błąd.
Programy serwisowe OPLA i BMW po wpisaniu kodu błędu wskazują jako pierwsze na zawór sterowania. Oczywiście musisz też sprawdzić kostkę i przewody podciśnieniowe. Jeśli będą uszkodzone, to sam zawór nie będzie pracował jak należy i będzię wywalało właśnie taki bład. POza tym jedno się jużpotwierdziło co pisałem.... Mianowicie miałem rację, że bład bedzie wywalało tylko pod obciążeniem. W BMW i Omedze miałem tak samo.
BTW. objawy zapieczonych kierownic turbo są trochę inne. Brak mocy jest bardziej wyczuwalny. W zależności, czy byłyby otwarte, czy zamknięte nie byłoby dostatecznej mocy, albo poniżej 2700 obr, albo powyżej. W przypadku zaworu, auto ciągnie do pewnej predkości całkowicie normalnie i wkręca się na obroty bez problemów, co raczej sugeruje nam, ze kierownice odpadają.
#32 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 16:16
Dzisiaj pomierzyłem ciśnienia i sprawa się ma tak:
Do pewnych wartości obrotowych (przy spokojnej jeździe) ciśnienie zmierzone jest atkie samo jak ciśnienie zadane, ale jak mocniej przycisnę to im większa prędkość obrotowa tym większa różnica między tymi wartościami. Przycisnąłem jak mogłem i wyszła mi różnica że ciśnienie zadane wynosiło 150 kPa a ciśnienie zmierzone (czyli podane przez sprężarkę) wynosiło 250 kPa. Różnica 1 bara to chyba sporo?
#33 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 18:51
to a dużo tam są rozbierzności rzędu kilku KPa a tu jest 100 kPa róznicy, ale skoro tyle pompuje to wychodzi na to że kierowajka chodzi ja bym jeszcze próbował podmienić czujnik czy coś się zmieni.Przycisnąłem jak mogłem i wyszła mi różnica że ciśnienie zadane wynosiło 150 kPa a ciśnienie zmierzone (czyli podane przez sprężarkę) wynosiło 250 kPa. Różnica 1 bara to chyba sporo?
#34 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 18:56
#35 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 19:14
#36 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 19:30
#37 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 21:53
Nie wiedziałem co jest, ale jak całkiem padła , to się niestety dowiedziałem.
#38 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 22:01
No cóż to chyba nie identyczna sytuacja. Jakbyś dokładnie cały wątek przeczytał to wiedziałbyś, że co nie co pomierzyłem. I ciśnienie paliwa jest ok a cuda dzieją się z ciśnieniem doładowania i już doszliśmy w czym problem. No ale dzięki za podpowiedź.Miałem identyczną sytuację. Padnięta była pompka paliwa. Na autostradzie max 140 km/h.
Nie wiedziałem co jest, ale jak całkiem padła , to się niestety dowiedziałem.
#39 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 22:28
#40 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2010 - 22:32