Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 DTI nie osiąga maksymalnej prędkości


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
115 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2010 - 17:05

No i tu znowu mam pytanie. Czy przypadkiem nie jest tak, że jakby kat był zapchany, to auto w ogóle by nie jeździło, albo osiągi były by do d...... w całym zakresie, a nie nie osiągałoby tylko prędkości maksymalnej?

No właśnie nie. Przy większych prędkościach silnik jest bardziej obciążony, przez kat przepływa więcej spalin, a gdy nie jest drożny to silnik się po prostu dusi.

#22 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 10 lutego 2010 - 19:25

No może i ok. Jutro jadę do Dobolsa to się zobaczy czy z podciśnieniami wszystko ok i czy turbinka dobrze pompuje. Potem będę się dalej zastanawiał.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#23 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 11 lutego 2010 - 09:15

i podłącz jeszcze pod kompa auto, tak jak pisałem. Jesli z turbo i podciśnieniem bedzie wszystko ok, to trzeba też wyeliminowac zawór sterowania. To też tylko część, która może się zepsuć, a ilość ofert na rynku sugeruje, ze to dość chodliwy towar......
większość wymienia na nowy, czasem zupełnie niepotrzebnie ;)

#24 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 11 lutego 2010 - 09:25

Dzisiaj jadę do Dobolsa podłączyć autko pod OPCom'a i sprawdzić pod obciążeniem.
Sie zobaczy co to.
Sprawa się rypła. Dostałem już swojego OPCom'a i zrobiłem test pod obciążeniem.
Wywala błąd, że ciśnienie doładowania powyżej górnego limitu. Błąd wyrzuca po dociśnięciu gazu przy jakiś 120 km/h.
Jak na mój gust możliwości są następujące:
1. Przetarty wężyk podciśnienia;
2. Uszkodzony zawór sterujący;
3. Zapieczone kierowniczki (turbo do remontu).
Czy coś pominąłem?
Jeśli się mylę to mnie sprostujcie.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#25 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 13 lutego 2010 - 21:22

CaponeAL jak postępy z Omegą?

#26 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2010 - 21:37

Wywala błąd, że ciśnienie doładowania powyżej górnego limitu. Błąd wyrzuca po dociśnięciu gazu przy jakiś 120 km/h.

a jakie jest to ciśnienie ?

#27 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 lutego 2010 - 22:08

Ciśnienia nie sprawdzałem. Tylko odczytałem błędy i wywala, że ciśnienie doładowania powyżej górnego limitu.
Mogłem pomierzyć ciśnienie, ale dopiero uczę się obsługi OPCom.
W poniedziałek jadę do mojego mechaniora. Jak mu powiedziałem jaki błąd wyskakuje to powiedział, że wie co go boli. :)
Poza tym jakie ma znaczenie jakie jest ciśnienie skoro wywala błąd przeładowania więc jak nic kierowniczki w turbo nie pracują.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#28 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2010 - 22:17

Poza tym jakie ma znaczenie jakie jest ciśnienie skoro wywala błąd przeładowania więc jak nic kierowniczki w turbo nie pracują.

no wlasnie nie za bardzo przy niesprawnej kierowajce by nie doladowywal a nie przeladowywal chyba ze jest zapieczona w pozycji "otwarte", pozatym czujnik moze przeklamywac i dlatego wywala blad.

#29 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 lutego 2010 - 22:24

Powiem tak jak za mocno gazu nie wciskam i jadę do 110 - 120 km/h
To nic się nie dzieje. Jak potem wciskam mocno gaz to auto zaczyna przyspieszać, przy 120 km/h wywala błąd przeładowania i tak jakby moc poszła po mleko, dalej nie chce przyspieszać. Ot wszystkie objawy. Jak skasowałem błąd i znowu pojechałem jak wyżej stało się to samo. Jak jeżdżę do 110 km/h, błędu nie wywala :o
To co to jest? :o
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#30 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2010 - 09:19

jak masz opa to zmierz to ciśnienie w którymś bloku pomiarowy są dwie rubryki ciśnienie zadane i rzeczywiste i w obu rubrykach powinno byc to samo z drobnymi roznicami

#31 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 14 lutego 2010 - 12:31

Powiem tak jak za mocno gazu nie wciskam i jadę do 110 - 120 km/h
To nic się nie dzieje. Jak potem wciskam mocno gaz to auto zaczyna przyspieszać, przy 120 km/h wywala błąd przeładowania i tak jakby moc poszła po mleko, dalej nie chce przyspieszać. Ot wszystkie objawy. Jak skasowałem błąd i znowu pojechałem jak wyżej stało się to samo. Jak jeżdżę do 110 km/h, błędu nie wywala :o
To co to jest? :o


stawiam na zawór sterowania turbiną. Ten błąd co Ci wyskoczył jest dokładnie tym, o którym mówiłem. W 9 na 10 przypadków winny był zawór (w większosci zabrudzony filterek, ale sam zawór też potrafi się zepsuć). U mnie było dokładnie taki sam błąd.
Programy serwisowe OPLA i BMW po wpisaniu kodu błędu wskazują jako pierwsze na zawór sterowania. Oczywiście musisz też sprawdzić kostkę i przewody podciśnieniowe. Jeśli będą uszkodzone, to sam zawór nie będzie pracował jak należy i będzię wywalało właśnie taki bład. POza tym jedno się jużpotwierdziło co pisałem.... Mianowicie miałem rację, że bład bedzie wywalało tylko pod obciążeniem. W BMW i Omedze miałem tak samo.

BTW. objawy zapieczonych kierownic turbo są trochę inne. Brak mocy jest bardziej wyczuwalny. W zależności, czy byłyby otwarte, czy zamknięte nie byłoby dostatecznej mocy, albo poniżej 2700 obr, albo powyżej. W przypadku zaworu, auto ciągnie do pewnej predkości całkowicie normalnie i wkręca się na obroty bez problemów, co raczej sugeruje nam, ze kierownice odpadają.

#32 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 lutego 2010 - 16:16

No też się skłaniam do tego zaworu.
Dzisiaj pomierzyłem ciśnienia i sprawa się ma tak:
Do pewnych wartości obrotowych (przy spokojnej jeździe) ciśnienie zmierzone jest atkie samo jak ciśnienie zadane, ale jak mocniej przycisnę to im większa prędkość obrotowa tym większa różnica między tymi wartościami. Przycisnąłem jak mogłem i wyszła mi różnica że ciśnienie zadane wynosiło 150 kPa a ciśnienie zmierzone (czyli podane przez sprężarkę) wynosiło 250 kPa. Różnica 1 bara to chyba sporo? :o
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#33 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2010 - 18:51

Przycisnąłem jak mogłem i wyszła mi różnica że ciśnienie zadane wynosiło 150 kPa a ciśnienie zmierzone (czyli podane przez sprężarkę) wynosiło 250 kPa. Różnica 1 bara to chyba sporo?

to a dużo tam są rozbierzności rzędu kilku KPa a tu jest 100 kPa róznicy, ale skoro tyle pompuje to wychodzi na to że kierowajka chodzi ja bym jeszcze próbował podmienić czujnik czy coś się zmieni.

#34 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 lutego 2010 - 18:56

Ja się skłaniam do tego zaworu. Pewnie trza go podmienić i będzie git. No jutro się zobaczy. Albo ktoś popier..... wężyki podłączając zawór?
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#35 OFFLINE   KrzysiekM

KrzysiekM

    Ford Galaxy 1.9 TDI 2004r

  • 105 postów
  • Dołączył: 15-04-2008
  • Skąd: Wołomin

Napisany 14 lutego 2010 - 19:14

Podmien z zaworem do sterowania poduszek silnika z tego co pamiętam, chociaż mogę się mylić są takie same

#36 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 lutego 2010 - 19:30

No się jutro zobaczy.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#37 OFFLINE   womis1

womis1
  • 47 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 14 lutego 2010 - 21:53

Miałem identyczną sytuację. Padnięta była pompka paliwa. Na autostradzie max 140 km/h.
Nie wiedziałem co jest, ale jak całkiem padła , to się niestety dowiedziałem.

#38 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 lutego 2010 - 22:01

Miałem identyczną sytuację. Padnięta była pompka paliwa. Na autostradzie max 140 km/h.
Nie wiedziałem co jest, ale jak całkiem padła , to się niestety dowiedziałem.

No cóż to chyba nie identyczna sytuacja. Jakbyś dokładnie cały wątek przeczytał to wiedziałbyś, że co nie co pomierzyłem. I ciśnienie paliwa jest ok a cuda dzieją się z ciśnieniem doładowania i już doszliśmy w czym problem. No ale dzięki za podpowiedź. :)
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#39 OFFLINE   womis1

womis1
  • 47 postów
  • Dołączył: 23-07-2008
  • Skąd: Polska

Napisany 14 lutego 2010 - 22:28

Ciśnienie paliwa może być ok, ale jak jedziesz szybciej to pompka musi podać więcej paliwa i tu u mnie nie dawała rady. Jeśli mierzyli ciśnienie pod pełnym obciążeniem to ok. Jeśli nie to może tak jak u mnie. Powodzenia.

#40 OFFLINE   stary49

stary49
  • 135 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 lutego 2010 - 22:32

Bardzo proszę o informacje o którą pompke chodzi tą główną czy o te w zbiorniku i ile kosztuje.