2,5 DTI nie osiąga maksymalnej prędkości
#1 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 14:29
Autko chodzi super, nie dymi, nie stuka i całkiem zgrabnie się zbiera, ale.... No właśnie gdyby nie to ale.
Prędkość przy wciśniętym pedale do dechy dochodzi do jakiś 140 km/h i auto dalej już nie chce przyspieszać, czasem z górki udało się rozpędzić do jakiś 160 ale to był max. Czasem nawet się zachowuje tak, że jak wrzuci najwyższy bieg to jakby nagle moc poszła sobie po mleko.
Nie wiem albo ja nie umiem jeździć automatem albo coś jest nie tak ze skrzynią bądź silnikiem.
Pytanie tylko co?
Czasem jak leciało tak 140 km/h odpuściłem trochę gazu to skrzynia wrzuciła kolejny bieg i jakby jeszcze troszkę się zbierał ale nie za wiele. Jak wcisnę gaz do dechy to dochodzi do 140 i koniec. Nie ma tu również wpływu czy jadę normalnie czy na sportowym programie, efekt jest dokładnie taki sam. Na luzie silnik wkręca się na jakieś 4400 obr/min więc to raczej są ok obroty. A jeszcze jedno blaszki z kolektora są usunięte, z resztą one raczej mają wpływ do 2000 obr/min, a potem nie.
#2 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 16:10
Jak bedziesz miał pytania to pisz. Jestem pewny, że Twój problem zniknie. Daj znać po robocie jakie efekty.
ok, link do porady masz poniżej:
http://forum.omegakl...ead.php?t=32956
do czyszczenia filterka możesz wykorzystać patyczki kosmetyczne i benzyne ekstrakcyjną. Całość zajmie Ci max godzine.
#3 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 16:36
#4 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 16:41
Ok się zobaczy ten zaworek. A jeszcze jedno pytanie. Zauważyłem, że jak motor jest zimny to jak dodaję gazu to coś wyje jak odrzutowiec, a jak zdejmę nogę z gazu to wycie zwalnia jak lądujący samolot. Czy to jest normalny odgłos turbiny, czy może powoli mówi mi do widzenia? A może to ten dogrzewacz spalin tak hałasuje? Tylko czy jego wycie zależne jest od obrotów silnika?
turbina!
#5 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 16:42
#6 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 17:20
Ok się zobaczy ten zaworek. A jeszcze jedno pytanie. Zauważyłem, że jak motor jest zimny to jak dodaję gazu to coś wyje jak odrzutowiec, a jak zdejmę nogę z gazu to wycie zwalnia jak lądujący samolot. Czy to jest normalny odgłos turbiny, czy może powoli mówi mi do widzenia? A może to ten dogrzewacz spalin tak hałasuje? Tylko czy jego wycie zależne jest od obrotów silnika?
to nie turbina. Też tak mam. Wszystko w porządku jest.
co do zaworu.... wyczyścisz i bedzie ok. Przy obciązeniu turbina przeładowuje i komputer odcina moc, zeby nie rozwalic silnika. Wszystko przez nieprawidlową pracę zaworu sterowania.
Co najlepsze nie ma szans wykryć tego komputerem. Problem pojawia się tylko przy "mocnym ładowaniu". W praktyce przy predkościach pow. 120 km/h/. Pisałem juz o tym w innym, podobnym wątku. W każdym razie to dość typowe zjawisko. Bardzo łatwe do usunięcia. Będzie dobrze..
BTW: trzeba było brać jednak moją ome u mnie wszystko chodzi jak ta lala
Nie odrobiłeś zadania domowego przed zakupem
#7 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 17:37
Co do zakupu, to tak poza tym to jestem z auta zadowolony i nie narzekam. Rzadko kiedy jeżdżę szybciej niż 100 km/h, ale dla świętego spokoju to zrobię.
Poza tym skoro już kupiłem to kupiłem i nie ma co kopi kruszyć. Raczej na minę się nie naciąłem, a takie rzeczy jak ten filterek się zdrzają. To w końcu używane auto a nie nowe.
#8 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 17:45
#9 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 18:04
Wierz mi, że nie ma potrzeby jechać do mechanika. Szkoda kasy i czasu.
Cała filozofia polega jedynie na wyjeciu obudowy filtra powietrza i wykręceniu filterka (2 śruby) i wypięciu kostki. Dasz radę... złaź do garażu i do dzieła
#10 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 18:09
#11 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2010 - 18:28
Wisko jest jeszcze sklejone, wpędza powietrze w ruch i wydaje taki dźwięk. Nie ma się czym przejmować.Zauważyłem, że jak motor jest zimny to jak dodaję gazu to coś wyje jak odrzutowiec
Będziesz miał okazję wypchnąć klamota, przepalićW garażu to ja motor trzymam, a autko pod chmurką (motor droższy) .
PS. Trzeba się kiedyś umówić na jakąś traskę na moto.
#12 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 11:34
Już nie wiem co to może być ? Turbina czy skrzynia? A może po prostu ja nie potrafię automatem jeździć? A no i dodam, że nie ma znaczenia czy włączę tryb sportowy czy nie.
#13 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 12:08
#14 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 12:15
Bo się na tym nie znam.
Tylko pytanie czy gdyby turbo powiedziało dobranoc to autko miało by swoją dynamikę przy mniejszych prędkościach?
#15 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 12:35
a sprawdzałeś ile trubo pompuje i czy kierowajka w turbinie chodzi ?
Własnie to samo chciałem zasugerować. Może kierownice sie zapiekły, albo "grucha" padła. Sprawdz połączenia przewodów podciśnieniowych... chociaż wg mnie to raczej nie to. Auto wtedy nie miałoby "kopa", a jak pisze CaponeAl do 140 zbiera się dobrze. Szukałbym problemu raczej z układem podciśnienia i sterowania turbiną.
Mimo, że sam filterek zaworu wyczyszczony, nie można wykluczyć, ze sam zawór jest ok. Wskazują na to objawy... Możesz to sprawdzić OP-comem. WAŻNE! Błąd pojawi się tylko pod obciążeniem! Gość, który będzie siedział z boku powinien wychwycic błąd. Musi to być jednak w czasie jazdy. Jesli się takowy pojawi i okaże się, że dotyczy "doładowania", to myślę, ze wtedy warto byłoby wymienić zawór (allegro ok 120zł, ASO-256 zł).
Jednak..... najpierw sprawdź przewody podciśnieniowe. Przerwany przewód = wadliwa praca zaworu, a co za tym idzie brak mocy. Myślę, ze to powinien być twój następny krok.
#16 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 12:43
#17 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 12:59
.... bo w sumie to w niczym nie przeszkadza, no poza świadomością, że szybciej niż 140 nie polecę.
Właśnie... bo to jest taka usterka, że niektórzy uzytkownicy przez lata nie sa świadomi, że cos nie tak. Do pewnych wartości (m. in. doładowania itp) silnik będzie pracował normalnie i podczas jazdy miejskiej nie odczujesz żadnej róznicy.
Uważaj tylko przy wyprzedzaniu
#18 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 13:04
#19 OFFLINE
#20 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2010 - 14:49