Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy da się wymienić nagrzewnicę ogrzew. bez zdejmowania....?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
219 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 02 listopada 2007 - 12:05

wypada wszystkich chcących wymieniac nagrzewnice wysłac do Konrada zrobi wam to bez problemu reszta to partacze ktorym obce jest stosowanie metod które opisał



nie. bo należy wysłąć wszystkich do tych co napisali że wymienili w ten sposób a nie dowiarkom to ........ :mrgreen:
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#42 OFFLINE   V6

V6
  • 429 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 02 listopada 2007 - 15:36

konrad, .
Niezły magik z Ciebie, powinienes zatrudnić sie w aso opla.

#43 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 listopada 2007 - 15:40

konrad, .
Niezły magik z Ciebie, powinienes zatrudnić sie w aso opla.


ale sposob konrada jest do zrobienia. Kosztem 2-3 mocowan deski rozdzielczej po stronie kierowcy, moze jakichs pekniec przy licznikach albo nawiewach. Ja wybralem trudniejsza opcje i zwalalem deche.




 


#44 OFFLINE   fructon

fructon

    auto -serwis

  • 163 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: krakow
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2007 - 15:52

ze swej strony zamykam temat ,niech kazdy sam oceni jak chce ją wymienic pozostane przy mojej metodzie ze wzgledu na to że daje klientom gwarancje na takie naprawy a robiąc to tak na żywca w koncu moze sie cos nie udac
auto serwis

#45 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 02 listopada 2007 - 16:24

ze swej strony zamykam temat ,niech kazdy sam oceni jak chce ją wymienic pozostane przy mojej metodzie ze wzgledu na to że daje klientom gwarancje na takie naprawy a robiąc to tak na żywca w koncu moze sie cos nie udac


:piwo: racja każdy ma swój kąt widzenia
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#46 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 13 listopada 2007 - 09:31

siemano. mam problem z tą nagrzewnicą.wyszukałem temat przeczytałem.poszedłem do auta i odkręciłem te wszystkie śruby od schowka i co?? wyjąłem go i nic...... niec wiem gdzie ta nagrzewnica.... same kabelki....czyżby nagrzewnica jest w tunelu?? za radiem bądź te okolicę??pomuszcie koledzy jak mam zlokalizować tą nagdzewnicę.....
Krristof

#47 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 16 listopada 2007 - 04:03

jejku koledzy pomóżcie...
dajcie jakieś wskazówki co do tej nagrzewnicy.Bo zaczynam się zastanawiać czy napewno się da wyjąć tą nagrzewnicę bez demontowania deski .nie wiem sam czy osoby którzy twierdzą że da się wyjąć tylko po wyjęciu schowka zbijają się czy nie??
jejku przeciesz to forum jest po to aby sobie nawzajem pomagać...
a tu nic czekam 3 dni auto stoi bez ruchu i nic.
Krristof

#48 OFFLINE   Slawo

Slawo
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-10-2007
  • Skąd: KWIDZYN

Napisany 16 listopada 2007 - 06:17

poszukaj bo temat o nagrzewnicy juz chyba istnieje , z tego co się orientuję to będziesz musiał dechę wywalać
Omcia 2.0 16v 1996 r. zielona butelka + Stag 300

#49 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 listopada 2007 - 07:56

jejku koledzy pomóżcie...
dajcie jakieś wskazówki co do tej nagrzewnicy.Bo zaczynam się zastanawiać czy napewno się da wyjąć tą nagrzewnicę bez demontowania deski .nie wiem sam czy osoby którzy twierdzą że da się wyjąć tylko po wyjęciu schowka zbijają się czy nie??
jejku przeciesz to forum jest po to aby sobie nawzajem pomagać...
a tu nic czekam 3 dni auto stoi bez ruchu i nic.



moze tak przeczytasz ten temat od poczatku >? jest wszystko opisane




 


#50 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 16 listopada 2007 - 09:26

no tak koledzy ale czy da się to zrobić bez zdejmowania deski?? może jakieś wskazówki?przeczytałem cały ten temat i jedna wielka niewiadoma... jedni twierdzą że da się wyjąć a drudzy nie. komu wierzyć??
Krristof

#51 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2007 - 09:45

komu wierzyć??


ściągnij samemu się dowiesz



 


#52 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2007 - 10:06

Ściągałem dechę w celu wyjęcia nagrzewnicy. Potwierdzam to co napisał beast - da się, ale kosztem paru mocowań deski po stronie kierowcy.

Łatwiej jednak jest zwalić deskę i posprzątać pod nią, kurze i inne takie syfy to częsta przyczyna alergii - więc może warto ?

#53 OFFLINE   maciekpkow

maciekpkow
  • 521 postów
  • Dołączył: 18-03-2007
  • Skąd: PRUSZKÓW
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 listopada 2007 - 21:45

No i stało się: dziś wymieniłem nagrzewnicę.
Odbyło się to bez ściągania deski rozdzielczej. Odbyło się to na siłę czyli mocnym ruchem odgiąłem część konsoli a drugą ręką wyciągnąłem nagrzewnicę.
Dostęp masakra :twisted: ale się udało.
Straty: pęknięty kawałek deski rozdzielczej ale tylko od wewnątrz także poszycie zewnętrzne pozostało nienaruszone.
po poskładaniu wszystkiego nie ma śladu po tym :mrgreen: :mrgreen:
Czas pracy: około 40 minut, fotorelacji nie posiadam bo byłem tą naprawą :censored:

#54 OFFLINE   Liseh

Liseh

    niewidoczny

  • 19 postów
  • Dołączył: 03-12-2007
  • Skąd: Pruszków

Napisany 23 grudnia 2007 - 10:43

A czy ktos wymienial nagrzewnice w Omie po lifcie '99 ? Wersja z klimatroniciem.
Pozdrawiam
Liseh

#55 OFFLINE   darekostap

darekostap
  • 149 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 17 grudnia 2008 - 18:21

Witam
Dziś wymieniałem nagrzewnice i opisze jak to zrobiłem:) ale najpierw...

... postanowiłem odświeżyć wątek gdyż zbliża się zima i moje ogrzewanie jakby umarło. W tamtym roku w grudniu było to samo chciałlem wymienić nagrzewnice i w celu jej wyjęcia zdjąłem całą dechę rozdzielczą, dosłownie wszystko. Zamiast zmienić nagrzewnicę wtedy ją tylko przepłukałem. Działała ale jak widać do czasu.

Dziś stwierdziłem że mam dość jazdy w zimnym aucie więc kupiłem nową nagrzewnicę. Stanęło przedemną widmo ponownej rozbiórki całej deski i starałem się to odwlec jak najpóźniej, aż właśnie do dzisiejszego dnia.

1)A więc najpierw aby uniknąć rozbiórki całej konsoli zdemontowałem schowek przy nogach pasażera (czas około 5 minut)

2)Następnie prubowałem zobaczyć czy nagrzewnica wyjdzie bez rozkręcania konsoli, po 5 minutach kombinowania mierzenia stanowczo stwierdziłem że NIE!!!! (czas namysłu i dojście do negatywnego wniosku 5 minut)

3)Aż tu nagle pode rękę nawinęła mi się "BOSZKA" postanowiłem w tym boczku gdzie wchodzi radio wyciąć otwór!!! bez chwili zastanowienia maszyna ruszyła w ruch. Otwór który trzeeba zrobić i tak będzie zasłonięty przez schowek który na koniec przykręcimy. Należy pamiętać aby nie wyciąć za daleko. Nacinamy tapicerkę pomału NIE NA WYLOT (z tyłu są różne przewody itp można je uszkodzić!!!! (czas nacięcia około 10 minut)

4)KIedy już natniemy bierzemy młotek i przecinak i jak każdy się domyśla kończymy ręcznie dzieło usówania kawałka tapicerki ( czas około 5 minut)

5)Po zakończonym cięciu widzimy nagrzewnice jak się ślicznie do nas uśmiecha. Odkręcamy jedną śróbkę, luzujemy przewody doprowadzające i odprowadzające płyn chłlodzący podstawiamy miskę, odczepiamy je od nagrzewnicy i czekamy aż spłynie płyn. Mi wyciekło około 5 litrów. (czas około 8 minut)

6) Kiedy ścieknie cały płyn chwytamy naszą nagrzewnicę i ją wyciągamy. U mnie wyszłla jak z masła:) (czas 1 minuta)

7) wkładamy nową nagrzewnicę robimy wszystko w odwrotnej kolejności już bez użycia BOSZKI:)

8) Skręcenie wszyskiego około 15 minut, zalewamy płyn i cieszymy się domową atmosferą w naszym opelku:)


Łączny czas dla sprawnych rąk około 50 minut:) Ktoś pisał że w ASO liczą 5 i półłl godziny, jak rok temu zdejmowałem konsole trwało to 2 dni sobota i niedziela MAsaKRA. Tym razem Wybrałem szybszy sposób A PRZEDEWSZYSTKIM NIE BAWCIEE SIĘ W CZYSZCZENIE PŁUKANIE ITP. TYLKO WYMIANA
Sposób który przedstawiłem tak naprawde jest bardzo estetyczny bo nic nie widać:).

Porobiłem parę zdjęć telefonem, ale nie wiem jak je wrzucić, jeśli moderator bedzie chciał z tego uczynić ciekawą instrukcję typu zrób to sam to mu podeśle na email i zamieści.

Pozdrawiam DAREK

#56 OFFLINE   misiules

misiules

    szukam mojej omy

  • 10 postów
  • Dołączył: 04-11-2008
  • Skąd: Łuków

Napisany 19 grudnia 2008 - 10:32

koledzy wczoraj wyciągałem ją u siebie. co prawda to nie omega tylko calibra ale 2,5 v6. w omegach pewnie jest inaczej trochę bo w tunelu jest skrzynia ale fotostory jakie robiłem dla calibra-team może poprawić ogólną orientację. ver. z klimą.



dobra, jedziemy:

1. potrzebny nam będzie pojemnik do spuszczenia płynu chłodniczego z nagrzewnicy (ok. 300-400ml). najlepszy będzie pojemnik po płynie do spryskiwaczy ucięty na 1/3 wysokości.

Dodany obrazek

2. Należy wymontować tunel środkowy. w tym celu podważyć śrubokrętem łezkę spod ręcznego i kolejno odkręcać wkręty pokazane na zdjęciach.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

3.teraz można wyciągnąć tunel od ręcznego (pamiętając o wyjęciu mieszka i odłączeniu multikostki od sterowania szyb i bc (widać ją pod łezką na zdjęciach powyżej)

4. wyciągamy popielniczkę i wykręcamy wkręt trzymający panel podgrzewania foteli i TC.

Dodany obrazek

5. wykręcamy kolejne dwa wkręty, które są za zdemontowaną popielniczką.

Dodany obrazek

6. odkręcamy osłonę nagrzewnicy (w nogach pasażera) oraz dwa wkręty trzymające tunel (widoczne na zdjęciu).

Dodany obrazek

7. takie same dwa wkręty wykręcamy od strony nóg kierowcy.

Dodany obrazek

8. wyciągamy tunel...

Dodany obrazek

9.spod obudowy nagrzewnicy wyciągamy dwie tulejki-harmonijki (przewodzą powietrze do profilowanych wyciągów umieszczonych pod fotelami, ogrzewających tył wnętrza auta - nie wszystkie calibry to mają chyba tylko z klimą i nowsze)

Dodany obrazek

teraz widać dobrze nagrzewnicę

Dodany obrazek

10.z rurek ściągamy spinki

Dodany obrazek

11. podstawiamy nasze naczynko i wyciągamy rurki z nagrzewnicy-wyleci trochę płynu ale nie za dużo. warto też podłożyć gumowy dywanik pod całość żeby nie zalać wykładziny...

Dodany obrazek

12. teraz trzeba wykręcić 4 wkręty trzymające dolną obudowę/kasetkę nagrzewnicy. w tym celu odkręcamy kolejno wkręty jak na zdjęciach.

( ten wkręt fotografowałem jeszcze przed odłączeniem rurek więc się nie sugerować :p )
Dodany obrazek

( ten już odkręcony był jak pstryknąłem hehe )
Dodany obrazek

....oba od strony nóg pasażera.
kolejne dwie fotki to wkręty od strony nóg kierowcy....

Dodany obrazek

(ten ''dziad'' jest niewidoczny i trzeba go wymacać...ciężko go wykręcić i jeszcze gorzej się wkręca...ze względu na położenie)
Dodany obrazek

#57 OFFLINE   misiules

misiules

    szukam mojej omy

  • 10 postów
  • Dołączył: 04-11-2008
  • Skąd: Łuków

Napisany 19 grudnia 2008 - 10:33

druga część (macie limit na ilość zdjęć)

13.teraz podważamy śrubokrętem lub czymś podobnym dolną obudowę tak aby odbiła od górnej. u mnie była jeszcze uszczelniona jakimś czarnym elastycznym klejem albo sylikonem ale odeszła bez większych problemów...

Dodany obrazek

Dodany obrazek

jak już ''odlezie'' zobaczymy coś takiego...

Dodany obrazek

14. kasetkę/dolną obudowę z nagrzewnicą można wyjąć przez ciągnięcie jej w kierunku wajchy od biegów, a tuż przed nią ciągniemy w kierunku fotela pasażera (pod ukosem). górny plastik kasetki trochę zawadza o dół pulpitu ale da się podgiąć kasetkę tak aby wyszła...

Dodany obrazek

Dodany obrazek

nagrzewnica w całej okazałości...i moje buty ;p

Dodany obrazek

dalej wymiana bądź w innym przypadku płukanie octem 10% kwasem cytrynowym 5% lub innymi detergentami do czyszczenia aluminium z kamienia.

składamy wszystko w odwrotnej kolejności. warto też uszczelnić nagrzewnice w obudowie jakimś sylikonem aby zachować prawidłowy przebieg powietrza w obudowie. pamiętajcie aby na koniec odpowietrzyć układ chłodzenia i dolać brakujący płyn.

#58 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 19 grudnia 2008 - 18:15

Kolego DAREKOSTAP prosze foty tej operacji 8)

#59 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 grudnia 2008 - 21:47

misiules
brawa za twoja prace ale wydaje mi sie ze pomyliles Fora :!:

#60 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudnia 2008 - 21:55

brawa za twoja prace ale wydaje mi sie ze pomyliles Fora

Czytaj ze zrozumieniem:

co prawda to nie omega tylko calibra ale 2,5 v6. w omegach pewnie jest inaczej trochę bo w tunelu jest skrzynia ale fotostory jakie robiłem dla calibra-team może poprawić ogólną orientację. ver. z klimą.


Zamiast się cieszyć że ktoś chce pomóc, to się czepaisz bezpodstawnie.

No ale faktem jest że licznik sobie nabiłeś. Bo raczej po nic innego tego posta nie pisałeś.