Wentylator wyłącza się po wyciągnięciu kluczyka
#1 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2010 - 23:55
#2 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 00:59
#3 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 07:40
w twoim kolego się wyłącza i to normalne.Podłącze się do twojego postu,ponieważ u mnie jest ten sam problem(x20xev).
#4 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 09:59
Stawiam na termostat + czujnik tego wentylatora.:szpital:Może ci kolesie wkręcili Tobie po naprawie tej chłodnicy inny czujnik.I sprawdź wtyczkę,kabelki od tego czujnika.Może w kabelkach jest coś nie tak(np zwarcie albo coś z izolacją bądź z masą)
Termostat był niedawno wymieniony, problem zaczął się po naprawie chłodnicy, a kolesiowi patrzyłem na ręce.
#5 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 11:28
Podłącze się do twojego postu,ponieważ u mnie jest ten sam problem(x20xev)
i tak ma być.
termostat nie ma nic wspólnego z tym że wentylator włącza się tylko po stacyjce , to nie jest część elektryczna tylko mechaniczna która reaguje na wzrost temperatury i otwiera bądź zamyka duży obieg . Czujnik też jest dobry bo przecież włącza wentylator , winny jest brak zasilania po wyłączeniu zapłonu , żeby chodził bez włączania zapłonu trzeba podprowadzić zasilanie na termo włącznik (czujnik) z pominięciem stacyjki ..Stawiam na termostat + czujnik tego wentylatora.
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#6 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 11:43
winny jest brak zasilania po wyłączeniu zapłonu , żeby chodził bez włączania zapłonu trzeba podprowadzić zasilanie na termo włącznik (czujnik) z pominięciem stacyjki .
Tyle, że wcześniej działał, nawet około minuty po zamknięciu samochodu.
#7 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 12:14
Tyle, że wcześniej działał, nawet około minuty po zamknięciu samochodu.
w książce "sam naprawiam" pisze że chodzi przy zgaszonym silniku tylko na zapłonie ,kluczyk w pozycji II we wszystkich silnikach ,nie wiem jak to się ma do rzeczywistości
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#8 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 12:22
nie wiem jak to się ma do rzeczywistości
Właśnie nijak, bo chodził
#9 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 12:31
#10 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 13:03
Właśnie nijak, bo chodził
wydaje mi się że z układem chłodzenia jest wszystko OK , jeśli ma być jak piszesz to będzie chyba jakaś usterka elektryczna
wydaje mi się że u ciebie włącza się tylko drugi bieg a pierwszy wcale nie chodzi dlatego włącza się dopiero prawie przy 100 stopniach (pierwszy przy ok 95) , po wyłączeniu stacyjki drugi chyba powinien się wyłączyć a pierwszy pracować nadal ale widać gdzieś coś nie łączy , sprawdź kostki przy termo włącznikach w chłodnicy , ewentualnie wypnij kostki i zewrzyj piny na krótko jak zadziała to znaczy że termo włącznik do wymiany jak nie to gdzieś jest przerwa w obwodzie albo silnik wentylatora uszkodzony ale raczej myślę że wtyczka źle wpięta po zamontowaniu chłodnicy
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#11 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 15:18
No to jest źle i trzeba to zrobić.Witam. Sprawa jest nieco dziwna. Miałem naprawianą chłodnicę (pękło to plastikowe kolanko). Od tamtej pory wentylator zatrzymuje się po wyłączeniu zapłonu (po przekręceniu kluczyka (zaświeceniu kontrolek) znów pracuje). Wcześniej działał nawet po zamknięciu auta dopóki nie schłodził płynu w chłodnicy. Zauważyłem też, że temperatura graniczna, przy której załączał się wentylator wzrosła z 97 do prawie 100 st. Co może być przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc.
Załączenie powinno być przy 95*(1-bieg) i 100*(2-bieg). Wentylator zawsze powinien dokończyć swoją pracę nawet po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka. W chłodnicy masz dwa czujniki 95* i 100*.
Jeżeli problem nastąpił po wymianie chłodnicy to trzeba obejrzeć gniazdo wtyczki i przewody. Może wtyczki nie są dobrze wciśnięte. Pompka na chłodnicy działa jak wyjmiesz kluczyk? tam też zerknij.
Może było szarpnięcie kabla i doszło do uszkodzenia w najmniej spodziewanym miejscu.
Mimo ze patrzyłeś kolesiowi na ręce jak wymieniał to nie znaczy że wszystko widziałeś, może kiedyś brał lekcje u iluzjonisty:innySmiech: Mechanik może się nie przyznał że coś nie podłączył itp.
Nie zwlekaj z naprawą bo to jest ważne!! silnik nie może się przegrzewać.
ps.
Pompka pod zbiorniczkiem też może być przyczyną podwyższonej temp. silnika nawet jak wentylatory chłodnicy są sprawne.
Jak nie działa a powinna cały czas pompować płyn, to robi zator i temp. rośnie i skacze.
podobny temat:
http://forum.omegakl...ight=wentylator
#12 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 15:23
Dla scislosci, to w X20XEV wiatraki chodza tylko i wylacznie ze stacyjka.Wentylator zawsze powinien dokończyć swoją pracę nawet po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka.
#13 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 15:28
już pisałem o tym , teraz mowa o 2.5 V6Dla scislosci, to w X20XEV wiatraki chodza tylko i wylacznie ze stacyjka.
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#14 OFFLINE
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2010 - 21:18
No wiec jak powinno byc w omie 2.0 16 V 20xev ?
w 2.0 16V wentylator pracuje tylko na włączonym zapłonie
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#17 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2010 - 21:23
#18 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2010 - 21:23
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#19 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2010 - 16:44
#20 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2016 - 20:23
Witam
Mega odkop ale co tam.
Rozwiązaniem tego problemu jest padnięty czujnik? Nie zwróciłbym na to uwagi gdyby nie fakt, że widziałem ostatni pod supermarketem V-ke w której działał wentylator jakąś chwile po zgaszeniu i opuszczeniu pojazdu przez drivera. Nie chciałbym aby moja V w upały cierpiała katorgi po zgaszeniu (a wiadomo jaki potrafi być ukrop pod maską na postoju) jesli fabrycznie był na to sposób- wentylatory+ pompka działały tyle ile było potrzeba do osiągnięcia przez motor "bezpiecznej" temp. U mnie to nie działa od samego początku- jest to moje pierwsze V.
Pzdr