Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

10w60 opinie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 30 stycznia 2010 - 18:21

czesc witam! moze macie jakies doswiadczenia z tym olejem ? roczna temperatura u mnie wacha sie miedzy -10 a +40 i mysle o zmianie oleju . uzywam mobil 10w40 - rozwazam przejscie na 5w lub wlasnie 10w60 pozdrawiam

#2 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 30 stycznia 2010 - 22:09

czesc witam! moze macie jakies doswiadczenia z tym olejem ? roczna temperatura u mnie wacha sie miedzy -10 a +40 i mysle o zmianie oleju . uzywam mobil 10w40 - rozwazam przejscie na 5w lub wlasnie 10w60 pozdrawiam



Temat już był podobny, olej 10W60 ma całkowicie inne parametry od 10W40. Jest spora różnica. Kiedyś był tylko Castrol RS 10W60 - i był stosowany do wyczynowej jazdy.Musisz być pewny swojego przebiegu ..i czy napewno ten olej coś tobie da pozytywnego.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#3 OFFLINE   wovwka

wovwka
  • 179 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Warszawa<=>Siedlce

Napisany 30 stycznia 2010 - 22:26

jesli wybierasz sie autem w tropiki albo na safari to mozna sie zastanawiac... Wiecej zrobisz dla silnika lejac do niego porzadny olej, jesli jest zdrowy to syntetyk 0W40 lub 5W40, a jesli silnik juz przeszedl swoje to polsyntetyk 10W40 np. Valvoline MaxLife czy Liqui Moly

#4 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 30 stycznia 2010 - 23:00

troche poczytalem i wiem : pierwsze oznaczenie [ w moim przypadku 10w oznacza max temperature ujemna a wiec 10W to -30stopni , 40 okresla temperature dodatnia a wiec +40stopni , u mnie w hiszpani jak przywalila zima to bylo -6 hehe wiec przykombinuje z olejem 20w60 , o doznaniach napisze pozdrawiam

dodam ze 40stopni w hiszpani to nie zadkosc pozdrawiam

#5 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 31 stycznia 2010 - 16:26

20w60

?? a po co taki gęsty?? Rozumiem że w hiszpanii jest ciepło ale według mnie chcesz załatwić sobie silnik na własne życzenie. Przecież 20W to będzie jakiś totalny badziew mineralny do starych ciężarówek.

#6 OFFLINE   stachu4ever

stachu4ever
  • 106 postów
  • Dołączył: 30-09-2008
  • Skąd: PSR

Napisany 31 stycznia 2010 - 18:09

Dodany obrazek

#7 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 01 lutego 2010 - 12:51

czesc witam! moze macie jakies doswiadczenia z tym olejem ? roczna temperatura u mnie wacha sie miedzy -10 a +40 i mysle o zmianie oleju . uzywam mobil 10w40 - rozwazam przejscie na 5w lub wlasnie 10w60 pozdrawiam

Jak piłujesz silnik na wysokich obrotach, to ten olej 10w60 ma jakieś uzasadnienie.
Zamiast patrzeć na te cyfry to bardziej patrz na dobry olej.
Kiedyś widziałem porównanie mobila z motulem o tych samych parametrach. Gość na autostradzie butował na jednym i drugim tak samo. Motul "schłodził" silnik o kilka stopni.

ps.
Miałem kiedyś Castrol RS 10w60, nic się nie poprawiło oprócz samopoczucia.:D

#8 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 01 lutego 2010 - 20:43

motul 300v le mans 20w60 - badziew do starych ciezarowek ?? piotrek76 no ja cie przepraszam hehe , a ten wykresik troche leciwy stachu - panowie ja chce tylko dobrac olej odpowiedni do temperatur jakie u mnie panuja minimalnie jest -10 to poco mam wlewac na -30 ? max temperatura okolo 40 , wiec jak olej bedzie mial optymalna ponad 40 to chyba bedzie ok , zarowno 10w60 jak i 20w60 to syntetyki o najwyzych oznaczeniach , i to rozbudzilo ,moja ciekawosc - zygzak twoja opinia potwierdza sie w wielu opisach ze motul przewyzsza jakoscia duzo marek olejowych , dzieki za info pozdrawiam wszystkich ps. a co sadzicie o motul 300v comprtition 15w50 ? podwojne estry i takie tam , ponoc chroni nie rozszczelnia silnika itp

#9 OFFLINE   Dany

Dany
  • 283 postów
  • Dołączył: 29-03-2008
  • Skąd: Lublin/Lubartow..

Napisany 01 lutego 2010 - 22:18

zarowno 10w60 jak i 20w60 to syntetyki o najwyzych oznaczeniach , i to rozbudzilo ,moja ciekawosc - zygzak twoja opinia potwierdza sie w wielu opisach ze motul przewyzsza jakoscia duzo marek olejowych , dzieki za info pozdrawiam wszystkich ps. a co sadzicie o motul 300v comprtition 15w50 ? podwojne estry i takie tam , ponoc chroni nie rozszczelnia silnika itp



i właśnie - tak to jest że trzeba troche czasu żeby i do nas(do Polski) coś dotarło , mam na myśli oleje o parametrach nam już zanych a właściwościach zupełnie innych i odmiennych, np. 15W50 - syntetyk,itd. Czasami można się że tak powiem naciąć - sam z pewnym gośćiem polemizowałem cały dzień na temat 15W- i koleś mnie zgasił - pokazał oryginalny olej syntetyczny.
Płyny i koncentraty chłodnicze- 1,5,20,200,1000l - dobra cena!
Oleje silinikowe i przemysłowe,od 1l do 1000l,
Chemia samochodowa K2 ,F1,Atas, Plastmal
Żarówki,filtry




[SIGPIC][/SIGPIC]

Never make a pirate angry !


#10 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 01 lutego 2010 - 23:08

ps. a co sadzicie o motul 300v comprtition 15w50 ? podwojne estry i takie tam , ponoc chroni nie rozszczelnia silnika itp

Jak bym miał silnik pachnący nowością to bym lał z serię 300V, tylko dokładnie nie wiem jeszcze który, albo coś pokrewnego innego producenta.
Dobry olej, nie musi się w reklamach tv lansować:D
i "nigdy" odmy bym nie musiał czyścić:innySmiech:

#11 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 sierpnia 2012 - 12:51

Ja w akcie desperacji mam zamiar dziś kupić 10W60 do 2litrowego auta 16V. Wczoraj po zmianie oleju z nie wiem jakiego na półsyntetyk GM zaczęła mrugać i palić się kontrolka na biegu jałowym od ciśnienia oleju.
Zmieniłem dziś oryginał filtr i olej na 15W40 nic to nie dało. Moto doktor do pełna tez nic. Więc i ten 10W60 pewnie nic nie da ale to będzie taki plaster na sumienie....

#12 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 sierpnia 2012 - 17:21

a może łatwiej jest zobaczyć czujnik ciśnienia?? oraz zmierzyć rzeczywiste ciśnienei oleju ;)

#13 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 sierpnia 2012 - 17:27

Czujnik ciśnienia zmieniony dziś na oryginał plus oryginał filtr nowy olej... Więc to nie czujnik. Jak wrócę z wakacji ( mam nadzieje tym gratem ) to pojadę do znajomych niech pomierzą ciśnienie.
Póki co czekam na wypad na wakacje jak auto będzie się zachowywało jak wrócę to może zmienię na ten 10W60, ale czy to ma sens....
Generalnie teraz jak się nagrzeje to poniżej 900obrotów zapala się kontrolka....

#14 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 sierpnia 2012 - 17:32

ale czy to ma sens....


raczej nie ma sensu.... Jak czujnik dobry, to niestety czeka Cię raczej remont ;) Pomierz jeszcze ciśnienie jak będziesz mógł ;)

#15 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 sierpnia 2012 - 19:36

Nie jeździj, podjedź pod pierwszy lepszy zakład zmierz ciśnienie oleju, w V6 łatwo to zrobić. Może pompa niedomaga, zawór przelewowy zacięty, może silnik dobry a z pompą coś!

Miałem problemy z ciśnieniem, kontrolka mi migała na postojowych, wkurzony że silnik się kończy a winny był filtr oleju którego wkład w środku odleciał od puszki. Nowy olej i filtr i żadnych problemów już czas na kolejną zmianę.

#16 OFFLINE   rafał tomkiewic

rafał tomkiewic
  • 24 postów
  • Dołączył: 29-05-2008
  • Skąd: inowrocław

Napisany 17 kwietnia 2013 - 10:50

Podepnę się pod temat ,ponieważ mam też ten problem z kontrolką . U mnie zapala się mruga na biegu jałowym ale tylko po porządnym rozgrzaniu np. jazda po mieście, dodam że moja v wydajemi się że szybko się grzeje jazda w korku co chwila temp. około 97 i załącza się wentylator .Może to wysoka temp. jest przyczynąże olej robi się jak woda czy wszyskie v mają ten problem z temp ? Olej po wymianie uszczelki pod głowicą zalany nowy GM 10w/40 filtr filtron teraz zmieniony na mann bo kiedyś też kontrolka mrugała mi i winny był filtr.Dodam że szkoda mi tego silnika gdyz pierścienie i głowica były robione 50 000 kmtemu .ZAHIR666 co było przyczyną bo objawy podobne?

#17 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 kwietnia 2013 - 12:25

Podepnę się pod temat ,ponieważ mam też ten problem z kontrolką . U mnie zapala się mruga na biegu jałowym ale tylko po porządnym rozgrzaniu np. jazda po mieście, dodam że moja v wydajemi się że szybko się grzeje jazda w korku co chwila temp. około 97 i załącza się wentylator .Może to wysoka temp. jest przyczynąże olej robi się jak woda czy wszyskie v mają ten problem z temp ? Olej po wymianie uszczelki pod głowicą zalany nowy GM 10w/40 filtr filtron teraz zmieniony na mann bo kiedyś też kontrolka mrugała mi i winny był filtr.Dodam że szkoda mi tego silnika gdyz pierścienie i głowica były robione 50 000 kmtemu .ZAHIR666 co było przyczyną bo objawy podobne?


Co tu pisać?
Zmierz ciśnienie oleju najpierw.