Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpanie silnikiem ... 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
227 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 marca 2010 - 22:48

Jakie spalanie na jałowym?

#42 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 09 marca 2010 - 22:59

nie wiem bo mam ten mały wyswietlacz od kompa ;/ a nie podpinałem jej nigdzie

#43 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 10 marca 2010 - 14:35

u mnie z odpalaniem nie ma problemu, za to z szarpaniem to masakra , szarpie na zimnym i na ciepłym, no chyba ze dostanie troche po garkach to chwila spokoju ;]

starsznie jest to meczące szczególnie jak sie chce coś zaoszczędzić na paliwie i pyrkac;/

mozliwe zeby był uszkodzony potencjometr gazu czy jak to sie zwie albo coś z elektryką
?? bo odpowiedzi takie jak nastawnik czy pompa wtryskowa mnie przerażają ;/;/;(


zobacz tutaj to moj temat o drganiach w 2.5 tds:
http://bmw-diesel.pl...&p=33923#p33923

sprawdz najpierw dawke paliwa, bo gdy jest zbyt bogata powoduje takie wibracje, pozniej poduszki pod skrzynia i silnikiem a na koncu wymien dwumas, ja to zrobilem tydzien temu na jednomas z valeo

#44 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 10 marca 2010 - 17:29

no ok ale te podpowiedzi nie są w 100% własciwe bo czy jesli jest uszkodzona poduszka skrzyni czy silnika to dlaczego nie szarpie jak dostanie po garkach ;]?? w tez problem, jutro jak mi sie uda podłacze pod komputer i ustawię ospowiednią dawkę paliwa, zacznę od tego, (najmniejszy koszt) a jesli to cos głebszego to przez jakiś jeszcze czas bede musiał sie męczyć l. dzieki za podpowiedzi , pzdr

a jeszcze cos takiego ze jak rano odpalam to omcia odpala ale tylko na jakies 5s mocno sie trzesie i gasnie , potem znów i tak ze 4 razy, chyba ze wtrakcie odpalanie wcisnę pedał gazu w podłogę i jak odpali obrotomierz musi przekroczyc 1000obr/min wtedy bedzie chodzic, czy to cos z pompą , nastawnikiem a może z komputerem ?? zachowuje sie tak jakby "przyspieszacz" nie działał,

#45 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2010 - 18:53

jeżeli masz wszystko dobrze wyregulowane czyli nastawnik na 0,9 l/h to nie powinno ci rzucac silnikiem moim zdaniem poduszki.

#46 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 10 marca 2010 - 18:56

poduszki silnika wymianiałem 2tyg temu, mozliwe ze przez poduszki skrzyni??????????

#47 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 10 marca 2010 - 19:04

taki sam efekt, odpalania i gasniecia zaraz po tem, jest jak probujesz odpalic auto z niepodlaczonym czujnikiem polozenia walu korbowego, odpala, podnosi obroty na 3-4 tys i gasnie samo

poduszki skrzyni nie beda az tak odpowiedzialne za bujanie buda... wiem sam po sobie bo przerabialem to w moim tdsie

#48 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 10 marca 2010 - 19:15

no tak tyle ze mi wystarczy ze przekroczy 1000obr i bedzie cykac ;]

#49 OFFLINE   Mariuszbwa

Mariuszbwa

    dostępny

  • 21 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Bielawa

Napisany 11 marca 2010 - 19:20

Witam panowie tez mam taki problem z moją omcią od kiedy przyjechała z francji z przebiegiem 171.000 tys. Rano jak odpalam auto to puszcza szarego kopcia ale odpala na tyk, jak jest rozgrzana to nawet nie dmuchnie dymkiem i tez pali na tyk spalanie na kompie pokazuje bez świateł, ogrzewania tylko sam silnik odpalony 0,9-1,0 poniewaz obroty mi faluja 9skaczą cały czas nierówno pracuje. Po wpięciu sie interfejsu pokazało błędy 92 - w sumie niemam tempomatu 41 42 43. jak auto stoi w miejscu szarpie całą budą poprostu silnikiem żuca na boki. Mam jeszcze tez taką sprawe jak ruszam ze skrzyzowania w prawo to czuć jak szarpie całym prawym kołem tak jakby skakało dziwne drgania , jak by moze szybciej brało niewiem ogołem Omegi sa dobre ale jakos ta juz dała mi popalić Niby jest to wersja CD w bogatym wyposazenia ale wolał bym chyba sprzedac i chodzic na nogach Prosze Pomocy Mozliwe ze ktos takie cuda juz miał

Kolego ja tak miałem w moim drugim opelku jak była przestawiona pompa wtryskowa zabardzo do kolektora tzn do góry .. ona po zagrzaniu swiec łapała tak jakby pokolei na kazdy gar mi odpalanie jej niekiedy zajmowało ok 4-5 min na ciepłym troche krocej a nieraz wyładowal mi sie akumulator i na cholu odpalałem z 3 biegu

#50 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 02 maja 2010 - 22:01

[quote name='Mariuszbwa']Witam panowie tez mam taki problem z moją omcią od kiedy przyjechała z francji z przebiegiem 171.000 tys. Rano jak odpalam auto to puszcza szarego kopcia ale odpala na tyk, jak jest rozgrzana to nawet nie dmuchnie dymkiem i tez pali na tyk spalanie na kompie pokazuje bez świateł, ogrzewania tylko sam silnik odpalony 0,9-1,0 poniewaz obroty mi faluja 9skaczą cały czas nierówno pracuje. Po wpięciu sie interfejsu pokazało błędy 92 - w sumie niemam tempomatu 41 42 43. jak auto stoi w miejscu szarpie całą budą poprostu silnikiem żuca na boki. Mam jeszcze tez taką sprawe jak ruszam ze skrzyzowania w prawo to czuć jak szarpie całym prawym kołem tak jakby skakało dziwne drgania , jak by moze szybciej brało niewiem ogołem Omegi sa dobre ale jakos ta juz dała mi popalić Niby jest to wersja CD w bogatym wyposazenia ale wolał bym chyba sprzedac i chodzic na nogach Prosze Pomocy Mozliwe ze ktos takie cuda juz miał

kolego ja miałem taki sam problem nie dawno, ale po wymiane nastawnika pompy i poprawnym ustawianiu dawki wszysko ok ;] sprawdz nastawnik podejzewam ze to jest przyczyną szarpania i tego ''kopciucha''

#51 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 maja 2010 - 22:20

kolego ja miałem taki sam problem nie dawno, ale po wymiane nastawnika pompy i poprawnym ustawianiu dawki wszysko ok ;] sprawdz nastawnik podejzewam ze to jest przyczyną szarpania i tego ''kopciucha''[/QUOTE]

Gdzie kupiłeś nastawnik?? Ja szukam nowego i znaleźć nie mogę, normalnie część widmo. Nigdzie o tym nie słyszeli...

#52 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 02 maja 2010 - 22:43

kupiłem uzywany na autozłomie

paca idealne, nie mam zadnych problemów , na allegro widziałem kiedys nowe nastawniki ale kosmiczne ceny....

#53 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 maja 2010 - 22:45

kupiłem uzywany na autozłomie

paca idealne, nie mam zadnych problemów , na allegro widziałem kiedys nowe nastawniki ale kosmiczne ceny....


Ceny wiem że koło 1500zł ale ja zamierzam tym autem jeszcze jakieś 5 lat pojeździć i wolę kupić jeden nowy niż używany który nie wiadomo kiedy znowu zacznie takie numery odwalać

#54 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 02 maja 2010 - 22:51

w sumie tak, ale jak narazie to jezdzij póki koniki ciągną zawzięcie do przodu;]

#55 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 maja 2010 - 22:55

w sumie tak, ale jak narazie to jezdzij póki koniki ciągną zawzięcie do przodu;]


właśnie nie ciągną... mam wrażenie że samochód stracił ze 40koni Ostatnio na autostradzie z gazem w podłodze ledwo do 180 doszedł i przy zmianie biegów za każdym razem się dławi co jest już strasznie wkurtzające. Czasami nawet zgaśnie

#56 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 02 maja 2010 - 23:01

to chyba juz głebszy problem , pompa albo wtryski, moja omcia 200km/h w 5 osob bez problemu

#57 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 maja 2010 - 07:31

to chyba juz głebszy problem , pompa albo wtryski, moja omcia 200km/h w 5 osob bez problemu


Moja zanim nastawnik nie zaczął robił wała też tak leciała

#58 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 03 maja 2010 - 23:08

Gdzie kupiłeś nastawnik Ja szukam nowego i znaleźć nie mogę, normalnie część widmo. Nigdzie o tym nie słyszeli...


intercars, AD stachura , fota itp. itd. Po cenach detalicznych to koszt jest tam 2 tyś nawet z hakiem. Warto więc mieć kogoś znajomego lub w rodzinie kogoś kto handluje częściami sam. wtedy są upusty w cenie hurtowej na "mechanizm nastawczy pompy" a ceny wachają się w przedziale 1300 - 1400 zł
P.S.
dorzuć do tego nową głowiczkę na pompę (kosztuje tyle co nastawnik) i masz prawie "nową pompę" w cenie tzw. rgenerowanej w boschu :) np: w intercarsie można kupić praktycznie całą pompę w częściach.
Nie pamiętam już cen na kompletne pompy ale chyba: regenerowana fabrycznie około 3,5 tyś (cena hurtowa), nówka fabryka koło 5 tysiaków :) i TD-esy stoją przez to pod płotami za grosze.....niestety :(

#59 OFFLINE   HrEhO

HrEhO
  • 47 postów
  • Dołączył: 28-02-2010
  • Skąd: Miłakowo

Napisany 05 maja 2010 - 07:51

nom taka prawda niestety, moja omcia też zaraz wyląduje pod płotem ponieważ po zdjęciu głowicy okazało sie ze wypaliło tłok i jest dziura....też czesto spotykane w tych silnikach...

#60 OFFLINE   krzys20km

krzys20km

    krzys

  • 27 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: starachowice

Napisany 31 maja 2010 - 20:30

witam ja mam podobny problem trzesie mi silnikiem a jak silnikiem to i całą budą :(:(:( dodam gazu na 900 obrotów i jest lux jak sie zagrzeje to juz nietrzesie , podczas jazdy na kazdym biegu poszarbuje na obrotach od 1500 do 2000 co jest grane czy to pompa ???? odpala elegancko na zimnym i ciepłym niemam z nią problemu i przez 2 lata niebyło :) poduchy pod silnikiem wymienione fakt wymagały wymiany ale niepomogło moze troszke pozostała przy skrzyni ale niewiem w jakim jest stanie i czy to cos pomoze cholera niemam pojecia pomocyyyyyyyyyyyy :pokoj: