Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpanie silnikiem ... 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
227 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   KamilTD

KamilTD
  • 5 postów
  • Dołączył: 20-01-2010

Napisany 25 stycznia 2010 - 20:47

Witam !
Mam problem z moją omegą 2.5 TD od kiedy ją kupiłem. A więc tak silnik odpala na zimnym na ciepłym bez problemu , nie grzeje się ogólnie jest ok poza tym że czasami ( nie zawsze ) na wolnych obrotach szarpie silnikiem po prostu buja go na boki aż czuć na budzie , druga rzecz co mnie denerwuje to strasznie szarpie praktycznie na kazdym biegu od 3 do 5 przy prędkości obrotowej rzedu 1500 - 2500 głownie przy prędkościach 60 km/h 80km/h i 100 km/h ... co to może być , bo naprawde strasznie to denerwujace i męczące przy podróży.
Teraz jeszcze nie dawno dolałem jakegoś uszlachetniacza do ropy to auto słabiej ciągnie powyżej 3,5 tyś obrotów np. na czwartym biegu wiecej jak 135 nie moge sie rozpędzić bo się dławi , wcześniej 160 śmiało mogłem jechać.
Dodam jeszcze że filtr paliwa itp wszystko było wymieniane nie dawno...
Bardzo prosze o pomoc ...
Pozdrawiam !

ahaa spalanie na biegu jałowym , wg. komputera oscyluje się miedzy 1.2 l/h a 1,4l/h w zależności czy światała wączone , ogrzewanie itp.

#2 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 stycznia 2010 - 20:55

kolego szukaj bo było wiele razy ..nastawnik.. do nie mocy podciśnienia i egr jak wpiszesz co cokolwiek to na pewno znajdziesz sporą lekturę.. pozdrawiam szukaj jest na pasku.

#3 OFFLINE   KAFARful

KAFARful

    Bokiem lubie wchodzic

  • 189 postów
  • Dołączył: 12-08-2009
  • Skąd: Zelów - Buczek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 stycznia 2010 - 23:16

Kolego ja mam ten sam problem i mechanik powiedział mi ze to nastawnik pompy wtryskowj ale może to być też pompa. Niestety nastawnik jak i pompa są kosztowne:(
Jeżeli lubisz mechanike i masz o tym troche pojęcia to podobnież mozna samemu naprawic nastawnik, ja z zawodu jestem mechanikiem ale nistety nie pracuje w swoim fachu i troche boje się zaryzykować z tą naprawą bo puki co to omega jakoś jezdzi a zamiast polepszyc to moge jeszcze pogorszyć

#4 OFFLINE   KamilTD

KamilTD
  • 5 postów
  • Dołączył: 20-01-2010

Napisany 25 stycznia 2010 - 23:27

a jakie to koszta mniej więcej ?? A co sadzisz np. o tym żeby kupić używaną pompę ?

#5 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 stycznia 2010 - 17:57

a jakie to koszta mniej więcej ?? A co sadzisz np. o tym żeby kupić używaną pompę ?


nastawnik sam gdzieś około 1500zł. za pompę całą mniej ale wiadomo jaka będzie.

#6 OFFLINE   KamilTD

KamilTD
  • 5 postów
  • Dołączył: 20-01-2010

Napisany 26 stycznia 2010 - 23:44

Hmm w takim razie co zrobić z tym fantem ... ? jakie rozwiazanie najlepsze wg. Was ?

#7 OFFLINE   dkbmw760

dkbmw760
  • 5 postów
  • Dołączył: 27-01-2010

Napisany 27 stycznia 2010 - 11:34

witam, mam podobny problem z moją "Łamagą" jak kolega wyżej... a mianowicie na wolnych obrotach silnik strasznie telepie i ale kiedy dodam trochę gazu 900obr/min to pracuje juz ładnie. ale męczące jest co innego bo podczas jazdy przy obrotach 1600-2200 strasznie szarpie całym samochodem i to na każdym biegu do tego rano odpalić ten samochód to wielka misja.... co to może być?? każda rada jest niezbędna. z góry dzięki

#8 OFFLINE   KamilTD

KamilTD
  • 5 postów
  • Dołączył: 20-01-2010

Napisany 28 stycznia 2010 - 10:54

Widzę , że nie tylko ja mam ten problem ... oj te omegi ...

#9 OFFLINE   dkbmw760

dkbmw760
  • 5 postów
  • Dołączył: 27-01-2010

Napisany 28 stycznia 2010 - 11:10

dziwi mnie tylko to dlaczego auto zaczyna tak sie zachowywać jak jest rozgrzane, na zimnym silniku nie szarpie, a z odpalaniem to chyba mi paliwo wraca z powrotem do zbiornika , i teraz pytanie czy jest tam jakiś zawór zwrotny który mógłby sie popsuć????;/

#10 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 28 stycznia 2010 - 15:31

mimo ze mam 2.2 dti to mam tez bmw tds e344 z 1995r (to samo co w omedze tyle ze mocniejszy-za sprawa intercoolera i komputera)

wiec tak: szarpanie to najprawdopodobniej nastawnik, mozna go czyscic, nie naprawic, jest to troche roboty ale nic nie zepsujecie jesli bedziecie robic to zgodnie z instrukcja np podana na forum www.bmw-diesel.pl (wpisz "czyszczenie nastawnika", badz "nastawnik")

odnosnie bujania nie mus koniecznie byc to nastawnik, moze bujack kolo dwumasowe, albo poprostu dawka paliwa bedzie zbyt uboga, badz zbyt bogata.

jesli chodzi o pompy wtryskowe to najelpiej oddac do regeneracji jesli wiadomo ze jest uszkodzona, moze byc tylko rozszczelniona (co sie czestro w tych silnikach zdarza) a koszt uszczelnienia to okolo 350zl a fekt... Bedziecie na pewno zadowoleni :D

najwazniejsze zeby podjechac do dobrego pompiarza i zebyu zdiagnozowal czy to pompa rozszczelniona, czy nastawnik padniety, gdyzby byl padniety to na jalowym biegu widac by bylo falowanie obrotow na obrotomierzu:)

#11 OFFLINE   dkbmw760

dkbmw760
  • 5 postów
  • Dołączył: 27-01-2010

Napisany 28 stycznia 2010 - 16:33

hmmm, u mnie właśnie tak trzęsie na wolnych obrotach i właśnie falują ,ale wystarczy że dotknę lekko gazu na 900obr/min i jest ok, czy to oznacza ze nastawnik padł??

#12 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 28 stycznia 2010 - 19:04

podlacz sie pod komputer i sprawdz dawke paliwa najpierw, jesli bedzie
dobra to popatrz poznej czy nie masz czasem mokrej pompy (bedzie rozszczelniona)

tu masz test na sprawdzenie kola dwumasowego (na recznym wlacz jedynke i stzrel ze sprzegla, ale nie do konca):


tu masz uszkodzony nastawnik:


jeszcze moje pytanie: mniej wiecej jakie masz obr na wolnych?? powinno byc kolo 750-800, dokladnie to 723 albo 727

#13 OFFLINE   dkbmw760

dkbmw760
  • 5 postów
  • Dołączył: 27-01-2010

Napisany 29 stycznia 2010 - 10:29

dzięki, pęde próbował, a wole obroty to jakieś 600 jak faluje to 650

#14 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2010 - 10:47

Witam !
Mam problem z moją omegą 2.5 TD od kiedy ją kupiłem. A więc tak silnik odpala na zimnym na ciepłym bez problemu , nie grzeje się ogólnie jest ok poza tym że czasami ( nie zawsze ) na wolnych obrotach szarpie silnikiem po prostu buja go na boki aż czuć na budzie , druga rzecz co mnie denerwuje to strasznie szarpie praktycznie na kazdym biegu od 3 do 5 przy prędkości obrotowej rzedu 1500 - 2500 głownie przy prędkościach 60 km/h 80km/h i 100 km/h ... co to może być , bo naprawde strasznie to denerwujace i męczące przy podróży.
Teraz jeszcze nie dawno dolałem jakegoś uszlachetniacza do ropy to auto słabiej ciągnie powyżej 3,5 tyś obrotów np. na czwartym biegu wiecej jak 135 nie moge sie rozpędzić bo się dławi , wcześniej 160 śmiało mogłem jechać.
Dodam jeszcze że filtr paliwa itp wszystko było wymieniane nie dawno...
Bardzo prosze o pomoc ...
Pozdrawiam !

ahaa spalanie na biegu jałowym , wg. komputera oscyluje się miedzy 1.2 l/h a 1,4l/h w zależności czy światała wączone , ogrzewanie itp.


a więc według wszelkich prawideł i mojej wiedzy na biegu jałowym przy rozgrzanym do temp 93 stopni silniku powinno wsykazywać 0,9l/h max to 1.2l/h a wiec u ciebie jest zdecydowanie nie dobra dawka można samemu ustawić nastawnik i w cale nie jest powiedziane że jest on uszkodzony po prostu ustaw nastawnik na tą dawkę o której napisałem a będzie dobrze. O ustawianiu nastawnika już pisałem w innych postach i nie tylko ja , powodzenia. PS w nastawniku nie ma co się zepsuć a jedynie musisz się zaopatrzyć w uszczelki do pompy i nastawnika przy tej robocie przy okazji można je wymienić bo przy ustawianiu może taka uszczelka później puszczać koszt kompletu uszczelek 37 zł na allegro. Po ustawieniu nastawnika jak się należy obroty powinny oscylować około 700, 600 to zdecydowanie za mało i stąd te ruchy silnika i budy.

A i jeszcze jedno napisz czy to rzucanie silnikiem jest tylko kiedy jest on zimny czy jak ciepły też?

#15 OFFLINE   xmar69

xmar69
  • 50 postów
  • Dołączył: 21-02-2009
  • Skąd: Bytom Odrzański

Napisany 29 stycznia 2010 - 10:57

Podepne się do tematu tak więć redies mam identyczny problem szarpanie pomiędzy 1400-2000 obrotów oraz telepotaniem silnika zarówno jak jest ciepły i zimny, a przy rozgrzanym silniku wskazuje mi około 0.7l tylko tyle że wyskoczył mi błąd 64.

#16 OFFLINE   KamilTD

KamilTD
  • 5 postów
  • Dołączył: 20-01-2010

Napisany 29 stycznia 2010 - 11:37

a więc według wszelkich prawideł i mojej wiedzy na biegu jałowym przy rozgrzanym do temp 93 stopni silniku powinno wsykazywać 0,9l/h max to 1.2l/h a wiec u ciebie jest zdecydowanie nie dobra dawka można samemu ustawić nastawnik i w cale nie jest powiedziane że jest on uszkodzony po prostu ustaw nastawnik na tą dawkę o której napisałem a będzie dobrze. O ustawianiu nastawnika już pisałem w innych postach i nie tylko ja , powodzenia. PS w nastawniku nie ma co się zepsuć a jedynie musisz się zaopatrzyć w uszczelki do pompy i nastawnika przy tej robocie przy okazji można je wymienić bo przy ustawianiu może taka uszczelka później puszczać koszt kompletu uszczelek 37 zł na allegro. Po ustawieniu nastawnika jak się należy obroty powinny oscylować około 700, 600 to zdecydowanie za mało i stąd te ruchy silnika i budy.

A i jeszcze jedno napisz czy to rzucanie silnikiem jest tylko kiedy jest on zimny czy jak ciepły też?


Silnikiem rzuca zarówno na Ciepłym jak i na zimnym ...

#17 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 29 stycznia 2010 - 15:37

Podepne się do tematu tak więć redies mam identyczny problem szarpanie pomiędzy 1400-2000 obrotów oraz telepotaniem silnika zarówno jak jest ciepły i zimny, a przy rozgrzanym silniku wskazuje mi około 0.7l tylko tyle że wyskoczył mi błąd 64.


mozesz miec niestety do wymiany dwumas... Wtym przedziale obrotow auto wpada w rezonans z kolem dwumasowym i jest bujanie...

#18 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 29 stycznia 2010 - 16:08

Podepne się do tematu tak więć redies mam identyczny problem szarpanie pomiędzy 1400-2000 obrotów oraz telepotaniem silnika zarówno jak jest ciepły i zimny, a przy rozgrzanym silniku wskazuje mi około 0.7l tylko tyle że wyskoczył mi błąd 64.


Ten błąd oznacza usterkę nastawnika. Nie powielajcie tych zapytań tyle razy. Wszystko jest już opisane na forum po tysiąckroć i wszyscy mają te same objawy.

#19 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 stycznia 2010 - 16:13

Aby wyeliminować błąd numer 64 należy wymienić czujnik temperatury paliwa, znajdujący się pod pokrywką nastawnika. Koszt takiego czujnika to ok. 60 zł na allegro wraz z uszczelką. Wymiana czujnika nie zniweluje jednak efektu falowania na obrotach, do tego trzeba wyjąc nastawnik i wyczyścić go. Koszt uszczelki pod sam nastawnik to ok. 10 zł. Wszystko org. Boscha.

#20 OFFLINE   Sonix

Sonix
  • 83 postów
  • Dołączył: 13-05-2009
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 stycznia 2010 - 17:02

mozesz miec niestety do wymiany dwumas... Wtym przedziale obrotow auto wpada w rezonans z kolem dwumasowym i jest bujanie...


A jeżeli przy przyśpieszaniu samochodem nie telepie, tylko przy jeździe ze stałą prędkością (lekko wciśnięty gaz) to też może być dwu-masówka czy to coś ze sterowaniem pompy wtryskowej będzie? ;>