Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Skrzynia automatyczna Omega 2.5 td 97 rok problem !!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   koyot1

koyot1
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Goleniów

Napisany 30 lipca 2006 - 22:41

Witam wszystkich klubowiczow , pewnie mi sie dostanie ze od razu z problemem wyskakuje ale naprawde nie wiem gdzie sie poradzic .skrzynia nie ma biegow do przodu , wsteczny ok , ale po nacisnieciu przycisku obok dzwigni zmiany biegow ( taka sniezka narysowana na przycisku) biegi sie pojawiaja tzn auto zaczyna reagowac po ustawieniu dzwigni w pozycjach do jazdy w przod , jezdzic nie jezdzilem autem w tym stanie (auto zostalo sprowadzone z uszkodzona skrzynia), ale na warsztacie pojechal pare metrow z wielkim wysilkiem ( jak by mial poslizgi ) musialem wchodzic silnikiem na wysokie obroty by ruszyl , znajomy mechanik podpiol kompa i odczytal takie bledy (tak to okreslił) brak polaczenia ze sterownikiem GS 8-20 oraz GS 2-35 mam nadzieje ze nic nie namieszalem w opisie.
Skrzynie zdemontowałem , została rozebrana , wymieniłem tarczki bo były spalone , szczegolnie tarczka kosza sprzęgła overrun i dwa separatory , zostaly sprawdzone wszystkie siłowniki ( zadnych uszkodzen) przeglądnełem wszystkie tuleje i panewki te z twozya sztucznego , sprawdziłem elektrozawory ( kazdy podpinałem pod 12v ) i wszystkie pracowały , sprawdziłem pompe olejowa (oczewiscie tylko wzrokowo) wyglada ok ,zdemontowałem i wyczysciłem styki w selekcjonerze ( chyba tak sie to nazywa ), wymieniłem filtr oleju + nowy olej , po zmontowaniu szkrzyni i zamontowaniu w aucie objawy sa takie jak opisałem wczesniej , mam pytanie , czy moge przeprowadzic diagnoze skrzyni ( odczytac domowa metoda kody błedow ) na przyklad w fordzie probe moglem tak zrobic łaczac dwa piny w kostce diagnosycznej , najbardziej mnie dziwi ze po włoczeniu przycisku do jazdy zimowej albo po wypieciu sterownika skrzyni !!! auto zaczyna reagowac gdy dzwignia jest w pozycji ,,D" wsteczny działa zawsze prawidłowo i bez poslizgu
Pomocy



#2 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 30 lipca 2006 - 22:51

ja miałem takie objawy w przypadku uszkodzenia- przteracia plastiku w pozycjonerze- wymieniony pozycjoner i wsio gra. A czy mozesz przełaczac biegi pokoleji od 1 do d i czy wtedy auto jezdzi ???

#3 OFFLINE   koyot1

koyot1
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Goleniów

Napisany 30 lipca 2006 - 23:39

Po odpaleniu auta działa tylko wsteczny , po ustawieniu dzwigni w pozycji ,,D" i nacisnieciu przycisku do jazdy zimowej pojawia sie naped ale tylko w tej pozycji dzwigni no i wsteczny (dziala zawsze), w pozycjach 1,2,3 nie ma napedu a przycisk do jazdy zimowej sie rozlancza , w sytuacji kiedy wypne komputer sterujacy , posiadam naped w wszystkich pozycjach dzwigni , niestety jest to prawdopodobnie tylko jeden bieg w przod ze znacznym poslizgiem no i wsteczny, gdy komputer jest wypiety a auto uruchomione i w tej sytuacji podepne ponownie komputer to pojawia sie komenda getribe program ale tylko w tej sytuacji

#4 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 30 lipca 2006 - 23:42

...., gdy komputer jest wypiety a auto uruchomione i w tej sytuacji podepne ponownie komputer to pojawia sie komenda getribe program ale tylko w tej sytuacji

czyli tryb awaryjny , i co wtedy tez masz zerwoy naped do przodu? czy z poslizgiem?

#5 OFFLINE   Gradz

Gradz
  • 714 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Siedlce/ Warszawa

Napisany 30 lipca 2006 - 23:44

Nie wiem gdzie jest Goleniów ale w Węgrowie mam dobrego magika od automatów...
Zreszta skrzynie automaty nie sa drogie - okolo 400zł i masz skrzynie

#6 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 lipca 2006 - 23:47

( odczytac domowa metoda kody błedow )


możesz, tylko w złączu diagnostycznym masz inne piny, robisz podobnie jak w diagnostyce silnika tylko że w tym wypadku będzie Ci łypać kontrolka skrzyni.. które to piny... nie wiem bo kuźwa nie miałem z tym styczności, wiem jakie w omedze A idą piny ale w B nie, także google za przewodnika... ale da się na pewno

#7 OFFLINE   koyot1

koyot1
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Goleniów

Napisany 30 lipca 2006 - 23:52

W tej sytuacji mam naped z poslizgiem na wszystkich pozycjach do przodu , wsteczny ok , ale po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu komunikat znika i znika naped w przod i dopiero po wcisnieciu przycisku do jazdy zimowej pojawia sie naped tylko w pozycji D , a po wypieciu kompa na odpalonym silniku przycisk do jazdy zimowej przestaje dzialac ale za to pojawiaja sie biegi w wszystkich pozycjach do przodu ( zposlizgiem ) i dopiero po ponownym podpieciu kompa (na odpalonym silniku) pojawia sie komeda getribe program i tak w koło :twisted: , jeszcze troche i sie zamieszam , co do wymiany skrzyni to chce tego uniknac i poradzic sobie jakos z tym problemem , jak narazie udało mi sie naprawic kilka skrzyn (wiekszosc firmy ZF) to i tej nie odpuszcze !!! :twisted:

#8 OFFLINE   koyot1

koyot1
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Goleniów

Napisany 31 lipca 2006 - 13:57

Nikt nie ma jeszcze jakiegos pomysłu ??? :cry:

#9 OFFLINE   GARY

GARY
  • 472 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Wrocław/Sulmierzyce

Napisany 31 lipca 2006 - 18:43

u mojego ojca w omedze jest podobny problem, tylko wiadomo czym spowodowany :]
tzn skrzynia ciekla a jechac bylo trzeba i w miedzy czasie dolewac olej i tak po 500km zostala jedynka (obojetnie czy 1,2,3 czy d) i wsteczny, teraz uzupelniony olej, podpiete pod kompa itp i d*pa - skrzynia juz dostala, naprawiac nie ma zbytnio sensu bo taniej i szybciej wyjdzie jakas uzywke kupic

#10 OFFLINE   koyot1

koyot1
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Goleniów

Napisany 31 lipca 2006 - 19:06

Dzieki za podpowiedz , u ciebie jest raczej pewne ze spaliło tarczki i zapchało filtr , w mojej skrzyni wymienilem tarczki , uszkodzone separatory , olej i filtr a problem pozostał , i ciagle nie moge wychwycic przyczyny usterki ktora lezy raczej w układzie elektronicznym ( elemety mechaniczne zostaly drobiazgowo sprawdzone ) podejrzewam uszkodzenie sterownika , elektrozaworów albo samej instalacji elektrycznej , licze na to ze moze ktos miał taka sytuacje i moze mnie w jakis sposob naprowadzi , dzisiaj bede miec sterownik z kumpla omegi i bede mogl wykluczyc jedna usterke
Pozdrawiam

#11 OFFLINE   koyot1

koyot1
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Goleniów

Napisany 31 lipca 2006 - 21:05

Zauwazyłem ze jak odpale auto i ustawie dzwignie w pozycji D po przegazowaniu auta do 3500 obrotow pojawia sie komenda automatkik getribe i pojawiaja sie biegi w przod tj w poztcji D rusza tak jakby mial wcisniety przycisk do jazdy zimowej , w pozycji 3 chyba jest tylko trzeci bieg , w pozycji 2 jest tylko dwujka , w pozycji 1 pracuje tak jak na D, po pojawieniu sie komedy automatic getribe nie działa przycisk do jazdy zimowej a do mometu gdy w/w komenda sie nie pojawi funkcja jazdy zimowej działa prawidlowo (wreszcie moglem porownac dzalanie na sprawnej skrzyni ) ale nie ma innych biegów do jazdy w przod

#12 OFFLINE   koyot1

koyot1
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Goleniów

Napisany 31 lipca 2006 - 23:33

Wlasnie wymieniłem selektor na sprawny i dalej ten sam problem zostaje , nowe spostrzezenie to to ze jak mam wlonczony zaplon to od spodu skrzyni przy tej mniejszej ,,misce olejowej,, slyczac dziwny dzwiek cos jak ciche buczenie

#13 OFFLINE   GARY

GARY
  • 472 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Wrocław/Sulmierzyce

Napisany 31 lipca 2006 - 23:43

nie wiem czy w oplu, ale zazwyczaj przy takich kombinacjach jak tworzysz od strony elektroniki to musisz wykasowac kody bledow aby skrzynia nie pracowala w trybie awaryjnym

#14 OFFLINE   koyot1

koyot1
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Goleniów

Napisany 01 sierpnia 2006 - 00:43

Ale chodzi o to ze tryb awaryjny uruchamia sie dopiero po przegazowaniu auta , po odpaleniu auta i wbiciu D komputer nie wyswietla komedy pracy w trybie awaryjnym , po wcisnieciu przycisku do jazdy zimowej tez jest ok , dopiero po przegazowaniu jest tryb awaryjny

#15 OFFLINE   koyot1

koyot1
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Goleniów

Napisany 01 sierpnia 2006 - 18:04

Moze maiał ktos sytuacje ze auto nie miało napedu do przodu i sobie poradził z tym jakos ???

#16 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 sierpnia 2006 - 18:06

a nr usterki?

#17 OFFLINE   koyot1

koyot1
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Goleniów

Napisany 01 sierpnia 2006 - 20:13

Niestety bie wiem jak je odczytac a do kompa narazie nie mam dostepu ,moze ktos wie jakie piny w kostce diagnostycznes trzeba spiac by odczytac kody skrzyni ???

#18 OFFLINE   koyot1

koyot1
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Goleniów

Napisany 02 sierpnia 2006 - 17:47

Nikt nie wie jak jest z tymi kodami do skrzyni ? ja szukałem juz wszedzie i nic nie znalazłem

#19 OFFLINE   GARY

GARY
  • 472 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Wrocław/Sulmierzyce

Napisany 02 sierpnia 2006 - 20:52

a ten patent co tu na forum jest opisany nie wywala diagnostyki skrzyni ??

#20 OFFLINE   koyot1

koyot1
  • 20 postów
  • Dołączył: 30-07-2006
  • Skąd: Goleniów

Napisany 02 sierpnia 2006 - 21:07

Własnie sprawdziłem kody stosujac metode opisana na forum , kod jaki sie pojawił to - 064 - Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie , czy moze ktos mi powiedziec co to za skrot i co moze byc przycztna powsrania tego bledu ?