u mnie świeca padła po ok 2 tys.km po wymianie.sprawdz na szybko świece-otwórz trójkątny plastik,gdzie komputer(przy aku).będzie tam przekażnik grzania świec.do niego na jednej kostce dochodzą 4 cienkie i 6 grubszych kabli.bierzesz żarówe,jeden koniec do plusa,drugim przykładasz po kolei do jednego z 6-ciu grubszych przewodów od świec.żarówa nie świeci-uszkodzona świeca.to powinien być powód,że bryka nie pali(chociaż po wymianie filtra mogła się jeszcze nie odpowietrzyć).najprościej na hol,2-gi bieg,rozrusznik i powoli sprzęgło puścisz i powinno odpalić.:driver:Jeszcze spróbuje tak jak napisałeś bo ja stary wykręciłem i przykręciłem nowy ale pusty bez ON, mam jeszcze obawy że ta pompka w zbiorniku nie działa bo jak mam ponad 20l ON to pali od strzała a jak poniżej to muszę ją parę razy przekręcić że by zapaliła.
Zalałem filter ON wkręciłem i nic nie dało długie próby kręcenia i nic. Rozebrałem zbiornik i pompka w zbiorniku jest walnięta raz łączy raz nie, ale mam 60l ON w zbiorniku więc powinna zapalić. Już sam nie wiem co mam zrobić
Więc sytuacja przedstawia się tak, filtr paliwa nowy pompka w zbiorniku naprawiona już działa paliwo do filtra dochodzi bo jak odkręcę tą małą śrubkę na górze filtra to sadzi ON. Jak kręcę rozrusznikiem to z wydechu leci delikatny dymek ale omcia nawet nie załapie wie może ktoś jaki jest tego powód, czy możliwe że aż tak by się zapowietrzyła i nie chciała by zapalić? A jeszcze druga sprawa z wymianą świec żarowych to jest duży kłopot bo jeszcze tego nie robiłem (mój pierwszy diesel) i jakie najlepiej kupić do mojej omci. Jak ktoś ma pojęcie co może być przyczyną tego że nie odpala to proszę o pomoc.
mróz i złe odpalanie
#101 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2010 - 21:41
#102 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2010 - 22:08
Można ciągnąc, tu masz łańcuch, a nie pasek
Łańcuch też nie jest wieczny - jak jest wyciągnięty to też potrafi przeskoczyć
#103 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2010 - 22:34
Witam. A ja mam taki problem.Byłem w pracy w ciągu dnia przepaliłem auto i zapaliło po dłuższym kręceniu. Potem około 6 h później omcia już nie zapaliła aku padł od kręcenia. Auto z holowałem i stoi 2 dzień w garażu temp. około 1 C i nadal nie zapala pomimo że aku dobrze kręci, od razu mówię że filtr wymieniłem po 24h stania w garażu a uprzednio trochę go grzałem farelką. Może mi ktoś pomóc jak ją odpalić?
moim zdaniem wina pompki posłuchaj czy w ogóle chodzi.
u mnie świeca padła po ok 2 tys.km po wymianie.sprawdz na szybko świece-otwórz trójkątny plastik,gdzie komputer(przy aku).będzie tam przekażnik grzania świec.do niego na jednej kostce dochodzą 4 cienkie i 6 grubszych kabli.bierzesz żarówe,jeden koniec do plusa,drugim przykładasz po kolei do jednego z 6-ciu grubszych przewodów od świec.żarówa nie świeci-uszkodzona świeca.to powinien być powód,że bryka nie pali(chociaż po wymianie filtra mogła się jeszcze nie odpowietrzyć).najprościej na hol,2-gi bieg,rozrusznik i powoli sprzęgło puścisz i powinno odpalić.:driver:
czyli sprawdzając w ten sposób świece trzeba przykładać przewód do każdego z 10 kabli ?
#104 Guest_stasiek30_*
Napisany 28 stycznia 2010 - 23:01
moim zdaniem wina pompki posłuchaj czy w ogóle chodzi.
czyli sprawdzając w ten sposób świece trzeba przykładać przewód do każdego z 10 kabli ?
nie 10 tylko 6 gróbszych
#105 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 07:24
moim zdaniem wina pompki posłuchaj czy w ogóle chodzi.
czyli sprawdzając w ten sposób świece trzeba przykładać przewód do każdego z 10 kabli ?
Pompka jest już naprawiona chodzi i to dobrze bo zdjąłem przewód z wyjścia ze zbiornika i leje ON i to ostro.
Jeszcze muszę sprawdzić świece tak jak pisał kolega ale to dopiero jutro bo dzisiaj do pracy lecę.
#106 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 08:12
nie 10 tylko 6 gróbszych
dzięki sam muszę sprawdzić bo też wymieniałem może ze 3 miesiące temu i mam wrażenie że któraś nie świeci jak trzeba.
A i jeszcze jedno jak praktycznie wpinałeś się do tych kabli czy może przy pomocy igły w kabel czy inaczej?
#107 Guest_stasiek30_*
Napisany 29 stycznia 2010 - 16:58
dzięki sam muszę sprawdzić bo też wymieniałem może ze 3 miesiące temu i mam wrażenie że któraś nie świeci jak trzeba.
A i jeszcze jedno jak praktycznie wpinałeś się do tych kabli czy może przy pomocy igły w kabel czy inaczej?
Wyciągasz kostke z przekaznika. Bierzesz żarówke i jeden przewód podłączasz pod plus akumulatora a drugim dotykasz pojedynczo do kazdego z tych sześciu grubszych przewodów. Jak żarówka się zapali znaczy że świeca dobra.
#108 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 18:53
#109 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2010 - 21:49
nic jej nie będzie-paliwo miała jakieś tam w sobie.jak jedziesz z góry bez gazu,to na wtryski i tak nic nie jest podawane,a w pompie miałeś paliwo.Witam. Omcia odpaliła na hol, po dłuższych próbach kręcenia rozrusznikiem które nic nie dały wziołem ją na hol i zapaliła po jakiś 100 metrach ciągnięcia. Okazało się że była zapowietrzona i wężyki przelewowe przy wtrysku sterującym ciekły ropą czyli zostały wymienione na nówki. Ale mam jeszcze jedno pytanie czy przez takie kręcenie rozrusznikiem na sucho mogło coś się stać z pompą wtryskową bo znajomy mi powiedział że mogła się przytrzeć i teraz już może omcia słabiej chodzić?
#110 OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 08:21
#111 OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 08:28
#112 OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 09:34
1-a te świece sprawdziłeś?2-pojawia się napięcie na nich gdy grzejesz(świeci kontrolka od grzania).ja mam pompke spaloną i auto odpala nawet przy -20*c,mając ok 20 l w bakuNo i problem zaczyna się od początku, po tym jak ją odpaliłem na hol stała jakieś 6 h w garażu i gdy po tym czasie próbowałem ją odpalić to na tyle kręcenia nawet nie załapała czyli sytuacja jest taka sama jak z przed holowania.Ma może ktoś jakiś pomysł?
#113 OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 18:22
1-a te świece sprawdziłeś?2-pojawia się napięcie na nich gdy grzejesz(świeci kontrolka od grzania).ja mam pompke spaloną i auto odpala nawet przy -20*c,mając ok 20 l w baku
Sprawdziłem świece sposobem na tą kostkę wyjętą z przekaźnika i dotykałem do każdej ze świec drutem no i próbówką od +. Rezultat jest taki że z 6 świec w obu przypadkach świeciła tylko jedna ta ostatnia. A mam jeszcze takie pytanko czy jak padł mi aku to kręciłem ją od urządzenia rozruchowego to mogło to urządzenie popalić mi świeczki?
Jak grzeje je to spirala na zegarach się pojawia i gaśnie po jakimś czasie a jeszcze później słychać takie pyknięcie.
Ma może ktoś jakiś dobry sposób na wykręcenie świec bo boję się trochę że je po ukręcam. Przewody napięciowe które są przykręcone na klucz 8 też mi się ciężko odkręcały i 4 sztuki ukręciły się a teraz mam obawy że to samo ze świecami może się stać.
#114 OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2010 - 20:23
4 sztuki ukręciły się a teraz mam obawy że to samo ze świecami może się stać.
Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz Generalnie w TD-esie raczej wykręcają się bez problemów (wiem po sobie) chyba, że jakiś spec kiedyś dowalił je na maxa albo wkręcił na jakiś klej....... U mnie wystarczyła długa nasadka 12 na klucz 1/4. Normalną siłą ręki się odkręciły i taką też z czuciem zostały wkręcone nowe i chodzi już ponad pół roku
#115 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2010 - 10:23
przewody prądowe dokręć tylko co-bo łatwo popsuć świece,w blok silnika" normalną śiłą".na tej jednej świecy to odpałałbyś dobrze koło lata:p, a poważnie to te pozostałe mogły paść przez częste grzanie,wielokrotne przed odpaleniem.kup sobie konkretne świece,żeby za miesiąc nie ściągać znowu kolektora.Sprawdziłem świece sposobem na tą kostkę wyjętą z przekaźnika i dotykałem do każdej ze świec drutem no i próbówką od +. Rezultat jest taki że z 6 świec w obu przypadkach świeciła tylko jedna ta ostatnia. A mam jeszcze takie pytanko czy jak padł mi aku to kręciłem ją od urządzenia rozruchowego to mogło to urządzenie popalić mi świeczki?
Jak grzeje je to spirala na zegarach się pojawia i gaśnie po jakimś czasie a jeszcze później słychać takie pyknięcie.
Ma może ktoś jakiś dobry sposób na wykręcenie świec bo boję się trochę że je po ukręcam. Przewody napięciowe które są przykręcone na klucz 8 też mi się ciężko odkręcały i 4 sztuki ukręciły się a teraz mam obawy że to samo ze świecami może się stać.
#116 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2010 - 13:07
#117 OFFLINE
Napisany 02 lutego 2010 - 22:18
Wyciągasz kostke z przekaznika. Bierzesz żarówke i jeden przewód podłączasz pod plus akumulatora a drugim dotykasz pojedynczo do kazdego z tych sześciu grubszych przewodów. Jak żarówka się zapali znaczy że świeca dobra.
dzięki stasiek30 będę sprawdzał u siebie , a jeszcze jedno czy jak świeca będzie grzała się nico później niż inne bo takie przypadki są wiem bo miałem podobnie to wówczas ona będzie również świeciła czy też nie ? wydaje mi się , że ten sposób sprawdzania nie jest do końca pewny co Wy panowie na to?
#118 Guest_stasiek30_*
Napisany 02 lutego 2010 - 22:56
dzięki stasiek30 będę sprawdzał u siebie , a jeszcze jedno czy jak świeca będzie grzała się nico później niż inne bo takie przypadki są wiem bo miałem podobnie to wówczas ona będzie również świeciła czy też nie ? wydaje mi się , że ten sposób sprawdzania nie jest do końca pewny co Wy panowie na to?
Tak ten sposób nie jest do końca dobry bo tym sposobem można się tylko dowiedzieć czy świeca jest spalona czy nie.A czy dobrze grzeje to tym sposobem się nie dowiesz.
#119 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 15:20
#120 OFFLINE
Napisany 03 lutego 2010 - 21:38
Tak ten sposób nie jest do końca dobry bo tym sposobem można się tylko dowiedzieć czy świeca jest spalona czy nie.A czy dobrze grzeje to tym sposobem się nie dowiesz.
tak właśnie myślałem ale pomimo wszystko jeżeli spalona to wyjdzie, dzięki
Witam ponownie. Na początku chciałem podziękować za pomoc której mi udzieliliście na forum, omcia po wymianie świec pali od strzała tylko narazie jeszcze nie miałem okazji jej sprawdzić na mrozie takim większym. I mam jeszcze pytanko a mianowicie jak przegazuję moją bestię to puszcza straszną chmurę dymu takiego czarnego a wcześniej tego nie było ale dokładnie nie wiem kiedy zaczeła tak dymić na pewno na postoju i przy lekko podwyższonych obrotach nie kopci i do tego na postoju komputer pokazuje mi spalanie tak 1.6l na h wie może ktoś jaki może być tego powód?
kolego temat tej dawki o której piszesz a mianowicie 1,6l/h to jest poruszany w innym temacie radzę odszukać i wszystko ci się wyjaśni mogę jedynie podać aby się za długo nie rozpisywać , że ta dawka na rozgrzanym do 93 stopni silniku na postoju jest zła powinno być w przedziale od 0,9l/h do 1,2l/h resztę doczytaj jak ustawiać.