mróz i złe odpalanie
#41 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 18:26
#42 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 18:35
U mnie z kolei jest inny problem też kręcę przy temperaturach od -15 w górę kolo 10 sekund rozrusznikiem nom i łamie.Świecę są nowe miesiąc temu wymieniałem i to nie byle jakie bo za jedną dałem 42zł nom i już jak go odpalę po tym kręceniu i zgaszę np: po 2 minutach chodzenia i odpalę jeszcze raz za jakąś chwilę to pali na dotyk czemu na początku jest go tak ciężko odpalić???
u mnie objawy sa identyczne. Sprawdzilem juz wszystko i jedno co mi przychodzi do glowy to ustawienie kąta wtrysku- i od tego wlasnie zaczne.
#43 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 18:37
Przy większej temp ale poniżej zera też ciężko pali. Niekeidy to po 10 razy próbuję i czasami się udaje. Dodam że na ciepłym pali b dobrze.
#44 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 18:39
byś musiał wskazania EGR na op-comie zobaczyć. Ja miałem identyczną sytuację u sąsiada i EGR pokazywał bzdury przez walniętą przepływkę. No mówię u ciebie albo egr (do czyszczenia może) albo przepływomierzprawda gasł po 5 sekundach,błedy mam skasowane bo byłem w serwisie miałem bład EGR przełaczył sie na automat tak mi powiedział serwisant.
#45 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 18:47
byś musiał wskazania EGR na op-comie zobaczyć. Ja miałem identyczną sytuację u sąsiada i EGR pokazywał bzdury przez walniętą przepływkę. No mówię u ciebie albo egr (do czyszczenia może) albo przepływomierz
dzieki ale skąd zabrac ten program?
#46 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 18:57
U gościa jak podłączyłem pod kompa to EGR pokazał takie coś
No i sypał błędem EGR, z tym ze w tym przypadku wina leżała po stronie przepływomierza. Widzisz jakie wartości pokazuje przepływomierz? Zamiast tych 194kg/h, powinno być kilkanaście. Podejrzewam że u ciebie jest podobnie. Pamiętaj że to tylko przypuszczenia, musisz go porządnie zdiagnozować bo przepływomierz do najtańszych nie należy.
#47 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 19:08
no na kompa gdzieś musisz jechać.
U gościa jak podłączyłem pod kompa to EGR pokazał takie coś
No i sypał błędem EGR, z tym ze w tym przypadku wina leżała po stronie przepływomierza. Widzisz jakie wartości pokazuje przepływomierz? Zamiast tych 194kg/h, powinno być kilkanaście. Podejrzewam że u ciebie jest podobnie. Pamiętaj że to tylko przypuszczenia, musisz go porządnie zdiagnozować bo przepływomierz do najtańszych nie należy.
Wielkie dzieki za podpowiedz jak zdiagnozuje to napisz a narazie wielkie dzieki
#48 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 20:53
#49 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 21:00
a co do sprawdzenia papki w baku koledzy podpowiadają żeby odkręcić górny przewód na filtrze paliwowym i przekręcić kluczyk i jeśli paliwo będzie leciało to znaczy że pompka sprawna moje pytanie się wiąże z tym jak mam s powrotem przykręcić ten przewód żeby nie zapowietrzyć silnika???
wystarczy tą śrubkę na górze filtra odkręcić popuścić i tam powinna lecieć ropka... śrubka na klucz 10
u mnie też nie odpaliła ale myślę że to wina aku bo nzakręcił jak korbą i ledwo ledwo a drugi raz to kontrolki zaczęły wariować i lipa, na noc do domku aku i zobaczymy rano jak do pracy pójdę jak będzie..
#50 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 21:29
#51 OFFLINE
Napisany 24 stycznia 2010 - 22:18
Lekarstwa jednak brak.
Ja osobiscie nawet 3 razy grzeje swiece z odstepami w czasie, tak zeby swieca zarowa oddala temperature.
Gdzie jest pies pogrzebany ? Jedyne co mi do glowy przychodzi, to moze faktycznie slaba kompresja ? Czyzby metal na mrozie az tak mocno sie kurczyl w wysluzonych dieslach i powodowal spadek kompresji ?
Wciskacie pedal gazu przy rozruchu ? ja tego nie robie ...
Naszla mnie jeszcze taka mysl ... poprosze jutro sasiada o uzyczenie pradu do rozruchu mojego auta - jesli zapali od razu to wyeliminuje przynajmniej jedno - akumulator
#52 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 09:45
No co do paliw na te mrozy szczegolnie polecam : paliwo Gold ON ze STATOIL dzieki dodatkom parafina nie wytraca sie do -34stp. Sprawdzone w laboratorium w politechnice poznanskiej.
pozdro
Również polecam ON Gold za Statoil, sprawdzone uszlachetnione paliwo. Porównywałem ze zwykłym ON i po nocy w -23st. w plastikowym zbiorniku wytąciła się parafina a w oleju gluty:mad: Do mojej Omegi tankuję tylko ON GOLD i przy -22st pali na dotyk, żadnych problemów:) Dlatego warto dołożyć 20gr do litra więcej i mieć spokój.
#53 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 13:19
Pojechałem na weekend pod Słupsk...w nocy -20
Rano leeedwieee silnik ruszył. (Kumpla Focus sie zupełnie poddał...)
Silnik Jakby na 2 -3 cylindrach pracował.
Musiałem troszke pokrecic rozrusznikiem.
Pyrkotał ,obroty szalały przez ok 15-20s. po czym sie uspokoił...
-Akumulator nówka Bosch S 5 76AH prad 840A
-W grudniu przed "sylwkiem"6 nowych swiec NGK
-Paliwo BP Diesel Ultimate -od miesiecy tylko takie leje bo punkty zbieram
W grudniu przy pierwszym ataku zimy auto "umarło". Przy -15 nie palił wcale.
Teraz po inwestycji ledwo załapał, ale było mroźniej.
Co jeszcze mozna sprawdzić w Y25DT??
#54 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 14:46
wtryskiwacze,Co jeszcze mozna sprawdzić w Y25DT
pompę CR,
pompę wysokiego ciśnienia
filtr paliwa,
dobry olej syntetyczny, to podstawa przy niskich temp.
P.S. Masz jeszcze oryginalny ocieplacz akumulatora?
#55 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 14:54
Wciskacie pedal gazu przy rozruchu ? ja tego nie robie ...
Ja przy bardzo niskich temperaturach lekko wciskam, bo często jest tak że odpala, po czym obroty w dół i gaśnie. Jak dodam leciutko gazu przy odpaleniu to trzyma się na obrotach.
#56 Guest_stasiek30_*
Napisany 25 stycznia 2010 - 15:14
#57 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 15:23
Naszla mnie jeszcze taka mysl ... poprosze jutro sasiada o uzyczenie pradu do rozruchu mojego auta - jesli zapali od razu to wyeliminuje przynajmniej jedno - akumulator
Niestety prad od sasiada nie pomogl ... przy -10C
Moze swiece wymienic ?
Mechanik podczas przegladu sprawdzal stan swiec metoda "na druta" kabelek od swiecy do plusa akumulatora - jak iskrzy to dobra .... hmm ...
... Bo do -8 pali mi od strzału a jak już jest niższa temp. to mam problemy. ...
To tak samo jak u mnie !
Tylko, ze w moim przypadku zadnych bledow w komputerze nie bylo ... sprawdzone takim komputerkiem specjalistyczno-diagnostycznym
#58 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 15:27
Niestety prad od sasiada nie pomogl ... przy -10C
To w większości wypadków świadczy raczej o niskiej przepustowości kabli. Ciężko jest odpalić kablami duży silnik wysokoprężny. Jeżeli masz możliwość to spróbuj raczej zostawić akumulator na noc na prostowniku. Jeżeli po tym też nie będzie trzymać, to dopiero możesz wyeliminować aku.
#59 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 16:30
-Paliwo BP Diesel Ultimate -od miesiecy tylko takie leje bo punkty zbieram
Jak lałem tam paliwo to zawsze miałem problemy z odpaleniem w zimę, może zmień stację.
Mechanik podczas przegladu sprawdzal stan swiec metoda "na druta" kabelek od swiecy do plusa akumulatora - jak iskrzy to dobra .... hmm ...
To nie jest dobry sposób, świeca może iskrzyć ale może się nie nagrzewać, najlepiej jest wykręcić i sprawdzić czy nagrzewają się dobrze i szybko jeśli nie to do wymiany.
#60 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2010 - 17:11
Ja leje od roku BP Diesel i nie mam takich problemów z odpaleniem.Akumulator mam 2 lata i nie jest znanej firmy ale co roku jak temperatura spada poniżej -10st. zabieram go na noc do domu rano zakładam i odpalam bez problemu