Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

mróz i złe odpalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
119 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 stycznia 2010 - 09:24

A ja wam powiem że dziś u mnie rano było -25`C i omcia zapaliła bez problemu ( stała pod chmurką ) a sąsiad Octavi 1.9tdi nie odpalił .

ps. Ja ma 3 letni akumulator Centra Futura+ 76ah
Sąsiad nówkę z marketu jakiś GigaWatt 75ah

Więc ważne też jest jakiej firmy akumulator się posiada i w jakim stanie jest rozrusznik.

#22 OFFLINE   AJs

AJs
  • 132 postów
  • Dołączył: 25-05-2007
  • Skąd: Nowa Sól/Legnica

Napisany 24 stycznia 2010 - 10:25

Umnie było w nocy około -15-20 i nie odpaliła :/ teraz ładuje się akumulatorek bo wieczorem chcem jechać do domu :D oby odpalił... wydaje mi się że mam za mały akumulator 74Ah CentraPlus jak myslicie?

#23 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2010 - 10:30

U mnie dzisiaj też nie, ale podejrzewam, że się parafina wytrąciła i zapycha filtr. Odpaliła po 2 obrotach wału, zaczęła nierówno pracować i zgasła. Późniejsze próby jej nie wskrzesiły. Teraz się ładuje, a ja mam zaraz pilny wyjazd...
Wczoraj przy -18 nie było takiego problemu...

#24 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 stycznia 2010 - 10:36

Jacek004 - silniki na common railu odpalaja duzo lepiej zima niz na silniki na pompach. Jak widzisz wiekszosc uzytkownikow tds's ma problem. Moja 2.5 DTI obecnie tez odpala bez problemu na dotyk, nawet przy -20.

W drugiej omedze z tdesem - zamontowalem slynny sterownik pompy wtryskowej kupiony na allegro za 100zl i problem z odpalaniem zniknal i na cieplym i na zimnym, a jako ze ta druga omesie z tds jeszcze posiadam, wczoraj chcial zobaczyc czy odpali i bez problemu. Proponuje zaopatrzenie sie w ten sterownik w tds. nie drogo a naprawde pomaga.

#25 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2010 - 10:37

W drugiej omedze z tdesem - zamontowalem slynny sterownik pompy wtryskowej kupiony na allegro za 100zl i problem z odpalaniem zniknal i na cieplym i na zimnym, a jako ze ta druga omesie z tds jeszcze posiadam, wczoraj chcial zobaczyc czy odpali i bez problemu. Proponuje zaopatrzenie sie w ten sterownik w tds. nie drogo a naprawde pomaga.

Nie lepiej zregenerować nastawnik? Własnymi siłami to 80 zł... A takie "sterowniki" to grzebanie patyczkiem w gówienku...

#26 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 stycznia 2010 - 10:40

Wicek : oczywiscie ze masz racje, ale czasami leczenie syfa pudrem tez pomaga ;) mi pomoglo i oma jezdzi tak ponad 8 miesiecy i wszystko biega

pozdro

#27 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2010 - 10:43

Mimo wszystko nie jestem przekonany. Ja to muszę zrobić i tak, i tak, bo mi trzęsie silnikiem na wolnych i się czasami przywiesza w trasie jak chcę wcisnąć. Ale jestem i tak przekonany, że jej dzisiejszy wybryk, to wina paliwa. Po prostu jest za zimno, parafina się wytrąciła i "masz babo placek", było można dolać PB95.

#28 OFFLINE   AJs

AJs
  • 132 postów
  • Dołączył: 25-05-2007
  • Skąd: Nowa Sól/Legnica

Napisany 24 stycznia 2010 - 10:47

Już na te wcześniejsze mrozy dolewałem i problemu nie było a teraz nie pomyslalem i qpa :/

#29 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 stycznia 2010 - 10:48

No co do paliw na te mrozy szczegolnie polecam : paliwo Gold ON ze STATOIL dzieki dodatkom parafina nie wytraca sie do -34stp. Sprawdzone w laboratorium w politechnice poznanskiej.

pozdro

#30 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2010 - 10:53

Zależy jak się trafi, na jednej stacji będzie takie, a na drugiej inne, to samo z dostawami. Poza tym ja mam u siebie Orlena - na którym nie tankuje i nie mam zamiaru, bo leją taki shit, i jeszcze taką prywatną. Tam mają sprawdzone, ale jak widać za mało dodatków na zimę.

#31 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 stycznia 2010 - 11:10

Jacek004 - silniki na common railu odpalaja duzo lepiej zima niz na silniki na pompach. Jak widzisz wiekszosc uzytkownikow tds's ma problem. Moja 2.5 DTI obecnie tez odpala bez problemu na dotyk, nawet przy -20.

W drugiej omedze z tdesem - zamontowalem slynny sterownik pompy wtryskowej kupiony na allegro za 100zl i problem z odpalaniem zniknal i na cieplym i na zimnym, a jako ze ta druga omesie z tds jeszcze posiadam, wczoraj chcial zobaczyc czy odpali i bez problemu. Proponuje zaopatrzenie sie w ten sterownik w tds. nie drogo a naprawde pomaga.


Tylko że ja nie mam CR. ( CR jest tylko w 2.5dti ).

2.2dti jest też na zwykłej pompie i wtryskach.

#32 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 24 stycznia 2010 - 13:18

ja o 5:00 przy -20*c też nie odpaliłem.aku całą noc pod prądem-wytrzymał,ale żal było rozrusznika.po sprawdzeniu klem przy aku,okazało się,że jest bardzo gorąca klema minusowa-na styku kabel-klema.po dopięciu dodatkowego kabla między klemą,a masą silnika ,rozrusznik szybciej kręcił.coś mi się wydaje,że instalacja fabryczna w omegach jest do d..y.na przyszłą zime zdubluje kable między aku a rozrusznikiem-i minusowy i plusowy,druga żecz to sam rozrusznik.:) iproblem wyjaśniony,padły trzy świece(w krótkim czasie)

#33 OFFLINE   RalfikU

RalfikU
  • 3 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: Gogołów

Napisany 24 stycznia 2010 - 14:03

Ja mam podobny problem. W 20-sto stopniowy mróz pali mi dobrze ale po ok minutce gasnie i pózniej musze troche pokręcić aż zapali. Tak ze trzy podejścia i już nie gaśnie. Czy paliwo kiepskie mam czy ma ktoś jakieś inne pomysły???
Ralf

#34 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 24 stycznia 2010 - 14:25

U mnie z kolei jest inny problem też kręcę przy temperaturach od -15 w górę kolo 10 sekund rozrusznikiem nom i łamie.Świecę są nowe miesiąc temu wymieniałem i to nie byle jakie bo za jedną dałem 42zł nom i już jak go odpalę po tym kręceniu i zgaszę np: po 2 minutach chodzenia i odpalę jeszcze raz za jakąś chwilę to pali na dotyk czemu na początku jest go tak ciężko odpalić???

#35 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 stycznia 2010 - 14:27

RalfikU : tak jak napisal Wicek taki objaw to wlasnie wina paliwa, wytracona parafina jako ciale stale blokuje filtr paliwa/ wezyki paliwa/ pompe itp... auto odpali bo ma troche paliwa i potem jak pompa pompuje juz na chodzacym silniku to robi sie problem bo sa zatory i silnik gasnie.

#36 OFFLINE   fancik87

fancik87

    fancik87

  • 299 postów
  • Dołączył: 30-06-2008
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 24 stycznia 2010 - 14:46

RalfikU : tak jak napisal Wicek taki objaw to wlasnie wina paliwa, wytracona parafina jako ciale stale blokuje filtr paliwa/ wezyki paliwa/ pompe itp... auto odpali bo ma troche paliwa i potem jak pompa pompuje juz na chodzacym silniku to robi sie problem bo sa zatory i silnik gasnie.


jak już go odpalę to on mi nie gaśnie sam go gaszę po 2 minutach chodzenia żeby sprawdzić jak odpali za drugim razem i odpala na dotyk a co do paliwa to dolewam takiego specyfiku do -40

#37 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 24 stycznia 2010 - 15:07

Ja mam podobny problem. W 20-sto stopniowy mróz pali mi dobrze ale po ok minutce gasnie i pózniej musze troche pokręcić aż zapali. Tak ze trzy podejścia i już nie gaśnie. Czy paliwo kiepskie mam czy ma ktoś jakieś inne pomysły???

w 2.2DTI (Y22DTR) kolega miał podobny problem. Wina leżała po stronie przepływki.

#38 OFFLINE   sebcio80

sebcio80
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-01-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 24 stycznia 2010 - 16:37

Witam ja dzisiaj odpalałem chyba z 4 minuty nieszło zapalił i zgasł a potym jak juz zapalił to kopcił jak bym opony palił i jakos tak dziwnie silnk chodził tak go trzepało i nie umiał sie wkręcić na obroty tylko 1,5 i nic wiecej. Co to moze byc?

#39 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 24 stycznia 2010 - 17:04

Kolego przyczyn moze być wiele. Najpierw trzeba zczytać błędy. EGR, przepływka albo to i to. 1.5tyś obr, zero reakacji na gaz i jak odpalał to gasł po 5s prawda?

#40 OFFLINE   sebcio80

sebcio80
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-01-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 24 stycznia 2010 - 17:24

prawda gasł po 5 sekundach,błedy mam skasowane bo byłem w serwisie miałem bład EGR przełaczył sie na automat tak mi powiedział serwisant.