Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

mróz i złe odpalanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
119 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   patryk b

patryk b
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-08-2009
  • Skąd: Pleszew

Napisany 22 stycznia 2010 - 22:18

witam. pisze zebyscie cos poradzili, otoz jak sa wieksze mrozy tak jak teraz to rano przy odpalaniu musze przytrzymac troche na rozruszniku i dopiero wtedy powoli załapuje i odpali. dodam ze swiece wymienione na nowe, nie wazne ile mam paliwa w baku.

#2 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 stycznia 2010 - 22:21

a jak jest np. -5 st to jak pali wtedy

#3 OFFLINE   patryk b

patryk b
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-08-2009
  • Skąd: Pleszew

Napisany 22 stycznia 2010 - 22:23

jak jest niewiele ponizej zera to pali odrazu, im wiekszy mroz tym dłuzej trzymam na rozruszniku

#4 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 stycznia 2010 - 22:39

duży wpływ ma stan akumulatora. Może kręcić ale słabo. a tu musi być obrót świece też ktoś opisywał że lepsze te... a nie te za 20 zł... ale ja mam za 20 zł i pali przy -20 st.
a najważniejsze to kompresja mierzyłeś??? a filtr paliwa kiedy zmieniany to ważne. a ile sekund trzymasz żeby zapaliła, i za pierwszym kręceniem zapali.

#5 OFFLINE   patryk b

patryk b
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-08-2009
  • Skąd: Pleszew

Napisany 22 stycznia 2010 - 22:48

własnie akumulator mam nowy, kreci dobrze, przed zmiana swiec mialem tak samo, przez to wymienialem ale poprawy nie ma. odpala za pierwszym razem ale tak kolo 7 do 10sek sekund zmusze pokrecic to załapuje i odpali. filtra paliwa nie wymienialem

#6 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 22 stycznia 2010 - 22:52

Na takie mrozy pomaga dolanie benzyny ja leje tak do 20% Ostatnio nie dolalem i dzis mialem problem z odpaleniem.

#7 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 stycznia 2010 - 22:54

no to pompka w baku dobra. odkręć śrubkę z góry filtra i przekręć zapłon i zobacz czy leci paliwo. i wymień filtr jak zabrudzony to paliwo zmarznięte gęste ciężej przepływa,i jeszcze parafina się wytrąca i zatyka nawet cały filtr..

#8 OFFLINE   patryk b

patryk b
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-08-2009
  • Skąd: Pleszew

Napisany 22 stycznia 2010 - 22:56

chyba jutro wleje benzyny i zobacze czy bedzie poprawa

a jeszcze pytanie jak wymienie filtr to nie zapowietrzy mi sie? pytam bo nie wymienialem nigdy

#9 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 22 stycznia 2010 - 22:56

Napewno bedzie!

#10 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 stycznia 2010 - 23:03

Na takie mrozy pomaga dolanie benzyny ja leje tak do 20% Ostatnio nie dolałem i dzis mialem problem z odpaleniem.

PB po co tak się stosowało dawno dawno tremu. mit ten obalony .teraz paliwo ON jest o dużo lepsze od tego co było 10-15 lat temu . jak moja zapala przy -20 st mrozie i za pierwszym razem żadnego PB nie leje.to co jakaś inna moja jest...:D:D. Na jakim paliwie jeździ się to ma znaczenie..

chyba jutro wleje benzyny i zobacze czy bedzie poprawa

a jeszcze pytanie jak wymienie filtr to nie zapowietrzy mi sie? pytam bo nie wymienialem nigdy

masz pompkę w baku jak sprawna to sama dobije paliwo. a jak nie sprawna to dla tego może gorzej palić.

#11 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 22 stycznia 2010 - 23:09

Rafi to na jakim paliwie sie jezdzi nigdy nie wiadomo jak jezdzisz w trasie to nie wiadomo co ci wleja.A w naszych klekotach to nie zaszkodzi.Dzis tankowalem verwe i byla bardziej metna niz zwykla a niby lepsza.

#12 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 stycznia 2010 - 23:20

faktycznie na każdej stacji ma być najlepsze niby...a wlewamy jakiś syf. ja dzisiaj z banieczki wlałem i było czyściutkie:D.podobno z shell. ale stały dostawca przywozi mi do domku:D. i przed zimą wlewam na kilka tankowań dodatek do ON i jak na razie odpukać kręci maleńka .pozdrawiam

#13 OFFLINE   patryk b

patryk b
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-08-2009
  • Skąd: Pleszew

Napisany 23 stycznia 2010 - 12:48

no i dzisiaj rano niestety nie odpalila, kreciłem i nie nala rady przyjechal znajomy na kable ją i tez nic krece i krece a tu zero reakcji. dopiero wziąłem ją na linke wrzuciłem 4 bieg i odpaliła odrazu, to ciekawe, czyżby ropa zamarła?? na termometrze mialem -19 stopni

#14 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 23 stycznia 2010 - 15:02

A u mnie dzis tez bylo -19 zalapala za pierwszym razem.Mam dolane 20%Pb a ostatnio nie odpalila bez tego dodatku.

#15 OFFLINE   patryk b

patryk b
  • 77 postów
  • Dołączył: 30-08-2009
  • Skąd: Pleszew

Napisany 23 stycznia 2010 - 15:04

własnie dzisiaj wlalem 2 litry Pb na 15 litrow ropy, zobaczymy jutro co bedzie

#16 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 23 stycznia 2010 - 18:59

no i dzisiaj rano niestety nie odpalila, kreciłem i nie nala rady przyjechal znajomy na kable ją i tez nic krece i krece a tu zero reakcji. dopiero wziąłem ją na linke wrzuciłem 4 bieg i odpaliła odrazu, to ciekawe, czyżby ropa zamarła?? na termometrze mialem -19 stopni



Kąt wtrysku do regulacji się kłania..... zimą w mrozy wszystko wyjdzie :)

#17 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 23 stycznia 2010 - 20:24

Kąt wtrysku do regulacji się kłania..... zimą w mrozy wszystko wyjdzie :)


D***pa tam, u mnie dziś też był problem. Trzy dni nigdzie nie jeździłem i dziś Omcia się poddała. Odpaliła dopiero po pożyczeniu prądu od drugiej Omci. Takie życie. Niezłe mrozy nas spotkały no i autka 13-14 letnie mają problem. Życie i tyle.

#18 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 23 stycznia 2010 - 22:37

D***pa tam, u mnie dziś też był problem. Trzy dni nigdzie nie jeździłem i dziś Omcia się poddała. Odpaliła dopiero po pożyczeniu prądu od drugiej Omci. Takie życie. Niezłe mrozy nas spotkały no i autka 13-14 letnie mają problem. Życie i tyle.


Tylko, że jemu aku nie padło, też pożyczał prąd, kręcił, kręcił i kicha !!!!!!!! Na zaciąg odpalił od "kopa" więc........ nie "D***pa tam". Padnięty aku to inna bajka. Przerabiałem to zresztą w swoim td-esie - objawy identyczne. No, ale "telemetria" najpierw do badania a potem będzie można diagnozować :komp:

#19 OFFLINE   popaS

popaS
  • 86 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Będzin

Napisany 24 stycznia 2010 - 00:09

W moim dieslu wystepuje identyczny problem - przy niskich temperaturach musze dlugo rozrusznikiem krecic ... po czasie ( 10-15s ) zalapuje powoli i odpala ( dzisiaj jak odpalalem bylo -12C )
Wlalem do baku 16L Shell V-Power Diesel + 3L PB98 ... niestety nie pomoglo.
Grzeje swiece nawet 3 razy !
Filtr paliwa wymieniony, swiece sprawdzone, brak pomyslu na rozwiazanie klopotu.
Jak troche zelzeje mroz, lub silnik niedawno odpalany to pali od kopa ... :evil:

#20 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 24 stycznia 2010 - 09:08

No jeszcze raz mówię. U mnie jest podobnie. Jak nie ma takiego mrozu to pali od dotknięcia, a wczoraj była buba. Akumulator mam prawie nówkę, ale nie dał rady przy takim grzać świec i kręcić 12 razy. Stąd pożyczenie prądu i pełen sukces.