Pół godziny temu udało mi się ściągnąć deskę rozdzielczą w mojej Omie B FL 2003. Informacje na gorąco co i jak:
1) generalnie deskę mocuje 8 śrub:
- po 2 z prawej i lewej strony przy drzwiach (bardzo dobrze widoczne po zdemontowaniu całkowitym boków deski z nawiewami i schowkiem przy kierownicy)
- 2 pod popielniczką tzn poniżej jej na zewnątrz od krawędzi deski - widać dwa czarne wsporniki ze śrubami,
- 1 w lewym górny rogu wnęki poduszki powietrznej,
- 1 za zegarami którą należy odkręcać poprzez dziurę w jednej z poprzeczek wnęki na zegary.
2) wg mnie nie da się jej zdjąć bez zdemontowania kierownicy aż do stacyjki włącznie - w kolejności:
- osłona stacyjki i przełączników (2 śrubki od frontu i jedna od spodu)
- poduszka powietrzna (2 śruby od tyłu),
- kierownica (jedna śruba z zabezpieczeniem plus wyrwanie z frezu - ja skorzystałem ze ściągacza do kierownicy)
- taśma kierownicy (zdjęcie z czterech zatrzasków) - dobrze ustawić koła na wprost żeby w takiej samej pozycji ją nałożyć ponownie, aby jej nie serwać,
- plastik na którym trzyma się taśma kierownicy,
- manetki prawa i lewa po odpięciu wiązek,
- wyjęcie wkładki stacyjki (kluczy w pozycję zapłonu i wsadzić cienki śrubokręt w otwór w górnej części tunelu wkładki (patrząc od fronu, od strony kluczyka jest w pozycji prostopadłej)
- pętla immobilizera (takie płaskie coś) - da się zdjąć tylko po wyjęciu wkładki - do odpięcie jest też wiązka przewodów do niej,
- wiązka kabli do stacyjki - po lewej od tunelu stacyjki - po zdjęciu stacyjki wystarczy odkręcić taką mała śrubkę bez łba, która widoczna jest od frontu,
3) wydaje mi się też (tak zrobiłem) że nie da rady zdjąć jej bez odkręcenia wspornika na śruby tunelu środkowego, który jest przed zapalniczką, oraz odkręcenia i przesunięcia do tyłu samego czarnego plastikowego tunelu na powietrze.
4) poza śrubami głównymi ważne jest też rozpięcie mocowań wiązki kabli do deski i elementów je mocujących - na wysokości panelu klimatronika jest osłona na wiązkę, która przymocowane jest trzema jasnymi plastikami na wcisk, po lewej stronie deski na wysokości zapalniczki do odpięcia jest kabel przymocowany dwoma trytkami, wiązki są też wpięte w otwory na wciski które są w obu wnękach bezpieczników i przekaźników, do odpięcia i wysunięcia jest też na prawym skranjym boku deski taka tacka na której lecą przewody.