Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Deska rozdzielcza - demontaż


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#21 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 21 stycznia 2016 - 10:22

Rozumiem, że deska wchodzi na wcisk od góry w te zatrzaski (wsuwki)? A co z tą śrubą pod licznikiem? Konieczny jest demontaż tej rury nawiewu po stronie kierowcy? Idzie ona pod licznikiem i raczej dostęp do niej jest ciężki.


Edytowany przez Pienia, 21 stycznia 2016 - 10:23.


#22 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 stycznia 2016 - 12:25

Konieczny jest demontaż tej rury nawiewu

Ta rura - tylko ten fragment pod licznikiem nad kolumną kierowniczą - musi być wymontowana bo blokuje wyciągnięcie deski. Pod tą rurą jest chyba jeszcze śruba trzymająca deskę, ale musisz to oblukać bo ja nie wszystko pamiętam już.

Jeżeli chodzi o te wsuwki to nie od góry tylko w poziomie wsuwa się z deską, one mają przyciskać deskę do maty wygłuszenia żeby nie skrzypiała. Jak wsuwka za wysoko pójdzie i minie to deska będzie 1 cm wyżej, więc trzeba trochę pokombinować. O ile jeszcze pamiętam to przy szybie są takie otwory w które coś tam wchodzi od deski z góry, ale u mnie to było już urwane (widocznie turasy byli wcześniej ) więc uważam że nie ma się czym przejmować.  Ja byłem zmuszony demontować deskę bo wymieniałem zardzewiałe podszybie - tj jedyny zardzewiały element w Bfl. Każdej zimy pękała mi szyba.

Aha! ważne jest jeszcze odpięcie przewodu od czujnika nasłonecznienia (jak masz klimatronik to czujnik jest na środku pod szybą) i trzeba pamiętać by nie wyrwać, a potem pamiętać żeby zapiąć. Jeżeli masz dużo cierpliwości to dasz radę. Powodzenia!



#23 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 22 stycznia 2016 - 20:44

A jak wyciągnąłeś tę rurę? W/g  mnie nie da się be wcześniejszego wyjęcia deski. Zaznaczyłem jej przebieg liniami na zdjęciu. A gdzie wchodzi strzałkami. Zaznaczyłem też na zdjęciu śruby pod licznikiem, ale żadna z nich raczej nie trzyma deski.



#24 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 stycznia 2016 - 21:35

nie da się be wcześniejszego wyjęcia deski

 

To trzeba wyciągać razem z deską. Na Twoich zdjęciach zaznaczone śruby - nie powiem Ci które wykręcasz bo nie pamiętam, środkowej na pewno nie potrzeba, bo trzyma cały nadmuch. Jedyne co mogę doradzić - porównaj sobie moje zdjęcia  po demontażu. Dodatkowo posyłam jeszcze foty jakie znalazłem zdemontowanej deski - może naprowadzi na jakiś pomysł. Wiem że trzeba boczki zdemontować bo tam jest dostęp do śrub (np jedna jest schowana pod wyłącznikiem świateł i widać ją tylko z boku przy otwartych drzwiach kierowcy.  Jak przyjrzysz się dokładnie zdemontowanej desce to odpowiesz sobie na pytanie dlaczego tę rurę trzeba zdemontować. Poza tym musisz zdemontować kierę, taśmę do sterowania audio z kolumny (jak masz) i stacyjkę bo będzie łatwiej. 

Jeżeli wszystkie śruby będą odkręcone to wtedy już masz ruchy centymetrowe deski.

 Załączony plik  20130902875.jpg   35,92K   7 pobrańZałączony plik  20130902876.jpg   45,14K   7 pobrańZałączony plik  20130903881.jpg   89,48K   6 pobrań

 A jeszcze.... bo teraz dopiero widzę - w Bfl mogą być róznice a Ty widzę masz B.


Edytowany przez ku8a, 22 stycznia 2016 - 21:40.


#25 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 25 stycznia 2016 - 14:22

Boczki mam zdemontowane. Tunel, nawiew środokowy i panel klimatronika też. Dwie śruby trzymające deskę zlokalizowane poniżej panelu klimatronika, a normalnie zasłonięte przez tunel też odkręcone. Załączam zdjęcie boku po stronie kierowcy. Były tam dwie śruby trzymające deskę - zaznaczyłem je na zdjęciu. Podobnie jest po stronie pasażera.

 

Jak się wyjmuje te niektóre wtyczki z panelu klimatronika? Trochę się wysuwają w dół tak na płasko, ale tylko częściowo.



#26 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 29 stycznia 2016 - 12:21

Silniczek wymieniony (bez demontażu całej deski), ale żeby zadziałało potrzebne było kasowanie błędów klimatronika (większość to za niskie napięcie na czymś tam). Także na 100% nie wiem czy  silniczek był uszkodzony, czy nie wystarczyłoby tylko kasowanie błędów. Na chwilę obecną nie potrzebuję już ściągać deski.



#27 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 stycznia 2016 - 19:50

Silniczek wymieniony (bez demontażu całej deski)

 

Jaki silniczek ?? Do klimatronika ( sterowania klapami ) nie ma silniczków , tylko siłowniki podciśnieniowe....

 

żeby zadziałało potrzebne było kasowanie błędów klimatronika (większość to za niskie napięcie na czymś tam).

 

 To czymś tam , to są skorodowane ( aluminiowe wtyczki ) na jeżu..... trza je wymienić na miedziaki.

 

Także na 100% nie wiem czy silniczek był uszkodzony, czy nie wystarczyłoby tylko kasowanie błędów.

 

Nagroda pocieszenia - Zruszyłeś kable , dlatego problem chwilowo ustąpił .

 Za jakis czas znowu będziesz narzekał ,że forum ci nie chce pomóc , bo w jednym, temacie piszesz ,że klapa ci się nie domyka , a tu piszesz ,że masz problem z jeżem ( i nawet nie masz pojęcia o tym )

 Ps  opisz wszystkie problemy w jednym temacie , a nie w każdym piszesz co innego....

 Ps 2 Z tego marudzenia zrozumiałem ,że wentylator dmuchawy mógł ci paść , ale masz skorodowane wsuwki w jeżu (wymiana na miedziaki )/



#28 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 30 stycznia 2016 - 20:51

Jaki silniczek ?? Do klimatronika ( sterowania klapami ) nie ma silniczków , tylko siłowniki podciśnieniowe....

W/g EPC taki: 090512502 (18 45 053) - -SILNICZEK, SERWOMECHANIZM, Z PRĘTEM SPRZĘGAJĄCYM, ROZRZĄD KLAPY MIESZACZA POWIETRZA, LEWY(-A, -E).

 

Nagroda pocieszenia - Zruszyłeś kable , dlatego problem chwilowo ustąpił .

To możliwe, ale przewody raczej nie były za bardzo ruszane. Przy silniczku jest tylko wtyczka i w okolicach nic więcej.

 

klapa ci się nie domyka

Klapa cały czas jest otwarta. To jednak uszkodzenie mechaniczne i będzie naprawiane w poniedziałek..

 

wentylator dmuchawy mógł ci paść

Słowa nigdzie nie napisałem, że wentylator dmuchawy jest uszkodzony.


Edytowany przez Pienia, 30 stycznia 2016 - 20:57.


#29 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 stycznia 2016 - 20:57

przy klimatroniku klapy są sterowane silniczkami.

W manualnej siłownikami podciśnieniowymi.



#30 OFFLINE   Kagizuki

Kagizuki
  • 9 postów
  • Dołączył: 26-05-2007
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 lipca 2021 - 17:02

Pół godziny temu udało mi się ściągnąć deskę rozdzielczą w mojej Omie B FL 2003. Informacje na gorąco co i jak:

 

1) generalnie deskę mocuje 8 śrub:

-  po 2 z prawej i lewej strony przy drzwiach (bardzo dobrze widoczne po zdemontowaniu całkowitym boków deski z nawiewami i schowkiem przy kierownicy)

- 2 pod popielniczką tzn poniżej jej na zewnątrz od krawędzi deski - widać dwa czarne wsporniki ze śrubami,

- 1 w lewym górny rogu wnęki poduszki powietrznej,

- 1 za zegarami którą należy odkręcać poprzez dziurę w jednej z poprzeczek wnęki na zegary.

 

2) wg mnie nie da się jej zdjąć bez zdemontowania kierownicy aż do stacyjki włącznie - w kolejności:

 - osłona stacyjki i przełączników (2 śrubki od frontu i jedna od spodu)

 - poduszka powietrzna (2 śruby od tyłu),

 - kierownica (jedna śruba z zabezpieczeniem plus wyrwanie z frezu - ja skorzystałem ze ściągacza do kierownicy)

 - taśma kierownicy (zdjęcie z czterech zatrzasków) - dobrze ustawić koła na wprost żeby w takiej samej pozycji ją nałożyć ponownie, aby jej nie serwać,

 - plastik na którym trzyma się taśma kierownicy,

 - manetki prawa i lewa po odpięciu wiązek,

 - wyjęcie wkładki stacyjki (kluczy w pozycję zapłonu i wsadzić cienki śrubokręt w otwór w górnej części tunelu wkładki (patrząc od fronu, od strony kluczyka jest w pozycji prostopadłej)

 - pętla immobilizera (takie płaskie coś) - da się zdjąć tylko po wyjęciu wkładki - do odpięcie jest też wiązka przewodów do niej,

 - wiązka kabli do stacyjki - po lewej od tunelu stacyjki - po zdjęciu stacyjki wystarczy odkręcić taką mała śrubkę bez łba, która widoczna jest od frontu,

 

3) wydaje mi się też (tak zrobiłem) że nie da rady zdjąć jej bez odkręcenia wspornika na śruby tunelu środkowego, który jest przed zapalniczką, oraz odkręcenia i przesunięcia do tyłu samego czarnego plastikowego tunelu na powietrze.

 

4) poza śrubami głównymi ważne jest też rozpięcie mocowań wiązki kabli do deski i elementów je mocujących - na wysokości panelu klimatronika jest osłona na wiązkę, która przymocowane jest trzema jasnymi plastikami na wcisk, po lewej stronie deski na wysokości zapalniczki do odpięcia jest kabel przymocowany dwoma trytkami, wiązki są też wpięte w otwory na wciski które są w obu wnękach bezpieczników i przekaźników, do odpięcia i wysunięcia jest też na prawym skranjym boku deski taka tacka na której lecą przewody.