Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Poprawne ustawienie Stag300 - mapa wtrysków Stag 300


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Maverick Cz-wa

Maverick Cz-wa
  • 105 postów
  • Dołączył: 18-05-2009
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 13 stycznia 2010 - 20:41

Witam
Panowie w niedziele bedę ustawiał moją instalke na nowo, jeżeli ktoś może to prosiłbym bardzo o wklejenie fotek z waszymi ustawieniami instalki. Powodem nowej kalibracji jest ciągle wysokie spalanie teraz na poziomie 18 litrów ehh.

#2 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 stycznia 2010 - 21:18

lepiej pokaż jakie masz wtryski, reduktor i jak wygląda zmontowanie instalacji pod maską, potem zajmij się mapami

#3 OFFLINE   Maverick Cz-wa

Maverick Cz-wa
  • 105 postów
  • Dołączył: 18-05-2009
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 16 stycznia 2010 - 11:26

Instalacja to Stag 300 jak pisałem w temacie, jeżeli chodzi o wtryski to czerwone Valteki.
Dodam że nie dawno miałem przerabiane grzanie reduktora bo jak sie okazało bym cały czas nie dogrzany( przy przełączaniu na gaz, strasznie śmierdziało gazem w środku) po czym problem zniknął. Dziwne jest to że przez jakiś czas było dobrze tzn nie śmierdziało a teraz znowu śmierdzi ehhh mam wrażenie że w tym momencie spalany jest gaz w postaci płynnej a nie lotnej. Poprawienie grzania miało zmniejszyć spalanie bo oscylowało ciągle w okolicach 16-17 litrów lecz nic to nie dalo :/ caly czas pali 16 pod 18 czasem.

#4 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 16 stycznia 2010 - 13:21

Dobrze by było, gdybyś znał jeszcze średnice dysz

#5 OFFLINE   Maverick Cz-wa

Maverick Cz-wa
  • 105 postów
  • Dołączył: 18-05-2009
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 16 stycznia 2010 - 15:24

Dobrze by było, gdybyś znał jeszcze średnice dysz


Z tego co mówił mi magik od gazu to 2,5 wcześniej były podobno mniejsze po poprzedni własciciel je rozwiercał

#6 OFFLINE   kurtco3

kurtco3
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-10-2010

Napisany 27 grudnia 2010 - 21:19

Witam wszystkich. Problem następujący mój silnik 2.0 16V automat,Instalacja sekwencja Stag 300-4 wtryski valteki czerwone reduktor napewno Tomasetto chyba alaska niestety nie widać jaki to model.Zrobiłem screeny z progamu powiedzcie mi co sądzicie czy wszystko jest ok?Jak dla mnie to pali za dużo 17 po mieście 13,5 na trasie jakoś tak.Przy normalnej jeździe bez pałowania.Ogólnie odkryliśmy ze szwagrem pod czas zmiany oleju,że sonda była odcięta.Teraz sonda kupiona i wsadzona ale to może miało jakiś duży wpływ na to?

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#7 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 grudnia 2010 - 22:11

po podpięciu sondy musisz od nowa zrobić mapy, bo bez sondy ecu leje paliwo "z pamięci" i linie mapy zawsze będą idealnie się pokrywały, nie będą tym samym o niczym świadczyły

#8 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 27 grudnia 2010 - 23:41

Zebrać mapy na nowo i wrzucić na nowo screeny, przy okazji wklej screena z jazdy przy odcięciu z butem w podłodze.
Na pewno trzeba będzie rozwiercać dysze, co dalej zobaczymy jak wkleisz nowe screeny,

#9 OFFLINE   kurtco3

kurtco3
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-10-2010

Napisany 29 grudnia 2010 - 00:36

Witam ponownie,mapy usunięte i zrobione na nowo.Jedynie zapomniałem zrobic screena przy deptaniu.Powiedzcie mi jak ustawia ten mnożnik na mapie żeby było ok.Czy reszta parametrów jest ok?

Dodany obrazek

2 po modyfikacji

Dodany obrazek

#10 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 29 grudnia 2010 - 02:25

Dysze do rozwiercenia, dodatkowo ustaw maksymalne obroty na gazie na 7000.

#11 OFFLINE   kurtco3

kurtco3
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-10-2010

Napisany 29 grudnia 2010 - 09:50

bula86 a powiedz mi na jakiej podstawie uważasz,że są dysze do rozwiercenia?Nawet jeśli trzeba to nawet nie wiem jako to zrobić :/

#12 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2010 - 10:04

Średnica dysz jak najbardziej ok nie rozwiercaj. Mnożnik prawie idealny. przy tych ustawieniach co masz teraz powinno być ok.

#13 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 29 grudnia 2010 - 10:08

zorro22, co z tego, że mnożnik jest idealny (Hmm, no właśnie, co to znaczy mnożnik idealny?) jak przy samej przygazówce czasy wtrysku gazu lecą ponad 20ms? Przy bucie jestem pewien, że zapętli wtryskiwacze.

kurtco3, wklej screena z jazdy z butem w podłodze i z zakładki parametry.

#14 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2010 - 10:16

dla staga mnożnik w najwyższym punkcie powinien wynosić max 1.5 a potem maleje do jedności. U kolego dał bym mu mnożnik delikatnie wyżej aby czas benzyny wynosił ok 3,2ms. Ustawienie mnożnika jest ładnie opisana w instrukcji dla instalatorów.

Następną rzeczą jest temp gazu i reduktora. Temp. reduktora stanowczo za mała. W tych modelach powinna być przy rozgrzanym silniku co najmniej 80C.

Na waldemarach jest norma że będzie zapętlać przy bucie.

Jeżeli temp układu jest za niska stag będzie obcinał mu gaz ze względu na swoja korekcję temperaturową.

Jeszcze bym zaktualizował oprogramowanie w sterowniku.

#15 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 29 grudnia 2010 - 11:20

Ustawienie mnożnika jest ładnie opisana w instrukcji dla instalatorów.

Na waldemarach jest norma że będzie zapętlać przy bucie.

Sory, ale widzę, że się naczytałeś instrukcji i nie masz pojęcia. Mnożnik powinien być taki, żeby wtryskiwacze się wyrabiały na wolnych obrotach i przy butowaniu wtryski się nie zapętlały. Oczywiście w zależności od reduktora można go ustawić wyżej lub niżej. Uważasz, że zapętlanie to normalne zjawisko? Zapętlone wtryski = zazwyczaj uboga mieszanka = wypalanie zaworów - powodzenia :).

Jeszcze bym zaktualizował oprogramowanie w sterowniku.

Oprogramowanie 27 jest najnowsze.

#16 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2010 - 12:04

Nie wiesz jak stoi sonda przy zapętlonych wtryskiwaczach przy tej mapie co on ma, na pewno jest na bogato. Zainstalowałem już sporo instalacji w omegach i innych samochodach żeby móc się wypowiadać się ten temat.

Nie jestem samozwańczym specjalistą jak TY, który pozjadał wszystkie rozumy. Bo takich specjalistów ja Ty czyt. "gamoni" to tu się roi na tym forum.

Na zapętlanie się wtrysków ma tez wpływ charakterystyka wtryskiwaczy i spadek ciśnienia na reduktorze podczas pełnego obciążenia a tutaj nie wiesz o ile mu spada ciśnienie.

#17 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 29 grudnia 2010 - 12:39

Nie wiesz jak stoi sonda przy zapętlonych wtryskiwaczach przy tej mapie co on ma, na pewno jest na bogato. Zainstalowałem już sporo instalacji w omegach i innych samochodach żeby móc się wypowiadać się ten temat.

Dlatego prosiłem o screena z jazdy przy max bucie.

Na zapętlanie się wtrysków ma tez wpływ charakterystyka wtryskiwaczy i spadek ciśnienia na reduktorze podczas pełnego obciążenia a tutaj nie wiesz o ile mu spada ciśnienie.

Jak wyżej. Dokładnie, ale nawet na screenie widać, że albo kolega ma wyłączoną opcję "wyłącz przy pierwszym" albo przełączanie na benzyne powyzej pewnych obrotów.

Nie jestem samozwańczym specjalistą jak TY, który pozjadał wszystkie rozumy. Bo takich specjalistów ja Ty czyt. "gamoni" to tu się roi na tym forum.

A skąd wiesz, że ja nie montuje? :) Hmm nie wiedziałem, że montujesz gaz. Właśnie odebrałem Cie dokładnie tak jak ty opisałeś mnie :) Nie pozjadałem wszystkich rozumów, po prostu to o czym piszę jest poparte praktyką. I nie wypuszczam samochodu na zapętlonych wtryskach ... A gamoni to sobie szukaj ...... ehh no comment.

#18 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 18:50

To ja skromnie:
1-Parownik tomasetto najprawdopodobniej alaska - bo kto by artica zamontował a w minikitach nie bywał - do wymiany na wydajniejszy, z urzędu...
2-Ciśnienie na wolnych 1,2-1,3 bara mnożnik 1,3; mnożnik 1,2 przy maks bucie (15ms) ze zrzutu "po modyfikacji" co świadczy o małych dyszach i patrz pkt1-za mało wydajny parownik.
3-Trochę zimny ten parownik, temperaturze gazu się jak na razie nie dziwię, bo jak się maskę otworzy i trochę odczeka to i odczytywana temperatura gazu maleje; ja do odczytów i kalibracji przy takich mrozach maskę opuszczam. Masz sprawny termostat??
4-Zavoli Zeta; dysze 2,5mm; ciśnienie 1,1 bara; może inne wtryski, jeśli Valteki już nalatały; nowe filtry gazu; autokalibracja po nagrzaniu silnika, podłączona sonda i wtedy można dawać oscyloskopy z jazdy.

To pisał ja, "samozwańczy specjalista i gamoń" bo "etatowi" fachmani forum też czasem mają gorsze dni.

#19 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 29 grudnia 2010 - 20:20

Florek nie znasz się, przecież

Zainstalowałem już sporo instalacji w omegach i innych samochodach żeby móc się wypowiadać się ten temat.

no i

Na waldemarach jest norma że będzie zapętlać przy bucie.

;]

btw. zorro22 jak do każdego auta wsadzasz alaske i valteki to nie dziwie się, że Ci zapętla :)

#20 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2010 - 22:37

No i na tym proponuję zakończyć personalne wycieczki i licytacje. Tu chodzi o poprawne spalanie i zadowolenie użytkownika.