Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Duże spalanie gazu 2.0 16v gaz II generacji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   luknewa

luknewa
  • 138 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: Rzeszów, Lesko

Napisany 09 stycznia 2010 - 12:45

Posiadam omege 2.0 16v automat z 94 r ze zwykła instalacja gazowa.
Problem polega na tym że odkąd ja kupiłem czyli od nieco ponad roku auto na pełnej butli czyli 41 l zrobi po mieście max 230 km mimo delikatnej jazdy auto nie może zrobić wiecej niż te 230 km, więc spalanie wychodzi 18l/100km, w trasie spalanie wychodzi ok 13 l/100km zaznaczam przy spokojnej jezdzie(jak depnelem na gaz to w mieście wychodziło 20 l). Byłem na regulacji gazu ale to nic nie dało a mechanik powiedział, że one tak pala. Wymieniłem reduktor na nowy ale nic sie nie zmieniło, wszystko wyglada na szczelne gazem nie śmierdzi więc raczej nigdzie nie ucieka. Nie byłem jeszcze na regulacjach nowego reduktora bo podejrzewam, że wiele to nie zmieni. Na benzynie auto chodzi nie równo, strzela, szarpie i się nie zbiera więc używam jej jedynie do odpalania auta(mechanik powiedzial, że mam wtryski do wymiany) z tym, że wtryski benzyny raczej nie maja nic wspolnego z duzym spalaniem gazu w zwykłej instalacji szczególnie, że na gazie auto chodzi równo i płynnie. Prosze o wskazówki bo mechanicy puszczą mnie z torbami a byłem już u niejednego i nic sie nie zmieniło oprócz coraz mniejszej kasy w portfelu.

#2 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 09 stycznia 2010 - 15:30

zajrzyj do mojego tematu odnośnie spalania: http://forum.omegakl...ead.php?t=22015
Co do reduktora to musisz go wyregulować.
Możesz jeszcze wywalić silniczek krokowy bo może masz coś z lambdą i wstaw śrubę-oczywiście na analizatorze wyregulować.
A co do benzyny to czy jesteś pewny że to wtryski? Bo ja obawiam się że nie tylko.(tu bym jechał podłączyć pod kompa dla pewności)

#3 OFFLINE   luknewa

luknewa
  • 138 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: Rzeszów, Lesko

Napisany 09 stycznia 2010 - 16:08

Jeżeli chodzi o benzyne to zostawilem auto u mechanika na 3 godz. podpinał pod kompa i cos tam jeszcze robił nie wiem bo mnie przy tym nie było, zainkasował za to 200 zł i powiedział, że wtryski do wymiany, więc chyba sprawdzał dokładnie co to może być. Czasami jak chodzi na benzynie to świeci mi się na desce kontrolka check engine.

#4 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 09 stycznia 2010 - 16:12

Jeżeli chodzi o benzyne to zostawilem auto u mechanika na 3 godz. podpinał pod kompa i cos tam jeszcze robił nie wiem bo mnie przy tym nie było, zainkasował za to 200 zł i powiedział, że wtryski do wymiany, więc chyba sprawdzał dokładnie co to może być. Czasami jak chodzi na benzynie to świeci mi się na desce kontrolka check engine.


Jedż jeszcze na regulacje.Wyreguluj tylko powiedż mu niech przy tym siądzie i ustawi wszystko a nie to co najważniejsze.
PS. Filtr gazu i filtr powietrza wymieniałeś?

#5 OFFLINE   luknewa

luknewa
  • 138 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: Rzeszów, Lesko

Napisany 09 stycznia 2010 - 18:48

Tak filtr powietrza wymieniłem a filtr gazu tez jest nowy bo reduktor jest nowy. Myślisz, że ustawienie nowego reduktora zmniejszy spalanie o jakieś 5 l/100 w mieście? Czy w moim przypadku kiepsko działająca benzyna ma jakikolwiek wpływ na moja zwykła instalacje gazową? Zastanawiam się czy to spalanie może być spowodowane błędem mechanika podczas montażu instalacji ponieważ mam pewne podejrzenia, że poprzedniemu włascicielowi też tyle paliła a to za jego kadencji był zakładany gaz.

#6 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 09 stycznia 2010 - 19:07

[quote name='luknewa;422826. Myślisz' date=' że ustawienie nowego reduktora zmniejszy spalanie o jakieś 5 l/100 w mieście? Czy w moim przypadku kiepsko działająca benzyna ma jakikolwiek wpływ na moja zwykła instalacje gazową? [/QUOTE']

Jeżeli wcześniejszy parownik był "zużyty" to jak wyregulujesz nowy to spalanie spadnie napewno.
Beznyna hmm w ciemno nikt Ci nie powie tak czy nie. Jeśli to tylko wtryski to nie wina benzyny.
Ja bym zrobił porządek z benzyną i dopiero wziął się za gaz.

#7 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2010 - 19:15

Tak to właśnie jest z tymi instalacjami II generacji, być może że w ogóle krokówka od LPG padła, a może sonda juz tez siedzi, jedx chłopie do porzędnego gaziarza i niech obluka co jest grane. Ja osobiscie uwazam że do tego silnika nadaje sie tylko i wyłacznie sekwencja. W tedy zero problemów.

#8 OFFLINE   luknewa

luknewa
  • 138 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: Rzeszów, Lesko

Napisany 09 stycznia 2010 - 20:03

Jeżeli chodzi o benzyne to mam wrażenie że jak omega na niej jeździ o ile to można nazwać jazdą to wskazówka od benzyny spada w oczach ale nie mam pewnosci bo ciezko w miescie na benzynie zrobic chociażby kilka kilometrów. Rano jak wsiadam do auta przekrecam kluczyk i pale na benzynie auto odpala i po 2 sek. gasnie, przekrecam drugi raz auto odpala i po ok. 4 sek. gasnie, przekrecam trzeci raz odpala i chodzi na ssaniu na benzynie w miare normalnie(tak jest za każdym razem). Ale jak już chce ruszyć to pojawiaja sie problemy. Wrzucam "D" (bo mam automat) i albo zgaśnie albo szarpie, ale bywa, że pojedzie jakby nigdy nic a po pewnym czasie zapali sie kontrolka na desce z błedem i przy dojeżdzaniu do świateł zaczyna sie szarpanina i nierówna praca czasem jeszcze lubi strzelic jak jej dodam gazu. Ale jak przełacze na gaz to chodzi wszystko ok. oprocz oczywiscie dużego spalania. Dodam, że kiedys mi wydmuchało uszczelke pod głowica i załozyli mi nowy termostat(którego podobno wogóle nie było), świece, zrobiłem remont głowicy, auto na luzie toczy się normalnie, opony mam r15/195/65(spalanie gazu było takie samo zarówno przed jak i po wymianie uszczelki pod głowicą). Czy obstawiacie, że mechanik ma racje i mogą to być wtryski? Czy moge sobie je sprawdzić w jakiś prosty sposób na własna ręke u mnie pod blokiem?

#9 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 09 stycznia 2010 - 20:24

Jeżeli chodzi o benzyne...


Jedz na kompa to będziesz wiedzieć co jest grane. Obawiam się że w ciemno nikt Ci nic nie powie.
Sam możesz najwyżej z czytać błędy "metoda spinacz"-wpisz w szukajke.
Chociaż w twoim wypadku jechał bym na kompa.

#10 OFFLINE   dj aspire

dj aspire
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-03-2007
  • Skąd: Kalisz

Napisany 09 stycznia 2010 - 22:38

Jeśli nawet masz wtryski od beny do wymiany to i tak nie powinna ci palic 18l/100.
Ja też mam II gen. i po mieście pali mi 13-14 l/100 ( gdzie do pracy mam 5km i 6 świateł po drodze ) a na trasie poniżej 10l/100

Jeśli zaświeca ci się check engine to prawdopodobnie masz sondę do wymiany, ale to musisz sprawdzić dokładnie jaki błąd się wyświetla.

A tak wogóle to musiałbyś pojeźdić tylko na benzynie (ok 100km) i dopiero wtedy jechać na regulacje LPG, ale najpierw sprawdź błędy!!

#11 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2010 - 23:53

Co do benzyny, to może być przepływomierz. Nie masz czasem wrażenia, że mieszanka paliwowa jest zbyt bogata/uboga? Coś jakby silnik się zalewał paliwem. Spróbuj podjechać gdzieś na szrot i "wypożyczyć" jakiś sprawny przepływomierz i popróbuj pojeździć na benzynie. Są też takie specjalne specyfiki które dolewa się do paliwa, żeby przeczyścić wtryski. Miałem prawie identyczny problem jak Twój. Też spalanie na poziomie 19 litrów lpg. Możliwe, że masz zapchany filtr paliwa, to też warto wymienić. Do tego wyczyściłem jeszcze przepustnicę, krokowy, odmę, wszystkie te rury dolotowe, i mikser. Przepływomierz można spróbować wyczyścić. Ja wypędzlowałem wszystko w benzynie ekstrakcyjnej i pomogło, teraz pali koło 14, na benzynie też jeździ bardzo ładnie ;)
Nie wiem który z tych zabiegów pomógł bo wszystko robiłem jednorazowo, ale z czymś trafiłem :D

Na początek sczytaj błędy spinaczem ;)



 


#12 OFFLINE   luknewa

luknewa
  • 138 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: Rzeszów, Lesko

Napisany 10 stycznia 2010 - 00:20

Check engine zapala mi sie wyłacznie na benzynie na gazie nigdy. Zbadalem sobie spinaczem błedy i wyskoczył bład nr 38(czyli chyba sonda). Ale kiedys bylem u mechanika i mówił, że sonda dobra a też mi chodził tak samo kiepsko na benzynie i też spalał mi tak dużo gazu. Może sonda jest dobra i trzeba wykasować bład? Czytałem, że wystarczy odpalić auto 20-25 razy tak żeby sie chec engine nie zapaliło i błędy się wykasują, co o tym sądzicie?

#13 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2010 - 00:32

Odłączenie akumulatora na noc też chyba powinno skasować błąd :hmm:

A masz w ogóle ciśnienie na listwie?



 


#14 OFFLINE   luknewa

luknewa
  • 138 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: Rzeszów, Lesko

Napisany 10 stycznia 2010 - 00:43

Nie wiem czy mam ciśnienie na listwie nie wiem czy mozna to w jakis prosty sposób sprawdzic?

#15 OFFLINE   fnd

fnd
  • 1 167 postów
  • Dołączył: 19-02-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2010 - 01:12

Trzeba podpiąć się manometrem. Powinno być około 2,5-3 atm. na wolnych obrotach.

Tak mi przyszły jeszcze do głowy rozjeżdżające się mapy wtrysków. Odłącz aku na noc i spróbuj pojeździć na samej benzynie-jeżeli w ogóle się da. ;)



 


#16 OFFLINE   luknewa

luknewa
  • 138 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: Rzeszów, Lesko

Napisany 29 stycznia 2010 - 15:14

Auto zaczeło mi jezdzic na benzynie normalnie. Skończył mi sie gaz, musiałem podjechac na cpn na benzynie i nagle po paru kilometrach auto zaczeło chodzić normalnie na benzynie, nie szarpie, nie strzela, ładnie sie zbiera, check engine mi sie juz nie wyswietla, codziennie rano odpala za pierwszym razem(być może pomogło tez to, że odłaczyłęm akumulator na chwile pare dni wczesniej). Moja radość długo nie trwała bo jak sie okazało miałam dobre przeczucia co do szybko opadajacej wskazówki paliwa. Zatankowałem 24 l w momencie gdy swieciła mi rezerwa, w chwili obecnej znowu swieci mi juz rezerwa a mam zrobione dopiero 135 km. Podobno na rezerwie mozna zrobic ok 50 km. Tak czy tak wychodzi na to ze spalanie jest troche spore bo spodziewalem sie ze zrobie na tym jakies 250 km a okazalo sie ze nie wiem czy dojde do 170km (jezdze po miescie ale delikatnie). Wychodzi na to ze auto moze mi spalac jakies 15 l pb/100km co by sie zgadzalo, ze gazu powinno palic wiecej niz benzyny czyli tak jak mi wychodziło 18l gazu/100km. Macie jakies sugestie co z tym zrobić, dlaczego to tyle żłopie zarówno gazu jak i benzyny?

#17 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 stycznia 2010 - 16:57

byłeś u Krzyśka ??

#18 OFFLINE   luknewa

luknewa
  • 138 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: Rzeszów, Lesko

Napisany 29 stycznia 2010 - 19:43

nie byłem jeszcze

#19 OFFLINE   luknewa

luknewa
  • 138 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: Rzeszów, Lesko

Napisany 06 lutego 2010 - 10:37

Byłem wczoraj na kompie i wyszło że wszystkie czujniki są ok, żadnych błedów. Nic mi juz nie przychodzi do głowy dlaczego pali tyle benzyny no i gazu.

#20 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lutego 2010 - 14:36

odpiecie aku nie nie daje w Twoim silniku. Auto zaczelo Ci jedzic normalnie i odpalac za pierwszym razem, bo tak jak Ci mowilem miales rozjechane wartosci adaptacyjne, teraz jezdzisz na benie i one "naszly na swoj tor"
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]