Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór trójdrożny ogrzewania - zasada działania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
204 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 października 2010 - 07:02

od gory - podcisnienie - cienki wezyk wychodzacy ze sciany grodziowej obok rurek do nagrzewnicy

pojedyncze wejscie - od mostka wodnego miedzy blowicami (zasilanie)
gorne wyjscie albo do gornego weza do nagrzewnicy albo do pompki dodatkowej pod zbiorniczkiem - zalezy jaki masz uklad
dolne wyjscie - powrot na blok

schemat wodny masz w dziale sprawdzone porady




 


#82 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 października 2010 - 08:38

gorne wyjscie albo do gornego weza do nagrzewnicy albo do pompki dodatkowej pod zbiorniczkiem - zalezy jaki masz uklad


Dzięki wielkie, właśnie o to mi chodziło bo wcześniej wszędzie widziałem że do nagrzewnicy a ja mam właśnie do tej pompki. I wszystko jasne.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#83 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 01 grudnia 2010 - 21:55

A ja mam problem taki z ogrzewaniem ze go prawie niemam na wolnych obrotach a na wysokich tylko troche lepiej. Przeczytałem ze należy sprawdzić węże na nagrzewnicy i gdy górny gorący a dolny zimny to zapchana nagrzewnica. A u mnie jest odwrotnie górny letni a dolny gorący. Co jest grane to niewiem i na forum nieznalazłem nic.
Z zaworu 3-droznego górnew wyj. idzie do górnego wej. nagrzewnicy to chyba dobrze.
Martwi mnie parownik czy jest dobrze wpięty: jest trójnik przed zaworem a następnie trójnik na wyjsciu dolnym zaworu 3-drożnego i tak jest wpięty.

#84 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 grudnia 2010 - 22:12

Martwi mnie parownik czy jest dobrze wpięty:

tak powinno być prawidłowo http://forum.omegakl...267&postcount=4

#85 OFFLINE   Nowak

Nowak
  • 163 postów
  • Dołączył: 29-10-2006
  • Skąd: Żabno (k Tarnowa)

Napisany 04 grudnia 2010 - 23:11

I wszystko jasne. Goście jak zakładali gaz to podpieli mi źle węże. Ten co idzie z mostka wodnego dali na odpływ z nagrzewnicy a ten z odpływu na nagrzewnice. Normalnie apokalipsa, czy wszystko trzeba sprawdzać po naszych mechanikach?????. Przez lato niewidziałem róznicy, troche mnie denerwowało ze się długo na gaz nie przełanczał. Pozmieniałem węże i ogrzewanie grzeje że ho ho na gaz szybciutko się przełancza.

Parownik mam wpięty inaczej jak zaleca kolega wyżej, ale ogrzewanie jest ok i parownik jest dobrze dogrzany.

#86 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2010 - 18:29

Dzięki wielkie, właśnie o to mi chodziło bo wcześniej wszędzie widziałem że do nagrzewnicy a ja mam właśnie do tej pompki. I wszystko jasne.


Tu pisaliśmy o podpięciu i doszliśmy do takich wniosków http://forum.omegakl...61&postcount=37

#87 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 19:21

U mnie jest tak, że dolna rurka nagrzewnicy jest gorąca, a górna zimna, co jest nie tak?
Panowie potrzebuje schemat podłączenia węży wody do zaworu trójdroznego w silniku
2.0 16V. Jeśli ktoś ma to prosze dać tu albo na robert.zgl@op.pl.
Z góry wielkie dzieki.

#88 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 28 grudnia 2010 - 21:31

Koledzy tutaj jest wszystko ładnie opisane gdzie który węzyk...Ale mam pytanie w drugim poscie beast napisał które węże gdzie są podłaczone ale nie wiem gdzie jest góra w zaworze a gdzie dół...Dól jest tam gdzie podcisnienie????A i pytanie wężyk podcisnienia z zaworu wchodzi sciana grodziową okob węży z nagrzewnicia czy gdzie jest podłączony ten zawór....

#89 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2010 - 21:41

pytanie wężyk podcisnienia z zaworu wchodzi sciana grodziową okob węży z nagrzewnicia czy gdzie jest podłączony ten zawór....


no właśnie w ścianę grodziową, od drugiej strony masz przewód gumowy podciśnienia w kolorze czarny z żółtą krechą :)



 


#90 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 21:45

maniek, to co jest tu opisane to wszystko masło maslane, nie jest nic kurcze konkretnie opisane, gdyby ktoś opisał raz, a porządnie to nie byłoby tylu nie potrzebnych pytań, a tak kazdy z nas pyta i tak nie ma konkretnej jednej rzeczowej odpowiedzi. Prosiłem tez o jakiś schemat i niestety brak jakiejkolwiek odpowiedzi.

#91 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2010 - 21:47

nie umiem opisać Ci jak, bo podchodzę zawsze do tego jak lecą węże - nigdy tego nie pomyliłem, bo węże są pozaginane tak że nie idzie tego pomylić

a wpięcie podciśnienia - to akurat jasno opisane



 


#92 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 22:13

U mnie pewnie jak mechanik wymieniał zawór to niestety chyba pomylił podpinając węże, ponieważ górny wąż nagrzewnicy jest zimny a dolny goracy jak diabli. Z tego co wyczytałem na forum powinno być odwrotnie, ale czy to prawda tego tez nie wiem, dlatego chciałem zobaczyc jakiś schemat i sie sam upewnić, ale niestety nikt na forum nie ma i w tym cały szkopuł.

może ktoś opisze to raz a porządnie na podstawie tego obrazka z linka na allegro, gdzie który wąż ma być podlączony i wtedy wszystko będzie jasne jak słońce.

http://moto.allegro....1367542999.html,

#93 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 28 grudnia 2010 - 22:21

Wstawiam obrazek może ktos w końcu napisze gdzie to powinno być....Te które już wiem zaznaczyłem...

#94 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 grudnia 2010 - 22:54

Wstawiam obrazek może ktos w końcu napisze gdzie to powinno być....Te które już wiem zaznaczyłem...


zawor ma byc umieszczony zlaczem podcisnienia do gory. reszta jak w opisie




 


#95 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 23:06

No i teraz wszystko jest jasne, mam odwrotnie połączone przewody. Jutro jade do mechasa niech poprawia.

#96 OFFLINE   Maniek6600

Maniek6600
  • 640 postów
  • Dołączył: 10-10-2009

Napisany 28 grudnia 2010 - 23:15

Beast może do sprawdzonych porad to wstawisz??? Naprawdę dobrą robote odwaliłeś..

#97 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2010 - 23:47

Beast może do sprawdzonych porad to wstawisz??? Naprawdę dobrą robote odwaliłeś..


Naprawde przydałoby się to podwiesić dla potomnych w poradach-słuszna uwaga.

#98 OFFLINE   adrian1990

adrian1990
  • 14 postów
  • Dołączył: 08-01-2011

Napisany 10 stycznia 2011 - 16:15

ja mam tez problem z moja omega 2.0 jakis schemacik podlaczenia parownika do nagrzewniczki by sie przydal bo niewiem czy mam weze dobrze podlaczone

#99 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2011 - 16:19

jakis schemacik podlaczenia parownika do nagrzewniczki by sie przydal bo niewiem czy mam weze dobrze podlaczone

przeglądał kiedyś Sprawdzone porady ????
http://forum.omegakl...ead.php?t=32461

#100 OFFLINE   Coolin

Coolin
  • 120 postów
  • Dołączył: 05-05-2008
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 22 maja 2011 - 19:37

A ja mam ustawione na LOW i rurki są tak gorące,że nie idzie ich w ogóle dotknąc tak samo jak bym miał włączone ogrzewanie żadnej różnicy podciśnienie działa zawór niedawno wymieniony czy tu może miec wpływ złe podłączenie gazu czy raczej nie?