Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór trójdrożny ogrzewania - zasada działania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
204 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 października 2018 - 17:57

Koledzy, a mi ktoś może wyjaśnić jak ma działać ten zawór trójdrożny? W samochodzie gdy włączę temp np 24 stopnie to dmucha ciepłym przez jakieś 10 sekund, po czym znowu dmucha zimne. Domyślam się, że zawór nie trzyma podciśnienia. Tylko czy to wina tego co te podciśnienie wytwarza (klimatronic?) czy samego zaworu? Obecnie mam zlaną wodę z układu: gdy ów zawór (wpięty w układ) zassę strzykawką to puszczona wraca do swojego początkowego położenia. Zatem wszystko szczelne. Tylko czy tak ma się dziać, że zasysa a nie zostaje? Mając w ręku ten sam zawór (inna sztuka) zassany za dwie sekundy wraca do stanu spoczynkowego, choć strzykawka si nie rusza-jakby skądś brało powietrze i nie trzymało. Wina taka, że trzymam go w rękach z otwartymi wlotami i wylotami wodnymi? Ma to znaczenie? Ten zamontowany w aucie jest wpięty w układ tyle że bez cieczy obecnie żadnej. Jak sprawdzić ten zawór lub co zrobić by w aucie parzyło a nie po chwili grzania byłko tylko ciepło? Nagrzewnica sprawna, bez kamienia, szczelna.

#202 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 17 października 2018 - 22:54

Zawór wyjęty, podłączony pod strzykawkę i zassany-sprawny. Co zatem nie działa? Na pewno jakieś podciśnienie. Tylko co i gdzie? Ta skrzynka podciśnień nad filtrem kabinowym pod podszybiem?

#203 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 października 2018 - 20:56

Ma ktoś schemat podciśnień? Od wejścia do nagrzewnicy do jej wyjścia? Który przewód ma być wpięty?

#204 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 lutego 2019 - 21:07

Ponawiam: ktoś pomoże?



#205 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2019 - 18:17

W samochodzie gdy włączę temp np 24 stopnie to dmucha ciepłym przez jakieś 10 sekund, po czym znowu dmucha zimne. Domyślam się, że zawór nie trzyma podciśnienia.
 

 

Nic bardziej mylnego. Nagrzewnica ci zdycha i tyle. jak ciepłe leci przy małych obrotach , a przy dużych obrotach wentylatora leci zimne/letnie powietrze - to nagrzewnicę jeszcze można próbować odkamienić ( leje sie rozpuszczony kwasek cytrynowy do układu i płuka - latem oczywiście...).

Jak padnie zawór trójdrożny , to są losowe przecieki na złączkach węży.

 

Ps Bez urazy , ale jak bardzo jesteś biedny , żeby nie było cię stać na kupienie zamiennika zaworu za 50 zł???