Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór trójdrożny ogrzewania - zasada działania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
204 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michale32

michale32
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-03-2009

Napisany 09 stycznia 2010 - 11:01

Jaka jest zasada działania zworu trójdrożnego?
Jest wejście i dwa wyjścia. Kiedy które wyjście jest otwarte?
W momencie kiedy włączamy ogrzewanie płyn przechodzi tylko przez króciec połączony z wejściem do nagrzewnicy czy leci przez obydwa wyjścia z zaworu?



#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 stycznia 2010 - 11:04

Jaka jest zasada działania zworu trójdrożnego?
Jest wejście i dwa wyjścia. Kiedy które wyjście jest otwarte?
W momencie kiedy włączamy ogrzewanie płyn przechodzi tylko przez króciec połączony z wejściem do nagrzewnicy czy leci przez obydwa wyjścia z zaworu?


podlaczenie
pojedyncze wejsicie - zasilanie z silnika,
gorne wyjscie - na nagrzewnice - dziala caly czas
dolne wyjscie powrot na blok - dziala w momencie kiedy dostanie podcisnienie - czyli przy ustawieniu klimy na low albo pokretel na zimne na max. wtedy podcisnienie zasysa membrane do gory i plyn plynie spowrotem na blok. w przypadku awarii zaworu albo problemu z podcisnieniem zawsze jest obieg na nagrzewnicy




 


#3 OFFLINE   michale32

michale32
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-03-2009

Napisany 09 stycznia 2010 - 11:17

Czyli rozumiem, że w momencie kiedy włączę ogrzewanie, dolnym króćcem nic nie powinno lecieć?
A czy może zdarzyć się taka sytuacja, że przy włączonym ogrzewaniu płyn poleci z dwóch króćców? Wówczas oznacza to uszkodzenie zaworu oczywiście.

Wszystkie moje pytania dotyczą problemów z ogrzewaniem jakie mnie dopadły.
Założyłem nowiutki termostat i działa jak należy. Szybko autko się nagrzewa i pięknie trzyma temperaturę. Wewnątrz jednak lipa. Jak stoję i dam po "garach" to jest super cieplutko ale w czasie jazdy nie za bardzo. Wczoraj do 22 płuakłem nagrzewnicę pompą do studni z zastosowaniem chemii w obiegu zamkniętym (pompa w wiadrze z płynem i gorącą wodą, podłączona do nagrzewnicy, powrót z nagrzewnicy do wiadra aby woda nie uciekała). Woda leciała pięknie całym przekrojem i pompa nawet nie zajęczała, że ma jakiś problem przepchać wodę przez nagrzewnicę.
Przypuszczam właśnie, że to zawór trójdrożny puszcza z dwóch rur.

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 stycznia 2010 - 12:48

Czyli rozumiem, że w momencie kiedy włączę ogrzewanie, dolnym króćcem nic nie powinno lecieć?
A czy może zdarzyć się taka sytuacja, że przy włączonym ogrzewaniu płyn poleci z dwóch króćców? Wówczas oznacza to uszkodzenie zaworu oczywiście.

Wszystkie moje pytania dotyczą problemów z ogrzewaniem jakie mnie dopadły.
Założyłem nowiutki termostat i działa jak należy. Szybko autko się nagrzewa i pięknie trzyma temperaturę. Wewnątrz jednak lipa. Jak stoję i dam po "garach" to jest super cieplutko ale w czasie jazdy nie za bardzo. Wczoraj do 22 płuakłem nagrzewnicę pompą do studni z zastosowaniem chemii w obiegu zamkniętym (pompa w wiadrze z płynem i gorącą wodą, podłączona do nagrzewnicy, powrót z nagrzewnicy do wiadra aby woda nie uciekała). Woda leciała pięknie całym przekrojem i pompa nawet nie zajęczała, że ma jakiś problem przepchać wodę przez nagrzewnicę.
Przypuszczam właśnie, że to zawór trójdrożny puszcza z dwóch rur.


nawet jesli puszcza z 2 rur to jest to tak nieznaczne ze bedzie grzalo. odepnij podcisnienie. to ze woda plynela przez nagrzewnice nie znaczy ze jest cala drozna. Sprawdz rury od nagrzewnicy jakie sa.




 


#5 OFFLINE   michale32

michale32
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-03-2009

Napisany 09 stycznia 2010 - 13:10

Góra - wejście - parzy, dół - wyjście - lekko ciepła.

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 stycznia 2010 - 13:26

Góra - wejście - parzy, dół - wyjście - lekko ciepła.


czyli za slaby przeplyw przez nagrzewnice - idzie glownymi kanalami i bardzo szybko powietrze wentylatora wychladza. Nagrzewnica na smietnik




 


#7 OFFLINE   michale32

michale32
  • 103 postów
  • Dołączył: 08-03-2009

Napisany 09 stycznia 2010 - 13:36

No to lipa...

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 stycznia 2010 - 13:54

No to lipa...


koszt nagrzewnicy sprawnej uzywanej to 50 pln z wysylka - tyle ze wymiana przerabana. albo tniesz deske albo ja zwalasz




 


#9 OFFLINE   czesio127

czesio127
  • 3 postów
  • Dołączył: 07-03-2009
  • Skąd: okolice Chełma

Napisany 26 stycznia 2010 - 21:25

witam ja ma podobny problem.termostat wymieniony trzyma ładnie 92*C ale na wolnych obrotach grzeje słabo dopiero jak dodam gazu zaczyna grzać lepiej.Juz nawet parownik dałem w szereg ale za nagrzewnice i nadal lipa a chodzi o 2.0 8v. czy u mnie jest taki zawór.

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 stycznia 2010 - 08:12

witam ja ma podobny problem.termostat wymieniony trzyma ładnie 92*C ale na wolnych obrotach grzeje słabo dopiero jak dodam gazu zaczyna grzać lepiej.Juz nawet parownik dałem w szereg ale za nagrzewnice i nadal lipa a chodzi o 2.0 8v. czy u mnie jest taki zawór.


zaraz z posty - slabo grzeje bede dawal :czerwona_kartka:
poczytaj sobie posty z ostatnich paru tygodni - modny temat - a nie tylko na gotowe.

http://forum.omegakl...ead.php?t=33790

http://forum.omegakl...ead.php?t=33499

lenistwo :mad:




 


#11 OFFLINE   ksieciunio

ksieciunio
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-01-2010

Napisany 31 stycznia 2010 - 12:23

Witam a ja mam taki problem ze wszystko jest pieknie odpalam czekam chwile temperatura ladnie rosnie zaczyna grzac jak trza ale po paru minutach gdy temp osiagnie 92 stopnie zaczyna mi sie robic zimno w samochodzie i co dziwne zamarza mi parownik od gazu na benzynie jezdzi ok tyle ze tez zimno co to moze byc termostat nagrzewnica chlodnica nowe nie mam juz pomyslu co jest grane pare osob mowi ze nie odpowietrzylem ukladu a przeciez omega ponoc sama sie odpowietrza. Czy jestem w bledzie ??? Dodam ze stalo sie to wszystko po wymianie silnika patrzeylem uklad chlodzenia silnika jest sprawny tam gdzie wplyw i gdzie wyplywa woda jest ok pomocy

#12 OFFLINE   Karol158

Karol158
  • 57 postów
  • Dołączył: 29-03-2009
  • Skąd: konin

Napisany 31 stycznia 2010 - 12:54

Płyn ci nie znika? odpowietrza się sama jeżeli masz korek sprawny. Może masz układ chłodzenia źle podłączony po tym jak wymieniłeś silnik
Była 3.0 V6 jest 2.0 8v

#13 OFFLINE   ksieciunio

ksieciunio
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-01-2010

Napisany 31 stycznia 2010 - 13:11

płyn ci nie znika? Odpowietrza się sama jeżeli masz korek sprawny. Może masz układ chłodzenia źle podłączony po tym jak wymieniłeś silnik

no nie znika wlalem prawie 9 l i **** za przeproszenie caly czas tak sie dzieje ktos powiedzial ze zle podlaczyle kokpit te ciegna itp ale sprawdzalem i raczej dobrze dziala chyba ze cos pomylilem mozliwe ze cos zle podlaczylem w silniu parowniku albo w kabine???

I tak to wyglada jak by wlasnie sie zapowietrzala caly czas

#14 OFFLINE   Karol158

Karol158
  • 57 postów
  • Dołączył: 29-03-2009
  • Skąd: konin

Napisany 31 stycznia 2010 - 13:15

gdy przekręcasz pokrętło od temp. na ciepłe powinieneś słyszeć jak zamykają się klapki chyba że linki nie podłączyłeś oprócz tego w kabinie masz tylko podciśnienia ale one odpowiadają za rozdzielanie na poszczegulne kratki a nie za temp. Więc raczej źle powpinałeś pod maską węże
Może pompa wody nie domaga
Była 3.0 V6 jest 2.0 8v

#15 OFFLINE   ksieciunio

ksieciunio
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-01-2010

Napisany 31 stycznia 2010 - 13:26

gdy przekręcasz pokrętło od temp. Na ciepłe powinieneś słyszeć jak zamykają się klapki chyba że linki nie podłączyłeś oprócz tego w kabinie masz tylko podciśnienia ale one odpowiadają za rozdzielanie na poszczegulne kratki a nie za temp. Więc raczej źle powpinałeś pod maską węże


no dobrze ale to by chyba tak bylo od poczatku prawda??? A tu dzieje sie tak mniej wiecej po 20/30 min jazdy zaczyna leciec ja bym mial klime doslownie a jakies 10 min pozniej zamarza parownik a i na poczatku przy nagrzewnicy gorna i dolna rurka goraca jak diabli a potem gorna goraca a dolna zimna moze masz jakis schemat jak podlaczyc uklad chlodzenia wiesz te wszystkie rurki podcisnienia itp ??? Bo według mnie to dobrze tam podlaczylem tak jak stare wiesz pasowaly wygieciem rozmiarem no i wzrokowo jak rozbieralem moze jednak cos zle no wiem troche mesza ale mam klijenta na nia i chce zeby bylo wszystko na tip top:d

#16 OFFLINE   Karol158

Karol158
  • 57 postów
  • Dołączył: 29-03-2009
  • Skąd: konin

Napisany 31 stycznia 2010 - 13:52

jak dolna robi ci się zimna to jest słaby przepływ przez nagrzewnice, ale pisałeś że nową wstawiłeś. przepłukałeś układ? jeżeli nie to mógł ten syf z układu wlecieć do nagrzewnicy
sorki nie doczytałem że po takim czasie dopiero tak się dzieje
widocznie zapowietrza się ale czemu dopiero po takim czasie to nie wiem.
schemat podciśnień jest w sprawdzonych poradach
Była 3.0 V6 jest 2.0 8v

#17 OFFLINE   ksieciunio

ksieciunio
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-01-2010

Napisany 31 stycznia 2010 - 14:04

jak dolna robi ci się zimna to jest słaby przepływ przez nagrzewnice, ale pisałeś że nową wstawiłeś. przepłukałeś układ? jeżeli nie to mógł ten syf z układu wlecieć do nagrzewnicy
sorki nie doczytałem że po takim czasie dopiero tak się dzieje
widocznie zapowietrza się ale czemu dopiero po takim czasie to nie wiem.
schemat podciśnień jest w sprawdzonych poradach


sprawdze zaraz no tak silnik chlodnica byly plukane a nagrzewnica nowa no nie wim dziwi mnie ten gaz czemu zamarza jest tak ze jak zamarznie to nie caly tylko pol :o i odczekam jakies 10 min i jade dalej strasznie mnie to dziwi

#18 OFFLINE   Karol158

Karol158
  • 57 postów
  • Dołączył: 29-03-2009
  • Skąd: konin

Napisany 31 stycznia 2010 - 14:09

może gaz masz wpięty w powrót od nagrzewnicy i i dostaje za słebą temp. bo nie ma przepływu przez nią. albo parownik się kończy
Była 3.0 V6 jest 2.0 8v

#19 OFFLINE   ksieciunio

ksieciunio
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-01-2010

Napisany 31 stycznia 2010 - 14:34

może gaz masz wpięty w powrót od nagrzewnicy i i dostaje za słebą temp. bo nie ma przepływu przez nią. albo parownik się kończy


no nie wiem musze zobaczyc ale raczej nic z tych rzeczy gaz mam od 1,5 roku w ciaglej kontroli ze tak powiem osttnio wymienialem filtr to fachowiec powinien cos powiedziec jak by bylo nie tak przy podlaczeniu pod kompa prawda
no nic i tak dzieki za rady pozdrawiam:tank:

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 stycznia 2010 - 16:29

no nie wiem musze zobaczyc ale raczej nic z tych rzeczy gaz mam od 1,5 roku w ciaglej kontroli ze tak powiem osttnio wymienialem filtr to fachowiec powinien cos powiedziec jak by bylo nie tak przy podlaczeniu pod kompa prawda
no nic i tak dzieki za rady pozdrawiam:tank:


zle wpiety gaz to po pierwsze po drugie cos namieszane z podlaczeniem wezy.