Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór trójdrożny ogrzewania - zasada działania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
203 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 12 grudzień 2012 - 23:23

Zalanie jej octem na pewno by troche ruszyło jakieś grudki ;)

#162 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 grudzień 2012 - 10:17

Jak najbardziej masz rację. Ja postanowiłem zaryzykować i zalałem auto płynem i działa. Jednak jest to jakiś sposób. Nawet można założyć 2 węże pod maską, wyprowadzić do góry i odkamienić octem, kwaskiem itp.
Moim zdaniem wcale do udrażniania nagrzewnicy nie trzeba jej demontować. W razie by się podczas tego rozszczelniła to trudno. W obu przypadkach mogłoby się to zdarzyć.

#163 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudzień 2012 - 19:25

W aucie gorąco jak w saunie niezależnie od tego jak duży mróz:D


Kurcze, jak ja Ci zazdroszczę tego gorąca, mam nadzieję, że jak przyjdzie do mnie nagrzewnica to po założeniu tez tak będę miał. Jak wszystko dobrze pójdzie to w sobotę zakładam.

#164 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 13 grudzień 2012 - 21:19

Hej,
Gdzie szukać przyczyny zimnego powietrza z nawiewów na nogi pasazerów tylnej kanapy (pod przednimi fotelami) i z nawiewów z podłokietnika na tylną kanapę?

#165 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 13 grudzień 2012 - 22:57

Jestem już po zabiegu. Pacjent wraca do zdrowia ;) Czas operacyjny 2h.

Nagrzewnica wymieniona na używke płukaną i stukaną oryginał. W aucie jest bardzo ciepło. Nie jeździłem nigdzie bo ma jeszcze letnie kapcie a dopiero na sobote umówiony jest wulkanizator. Na postoju przy 90stopniach szybko sie w środku nagrzewa :)

Jest jednak haczyk. Szukam linki do prawego nawiewu 'ciepło-zimno' bo sie pękł ten czerwony plastik z zapinaniem :x

#166 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 17 grudzień 2012 - 18:08

NO i jest kibel.

Auto fajnie grzało przede wszystkim szybiutko do czasu jak wyjechałem na trase. Trzeba siedziec w kurtce zeby był jakimś komfort cieplny. Jako tako letnie może leci. Nic po za tym

Temperatura silnika rowno na 90stopni wiec termostat to to nie jest.

Juz nic z tego nie rozumiem...

#167 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudzień 2012 - 19:41

NO i jest kibel.


Juz nic z tego nie rozumiem...



A dobrze odpowietrzyłeś układ? U mnie po wymianie nagrzewnicy w aucie jest ciepło, żona dzisiaj przykręciła ogrzewanie bo jej za gorąco było.

#168 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 17 grudzień 2012 - 22:05

Rozrzad był robiony nie dawno (bardzo niedawno, kwestia miesiaca), pompa wody także nowa, płyn nowy, auto przejechało trase 300km i zimno.....

Co to znaczy dobrze odpowietrzyłeś? Wydaje mi sie że po takim przebiegu to samo powinno sie ukształtować.

#169 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudzień 2012 - 21:01

Co to znaczy dobrze odpowietrzyłeś? Wydaje mi sie że po takim przebiegu to samo powinno sie ukształtować.




Otóż kolego miły należy odkręcić korek zbiorniczka, odpalić silnik, dać na max ogrzewanie, włączyć na max obroty dmuchawy i trzymaj na 2500 RPM obroty silnika aż do momentu włączenia się wentylatora.

Sprawdź jeszcze rurki dochodzące do nagrzewnicy, jaką maja temperaturę, obie muszą parzyć, jeśli jedna z nich jest zimna lub letnia, no to już wiadomo o co chodzi.

#170 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 19 grudzień 2012 - 07:14

NO i jest kibel.

Auto fajnie grzało przede wszystkim szybiutko do czasu jak wyjechałem na trase. Trzeba siedziec w kurtce zeby był jakimś komfort cieplny. Jako tako letnie może leci. Nic po za tym

Temperatura silnika rowno na 90stopni wiec termostat to to nie jest.

Juz nic z tego nie rozumiem...


no u mnie przy klimatroniku się dzieje to samo na postoju fajnie ciepło a tylko w trasę wyjadę to nawet na HI szału nie ma, a wystarczy że zmienię na 27stopni i mam zimno i do tego trochę szyby parują :masakra:

dzisiaj pojeździłem tylko po mieście fakt mrozu nie ma i dziwne 23 stopnie ustawione i z nawiewów leci ciepło

#171 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 19 grudzień 2012 - 16:46

Otóż kolego miły należy odkręcić korek zbiorniczka, odpalić silnik, dać na max ogrzewanie, włączyć na max obroty dmuchawy i trzymaj na 2500 RPM obroty silnika aż do momentu włączenia się wentylatora.

Sprawdź jeszcze rurki dochodzące do nagrzewnicy, jaką maja temperaturę, obie muszą parzyć, jeśli jedna z nich jest zimna lub letnia, no to już wiadomo o co chodzi.


Na początku rurki miały różną temperature, ale poźniej były obie gorące, parzyły. Nie wiem jak aktualnie, ale wycieków nie ma, płyn w normie, auto trzyma 90stopni a tu "d*pa zbita ryba"....

#172 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudzień 2012 - 22:14

Na początku rurki miały różną temperature, ale poźniej były obie gorące, parzyły. Nie wiem jak aktualnie,


No to sprawdź te rurki teraz. Podejrzewam, że nagrzewnicę masz zamuloną. U mnie jest bardzo ciepło w aucie.

#173 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 19 grudzień 2012 - 22:18

Najpierw założyłem podróbe z allegro. Pośmierdziało pośmierdziało i nie grzało. Rurki gorące.

Wiec kupiłem używke oryginał, wypłukałem wszystkimi sposobami, wyleciały jeszcze bryłki, troche mułku i zupy, i OK. Jak zalewałem gorącą wodą to nie mogłem jej utrzymać, a tą podróbe owszem - pierwsza różnica na plus.

Po montażu grzałem auto długo, wszystko gorące, było bardzo ciepło i przyjemnie w aucie. Ale trasa Łódź-Bydgoszcz i sie zesrało. Może letniawo... A jeszcze jest taki myk. Zablokowałem linki ciepło-zimno na pozycje ciepło i zawsze z prawego leci zimniejsze niż z lewego nawiewu. Dodam że linki zablokowane i odpiete od pokręteł żeby wykluczyć jakieś samoczynne uchylanie klap.

#174 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 19 grudzień 2012 - 22:27

Podejrzewam, że nagrzewnicę masz zamuloną.


Nagrzewnica była OK. Autem z którego pochodziła zrobiłem trochę kilometrów i w trasie było bardzo ciepło. Po przeczyszczeniu przez maestro parzyła, więc tym bardziej nie doszukiwałbym się w niej problemów.

#175 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudzień 2012 - 22:57

Nagrzewnica była OK. Autem z którego pochodziła zrobiłem trochę kilometrów i w trasie było bardzo ciepło. Po przeczyszczeniu przez maestro parzyła, więc tym bardziej nie doszukiwałbym się w niej pmostatroblemów.


No ja kupiłem też od Ciebie nagrzewnicę i ta jest w porządku. Więc ja juz nie wiem co jest grane, a może termostat, u mnie na blacie jest 92*, a w mieście 95*.
Weź na próbę przykryj czymś chłodnicę i zobacz co się będzie działo.

#176 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 20 grudzień 2012 - 15:09

Zakryje tylko co to ma do rzeczy.... Temperature łapie 90 i stoi choćby skały srały. Niżej nie schodzi. Wszystkie weże gorące, a ta cholera nie grzeje jak powinna.

#177 OFFLINE   jacek55514

jacek55514
  • 17 postów
  • Dołączył: 06-12-2012

Napisany 20 grudzień 2012 - 17:09

u mnie jest to samo wymienilem chlodnice,termostat,pompe wody,przeplukalem nagrzewnice potem caly uklad plynem do czyszczenia ukladu, odpowietrztlem i nic na piecu 92 i leci letnie powietrze , zotal tylko zawor trojdrozny nie wymieniony czy on tez moze byc przyczyna braku ogrzewania przed wymiana pompy wody bo byla walnieta bylo wszystko ok juz brak pomyslow.

#178 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 20 grudzień 2012 - 19:27

Masz klimatyzacje? Jeśli nie to nie masz zaworu i ostatnia furtka na brak ogrzewania sie kończy:/ U mnie klimy nie ma i zaworu także.

#179 OFFLINE   jacek55514

jacek55514
  • 17 postów
  • Dołączył: 06-12-2012

Napisany 20 grudzień 2012 - 19:53

jest zawor bo to karoseria od 2.5 v6 tylko ze silnik zmienilem bo padl i ten zawor jest tylko czy on moze powodowac brak ogrzewania

#180 OFFLINE   kizior11

kizior11
  • 126 postów
  • Dołączył: 30-07-2008
  • Skąd: Raszówka

Napisany 20 grudzień 2012 - 19:58

U mnie było tak samo nic nie pomagało płukania , wymiany (zawór trójdrożny, chłodnica wody ,termostat i tania nagrzewnica) DO MOMENTU -kiedy udało mi się w końcu załatwić(za darmo kolega też polak -nie pytać jak:dziura:) oryginalną nową nagrzewnice z serwisu z Niemiec w którym pracowałem jakiś czas temu lata 90.