Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zawór trójdrożny ogrzewania - zasada działania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
204 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ksieciunio

ksieciunio
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-01-2010

Napisany 02 luty 2010 - 21:41

Sluchajcie jak macie to dajcie link schemat albo cos tam jak prawidlowo ma byc podlaczone weze od wody bo ja zaraz wezme mlotka i sie sknczy kadencja tego samochodu no nie mam pojecia co jest nie tak patrzalem na kazdy znany mi sposib i **** a i jeszcze jak ma ktos podlaczenie gazu landirenzo to samo co bingo 2 jak mozecie bo ja nie potrafie znalesc tego a krew mnie ju zalewa z gory dzieki pozdrawiam

#22 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 03 luty 2010 - 12:49

Sluchajcie jak macie to dajcie link schemat albo cos tam jak prawidlowo ma byc podlaczone weze od wody bo ja zaraz wezme mlotka i sie sknczy kadencja tego samochodu no nie mam pojecia co jest nie tak patrzalem na kazdy znany mi sposib i **** a i jeszcze jak ma ktos podlaczenie gazu landirenzo to samo co bingo 2 jak mozecie bo ja nie potrafie znalesc tego a krew mnie ju zalewa z gory dzieki pozdrawiam


Schowaj młotek do szafy. Chętnie bym poratował ale schematu w archiwum brak. Jak znajdę to tu wkleję.
Na zaworze nagrzewnicy są węże zamienione, tak mi to wygląda, ale naprawdę nie wiadomo jak to teraz wygląda.
Trzeba dorwać schemat i krok po kroku prześledzić węże - bo bez tego ani rusz. W tisie powinno być ładnie narysowane chłodzenie.
Jak się zachowuje wskaźnik temperatury po osiągnięciu 92*?

#23 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3187 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 luty 2010 - 14:34

Sluchajcie jak macie to dajcie link schemat albo cos tam jak prawidlowo ma byc podlaczone weze od wody bo ja zaraz wezme mlotka i sie sknczy kadencja tego samochodu no nie mam pojecia co jest nie tak patrzalem na kazdy znany mi sposib i **** a i jeszcze jak ma ktos podlaczenie gazu landirenzo to samo co bingo 2 jak mozecie bo ja nie potrafie znalesc tego a krew mnie ju zalewa z gory dzieki pozdrawiam


A to nie tego szukasz http://forum.omegakl...ead.php?t=32461

#24 OFFLINE   ksieciunio

ksieciunio
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-01-2010

Napisany 03 luty 2010 - 18:03

Schowaj młotek do szafy. Chętnie bym poratował ale schematu w archiwum brak. Jak znajdę to tu wkleję.
Na zaworze nagrzewnicy są węże zamienione, tak mi to wygląda, ale naprawdę nie wiadomo jak to teraz wygląda.
Trzeba dorwać schemat i krok po kroku prześledzić węże - bo bez tego ani rusz. W tisie powinno być ładnie narysowane chłodzenie.
Jak się zachowuje wskaźnik temperatury po osiągnięciu 92*?


to jest tak wszystko gra do momentu gdy zalaczy sie wiatrak wtedy zaczynaja sie jaja:mad: ale zaczne od poczatku tak jak dzis to zrobilem !
wsiadam odpalam bez zadnych problemow czekam pare minut przelacza mi sie na gaz temp mi ladnie rosnie w samochodzie robi sie cieplutko wszystko tak jak byc powinno ale do momentu jak temp osiagnie 95 stopni np jak stane w korku dluzej wtedy zalacza mi sie wiatrak (normalne w kazdym samochodzie :) ale
1.wtedy zaczyna mi leciec zimne powietrze przy nagrzewnicy gorna rurka goraca a dolna zimna
2.po jakims czasie zamarza mi parownik i przeplywka i wtedy samochod chodzi mi tylko na benzynie
3. jak zatrzymam sie to waz z chlodnicy do termostatu jest twardy wystarczy ze odkrece korek w zbiorniczku zakrece poczekam z 10 min i wszystko robi sie jak bym dopiero co wsiadl do samochodu nie wiem co to inaczej juz tego opisac nie moge

#25 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 luty 2010 - 19:28

to jest tak wszystko gra do momentu gdy zalaczy sie wiatrak wtedy zaczynaja sie jaja:mad: ale zaczne od poczatku tak jak dzis to zrobilem !
wsiadam odpalam bez zadnych problemow czekam pare minut przelacza mi sie na gaz temp mi ladnie rosnie w samochodzie robi sie cieplutko wszystko tak jak byc powinno ale do momentu jak temp osiagnie 95 stopni np jak stane w korku dluzej wtedy zalacza mi sie wiatrak (normalne w kazdym samochodzie :) ale
1.wtedy zaczyna mi leciec zimne powietrze przy nagrzewnicy gorna rurka goraca a dolna zimna
2.po jakims czasie zamarza mi parownik i przeplywka i wtedy samochod chodzi mi tylko na benzynie
3. jak zatrzymam sie to waz z chlodnicy do termostatu jest twardy wystarczy ze odkrece korek w zbiorniczku zakrece poczekam z 10 min i wszystko robi sie jak bym dopiero co wsiadl do samochodu nie wiem co to inaczej juz tego opisac nie moge


niedrozna chlodnica - na to przynajmniej wyglada - do tego jeszcze zle wpiety gaz




 


#26 OFFLINE   ksieciunio

ksieciunio
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-01-2010

Napisany 03 luty 2010 - 21:05

niedrozna chlodnica - na to przynajmniej wyglada - do tego jeszcze zle wpiety gaz


NO ALE SLUCHAJCIE DLACZEGO TAK SIE DZIEJE DOPIERO PO ZAGOTOWANIU SIE WODY A NIE ODRAZU
JEZELI BY GAZ BYL WPIETY ZLE TO W MOMENCIE KIEDY SIE URUCHOMI POWINNY BYC JUZ JAKIES OBIAWY A TU DOPIERO PO 95 STOPNICH A
A CO DO CHLODNICY TO BYLA PLUKANA PRZED WLOZENIEM I POTEM JAK BYLY TE OBIAWY TO TEZ NO
:o

#27 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 luty 2010 - 21:48

NO ALE SLUCHAJCIE DLACZEGO TAK SIE DZIEJE DOPIERO PO ZAGOTOWANIU SIE WODY A NIE ODRAZU
JEZELI BY GAZ BYL WPIETY ZLE TO W MOMENCIE KIEDY SIE URUCHOMI POWINNY BYC JUZ JAKIES OBIAWY A TU DOPIERO PO 95 STOPNICH A
A CO DO CHLODNICY TO BYLA PLUKANA PRZED WLOZENIEM I POTEM JAK BYLY TE OBIAWY TO TEZ NO
:o


NIE KRZYCZ

i sprawdz w momencie jak sie wlacza wentylator czy cala chlodnica jest rownomiernie nagrzana. wraz ze wzrostem temperatury wzrasta cisnienie cieczy. jak termostat jest zamkniety to plyn krazy na malym obiegu. potem termostat sie otwiera i idzie na chlodnice ale napotykajac opor (zapchana chlodnica ) cisnienie bedzie roslo wiec gdzies musi wywalac.




 


#28 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 03 luty 2010 - 22:26

NO ALE SLUCHAJCIE DLACZEGO TAK SIE DZIEJE

Chłodnica płukana, ale czasem bywa tak że dopiero pomaga wymiana na nową - czy tak jest u Ciebie - nie wiem.
Powiedz - jak załączy się wentylator i zaczynają się "jaja" to co robi wskaźnik temperatury. Czy spada poniżej 92*.
Po wyłączeniu wentylatora - jak długo trzeba czekać na ogrzewanie i ciepły parownik.

Załóżmy że chłodnica jest nowa i drożna, wtedy
to wygląda tak jakby wyjście z chłodnicy było dodatkowo podłączone w parownik ( w zasilanie prawnika lub odpływ z nagrzewnicy), nie wiem jakieś dodatkowe obejście, przez pomyłkę itp. Wtedy parownik zamarza a płyn z nagrzewnicy jest hamowany przez napór wody z chłodnicy a wszystko trafia do silnika i tak w kółko. Na odległość można tworzyć ale jak to jest naprawdę...

Ten wąż co wychodzi z chłodnicy gdzie idzie, czy nie "zahacza" po drodze parownika?
Szybciej by było jak byś miał schemat. Fotki jak możesz to też zapodaj to może trochę ułatwi.

#29 OFFLINE   czesio127

czesio127
  • 3 postów
  • Dołączył: 07-03-2009
  • Skąd: okolice Chełma

Napisany 12 marzec 2010 - 11:51

witam a jak zawór jest usuniety to coś tez może być nie tak bo ja swojego szukam i jakoś znależć nie moge

#30 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 marzec 2010 - 11:53

witam a jak zawór jest usuniety to coś tez może być nie tak bo ja swojego szukam i jakoś znależć nie moge


mozesz mie miec




 


#31 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 12 marzec 2010 - 11:55

szukaj za silnikiem

#32 OFFLINE   czesio127

czesio127
  • 3 postów
  • Dołączył: 07-03-2009
  • Skąd: okolice Chełma

Napisany 12 marzec 2010 - 11:56

czyli nic negatwnego sie ma nie dziac jak tego zaworu niema bo chyba był bo przewód do podciśnienia jest za silnikiem ?? czy pod kolektorem ssącym?? bo tutaj jakiś przewód podciśnieniowy u mnie wisi

#33 OFFLINE   dora2470

dora2470
  • 243 postów
  • Dołączył: 03-10-2009
  • Skąd: Bialystok

Napisany 12 marzec 2010 - 12:07

zapodaj fotke

#34 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 12 marzec 2010 - 12:10

czyli nic negatwnego sie ma nie dziac jak tego zaworu niema bo chyba był bo przewód do podciśnienia jest za silnikiem ?? czy pod kolektorem ssącym?? bo tutaj jakiś przewód podciśnieniowy u mnie wisi

Jak masz klimę to dobrze jest mieć ten zawór. Jak go nie ma na samo ogrzewanie to nie wpływa.
Zrób jakieś zdjęcie - będzie łatwiej ustalić co i jak.
Coś mi się wydaje że nagrzewnica jest przymulona, robiłeś płukanie układu?

#35 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwiecień 2010 - 21:00

A powiedz mi co ma ten zawór do klimy-z ciekawości pytam

#36 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 kwiecień 2010 - 21:10

A powiedz mi co ma ten zawór do klimy-z ciekawości pytam


jak bys przeczytal ten watek od poczatku to bys wiedzial. w momenci wlaczenia klimy na LOW - na zawor puszczane jest podcisnienie ktore odcina doplyw wody na nagrzewnice co sprawia ze klima dziala troche skuteczniej




 


#37 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwiecień 2010 - 20:02

A pytanko mam jeszcze takie, otóż może mi ktoś z szanownych forumowiczów napisać jaki byłby skutek uboczny odpięcie podciśnienia od zaworu nagrzewnicy, tak żeby płyn leciał cały czas na nagrzewnicę, czy ma to jakich generalny wpływ na klimatyzację w lato? Pytanie jest czysto teoretyczne.

#38 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 kwiecień 2010 - 20:54

Zaobserwowałem że temp powietrza z kratek jest cieplejsza - znacznie cieplejsza.
Nawet jak nie włączysz klimy tylko ustawisz na zimne powietrze wtedy czuć różnicę i to konkretnie.

#39 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwiecień 2010 - 21:03

Zygzak przyjacielu, co masz na myśli "Nawet jak nie włączysz klimy tylko ustawisz na zimne powietrze wtedy czuć różnicę i to konkretnie". Czy jak ustawie na zimne to nadal będzie ciepłe powietrze leciało?

#40 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 kwiecień 2010 - 21:09

Czy jak ustawie na zimne to nadal będzie ciepłe powietrze leciało?

aj dont fink soł:D