Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pomoc przy doborze Omegi B :)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
135 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krzyys

krzyys
  • 60 postów
  • Dołączył: 08-01-2010

Napisany 08 stycznia 2010 - 21:20

Witam wszystkich Oplomaniaków . Niestety z marką tą miałem niewiele do czynienia, dlatego postanowiłem zaczerpnąć wiedzy u specjalistów. Wraz z dziewczyną spodziewamy się dziecka (termin porodu przewidziany jest na luty) postanowiliśmy poszukać jakiegoś dużego samochodu. Niestety nasz budżet nie jest zbyt pokaźny, na samochód zaplanowaliśmy przeznaczyć ok. 10 000zł (najlepiej, żeby cena nie wykraczała znacznie poza przewidzianą pulę). Postanowiliśmy poszukać Omegi. I tutaj spotakliśmy się z wieloma sprzecznymi komentarzami. Jedni bardzo sobie chwalą, inni odradzają, ze względu na ogniska korozji w teoretycznie nowych rocznikach.. Jak to na prawdę jest? I co sądzicie o dieslu 2,5 130koni? Daje radę? Automatyczna skrzynia przy takim motorze to dobre rozwiązanie, nie jest zbyt ospała? Na to i wiele pytań mam zamiar uzyskać rzetelnych odpowiedzi, stąd moja obecność na tym forum. Mam nadzieję, że podpowiecie no i pomożecie przy wyborze konkretnego egzemplarza. Zakup auta planuję na kwiecień/maj, mam więc jeszcze trochę czasu. Obecnie niestety mam małe zamieszanie z wyprawką dla nowego członka rodziny oraz wszystkim co z tym związane, ale wydaje mi się, że w kwietniu powinienem już na spokojnie przystąpić do zakupu. Jeśli chodzi o moje wymagania, to chciałbym, aby moja Medzia była wyposażona w klimatronik automatyczny (ot taki warunek :p). Pozdrawiam, zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji . I jeszcze jedno - proszę nie mówić, że mam poczytać forum, żeby się wszystkiego dowiedzieć, bo chyba nie o to tutaj chodzi ...

#2 OFFLINE   MaRtUlKa

MaRtUlKa

    Kret z kolesiowozu;)

  • 137 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:00

Ja mam właśnie omcie B w dieselku w wersji kombi.. Mam bliźniaki wiec autko w pełni się sprawdza pod względem dzieci/dziecka..mam 130 koników i wydaje mi się, że daje radę.. to też jest uzależnione od tego czego co masz bądź miałeś..co do awaryjności to mieliśy pecha co do skrzyni automatycznej bo skończyło się na wymianie..ogólnie to akurat nasz silnik jak to niektórzy określili jest zdrowy..poza tym regenerowaliśmy pompę paliwa..trzeba się liczyć z tym, że ten model do najnowszych nie należy i ma swój przebieg..ogólnie my z mężem jesteśmy zadowoleni..

Powiem Ci tak, że jednak warto przeczytać co nieco w "poradach przed zakupem" bo możesz się dowiedzieć wiele różnych rzeczy, które mogą umknąć..My zanim kupiliśmy auto to nie zapoznaliśmy się z tym, czego konsekwencją były nie małe wydatki..Pozdrowionka

#3 OFFLINE   krzyys

krzyys
  • 60 postów
  • Dołączył: 08-01-2010

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:06

Na pewno poczytam i powertuję forum - zresztą już to robię :).
Na Omegę raczej jesteśmy zdecydowani, bo w czasie pomiędzy podrózy po sklepach i zakupach dla maleństwa rozmawiamy o samochodach właśnie. I mi i Adzie (tak na imię ma moja wybranka) Omega się podoba, a ceny są przystępne, dlatego chyba to będzie nasze kolejne auto. Jeśli chodzi o to, czym jeździliśmy - Fiat Punto mk1 1,2 '97, później (obecnie) E36 316i '92. Niestety BMW nie nadaje się zbytnio, jako auto rodzinne, stąd pomysł ze zmianą samochodu. Wydaje mi się, że możemy przejść do oceny poszczególnych samochodów, a wszelkie pytania wyjdą "w praniu".

Co sądzicie o tym konkretnym egzemplarzu?
http://www.otomoto.p...ow&id=C10991060

#4 OFFLINE   lysy10

lysy10
  • 122 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: szamotuly

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:10

co do rdzy- opel miał,ma,i nie wiadomo jak dalej się to potoczy,małym mankamentem jest układ zawieszenia tego modelu jak nie zrobisz tego na oryginałach będziesz narzekał,
co do diesla,dość czestym problemem są pompy wtryskowe i nastawniki zależy od rocz,i przebiegu oczywiście,teraz po zrobieniu mogę powiedzieć ze podziwiam jego pracę,
jeśli się skusisz na ten motor 2,5td to w tym okresie będę chciał sprzedać co chcesz kupić jak coś to pisz na pw

#5 OFFLINE   krzyys

krzyys
  • 60 postów
  • Dołączył: 08-01-2010

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:14

co do diesla,dość czestym problemem są pompy wtryskowe i nastawniki


Kurcze, drogie to dziadostwo?

jeśli się skusisz na ten motor 2,5td to w tym okresie będę chciał sprzedać co chcesz kupić jak coś to pisz na pw


To nie będę Ci teraz głowy zawracał - jak będę miał rzeczywiście pieniążki w ręce i chęć zakupu samochodu, to jakoś się zgadamy :). Oscyluję kwiecień/maj, trochę więc jeszcze czasu jest :).

#6 OFFLINE   lysy10

lysy10
  • 122 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: szamotuly

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:24

pomijając szczeguły ok 2tyś z robocizną
piszesz że chcesz klimatronika a pokazujesz zwykły
co do mojej wersji mam wszystko łącznie z skórą

#7 OFFLINE   MaRtUlKa

MaRtUlKa

    Kret z kolesiowozu;)

  • 137 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:24

A więc auto fabrycznie ma 130KM a jest napisane, że ma 150KM,więc jest błąd w ogłoszeniu, albo chip, co może być prawdą patrząc na przyciemnione szyby, niestandardowe alufelgi i nie oryginalny grill ( stainnetz-jakoś tak się pisze, ale to część tuningu optycznego). Może szczegół ale lewy tylni bok wygląda jak by miał wgniecenie albo aparat robi psikusa..jeżeli wgniecenie to może rdzewieć..no i też małym szczegółem jest brak znaczka na klapie.. Fotki nie pokażą jak chodzi silniczek, skrzynia i inne mechanizmy wiec polecam Ci abyś się nim przejechał abyś później miał porównanie np co do silnika i skrzyni..

#8 OFFLINE   krzyys

krzyys
  • 60 postów
  • Dołączył: 08-01-2010

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:29

pomijając szczeguły ok 2tyś z robocizną


Trochę sporo :)

piszesz że chcesz klimatronika a pokazujesz zwykły


Ale ta jest tańsza, niż zakłada budżet i ma całkiem fajne felgi :).

co do mojej wersji mam wszystko łącznie z skórą


Takiego czegoś szukam, a jaką przewidujesz cenę, za swój egzemplarz?

A więc auto fabrycznie ma 130KM a jest napisane, że ma 150KM,więc jest błąd w ogłoszeniu, albo chip, co może być prawdą patrząc na przyciemnione szyby, niestandardowe alufelgi i nie oryginalny grill ( stainnetz-jakoś tak się pisze, ale to część tuningu optycznego).


W sumie podoba mi się taki tuning :)

Może szczegół ale lewy tylni bok wygląda jak by miał wgniecenie albo aparat robi psikusa..jeżeli wgniecenie to może rdzewieć..


Nie, nie, to nie aparat, ma dziarę na błotniku, tak przynajmniej mi się wydaje.

no i też małym szczegółem jest brak znaczka na klapie..


To akurat może być element tuningu :)

Fotki nie pokażą jak chodzi silniczek, skrzynia i inne mechanizmy wiec polecam Ci abyś się nim przejechał abyś później miał porównanie np co do silnika i skrzyni..


Chyba będę musiał tak zrobić. Ale narazie niestety nie bardzo mam czas :).

#9 OFFLINE   matias21

matias21
  • 125 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:29

A ja ci poradze, abys kupił jakąś Vke i wsadził do niej gaz, ewentualnie już z gazem, diesle w omedze to ogólnie mówiąc nie są zbyt udane dopiero w bfl są fajne motorki lecz mułowate (zresztą wszystkie są mułowate) jak ci padnie w dieslu taka pompa to przekroczy wartośc pojazdu jej naprawa a to juz nie fajne pamiętaj też o akcyzie powyżej 2 litrów wyjdzie ona 18,6% od wartości rynkowej czyli miej wiecej od 9-11 tyś, a to tez nie mało, jeżeli boisz sie rdzy weź rocznik modelowy od 1997, bo były bardziej ocynkowane. No i oczywiście jak koledzy wyżej moge ci zaproponować mojego bo chce sprzedać, lecz nie mam klimatronika ;(

#10 OFFLINE   krzyys

krzyys
  • 60 postów
  • Dołączył: 08-01-2010

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:34

A ja ci poradze, abys kupił jakąś Vke i wsadził do niej gaz, ewentualnie już z gazem, diesle w omedze to ogólnie mówiąc nie są zbyt udane dopiero w bfl są fajne motorki lecz mułowate (zresztą wszystkie są mułowate) jak ci padnie w dieslu taka pompa to przekroczy wartośc pojazdu jej naprawa


Tzn ja jestem zwolennikiem silników wysokoprężnych i tutaj nie chodzi nawet o spalanie. Za gazem wysoce nie przepadam, uważam, że to lekka porażka dla samochodu. Co do tego silnika (2,5 TDS) to był on montowany w BMW E39, a latałem takim i muszę powiedzieć, że wrażenia całkiem pozytywne. Wiadomo, że w Omdzi ten silnik jest zmulony (zamiast 143 - 130 koni), ale zawsze coś.

jeżeli boisz sie rdzy weź rocznik modelowy od 1997, bo były bardziej ocynkowane.


Chyba uda mi się znaleźć >1997 za 9 000zł, hę :)?

A tak z innej beczki: Ten silnik 2,5TD ma pasek, czy łańcuch rozrządu? Bo słyszałem, ze łańcuch, acz pewności nie mam :).

#11 OFFLINE   lysy10

lysy10
  • 122 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: szamotuly

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:39

A ja ci poradze, abys kupił jakąś Vke i wsadził do niej gaz, ewentualnie już z gazem, diesle w omedze to ogólnie mówiąc nie są zbyt udane dopiero w bfl są fajne motorki lecz mułowate (zresztą wszystkie są mułowate) jak ci padnie w dieslu taka pompa to przekroczy wartośc pojazdu jej naprawa a to juz nie fajne pamiętaj też o akcyzie powyżej 2 litrów wyjdzie ona 18,6% od wartości rynkowej czyli miej wiecej od 9-11 tyś, a to tez nie mało, jeżeli boisz sie rdzy weź rocznik modelowy od 1997, bo były bardziej ocynkowane. No i oczywiście jak koledzy wyżej moge ci zaproponować mojego bo chce sprzedać, lecz nie mam klimatronika ;(


pompę regenerowaną dostaniesz za 1.5tyś nie polecam
jak dasz do zrobienia to za głowicę w pompie dasz 1.2tyś+robota=prawie 2 tyś
nastawnik regenerowany z gwarancją na rok bez limitu km. 280-350zł+robota =500
to nie jest nowy typ silnika że ma isć jak pb

#12 OFFLINE   MaRtUlKa

MaRtUlKa

    Kret z kolesiowozu;)

  • 137 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:41

Mułowate to pojęcie względne..zapraszam na spota w Gdańsku to zobaczysz;) ile osób tyle opini.. niektórzy są za dieslami innym odpowiada tylko benzynka.. też kiedyś mój mąż był tylko za benzyną aż urodziły nam się bliźniaki i kupiliśmy omcię..

#13 OFFLINE   lysy10

lysy10
  • 122 postów
  • Dołączył: 25-10-2009
  • Skąd: szamotuly

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:41

oczywiście że łanćuch

#14 OFFLINE   krzyys

krzyys
  • 60 postów
  • Dołączył: 08-01-2010

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:43

pompę regenerowaną dostaniesz za 1.5tyś nie polecam
jak dasz do zrobienia to za głowicę w pompie dasz 1.2tyś+robota=prawie 2 tyś
nastawnik regenerowany z gwarancją na rok bez limitu km. 280-350zł+robota =500
to nie jest nowy typ silnika że ma isć jak pb


A benzyny nie mają tego typu usterek i części doń są tańsze?
Bo znalazłem tutaj powiedzmy 2,0 benzyna, dobrze wyposażoną za 7600zł
http://moto.allegro....k_1997_rok.html
Ile taka benzyna pali?

oczywiście że łanćuch


I to chyba akurat plus, hę? Bo podobno jest bezopsługowy i nie sprawia problemów.

#15 OFFLINE   MaRtUlKa

MaRtUlKa

    Kret z kolesiowozu;)

  • 137 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:48

Szkoda, że nie ma fotki co pod maską.. ze zewnątrz wygląda oki:) i ten grill jakiś taki śmiechowy...

#16 OFFLINE   krzyys

krzyys
  • 60 postów
  • Dołączył: 08-01-2010

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:50

Szkoda, że nie ma fotki co pod maską.. ze zewnątrz wygląda oki:) i ten grill jakiś taki śmiechowy...


Przyznam szczerze, że ten grill bardziej podoba mi się od seryjnego - ale to może kwestia gustu :).

#17 OFFLINE   matias21

matias21
  • 125 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:51

Mułowate to pojęcie względne..zapraszam na spota w Gdańsku to zobaczysz;) ile osób tyle opini.. niektórzy są za dieslami innym odpowiada tylko benzynka.. też kiedyś mój mąż był tylko za benzyną aż urodziły nam się bliźniaki i kupiliśmy omcię..



no chętnie wpadne na spota kiedy jest jakiś ?

benzynke co podałeś to rok modelowy starszy czyli bez ocynku można to poznac po wklejanym znaczku na tylnej klapie, dziurawych zagłówkach i 2 poduszkach powietrznych zamiast 4, taka benzynka po mieście pali z 12-13 litrów silnik jako tako jest ok pada głównie osprzęt, ale do tego auta jest ciutke za słaby szczególnie, że ma 16 zaworów i ciągnie tylko w górnym zakresie obrotów(przyzwoicie) co wiąże sie właśnie ze sporym spalaniem, a co do gazu nie ma sie czego bać to najlepsze źródło napędu bo najtańsze i nie sprawia żadnych problemów pod warunkiem dobrego montażu.

#18 OFFLINE   MaRtUlKa

MaRtUlKa

    Kret z kolesiowozu;)

  • 137 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 08 stycznia 2010 - 22:54

Grill Irmiego jest ładniejszy:p

a co do spotu to tu masz link http://forum.omegakl...?t=32343&page=5

#19 OFFLINE   krzyys

krzyys
  • 60 postów
  • Dołączył: 08-01-2010

Napisany 08 stycznia 2010 - 23:03

benzynke co podałeś to rok modelowy starszy czyli bez ocynku można to poznac po wklejanym znaczku na tylnej klapie, dziurawych zagłówkach i 2 poduszkach powietrznych zamiast 4, taka benzynka po mieście pali z 12-13 litrów silnik jako tako jest ok pada głównie osprzęt, ale do tego auta jest ciutke za słaby szczególnie, że ma 16 zaworów i ciągnie tylko w górnym zakresie obrotów(przyzwoicie) co wiąże sie właśnie ze sporym spalaniem, a co do gazu nie ma sie czego bać to najlepsze źródło napędu bo najtańsze i nie sprawia żadnych problemów pod warunkiem dobrego montażu.


O jeszcze większym silniku benzynowym nawet nie ma mowy. Do gazu zaś mimo wszystko jestem uprzedzony, w sumie sam nie wiem do końca dlaczego. Czyli najlepiej ten model "po lifcie" poznać można po pełnych zagłówkach i 4 poduszkach, tak? Warto wiedzieć, takiego będę szukał :).

#20 OFFLINE   MaRtUlKa

MaRtUlKa

    Kret z kolesiowozu;)

  • 137 postów
  • Dołączył: 21-07-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 08 stycznia 2010 - 23:08

My mamy omcie przed liftem ze tej serii na 100-lecie opla, mamy całe zagłówki i 4 poduszki...