Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opłata recyklingowa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
81 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   mbobik

mbobik

    1-szy v-ce Prezes od SB

  • 1 065 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Żukowno
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2010 - 10:23

Ja akurat mam od poprzedniego właściciela wszystkie kwity dowody wpłat, decyzje, opłaty akcyzy itp itd. Ale nie wiem czy mam szanse czy nie.


Skoro on to zapłacił to jak ty chcesz odzyskać, przecież nie płaciłes tej opłaty.

#22 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 20 stycznia 2010 - 11:08

Tylko bądź co bądź auta opłacone są droższe od tych które są świeżo sprowadzone czyli ten co je opłacił doliczył sobie do ceny wszystkie opłaty. Inaczej mam auto które sam opłaciłem a już jest sprzedane mogę się starać o zwrot opłaty za nie ??

#23 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 stycznia 2010 - 11:43

Jednym słowem trzeba by było jechać do urzędu, gdzie siedziałaby jakaś mądra pani i dowiedzieć się czy opłata jest przypisana autu czy temu kto ją wnosił. Ja może w piątek podskoczę ale nie obiecuję :)

#24 OFFLINE   mbobik

mbobik

    1-szy v-ce Prezes od SB

  • 1 065 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Żukowno
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2010 - 12:05

Jednym słowem trzeba by było jechać do urzędu, gdzie siedziałaby jakaś mądra pani i dowiedzieć się czy opłata jest przypisana autu czy temu kto ją wnosił. Ja może w piątek podskoczę ale nie obiecuję :)


Jak dla mnie opłata związana jest z tym kto ją ponosił, a to czy on ja doliczył do sprzedaży to nie wchodzi w grę - koszty eksploatacji.

#25 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 stycznia 2010 - 14:59

wiec jednak zwracają te 500? komus sie udało czy tylko tak sobie gdybamy?

#26 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 20 stycznia 2010 - 15:02

Coś się dzieje, ale kasy jeszcze nie dostałem. Jak będzie dam znać.

#27 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 stycznia 2010 - 15:30

Coś się dzieje, ale kasy jeszcze nie dostałem. Jak będzie dam znać.


to złożyłeś już ten wniosek ?

#28 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 20 stycznia 2010 - 18:24

Zrobiłem to bodajże 7 stycznia, na razie dostałem tylko informację, że przekazali mój wniosek do dalszego rozpatrzenia.

#29 OFFLINE   DonMariano

DonMariano

    ncommunity.pl

  • 33 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Miasto

Napisany 21 stycznia 2010 - 02:00

Jestem ciekaw, czy zaprzestali już pobierania tej opłaty, czy trzeba zapłacić, a potem pisma wysyłać ?

Sam jestem przed zakupem sprowadzonego autka, a te 500zł starczyło by na roczną składkę OC i pełen bak paliwa :) :party:


Aha celem zapytania, a to co: http://www.allegro.p...ngowa_w_wa.html ?

@ignitor64 czy jest możliwość abyś wzór takiego pisma wkleił na forum ?

#30 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 stycznia 2010 - 02:33

a te 500zł starczyło by na roczną składkę OC i pełen bak paliwa

to w takim razie tylko pozazdrościć Ci zniżek :p
OT

#31 OFFLINE   DonMariano

DonMariano

    ncommunity.pl

  • 33 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Miasto

Napisany 21 stycznia 2010 - 02:46

Autko będzie na ojca 387zł na rok, mbank full zniżki 2,5 litra, Bfl, 2000 rok.

Tylko ta opłata 500zł to rozbój, za co ?

Opłata recyklingowa w kwocie 500 zł jest pobierana przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej od 2006 roku. Do jej zapłacenia zmuszony jest każdy kierowca, który sprowadza samochód do naszego kraju. Do końca października 2009 r. wjechało do naszego kraju ponad 3,5 mln aut, co daje w sumie kwotę 1,7 mld zł.
Rząd negocjuje z Brukselą

Jednak niewykluczone, że te pieniądze rząd będzie musiał zwrócić, a koszty tego poniesie budżet. Polsce grożą poważne sankcje, gdyż Komisja Europejska uznała, że opłata jest niezgodna z Dyrektywą nr 2000/53 WE w sprawie pojazdów wycofywanych z eksploatacji. W myśl unijnych przepisów o demontaż pojazdów wycofywanych z eksploatacji powinni zadbać producenci lub importerzy nowych aut, czyli podmioty, które wprowadzają pojazdy na rynek.

Tymczasem zgodnie z polską ustawą z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji akurat te firmy nie muszą płacić. Polskie przepisy obligują bowiem do zapłacenia 500 zł tylko tych, którzy sprowadzają do naszego kraju mniej niż tysiąc samochodów w ciągu roku.

– Kwestia prawidłowego wdrożenia tych przepisów jest przedmiotem rozmów z polskimi władzami – ujawnia anonimowo DGP przedstawiciel Komisji Europejskiej.

Witold Maziarz, rzecznik prasowy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, przyznaje, że rozmowy są w toku, ale w sprawie szczegółów odsyła do Ministerstwa Środowiska nadzorującego działalność funduszu. Urząd nabiera wody w usta, ale nieoficjalnie wiadomo, że chce on uniknąć podobnych sankcji, jakie spotkały Ministerstwo Finansów w związku z podatkiem akcyzowym naliczanym od importowanych samochodów. Tę sprawę Polska przegrała przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości w grudniu 2008 r. Resort proponuje Komisji wyrzucenie z polskiego prawodawstwa opłaty recyklingowej od samochodów.
Tylko 90 mln zł dla złomowisk

Jednak stawiamy warunek: prawo do zachowania zebranej do tej pory kwoty. Ale także Komisja Europejska stawia warunek: pieniądze w ciągu najbliższych kilku lat muszą trafić do przedsiębiorców, którzy parają się demontażem samochodów. Na razie z tym nie jest najlepiej. Jak wyliczyło Stowarzyszenie Forum Recyklingu Samochodów, od początku działania systemu do stacji demontażu trafiło tylko 90 mln zł. Tymczasem z zebranych od kierowców pieniędzy np. miliard złotych trafił do gmin, które z tych pieniędzy finansują inwestycje w gospodarkę wodno-ściekową.

Narodowy Fundusz zapewnia, że nie oddał tych środków, lecz udzielił gminom tylko pożyczki na tego typu inwestycję. Sęk w tym, że jest to pożyczka na 15 lat, i to oprocentowana na 1 proc. rocznie.

Dlaczego pieniędzy nie wydano na recykling samochodów? Adam Małyszko, prezes Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów, uważa, że nie stało się tak przez wydane 31 maja 2006 r. rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków przeznaczania wpływów pochodzących z opłat w zakresie recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. W rozporządzeniu dopłaty do demontażu zaliczone zostały do pomocy publicznej o charakterze de minimis, co oznacza, że kwota wypłacana w ramach dopłat do demontażu nie może przekroczyć 200 tys. euro w ciągu trzech lat.

Rząd uzasadniał takie rozwiązanie faktem, że dopłaty do demontażu pochodzą wprawdzie z wpłat wprowadzających, lecz wypłacane są przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a Fundusz znajduje się w strukturze podmiotów dysponujących środkami publicznymi. W efekcie środki, chociaż gromadzone są na wyodrębnionym rachunku Narodowego Funduszu, stanowią przychód Narodowego Funduszu i wydatkowane są już jako środki publiczne.

– Zakwalifikowanie dopłat do demontażu do pomocy publicznej de minimis wypaczyło system, w którym kwota dopłat powinna być uzależniona od liczby przetworzonych pojazdów. Tymczasem po przekroczeniu 500 sztuk przetworzonych pojazdów w ciągu roku przedsiębiorca pozbawiony zostaje dopłat do kolejnych przetwarzanych pojazdów – mówi Adam Małyszko.


http://biznes.gazeta...a_od_aut.html,2

#32 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 22 stycznia 2010 - 14:31

Gdyby ktoś potrzebował, zamieszczam wzór wniosku:



Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej


Opierając się o art.410 Kodeksu Cywilnego, proszę o zwrot opłaty recyklingowej sprowa-dzonego przeze mnie samochodu osobowego OPEL Omega B, o numerze VIN ……………………………, a zarejestrowanego w Starostwie Powiatowym w …………… pod numerem …………………….
Polskie przepisy(ust. z dn.20 stycznia 2005r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksplo-atacji (Dz.U. nr 25, poz. 202 z późn.zm.), na podstawie których została pobrana opłata, są niezgodne z dyrektywą Wspólnoty Europejskiej 2000/53, nakazującej poszczególnym pań-stwom członkowskim Unii zapewnić , by wszystkie lub znaczną część kosztów recyklingu po-jazdów pokrywali producenci. W Polsce koszty te zostały przerzucone na konsumentów. Opłata recyklingowa dotyczy wyłącznie samochodów sprowadzanych, nie obejmuje tych, które są w kraju i sprzedawane są kolejnym właścicielom, przez co narusza prawo wspólno-towe, a dokładnie art.90 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską. Zasada niedy-skryminacji podatkowej zawarta w tym przepisie mówi wprost-„ państwa członkowskie nie będą nakładały na towary pochodzące z innych państw członkowskich bezpośrednich lub pośrednich podatków wewnętrznych wyższych niż te, które nakładane są bezpośrednio lub pośrednio na odpowiednie towary krajowe”. Zróżnicowane traktowanie takich samych towa-rów jest niedozwolone; nie ulega wątpliwości, że używane samochody zarejestrowane i nie-zarejestrowane na terytorium Polski są towarami podobnymi. Art. 90 TWE mówi o podat-kach, z punktu widzenia polskiego prawa, opłata recyklingowa nie jest podatkiem, jednak w świetle orzecznictwa Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości i nadrzędności prawa wspól-notowego nad krajowym, należy uznać iż opłata ta jest podatkiem. Uważam, że została po-brana bezprawnie dlatego proszę o jej zwrot. Pieniądze proszę wpłacić na rachunek ………………………………………………….
Z poważaniem

#33 OFFLINE   komar

komar
  • 149 postów
  • Dołączył: 03-10-2007
  • Skąd: Manchester

Napisany 22 stycznia 2010 - 15:04

Jak sie uda to ja tez bede prubowal,dzi wlasnie musialem zaplacic ten recycling:D,i jeszcze babka w W.K.mnie pocieszyla ze blankiet, kopia wplaty nie jest czytelna za bardzo i moge miec przez to klopot z odzyskaniem pieniedzy:mad:
komar

#34 OFFLINE   mbobik

mbobik

    1-szy v-ce Prezes od SB

  • 1 065 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Żukowno
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2010 - 17:21

Gdzie to trzeba złożyć??

#35 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 22 stycznia 2010 - 17:32

Gdzie to trzeba złożyć??


Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej

ignitor64, a jakbyś to napisał gdybyś nie znał obecnego numeru rejestracyjnego oraz miejsca zarejestrowania? Po prostu to pominąć i wpisać sam VIN?

#36 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 22 stycznia 2010 - 18:35

Na chłopski rozum VIN powinien wystarczyć, ale z naszymi pierdzistołkami nigdy nie wiadomo.

#37 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 stycznia 2010 - 20:11

Super ignitro że to wrzuciłes :) pozostaje mi tylko znaleźć dowód wpłaty :hmm::dziura:

#38 OFFLINE   maly771

maly771
  • 58 postów
  • Dołączył: 07-10-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 23 stycznia 2010 - 08:09

a niewiadomo ile maja na rospatrzenie wniosku

#39 OFFLINE   DonMariano

DonMariano

    ncommunity.pl

  • 33 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: Miasto

Napisany 28 stycznia 2010 - 21:05

ignitor64 jak idzie odzyskiwanie pieniędzy ?

Bo przeczytałem coś takiego:

Pod adres pytanie@hotmoney.pl wciąż wpływają kolejne wasze wątpliwości. Tym razem jeden z naszych internautów zadał pytanie: czy i w jaki sposób można odzyskać opłatę recyklingową. Sprawa wydała nam się na tyle ciekawa, że postanowiliśmy się jej przyjrzeć.

Najkrócej da się odpowiedzieć w ten sposób: teoretycznie można odzyskać opłatę recyklingową, ale jest to praktycznie bardzo mało prawdopodobne, a na pewno kosztowne.

Opłata recyklingowa obecnie wynosi 500 zł za jeden pojazd
, a obowiązek jej wniesienia spoczywa na osobie, która wwiezie do Polski używany samochód, bez względu na to czy robi to na swój użytek czy na sprzedaż. Zwolnieni od tej opłaty są importerzy mogący udowodnić, że przywożą rocznie co najmniej 1000 sztuk samochodów.

Wpłaty te trafiają na konto Narodowego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej i mają być źródłem dofinansowania utylizacji złomowanych pojazdów. Ponieważ z opłaty zwolnieni są producenci
i importerzy masowi, jest to niezgodne z dyrektywą unijną 2000/53/WE w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji, która nakazuje większością kosztów
utylizacji obciążyć właśnie producentów, a nie użytkowników, jak to obecnie się dzieje. Właśnie to może być podstawą wystąpienia do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o zwrot opłaty recyklingowej. Należy się raczej spodziewać odmowy i to jest dopiero początek drogi. Kolejny etap to wniesienie sprawy do sądu albo wniesienie skargi do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości na naruszenie prawa wspólnotowego.

Decyzję o odmowie zwrotu opłaty recyklingowej można też zaskarżyć przed sądem administracyjnym, który jeśli nie zechce sam interpretować przepisów, może wystąpić z pytaniem do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

Jest szansa, że opłata recyklingowa będzie podlegała zwrotowi, bowiem Komisja Europejska zakwestionowała zasadność jej nałożenia, jednak bardzo wątpliwe czy NFOŚiGW zgodzi się bez walki oddać pieniądze
wszystkim, którzy od 2006 r. wnieśli tę opłatę, bowiem chodzi tu o łączną kwotę wynoszącą około 2 mld. zł. Minister Środowiska będzie się starał wynegocjować z Komisją Europejską zgodę na zatrzymanie tej kwoty. Zatem cała nadzieja w Europejskim Trybunale Sprawiedliwości.


http://www.hotmoney....cyklingow-11554

#40 OFFLINE   ignitor64

ignitor64
  • 131 postów
  • Dołączył: 16-01-2009
  • Skąd: stan kentaki

Napisany 28 stycznia 2010 - 22:02

Na razie bez zmian.