Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

PYTANIE O NIVO i amortyzatory????


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2009 - 22:43

Amortyzatory NIVO do Omegi są obecnie zróżnicowane tylko wg zastosowania: sedan i kombi.

Sedan - każdy rocznik: GM72119084/ nr katalogowy 436163 ; ident L3
Kombi - każdy rocznik: GM72119085/ nr katalogowy 436164 ; ident L4

Na tej stronie można sprawdzić cenę amortyzatora wklejając w okno numer katalogowy.

Na dzień dzisiejszy amortyzator do kombi i do sedana kosztuje za sztukę brutto 660,91zł. Ja jak kupowałem to do amora dodawali te gumki montażowe na górną śrubę. Tulejkę, podkładki i nakrętke oraz dolną śrubę trzeba odzyskać ze starego amortyzatora. Ja kupowałem 2 lata temu za 520zł/szt.

#22 OFFLINE   AXA

AXA
  • 3 postów
  • Dołączył: 09-11-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 15 listopada 2009 - 23:58

Pytam jeszcze raz, czy ktoś może z prawie 100% pewnością wynikającą z praktyki stwierdzić, że można założyć tylne amory NIVO od sedana do kombi i nie wynikną z tego jakieś komplikacje natury technicznej (montażowe lub zmiana właściwości jezdnych pojazdu).

#23 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 listopada 2009 - 02:00

AXA, wiem tylko, że amortyzatory do kombi są krótsze niż amortyzatory do sedana.

Na tej aukcji są co prawda zwykłe, do sedana, ale sprzedawca napisał bykami, że nie pasują do kombi coby potwierdzało moją teorię.

#24 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 marca 2010 - 11:15

ident L4

co to oznacza??

#25 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2010 - 13:03

co to oznacza

Zapytaj raczej w ASO co to dokładniej oznacza - może jakieś oznaczenie serwisowe. Pojęcia nie mam. Ja jak kupowałem miałem na naklejkach numer katalogowy a napis L4 był dużą czcionką.

#26 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 marca 2010 - 13:41

to oznacznie (tzw. alpha code) służy ułatwieniu szybkiej identyfikacji podzespołu w sytuacji gdy dwa wizualnie jednakowe podzespoły różnią się, np. dyfer, MID, wiązka przewodów itp., można to poznać albo analizując numer seryjny albo rozpoznać jednym rzutem oka na te pisane wielką czcionką oznaczenia

#27 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 marca 2010 - 13:46

to teraz jeszcze jedno pytanko, czy amorki nivo sedan i kombi różnia sie mocowaniem?

#28 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2010 - 14:42

to teraz jeszcze jedno pytanko, czy amorki nivo sedan i kombi różnia sie mocowaniem?

Mocowaniem nie, jak wyżej napisałem różnią się znacznie długością. Nie radzę przekonywać się na własnej skórze że nie pasują bo to najdroższe amory jakie można kupować do Omegi (nie licząc usportowionych wersji ;) i przednich w ASO)

#29 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 28 kwietnia 2010 - 21:24

Moje amortyzatory z nivo też padły.
Na allegro znalazłem następujący zestaw amortyzatorów.
W jednym z warsztatów w poznaniu poszukali mi oryginały opla za 1400 komplet.
Chyba skuszę się na te za 999pln z allegro. Skoro moje omega ma nivomat to powinien działać.

#30 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 kwietnia 2010 - 21:48

Tyle tylko, że pamiętam zdjęcia tych Monroe i ni jak nie były podobne do oryginałów, nie wiem, jak z możliwością podłączenia oryginalnych wężyków bo cóś mi się zdaje w tych Monroe było to nieco inne. W moim poście #21 napisałem jak sprawdzić cenę w ASO, która do dziś się nie zmieniła = 1321,82 za dwie sztuki oryginał w Oplu. Ja sobie chwalę ten wynalazek mimo kosztów.

#31 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 28 kwietnia 2010 - 21:50

Moje amortyzatory z nivo też padły.
Na allegro znalazłem następujący zestaw amortyzatorów.
W jednym z warsztatów w poznaniu poszukali mi oryginały opla za 1400 komplet.
Chyba skuszę się na te za 999pln z allegro. Skoro moje omega ma nivomat to powinien działać.


Monoroe nie sa zle .ja mam zwykle,na takich kupilem i sa jeszcze dobre ale sie rozgladam za tymi z nivo bo mam sprawna sprezarke.

#32 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 kwietnia 2010 - 23:30

Tyle tylko, że pamiętam zdjęcia tych Monroe i ni jak nie były podobne do oryginałów, nie wiem, jak z możliwością podłączenia oryginalnych wężyków bo cóś mi się zdaje w tych Monroe było to nieco inne


Owszem kolego trochę się ono różni bo nie jest na szybkozłączkę jak w oryginale tylko na taką nakrętkę zaciskową. Lekki tuning wężyków i po sprawie

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#33 OFFLINE   Mooncin

Mooncin

    170KM

  • 12 postów
  • Dołączył: 11-11-2009

Napisany 20 maja 2010 - 06:51

Ja właśnie jestem po wymianie :D
faktycznie wężyki trzeba troszkę przerobić, ale przy piwku z kumplem wymieniliśmy amorki w niecałe 2 godzinki...trzeba tylko uważać na poprowadznie nowych wężyków bo punkt doprowadzenia powietrza w Monroe jest niżej niż w oryginałach GM i znajduje się blisko wydechu (Monroe zaleca min. 75mm odległości - mnie się to nie udało...ale założyłem kolanko tak aby weżyk za złączką szedło od razu w górę do karoserii, powinno wystarczyć). Dolna śruba jest do odzyskania od starych amorów, przykręcana na 110Nm, górna nakrętka będzie nowa z podkładkami, gumami i tulejką - przykręcana na 20Nm. W komplecie jest też manometr, który służy do próbnego podłączenia / napompowania amortyzatorów aby sprawdzić czy nie ma nieszczelnosci w układzie.

Ja za swoje amorki dałem 883 zety :jump: z przesyłką, sprawdźcie poniższy adres

Sedan:
http://autoparts.ist...ml?partner=1984

Kombi:
http://autoparts.ist...ml?partner=1984

#34 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 20 maja 2010 - 08:06

Ja ostatecznie zrezygnowałem z Monroe. Kupiłem oryginalne, żeby nic nie przerabiać. Przynajmniej teraz nic mi nie skrzypi przy przejeżdżaniu przez nierówności :-)

#35 OFFLINE   Rysiek 2054

Rysiek 2054
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-04-2008
  • Skąd: dzierzoniów/dolnośląskie

Napisany 26 czerwca 2010 - 16:03

http://moto.allegro....za_komplet.html

tu macie za 669 zl komplet orginały
sam zaraz je kupie:)

#36 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 czerwca 2010 - 23:55

http://moto.allegro....za_komplet.html

tu macie za 669 zl komplet orginały
sam zaraz je kupie:)



Mam te amorki od tego samego ludzika kupione z rok temu. Oryginał w opakowaniu fabrycznym z hologramem. Wszystko chodzi jak powinno. Polecam.

#37 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 12 września 2013 - 13:52

Panowie, pociągnę dalej w tym temacie. Prawy tył mi się kończy, znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/op...3535691049.html

Co myślicie? Ryzyk/fizyk? Gość ma jeszcze taki sam komplet do kombi.

#38 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 września 2013 - 20:30

Ryzyk/fizyk


Sprzedawca z Krosna, może po godzinach regeneruje używki:p
Dowiedz się jaką daje gwarancję.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#39 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 12 września 2013 - 20:50

Ja mam od niego. Jak najbardziej polecam. Amorki kupiłem początkiem kwietnia 2013 ,a data produkcji na amorach 3 marzec 2013.

#40 OFFLINE   Jaworess

Jaworess

    Biuro Rachunkowe-Ostróda

  • 183 postów
  • Dołączył: 24-02-2011
  • Skąd: Ostróda

Napisany 12 września 2013 - 21:17

Ciekawa sprawa wiecie bo w sumie ma tylko dwie aukcje wystawione jako prywatny sprzedawca można powiedzieć. Zapytałem właśnie o gwarancję.

Ja mam od niego. Jak najbardziej polecam. Amorki kupiłem początkiem kwietnia 2013 ,a data produkcji na amorach 3 marzec 2013.


Dostałeś jakiś dokument zakupu czy coś? Czy to tak bardziej z pod lady? Cena jest bardzo dobra jak za GM można powiedzieć. Teraz u mnie siedzą Monroe (poprzedni właściciel je wymieniał w 2011r widziałem kwity) Zapłacił prawie tysia za te Monroe i jak Omegę kupowałem na wiosnę to już słyszałem jak puka prawy tył a dziś na przeglądzie się potwierdziło. Prawy 38%, lewy 49%.
No i się rozglądam, badam jak to kosztuje i czy GM nivo czy zwykłe jakieś. Kasy brak ale te 660zł tak mocno mnie nie przeraziło,