Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Światła dzienne i doświetlanie zakrętów ...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   survi

survi
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Jasło

Napisany 04 września 2012 - 23:33

Ryzyko ryzykiem, żeby te DRL jeszcze gdzieś ładnie można było wpasować to ok, nie można tego zrobić na światła mijania poprzez xenony przy których ten moduł nie działa, nie wiem jak to wygląda jak ktoś ma zwykłe, pewnie wprawiony elektromechanik by to zrobił bo jest to podłączenie świateł / żarówek, niemniej jednak jest inna zasada świecenia mijania a drogowych. Nie mogę znaleźć obrazka gdzie było to wytłumaczone ale chodzi mniej więcej o to mijania świecą w dół by nie oślepiać w nocy, światła drogowe (długie) wiadomo oślepiają bo świecą prosto, światła dzienne świecą tak samo do przodu jednak w przepisach ich moc świetlna jest ustalona i nie oślepiają, dlatego też te 30% mocy długich mieści się w przepisach, tylko ta biedna homologacja :masakra:
Znalazłem :D
Dodany obrazek

#62 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 września 2012 - 01:04

No a tego typu lampy kozackie :)
Jak z montażem lamp B do Bfl?
http://lampy-sonar.p...ne-dayline.html


Chodziło Tobie o te lampy do omegi. Może jakoś i wyglądają. Ale wcale nie świecą, nie są zbyt dobrze spasowane a i schodzi lakier z klosza. Mam takie przerobione na biksenon z E60, wywaliłem jednego ringa i te szajsowate ledy między soczewką a dlugimi. Będę je sprzedawał i na montaż czeka ori ksenon :) Tak wolę, a kiedyś przerobie sobię na bi :D

Co do tego urządzonka obnizającego pobor mocy to fajna sprawa, pomijając legalizację na lampie ;) Sam myślę o tym, bo ledy DRL średnio mi się widzą w omedze. Sporo aut widzę tak jeżdżących, od ori BWM, Audi czy nowych VW do montowanych w golfach, vectrach i starszych BMW. Zauważyłem, że świecenie na takim module świateł drogowych zawęża ich kąt świecenia (lewo-prawo).
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#63 OFFLINE   boopp

boopp
  • 102 postów
  • Dołączył: 02-06-2009

Napisany 05 września 2012 - 05:25

No a tego typu lampy kozackie :)
Jak z montażem lamp B do Bfl?
http://lampy-sonar.p...ne-dayline.html


Przeca to są lampy to vectry. Jak zapominasz włączać światła to zamontuj sobie przekaźnik do świateł skandynawskich i więcej już nie zapomnisz.

#64 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2012 - 08:42

Ja bym wolał zamiast tego całego modułu za 180 zł kupić trochę kabla, kilka przekażników i połączyć drogowe szeregowo.
Miałem coś takiego na ori lampach i złe to nie było, nie oślepiało i było dobrze widoczne.

#65 OFFLINE   survi

survi
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-07-2010
  • Skąd: Jasło

Napisany 05 września 2012 - 11:29

Można moduł kupić na allegro za 55zł + przesyłka, za 180zł to już myślałem by kupić ala hella te takie wolne i je gdzieś wpasować w zderzak albo w hokejki jak by dało, ale że znalazłem taniej to i dokupiłem moduł na kierunkowskazy i teraz po przyciśnięciu kierunku zamiast 1 raz zasygnalizują 3 razy.

Tak te lampy do vectry szkoda że nie do omegi. Jak mam możliwość świecenia tylko długimi na 30% za ~65zł to po co skandynawski przekaźnik za tyle samo?
Pytałem się użytkowników którzy mają tak zrobione i miśki się nie czepiają niektórzy mają dodatkowo wyłącznik w aucie inni nie i jeżdżą i nikt się nie czepia :)

#66 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 05 września 2012 - 18:38

Ryzyko ryzykiem, żeby te DRL jeszcze gdzieś ładnie można było wpasować to ok, nie można tego zrobić na światła mijania poprzez xenony przy których ten moduł nie działa, nie wiem jak to wygląda jak ktoś ma zwykłe, pewnie wprawiony elektromechanik by to zrobił bo jest to podłączenie świateł / żarówek, niemniej jednak jest inna zasada świecenia mijania a drogowych. Nie mogę znaleźć obrazka gdzie było to wytłumaczone ale chodzi mniej więcej o to mijania świecą w dół by nie oślepiać w nocy, światła drogowe (długie) wiadomo oślepiają bo świecą prosto, światła dzienne świecą tak samo do przodu jednak w przepisach ich moc świetlna jest ustalona i nie oślepiają, dlatego też te 30% mocy długich mieści się w przepisach, tylko ta biedna homologacja :masakra:
Znalazłem :D
Dodany obrazek



Na ksenonach to nie działa tak jak piszesz.
Działa na żarówkach 55/60W, więc jak ktoś sobie załozył mocniejsze to musi przy montażu modułu wrócić do mocy nominalnej.
Na drogowych tak jak piszesz fajnie to świeci że "rzuca się w oczy" - miśkom też się rzuci i nie ma magicznego RL na kloszu:masakra:
To co napisałem o montażu na światłach mijania miało na celu ewentualnie nie zwracać uwagi w razie oglądania lub przejazdu patrolu, a na drogowych niestety zwróci uwagę:mad:

Rysunek widziałem już też kiedyś, ale dokładnie o to chodzi;)

to po co skandynawski przekaźnik za tyle samo?


A skandynawski to nie są mijania po odplaniu auta jako dzienne i tylne pozycje + tablica bez wskaźników tylko?

Nie opłaca się to i w sumie jak to jest to i miałbym to robić ( u mnie można opcomem ustawić) to wolę już normalnie na mijania jeździć.
Zaleta taka, że przekaźnika ani modułu nie muszę, ale w moim przypadku minusy są dwa i to zasadnicze:
1. nie wyłączę tego wyłącznikiem jak tego modułu na 30% - chyba że kupię moduł skandynawski, a więc wydatek,
2. zużycie prądu prawie takie samo z porównaniu z normalnym właczeniem świateł mijania (odpada mi kilka diód, którymi mam wskaźniki podświetlone).

Jak bym miał już te 60 zł wydać to bym raczej wolał to z 30% mocy;)

#67 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 września 2012 - 18:45

Na drogowych tak jak piszesz fajnie to świeci że "rzuca się w oczy" - miśkom też się rzuci i nie ma magicznego RL na kloszu


No ale jest się widocznym i to normalnie świeci. Na mijania to chyba nie będzie miało sensu.

#68 OFFLINE   FOTON

FOTON

    GMS+Pioneer+MacAudio :D

  • 2 963 postów
  • Dołączył: 02-08-2010
  • Skąd: zapomniałem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18S gaźnik

Napisany 05 września 2012 - 18:59

No ale jest się widocznym i to normalnie świeci. Na mijania to chyba nie będzie miało sensu.


A to napewno jest się widocznym, nie twierdzę, że nie:D

#69 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 stycznia 2013 - 18:11

Koledzy chciałem zapytać gdzie w klekocie znajdę plus pod maska po przekręceniu kluczyka, bądź zapaleniu?
Bo w swojej klusce mam dzienne od 2 lat i padł mi moduł, otóż wchodzę do garażu po 2 dniowym postoju a one świecą.
Ma on 2 kable na aku, 2 do lamp, 1 do mijania aby po włączeniu ich dzienne zgasły.
A działa on na takiej zasadzie że jak zwiększy się prąd (ładowanie) to automatycznie same się zaświecają, a gdy zgaszę auto to i ładowania nie ma i po jakimś czasie gasły.
Więc gdzie tu szukać plusa?

#70 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 18 stycznia 2013 - 18:23

jeżeli za dużych prądów nie potrzebujesz(a raczej nie),to do przekażnika świec żarowych dochodzi + po stacyjce,czerwony z białym.ewentualnie,dalej,w trójkątnej skrzynce do przekazników od wentylatorów dochodzi czarny kabel-też "+" po stacyjce.

#71 OFFLINE   memberofhs

memberofhs
  • 62 postów
  • Dołączył: 09-01-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 sierpnia 2018 - 16:57

Temar rozwiązany, źle wyszukana masa.

Edytowany przez memberofhs, 09 sierpnia 2018 - 23:41.