Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Światła dzienne i doświetlanie zakrętów ...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 stycznia 2010 - 19:46

więc jeden pies za co zabiorą, jak będą chcieli to i tak zabiorą :D
np jeszcze za to że mam takie diody od halogeników wsadzanych w meble włożone jako postojówki :D, pięknie na biało świecą i elegancko komponują się z HIDami ale na pewno nie mają homologacji jako żarówki W5W czy jakoś tak :D


jeden pies ale wedlog mnie nie watro przeginac z bajerami i nie zwracac na siebie zbytnio uwagi:D

#22 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 stycznia 2010 - 19:49

hidy to pół biedy - 90% policjantów pomyśli że to fabryczne - przecież w wielu omegach są
ale jak popędzisz przez miasto na długich to pierwszy lepszy policjant zwróci na to uwagę

#23 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 02 stycznia 2010 - 20:08

hidy to pół biedy - 90% policjantów pomyśli że to fabryczne - przecież w wielu omegach są
ale jak popędzisz przez miasto na długich to pierwszy lepszy policjant zwróci na to uwagę


Dlatego pytam czy ma ktoś z tym doświadczenie....
Koło mnie (Kórnik) często lata bordowa omega której zawsze palą się "długie" ale na tyle słabo że nie oślepiają a są widoczne tak samo dobrze jak mijania... a że palką się światła długie to wie tylko ktoś kto ma pojęcie gdzie w lampie w omedze są długie, ktoś niemający o tym pojęcie się nie zorientuje... może dlatego że to ryfle... ale ciekaw jestem jak to wygląda przy gładkim kloszu...

#24 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 stycznia 2010 - 20:12

Dlatego pytam czy ma ktoś z tym doświadczenie....
Koło mnie (Kórnik) często lata bordowa omega której zawsze palą się "długie" ale na tyle słabo że nie oślepiają a są widoczne tak samo dobrze jak mijania... a że palką się światła długie to wie tylko ktoś kto ma pojęcie gdzie w lampie w omedze są długie, ktoś niemający o tym pojęcie się nie zorientuje... może dlatego że to ryfle... ale ciekaw jestem jak to wygląda przy gładkim kloszu...


ja bym sie mimo wszystko w to nie pchal napewno to mniej pradu nie pobierze niz hidy w soczewce

a tak wogole w caterze swiatla dzienne byly zrobione w miejscu dlugich
jesli masz ochote to poszukaj na amerykanskich forach catery moze cos znajdziesz ciekawego i nie bedziesz musial wywali prawie 100 zl

#25 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 02 stycznia 2010 - 20:17

długie na 10% mocy na pewno wezmą mniej....
hidy biorą 2x35W, dolicz jeszcze tylne postojówki, oświetlenie deski i tablicy i do pełni szczęścia postojówki z przodu :D....
No i zawsze muszę pamiętać aby właczyć... ostatnio 2 razy się tłumaczyłem niebieskim i muszę coś z tym zrobić...

#26 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2010 - 20:22

Panowie, a ja Wam powiem 'w zaufaniu', że być może dostaniemy jedną sztukę do testowania, dzięki czemu znajdziemy najbardziej optymalnie miejsce montażu tego w omedze.. z rozmów z producentem, wiem że być może jeszcze w styczniu uda się wypuścić do sprzedaży moduł awaryjnego hamowania.. Co do samej dyskusji, która się tutaj toczy odnośnie długich to IMO prędzej policjant przyczepi się do świecących halogenów niż 'słabo' świecących długich.. odnośnie poziomowania HIDów to też nie jest taka oczywista sprawa, ale IMO nie każdy policjant zna szczegóły techniczne autopoziomowania i przecież w omedze może być tak jak np. w nowych fordach czy audi, czyli soczewka zostaje w takiej pozycji jak został zatrzymany samochód i włączenie zapłonu nie powoduje jej przestawienia, ale dopiero trzeba się chwilę przejechać, żeby doszło do wypoziomowania xenona.. Co do homologacji na żarówki.. no też ciężka sprawa.. jakoś nie widzę, żadnego policjanta, który sprawdza czy żarówka ma homologację.. ja przecież mogę się na tym nie znać..

BTW raz miałem taką sytuację, że miałem spaloną żarówkę.. oczywiście zatrzymała mnie policja no i gadka szmatka i jakiś mandat czy zabranie dowodu.. nie pamiętam szczegółów.. ale powiedziałem policjantom, że mam zapasowe żarówki i na ich sugestie, żebym wymienił powiedziałem, że jestem informatykiem i ja im mogę w kompach system wymienić.. ;) jeżeli chcą niech sami wymienią, a jak nie to ja jadę do mechanika.. no i pojechałem :D.. ale to taki mały OT ;)

dolicz jeszcze tylne postojówki,

wydaje mi się, ze przy światłach dziennych nie ma obowiązku, aby świeciły się światła z tyłu

#27 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 02 stycznia 2010 - 20:32

wydaje mi się, ze przy światłach dziennych nie ma obowiązku, aby świeciły się światła z tyłu


Ech Chomiczku dawaj dobry przykład i czytaj całość tematu (bo pisałem o tym) :D

Mi właśnie o to chodzi że mają się palić tylko długie na 10% a cała reszta ma być zgaszona :D

#28 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2010 - 07:57

MarcoFox jak dla mnie takie rozwiązanie jak piszesz jest jak OK.. jedyna kwestia jaka mnie zastanawia to żywotność żarówek.. optymalnie pracują około 12-14v, skoro świecą z mocą 10%, więc pewnie podawane napięcie stanowi 10% tego napięcia.. czyli około 1-1.5v.. czy takie napięcie nie ma wpływu na żywotność żarówek?

#29 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 03 stycznia 2010 - 08:32

w zasadzie nie powinno mieć... a nawet je wydłuży... ale zacznijmy od początku...

1. Dlaczego żarówka świeci - bo "drut" stawia opór prądowi, nagrzewa się do tak wysokiej temp. że zaczyna się żarzyć tak mocno że aż świeci...
2. Dlaczego "drut" nie ulega spaleniu - bo w żarówce nie ma tlenu, a bez tlenu nie ma spalania
3. Dlaczego żarówki się przepalają - bo w b.wysokiej temp. metal odparowuje i w końcu włókno robi się cieńsze w którymś miejscu bardziej niż w innym i najczęściej żarówki przepalają się zaraz po włączeniu, kiedy to włókno w ułamku sekundy nagrzewa się do temp. ponad tysiąca stopni, powoduje to powstanie znacznych naprężeń wewnątrz włókna no i pęka w miejscu gdzie jest cieńsze...
4. Dlatego przy mniejszym napięciu mniej zużywa się włóko i żywotność żarówki będzie dłuższa...

#30 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 stycznia 2010 - 11:32

Dlatego właśnie najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie skorzystanie z modułu świateł skandynawskich (można, z tego co się orientuję, legalnie teraz tego używać, ale niech mnie ktoś poprawi) z zewnątrz różnica jest taka, że nie podświetla się tablica rejestracyjna.

Natomiast w momencie założenia tego bajeru po wyłączniku świateł (i najlepiej dodatkowym ekstra wyłączniku) będzie nam się ten halogen zaświecał tylko wtedy, gdy będzie faktycznie ciemno. Poza tym zwróćcie uwagę że lampa (przynajmniej na tym filmie) jakiś tam czas się rozpala, co jest dobre, bo przy zmianie pasa w ogóle się nie zaświeci, jeśli zrobimy to odpowiednio szybko.

O tym dodatkowym ekstra wyłączniku napisałem, bo jak mamy CB i słyszymy że misiaczki...

 


#31 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 03 stycznia 2010 - 18:40

Jak ten modół obniża napięcie do 10% to lipa, ale jak napięcie jest nominalne a steruje wypełnieniem impulsu to można się zastanowić. Aczkolwiek kombinacje z długimi jakoś mnie nie przekonują.
Co do doświetlania zakrętów to czujnik na skręt kierownicy zrobiłbym na kontaktronach. prosta zasada działania, magnes gdzieś na drążku kierowniczym, obok kontaktrony. Przy przesunięciu zaświeca się odpowiedni halogen. Prosto i bezboleśnie. Wpięte równolegle do oryginalnej instalacji. Zaleta - bez kierunkowskazów też się zaświecą.

#32 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 03 stycznia 2010 - 19:35

Jak ten modół obniża napięcie do 10% to lipa, ale jak napięcie jest nominalne a steruje wypełnieniem impulsu to można się zastanowić. Aczkolwiek kombinacje z długimi jakoś mnie nie przekonują.
Co do doświetlania zakrętów to czujnik na skręt kierownicy zrobiłbym na kontaktronach. prosta zasada działania, magnes gdzieś na drążku kierowniczym, obok kontaktrony. Przy przesunięciu zaświeca się odpowiedni halogen. Prosto i bezboleśnie. Wpięte równolegle do oryginalnej instalacji. Zaleta - bez kierunkowskazów też się zaświecą.


poczytaj co moduł oferuje... od 10% do 100% ustawiane co 10%...
i dlaczego lipa jak obniża zasilanie ? przecież pod hidów i tak nie podłaczysz tylko pod zwykłe żarówki, więc o jakim impulsie ty piszesz ??? zwykłe żarówki na prąd stały świecą ciągle, gdyż ciągle dostają napięcie, a nie impulsowo.... im niższe napięcie tym słabiej świecą... i oto chodzi by świeciły na tyle słabo by nie oślepiać, a że lustro w drogowych jest ustawione "na wprost" (wysoko ustawiona wiązka światła) więc nie potrzeba dużo światła by były dobrze widoczne...

kierownica obraca się więcej niż o jeden obrót więc w pewnym położeniu ze skręconymi kołami twój czujnik widziałby że kierownica jest w położeniu na wprost... idąc dalej robiąc pełen obrót kierownicą łapią oba kontaktrony i migasz sobie halogenami w obie strony... lipa ten pomysł :p

#33 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 03 stycznia 2010 - 19:57

Lipa z obniżaniem napięcia bo to nie jest nominalne napięcie żarnika żarówki. Nic nie pisałem o hidach. Żarówkę na prąd stały można zasilać również impulsowo tym samym napięciem. Odpowiedni układ zasilający falą prostokatną sterowałby mocą podawaną na żarówkę w jednostce czasu a nie jej napięciem.

Kontaktorny zamontowane na drążku kierowniczym pod maską, nie na kolumnie kierowniczej w kabinie :-). Tam się wychyla tyle ile trzeba.

#34 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 stycznia 2010 - 20:00

jak byś chciał uzyskać niższe napięcie na żarówkach? wpiąć rezystor? Ciekawe ile by kosztował rezystor o takiej mocy
Najprostszy sposób to podany powyżej sposób modulacji wypełnienia impulsu - polega to na tym, że żarówka otrzymuje napięcie 12V, ale nie przez cały czas - powiedzmy że w ciągu jednej sekundy napięcie pojawia się i znika 1000 razy, przy czym okresy z napięciem są 9-krotnie krótsze niż bez napięcia - czyli 1 ms napięcia - 9 ms bez napięcia - 1 ms napięcia - 9 bez itd. Otrzymujesz zasilanie na poziomie 10% nominalnego. Żarówka świeci wykorzystując 10% swojej mocy. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie ma strat prądu na opornikach

#35 OFFLINE   michalmadmax

michalmadmax
  • 69 postów
  • Dołączył: 04-05-2009

Napisany 03 stycznia 2010 - 20:36

Mówicie o takim bajerze który ma używać swiateł drogowych o zmniejszonej mocy do jazdy dziennej a co z pozycjami tylnymi przecież przepisy mówią że one też sie muszą swiecić w czasie jazdy dziennej.Ja osobiście zamontowałem w swoje omedze skandynawski moduł świateł dziennych koszt 45zł.kupiony od kolegów z forum cała instalacja już jest fabrycznie poprowadzona wpinamy tylko moduł i gotowe a działa to tak że kilka sekund po odpaleniu samochodu zapalają sie swiatła mijani i pozycje z tyłu poza podświetlenie tablicy rej. i zegarów w srodku, chcesz przejść w tryb nocny to po prostu włączasz swiatła włącznikiem

#36 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2010 - 20:36

doncortino a czy takie rozwiązanie ma wpływ na żywotność żarówki?
Skoro ona za każdym razem jest 'zapalona' i 'gaszona' i to kilka razy w ciągu sekundy??

a co z pozycjami tylnymi przecież przepisy muwią że one też sie muszą swiecić w czasie jazdy dziennej

wydaje mi się, że nie muszą

BTW.. skorzystaj może ze słownika języka polskiego

#37 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 stycznia 2010 - 21:08

doncortino a czy takie rozwiązanie ma wpływ na żywotność żarówki?
Skoro ona za każdym razem jest 'zapalona' i 'gaszona' i to kilka razy w ciągu sekundy??


to nie jest kilka razy w ciągu sekundy, tylko o wiele więcej. Dokładnie nie wiem, ale na pewno powyżej 100 razy.
Zwykły żarnik jest na tyle bezwładny że jego temperatura będzie oscylowała w bardzo niewielkim zakresie
zresztą w domu masz żarówki zasilane impulsowo z częstotliwością 50 Hz i jakoś świecą. Przerwy w zasilaniu są na tyle krótkie, że żarnik nie zdąży się istotnie ochłodzić
Wprawdzie żarówka halogenowa wymaga by temperatura żarnika była stale wysoka, bo tylko wówczas zachodzi zjawisko halogenowe, czyli osadzanie się odparowanego wolframu z powrotem na żarniku, jednak myślę że jej żywotność nie spadnie zauważalnie.

co do tylnych pozycji - parę miesięcy temu ujednolicono polskie przepisy z łunijnymi i tylne pozycje nie są wymagane.

#38 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2010 - 21:12

co do tylnych pozycji - parę miesięcy temu ujednolicono polskie przepisy z łunijnymi i tylne pozycje nie są wymagane.

dokładnie tak.. uściślono polskie przepisy rozporządzeniem chyba z czerwca lub lipca

#39 OFFLINE   michalmadmax

michalmadmax
  • 69 postów
  • Dołączył: 04-05-2009

Napisany 04 stycznia 2010 - 17:50

co do tylnych pozycji - parę miesięcy temu ujednolicono polskie przepisy z łunijnymi i tylne pozycje nie są wymagane.[/QUOTE]

Niestety nie jestem na bieżąco z przepisami, jeśli masz racje to mnie to bardzo cieszy bo wystarczy że wypne dwa kabelki z kostki moduł i po odpaleniu silnika będą mi sie świećić tylko same światł mijania do jazdy dziennej.

#40 OFFLINE   patryk0490

patryk0490
  • 349 postów
  • Dołączył: 20-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lutego 2010 - 17:39

odgrzeję kotleta :wink: zamontował to ktoś w końcu u siebie ? bo temat stanął w martwym punkcie...

chomiczek mówiłeś coś że będziesz to miał na test męcz chomika :p