Światła dzienne i doświetlanie zakrętów ...
#1 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 13:18
http://cubeelectronics.com/ster.php
czy ktoś to może ma, miał i zna...
zastanawiam się nad zakupem dwóch takich, jedno do doświetlania zakrętów,
a drugie do przerobienia świateł drogowych na światła do jazdy dzienne (po przekręceniu stacyjki zapalały by się drogowe na 10-20%)
Cena niby najgorsza, 89zł, ale bez żadnej obudowy, to w zasadzie sama płytka i trochę strach to gdzieś pod deską upychać, więc jeszcze trzeba by jakąś obudowę do tego skombinować. Może ma ktoś informację o czymś podobnie działającym ale lepiej wykonanym, zabezpieczonym.
#2 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 14:55
#3 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 15:55
#4 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 15:58
#5 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 16:42
ale czy jest taki moduł do" samodzielnego montażu" wykorzystujący ruch kierownicy, bo osobiście nie mogę nigdzie namierzyć?
Musiał byś posiadać czujnik kąta skrętu kierownicy , a u nas takiego nie ma !
To jest raczej jedyne rozwiązanie na "doświetlanie zakrętów"
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#6 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 16:57
bardzo interesujące hmmm, ale działa to tylko z włączonym kierunkowskazem, a co z jazda po ciasnych łukach i na CB będzie "...kolego jeden halogen Ci nie świeci...", albo "... wyłącz ten jeden halogen pedale...":-D
Zawsze można (a nawet należy) dołożyć sobie wyłącznik bo po co tym świecić w dzień.
Albo dodatkowo dołożyć przekaźnik K59 (ten od świateł skandynawskich) i wtedy zasilać to urządzenie po wyłączniku świateł (a nie po lampie, jak zapewne przewidział autor rozwiązania). Wtedy się nie zaświeci póki nie przekręcimy wyłącznika, a światła normalnie będą hulać po przekaźniku do świateł skandynawskich, który kosztuje coś koło 60 zł (zamiennik na forum).
#7 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 17:27
Musiał byś posiadać czujnik kąta skrętu kierownicy , a u nas takiego nie ma !
To jest raczej jedyne rozwiązanie na "doświetlanie zakrętów"
W moim mercedesie (tescia) jest czujnik obrotu kierownicy(potrzebny do ESP) moze takie cos by zaadaptowac????bo to nie głupi pomysł.tylkonp przy wyprzedzaniu musiało by tez działac miom zdaniem.
#8 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 17:39
Co do dziennych, to skandynawskie zapalają przód i tył tyle że bez podświetlenia tablicy rej... a z tym ustrojstwem uruchamianym po przekręceniu kluczyka zapalały by się drogowe na 10% czyli sporo prądu oszczędzamy (nie ma już przepisu który mówi o konieczności postojówek z tyłu w dzień) a co za tym idzie i śladowe ilości paliwka... a dla mnie to lepiej bo przynajmniej mi przetwornice po CB nie będą siać
#9 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 17:50
Z tego wnioskuję że masz xenona dla mnie to lepiej bo przynajmniej mi przetwornice po CB nie będą siać
nie bardzo wiem gdzie to chciałbyś wpiąć.a z tym ustrojstwem uruchamianym po przekręceniu kluczyka zapalały by się drogowe na 10%
#10 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 17:54
nie bardzo wiem gdzie to chciałbyś wpiąć.
choćby zasilanie zapalniczki
#11 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 18:00
Nie pytałem o zasilanie tego czegoś tylko o sposób wpięcia w zasilanie lamp xenonowych:(choćby zasilanie zapalniczki
#12 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 18:09
zasilanie układu np. z aku przez bezpiecznik,
równolegle do drogowych (długich) wpinam wyjście z układu (poda 10% napięcia więc drogowe będą się słabo palić jako dzienne) z przekaźnikiem sterowanym światłami mijania aby odcinał "dzienne" po włączeniu świateł mijania...
na sterowanie podaję zasilanie np. z obwodu zapalniczki (po przekręceniu stacyjki zapalą się światła)...
ot i cała filozofia...
#13 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 18:19
tak naprawdę powinno to być sprzężone z kierunkowskazem i kierownicą, ale z braku laku i z samymi kierunkami nie będzie źle... a zasilanie puścić przez jakiś przekaźniczek żeby zapalało się dopiero jak właczy się światła mijania...
Co do dziennych, to skandynawskie zapalają przód i tył tyle że bez podświetlenia tablicy rej... a z tym ustrojstwem uruchamianym po przekręceniu kluczyka zapalały by się drogowe na 10% czyli sporo prądu oszczędzamy (nie ma już przepisu który mówi o konieczności postojówek z tyłu w dzień) a co za tym idzie i śladowe ilości paliwka... a dla mnie to lepiej bo przynajmniej mi przetwornice po CB nie będą siać
ciekawe jak to wytłumaczysz policjantowi zatrzymującemu dowód rejestracyjny
rolę świateł dziennych mogą spełniać wyłącznie specjalne homologowane do tej roli światła dodatkowe. Na kloszu lub innym widocznym miejscu powinny mieć oznaczenie E(numer kraju homologacji) oraz symbol RL
#14 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 18:22
Aha czyli długie jako światła dziennerównolegle do drogowych (długich)
#15 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 19:07
Co do dziennych, to skandynawskie zapalają przód i tył tyle że bez podświetlenia tablicy rej... a z tym ustrojstwem uruchamianym po przekręceniu kluczyka zapalały by się drogowe na 10% czyli sporo prądu oszczędzamy (nie ma już przepisu który mówi o konieczności postojówek z tyłu w dzień) a co za tym idzie i śladowe ilości paliwka... a dla mnie to lepiej bo przynajmniej mi przetwornice po CB nie będą siać
tylko ze wszystko pieknie tylko ze w polsce mamy obowiazek jazdy na swiatlach mijania a nie na swiatlach dziennych i jak trafisz na nadgorliwego policjanta to dostaniesz nandat za uzywanie niewlasciwych swiatel albo stracisz dowod za samorobke
wiem co pisze bo jak wszedl ten przepis to w astrze jeszcze zamontowalem zarowki 10 w w obudowie halogenow
i dzialalo to tak ze jak odpalalem auto to sie swiecily halogeny moca 10 w
po niedlugim czasie dostalem mandat za jazde na swiatlach przeciwmglowych przednich w warunkach dostatecznej widocznosci, dodatkowo chcieli mi dolepic mandat za jazde bez wlaczonych swiatel mijania ale wkoncu sobie dali spokoj jak z nimi podebatowalem
wiem ze w polsce mnostwo ludzi montuje rozne cuda od diod przez inne paski swietlne az po osobne swiatla dzienne
ale niestety predzej czy pozniej sie to moze zle dla posiadacza pojazdu skonczyc
a jesli chodzi o to doswietlanie zakretow to bardzo fajna sprawa
kuzyn ma cos podobnego w punto ale niewiem czy jest to warte tych pieniedzy i czasu straconego na montarz bo rewelacja to zadna nie jest tym bardziej ze przeciwmgielne w omedze do najlepszych nie naleza
samo rozwiazanie mi sie bodoba bardzo ale jak pisalem nie ma rewelacji bo halogen nie bedzie nigdy swiecil z taka jakoscia jak swiatla mijania czyli to doswietlanie jest niepelne:D
#16 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 19:29
tylko ze wszystko pieknie tylko ze w polsce mamy obowiazek jazdy na swiatlach mijania a nie na swiatlach dziennych
I tu jesteś w błędzie i wprowadzasz innych w bład .... poczytaj KRD art.51 pkt 2
w dzień używamy świateł mijania lub dziennych... bo inaczej to wszystkie nowe audi z ledami, czy oktawki z dziennymi w halogenach traciłyby dowody rejestracyjne....
#17 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 19:35
I tu jesteś w błędzie i wprowadzasz innych w bład .... poczytaj KRD art.51 pkt 2
w dzień używamy świateł mijania lub dziennych... bo inaczej to wszystkie nowe audi z ledami, czy oktawki z dziennymi w halogenach traciłyby dowody rejestracyjne....
nie podwazam kodekcu ruchu drogowego ale swiatla przeciwmglowe przednie ani drogowe nie sa w omedze swiatlami dziennymi
sory za zamieszanie
zle sformulowalem moja wypowiedz w poprzednim poscie
a jesli chodzi o nowe audi czy skody czy jeszcze inne to sa fabryczne twory i jest na to homologacja
a montujac takie cudo w omedze jej nie mamy i jest to jednoznaczne z jazda na niewlasciwych swiatlach
#18 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 19:39
#19 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 19:40
a to że to nie będzie miało homologacji to wiem i zdaję sobie sprawę z konsekwencji.... równie dobrze mogą mi dowód zabrać za HIDy . . .
mi tez:D
tylko ze ja mam przeslonke z ksenonu i klosze z ksenonu tak ze jakby sie mial czegos doczepic to samopoziomowania lub braku homologacji zarnika
#20 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2010 - 19:42
więc jeden pies za co zabiorą, jak będą chcieli to i tak zabiorąmi tez:D
np jeszcze za to że mam takie diody od halogeników wsadzanych w meble włożone jako postojówki , pięknie na biało świecą i elegancko komponują się z HIDami ale na pewno nie mają homologacji jako żarówki W5W czy jakoś tak