Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

silniki turbo opla - da się?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
102 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 grudnia 2009 - 00:42

takich kilka szybkich pytań: czy do skrzyni R25 albo R35 podejdą nowsze silniki turbodoładowane opla (Z20NET, Z20LET, Z20LER, Z20LEH, ewentualnie jakieś mniejsze pojemności typu Z16LET, Z16LER) bez jakiś kołnierzy/dzwonów itp? Czy pasują łapy silnika? Czy taki silnik w serii (170-200KM i >250 nm) nie zmieli skrzyni? Ile te skrzynie zniosą momentu obrotowego żeby się nie zmieliły po 10kkm?

#2 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2009 - 01:15

http://pl.wikipedia....Skrzynia_biegów co do pierwszych pytań to nie odpowiem ale z definicji wynika że każda skrzynia jest konstruowana do konkretnego modelu to jest pytanie na które można odpowiedzieć pasując skrzynie i patrząc do jakiego modelu były przeznaczone i na ile mocy i momentu wyliczone ale po drodze i tak mamy sprzęgło które ma mniejszą trwałość niż skrzynia. Tak czy inaczej żadna z tych skrzyni nie podejdzie do konkretnego modelu R25 w najmocniejszej wersji silnikowej była montowana w 3.0 24V C30SE co do R35 to nie wiem ale nie podchodzi do żadnego silnika przez ciebie podanego (co chcesz zrobić?)

#3 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2009 - 08:25

bo podane silniki to silniki z astry. Skrzynia z omegi podejdzie do nich ale z przełożeniami nie będzie kolorowo. Można by się pokusić o przełożenie napędów z Cali 4x4, ale to też mega przeróbka. Silnik zadaptować to jedno ale trzeba pod niego pisać indywidualny program na ECU.

Próbowałem kiedyś na żywca przełożyć ECU z X20XEV z Viki do Omegi - nie działa to tak.

Widziałem też silnik C20LET (coś z Turbo z Cali) zamontowany w Fronterze A - i hulało to cudnie. Przełożył silnik plus sterownik na żywca, bez żadnych przeróbek napędów itd.



 


#4 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 grudnia 2009 - 03:39

co chcesz zrobić?

Jak na razie nic nie chcę zrobić. Orientuję się jakie są możliwości przeszczepów silnika do kluchy. Wiem na przykład, że bez problemu podchodzi c20let z calibry (ktoś to zrobił, tylko że nie w omedze, ale był let i skrzynia z omegi właśnie). Bardziej chodzi o to, na ile różnią się bloki silnika w wersjach z 'Z' na początku oznaczenia. Ta pierwsza litera oznacza jakieś normy emisji spalin czy coś takiego, ale sama konstrukcja motoru też może być inna.

A właśnie, kolejne pytania:
jak się mają koszta eksploatacji silnika 2.0 turbodoładowanego względem 2.5/3.0 v6? Zapewne w v6 bardziej skomplikowany rozrząd, więc droższy. Kabli i świec jest 6, a nie 4, miejsca w komorze mniej, więc jakies większe naprawy sa trudniejsze do zrobienia bez wyjmowania silnika, czyli droższe. Jak jest z silnikiem turbo?Na pewno dochodzi spreżarka i system kontroli cisnienia doładowania, które mogą się popsuć. Czy części w rodzaju rozrządu, sprzęgła, paska klinowego zużywają się szybciej w silnikach turbo niż w atmosferycznych o podobnych parametrach? (zakładam w miarę normalne użytkowanie, bez większego pałowania)

#5 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2009 - 08:35

tylko po co wsadzac i kombinować z silnikiem o mocy <200KM skoro oryginalne mają 211 i nie trzeba nic przerabiac?

#6 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 30 grudnia 2009 - 09:56

Próbowałem kiedyś na żywca przełożyć ECU z X20XEV z Viki do Omegi - nie działa to tak.

Problemy są 2. Były 2 rodzaje simteców. W tym momencie wtyczki nie pasują.
Druga kwestia to immo, które jest w ECU, stąd pewnie problemy.

Z20LET bez problemu da się założyć zamiast x20xev, bo bloki są praktycznie takie same.
Kwestia tylko przełożyć koło zamachowe z omegi.

Widziałem też silnik C20LET (coś z Turbo z Cali) zamontowany w Fronterze A - i hulało to cudnie. Przełożył silnik plus sterownik na żywca, bez żadnych przeróbek napędów itd.

Bo to najlepsze rozwiązanie. Przełożyć silnik wraz z właściwą do niego wiązką. Wtedy nie mamy żadnych problemów.

Czy części w rodzaju rozrządu, sprzęgła, paska klinowego zużywają się szybciej w silnikach turbo niż w atmosferycznych o podobnych parametrach? (zakładam w miarę normalne użytkowanie, bez większego pałowania)

Nie. Zużywają się tak samo.

tylko po co wsadzac i kombinować z silnikiem o mocy <200KM skoro oryginalne mają 211 i nie trzeba nic przerabiac?

Po to, żeby mieć pss pss? :p

#7 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 grudnia 2009 - 10:31

Przełożyć silnik wraz z właściwą do niego wiązką.

O niczym innym nie myślałem.

Generalnie to znajomy zajmuje się ściąganiem aut różnych marek na części, to może by i się jakiś opelek turbo albo saab trafił. Wtedy pewnie za 3k mogę silnik+graty kupić. Tylko najpierw musze wiedzieć czy to ma ręce i nogi.

tylko po co wsadzac i kombinować z silnikiem o mocy <200KM skoro oryginalne mają 211 i nie trzeba nic przerabiac?


pewnie dlatego, że możliwości podniesiania mocy czy zmiany charakterystyki w v6 są prawie żadne. No chyba że ktoś chce 10KM za 800zł. Silnik doładowany łatwiej jest dostosować do swoich potrzeb przez zmianę programu.

No i przy okazji chodzi też o instalację gazową. Mam kompa na 4 cylindry i 4 cylindrowego matrixa. Jakbym założył v6, to wszystko do wywalenia, a instalka prawie nowa.

A jesli chodzi o tuning silnika i lpg: co za różnica czy jak stoje w korku godzinę, to czy mi spala lpg czy pb? Mozna tak ustawić lpg, że przełącza na benzynę powyżej 50% otwarcia przepustnicy :).

Zresztą nie traktuję swojej kluchy jak rajdo-cipko-umpa-umpa-wozu, że musi mieć pst-pst, po prostu zastanawiam się jak zyskać trochę KM i nie montować V6

#8 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 30 grudnia 2009 - 11:00

Generalnie to znajomy zajmuje się ściąganiem aut różnych marek na części, to może by i się jakiś opelek turbo albo saab trafił. Wtedy pewnie za 3k mogę silnik+graty kupić. Tylko najpierw musze wiedzieć czy to ma ręce i nogi.

Tyle, że saabowskie 2.0 i 2.3 to zupełnie inne silniki.
Jedynie 2.5 i 3.0 v6 to silnik oplowskie, tyle, że w 3.0 turbo saab użył swojej wiązki(trionic to się zwie bodajże) i pewnie nie będzie tak łatwo to połączyć.

No i przy okazji chodzi też o instalację gazową. Mam kompa na 4 cylindry i 4 cylindrowego matrixa. Jakbym założył v6, to wszystko do wywalenia, a instalka prawie nowa.

A jesteś pewien, że ta instalacja obsłuży jak należy takiego c20let lub z20let?

#9 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2009 - 12:47

pewnie dlatego, że możliwości podniesiania mocy czy zmiany charakterystyki w v6 są prawie żadne. No chyba że ktoś chce 10KM za 800zł. Silnik doładowany łatwiej jest dostosować do swoich potrzeb przez zmianę programu.

No i przy okazji chodzi też o instalację gazową. Mam kompa na 4 cylindry i 4 cylindrowego matrixa. Jakbym założył v6, to wszystko do wywalenia, a instalka prawie nowa.


No wiec tak. Mocy mozesz se podkręcić oprogramowaniem zmieniając cisnienie, jednak to są nie wielkie przyrosty. Powiedzmy 20%, bo inaczej musisz już dłubać mechanicznie i to mocno. Nadal nie uzyskasz takiego efektu jak np. oryginalny 3,0V6, a mozliwości wcale aż tak znów mało nie jest. Ponad to - nawet jesli weźmiesz wiązki, czujniki i wszystko co potrzebne to nadal pozostaje naprawde kupa roboty i małe drobne problemiki, ktore powodują, ze operacja jest bardziej hobbistyczna, niż efektywna.

A co do LPG. Jesli problemem dla Ciebie jest kupno Staga-300 za 1200 zł do V6 i sprzedaz tego co masz za 300-400 zl to montaż silnika turbo Cie wykonczy.
Ps. nie wspominając o tym, ze to co masz i tak pewnie nie obsłuży silnika turbo (bo nie każda instacja to potrafi) i nie mówie tylko o wydajności liczonej w KM ale po prostu sterownik moze sie do tego nie nadawac programowo.

#10 OFFLINE   koniu c20xe

koniu c20xe
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-12-2009
  • Skąd: Plewiska koło Poznania

Napisany 30 grudnia 2009 - 13:10

Cita nie zgadzam się z tobą chłopaki z calibra swoje lety wyciągają na prawie 300km i500 niutków zmiany polegają na wymianie kulera programu i ciśnienia paliwa bez ingeręcji w silnik.Koszt takiej modyfikacji to około 3000pln z własnym udziałem przy pracach

#11 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2009 - 13:32

Cita nie zgadzam się z tobą chłopaki z calibra swoje lety wyciągają na prawie 300km i500 niutków zmiany polegają na wymianie kulera programu i ciśnienia paliwa bez ingeręcji w silnik.Koszt takiej modyfikacji to około 3000pln z własnym udziałem przy pracach


A ile taki silnik jest w stanie wytrzymać kilometrów?

ps. co kosztuje 3000PLN skoro to tylko cooler, pompa paliwa i soft a do etgo udzial własny?

Żeby byla jasność - ja tam nie mam nic przeciwko turbo. Sam chcialem z resztą sie za to zabierac (choć myslałem o c30se). Niektorym na forum nawet kibicuje i to przy zamiarach uturbiania 20se.
Tu jednak z jednej strony ma być tanio i kolega chce zaoszczędzić na instalacji gazowej (choć zmiana na większą do V6 kosztowalaby go ok 1000 zł z robocizną) a z drugiej strony ma byc turbo. To sie wyklucza, bo albo będzie tanie turbo o mocy mniejszej niz oryginalne V6 albo będzie mocne auto ... ale koszty będą nie takie znów małe.
SIlnik 2,0LET to pewnie lekko licząc 5 tys zł. Koszty przekladki to kolejne tysiące, nawet jak z silnikiem dostanie wiązki, czujniczki i full komplet, bo pozostaje sprawa przeniesienia napędu i tysiąca małych szczególików - a ktoś to musi zrobic.
Później jeszcze ten gaz, a obawiam sie, ze instalacja ta, ktorą ma i tak nie będzie dzialac z turbobenzyną.
Szacuje, ze koszty mogą wahać sie w okolicach 7-8 tys lekko licząc.
A teraz jeszcze mamy apetyt na dodatkowe konie, zeby bylo wiecej niż w 3,0V6
wiec nawet jesli jest jak mówisz (a nie mam wielu podstaw, zeby wątpić) to kolejne 3kPLN to już ponad 10 tys zł w wątpliwie skuteczny projekt.

Sprzedaż omegi i kupno 3,0 wyjdzie taniej.
Wsadzenie 3,0V6 wyjdzie taniej (a nawet nowa w stanach na ebayu to ok 1700$)
Wsadzenie 3,0V6, założenie mostu 4,22, powerpuszka, moze kolektory rurowe i dobry wydech - wyjdzie taniej.

Po co sie męczyc?
ps. a przecież mialo być niewielkim kosztem i to jest jedyna moja wątpliwość.

Jedyny rozsądny argument to ten

Po to, żeby mieć pss pss? :p



#12 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 grudnia 2009 - 13:36

Więc tak: stag 4 obsługuje turbo bez problemu (sprawdzone).

Co do zmian w programie, to stage 2 dyno-softu ma zmierzone 272km z c20let w calibrze.

#13 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2009 - 13:43

Co do zmian w programie, to stage 2 dyno-softu ma zmierzone 272km z c20let w calibrze.


na samym sofcie?

Więc tak: stag 4 obsługuje turbo bez problemu (sprawdzone).


no to ok.
A na jaką moc masz parownik? 300KM? Raczej wątpie
Jakiej srednicy jest miedz?
Czy wtryski dzadzą rade?

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2009 - 13:47

Cita ma racje mam kolege który ma firmę robiącą swapy piszącą soft i tak dalej w autach VAG, robili swap w Golfie 3 z 2.0 na 1,8 T i silnik miał mieć 300 KM, ze swoich doświadczeń już wiedzieli że seryjna turbina nie podoła, koszt zakupu TURBO od VOLVO 2,5T to 2000 PLN za sam silnik dali 5000 PLN, oczywiście silnik został rozebrany i wszystko posprawdzane, później strojenie ustawianie wymiana orginalnych komponentów na mocniejsze wtryski pompa IC łączny koszt przeróbki wyniósł 12000 PLN także niejest to tania zabawa, gadałem kiedyś w Kamieniu na wyscigach na 1/4 z gościem co był właśnie calibra 2.0 T wyduszoną na 380 KM i też powiedział że w ten zabieg wsadził blisko 10000 PLN, mimo tego że silnika nie musiał zmieniać.

#15 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 grudnia 2009 - 15:41

272km z leta było bez zmiany turbiny i gratów w środku, chyba wydech był zmieniony na przelot. Co do ceny przeróbki, to robocizne można pominąć, silnik około 4k z osprzętem i elektroniką (znajomy kupił od wspomnianego wcześniej gościa 2.7tt bez skrzyni z audi o przebiegu 120kkm za 7k z osprzętem). Generalnie najbardziej mnie interesuje sprawa spasowania R25 lub R35 z takim silnikiem (no chyba że są jakieś nowsze skrzynie wzdłużne opla? Ale z tego bo wiem to wszystko albo fwd albo awd)

#16 OFFLINE   koniu c20xe

koniu c20xe
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-12-2009
  • Skąd: Plewiska koło Poznania

Napisany 30 grudnia 2009 - 16:31

ja mówie o same przeróbce silnika bez kosztów jego zakupu udział własny mam na myśli że trzeba się pobrudzić i zrobić większość prac samemu koledze pozostaje z tego co się oriętuje to chyba właśnie swap na v6 lub całość ze skrzynią na r6 taką jak miał cita ale to faktycznie musi kosztować co do gazu w wysilonych letach sprawdza się rozwiązanie na dwóch reduktorach tłoczkowych no i oczywiście sekwecja

#17 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2009 - 16:34

ja mówie o same przeróbce silnika bez kosztów jego zakupu udział własny mam na myśli że trzeba się pobrudzić i zrobić większość prac samemu


aaa no to teraz sie rozumiemy ;-) i zaczyna mi sie wszytsko zgadzac :D

#18 OFFLINE   koniu c20xe

koniu c20xe
  • 19 postów
  • Dołączył: 21-12-2009
  • Skąd: Plewiska koło Poznania

Napisany 30 grudnia 2009 - 16:37

no tośmy się wkońcu zrozumieli

#19 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 02 stycznia 2010 - 07:23

mieszaja co niektorzy niezle
proponuje z tymi chlopakami z CT co maja turbasy w calibrach i nie tylko, w corsie A zimka tez niezle let smiga ma pod 300KM i wierzcie mi nie jest to seryjny silnik
i porozmawiac co robili, maja 300km 500NM na seryjnych gratach i nic nie zmienili(nie mowie o wymianie wydechu ale o innych przerobkach) bo to co niektorzy pisza to stek bzdru(bez urazy)
astra v6
serducho gsi irmscher

#20 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 stycznia 2010 - 11:21

popatrzcie tu: http://moto.allegro....0km_3_8sec.html

Tu została też seria. Tylko, że chyba sam blok :-D