Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wycieraczki nie działają poprawnie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   arczibald1982

arczibald1982
  • 22 postów
  • Dołączył: 23-06-2009

Napisany 28 grudzień 2009 - 18:30

Witam wszystkich klubowiczów. Mam problem ze źle działającymi wycieraczkami. Mianowicie kiedy włączę bieg 1 to wycieraczki robią 2 ruchy po czym zatrzymują się na środku czasami na samej górze ,a czasami na dole(prawidłowo). Kiedy wyłączę całkiem to zatrzymują się nigdy nie wiadomo gdzie, kiedy odchylę wycieraczki od szyby i włączę bieg 1 lub 2 - 3 wszystko jest perfekt. Dzisiaj odkręciłem ten plastik czarny (podszybie) i napsikałem w ruchome miejsca mechanizmu WD-40, ale nic nie pomogło. Czy macie jakieś pomysły i czy przekaźnik mogę wyeliminować w takim przypadku?

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudzień 2009 - 18:42

Rozebrać mechanizm wycieraczek, wybić to na co zakłada się wycieraczkę, przelecieć po powierzchni papierem wodnym 1500, ale na sucho, nasmarować i złożyć. Najprawdopodobniej zaciera się mechanizm i na 1 biegu nie ma siły przekręcić. WD-40 nie jest środkiem smarującym, tylko penetratorem.

#3 OFFLINE   arczibald1982

arczibald1982
  • 22 postów
  • Dołączył: 23-06-2009

Napisany 28 grudzień 2009 - 18:57

OK dzięki spróbuję pozdrawiam.

#4 OFFLINE   AJs

AJs
  • 132 postów
  • Dołączył: 25-05-2007
  • Skąd: Nowa Sól/Legnica

Napisany 29 grudzień 2009 - 02:33

Może być też tak, że frezy w wycieraczkach albo na echanizmie do nich się wyjechały, bo gdyby był mechanizm zatarty to i z podniesionym wycieraczkami by tak samo było a na dodatek wywaliłoby bespiecznik albo co gorsze spaliłby się silnik. możesz zobaczyć bez ściągania czy możesz przesunąć ręcznie wycieraczkę ;)

#5 OFFLINE   waldus244

waldus244
  • 349 postów
  • Dołączył: 01-01-2009
  • Skąd: Zajączki k. kalisza
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudzień 2009 - 07:25

ja w innym aucie miałem przypadek że na tym plastikowym dekielku gdzie jest tan cały przerywacz smar sie zapiekł czyszczenie i ponowne nasmarowanie poogło od ręki

#6 OFFLINE   AJs

AJs
  • 132 postów
  • Dołączył: 25-05-2007
  • Skąd: Nowa Sól/Legnica

Napisany 29 grudzień 2009 - 14:42

No właśnie teraz byłem w aucie i też na to wpadłem, że przy silniku jest to dziadostwo i tam może się styk zabrudził - czyli tylko silnik do wyciągnięcia = 4 śruby ;) tylko o ile dobrze pamiętam to jest tam ciężko z dostępem do nich. ale cierpliwość i samozaparcie wystarczy do zrobienia ;)

#7 OFFLINE   arczibald1982

arczibald1982
  • 22 postów
  • Dołączył: 23-06-2009

Napisany 30 grudzień 2009 - 20:56

Panowie dzisiaj włączyłem wycieraczki i przytrzymałem ręką i spier..całkiem :-) i oto jak teraz to wygląda chyba silniczek do wymiany?

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudzień 2009 - 22:10

Zatarte tak jak pisałem na początku tematu. Wymiana silniczka nic nie da, ten jest sprawny, tylko mechanizm trzeba przeczyścić i nasmarować. Musisz wyjąc całą tą przekładnię, wybić mocowania ramion wycieraczek z tulei, przeczyścić papierem wodnym na sucho i nasmarować smarem.

#9 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 30 grudzień 2009 - 22:31

Z tego filmiku wyglada ze w przekladni trafilo juz kilka zebow i nie obejdzie sie bez wymiany calego mechanizmu z silnikem bo samej zebatki raczej nie dostaniesz.U kumpla jak zatarlo to przekladnia wytrzymala ale urwalo ciegno.

#10 OFFLINE   arczibald1982

arczibald1982
  • 22 postów
  • Dołączył: 23-06-2009

Napisany 31 grudzień 2009 - 18:00

Vis1966 miał rację. Kupiłem dzisiaj silniczek od astry, bo omegi nie mogłem znaleźć i *********** jak szalony. Dzięki za pomoc:) koszt silniczka 112,50zł:)

#11 OFFLINE   lukwwl

lukwwl
  • 11 postów
  • Dołączył: 03-12-2009
  • Skąd: Zielonka

Napisany 31 grudzień 2009 - 19:35

A może ktoś pomoże w moim przypadku. Wycieraczki nie działają na najszybszej prędkości, poza tym ok. Czy do wymiany będzie manetka czy może coś innego?

#12 OFFLINE   Robczanos

Robczanos
  • 1 postów
  • Dołączył: 08-02-2010

Napisany 08 luty 2010 - 23:27

witam mam problem zwycieraczkami;/ mianowicie nie działaja na pierwszy ani drugim biegu jedynie trzeci działa... troche to denerwuje;/ trzeba wymienic silniczek czy da sie to naprawic bez wymiany?

uż znalazłem;] http://forum.omegakl...ad.php?p=233027

#13 OFFLINE   AJs

AJs
  • 132 postów
  • Dołączył: 25-05-2007
  • Skąd: Nowa Sól/Legnica

Napisany 09 luty 2010 - 08:12

Panowie najpierw trzeba sprawdzic czy to silniczek (niestety nie pamietam jak) i dopiero można wymieniać, jak bedzie sprawny to trzeba sprawdzić manekę (mi nie chciały czasowo działać i manetkę naprawiłem).

#14 OFFLINE   Amorek111

Amorek111
  • 194 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 marzec 2010 - 09:06

Witam mam problem z wycieraczkami tzn chodzą ale tak jak by miał tylko jeden bieg, tylko wolne i przerywacz chodzi, a 2 biegu nie mam. Czy to jest wina silniczka czy bardziej wina manetki ??

#15 OFFLINE   Amorek111

Amorek111
  • 194 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 marzec 2010 - 06:15

Czy ktos zna przyczyne mojego obiawu z wycieraczkami ??

#16 OFFLINE   AJs

AJs
  • 132 postów
  • Dołączył: 25-05-2007
  • Skąd: Nowa Sól/Legnica

Napisany 23 marzec 2010 - 07:29

no to już trzebabyłoby sprawdzić co zawodzi ale mi się wydaje że manetka... do rozebrania i przeglądnięcia czy wszystko jest jak należy najlepiej dojść skąd gdzie na jakim biegu ma być przejście i sprawdzać czy tak jest jeżelinie to trzeba kombinować albo kupić nową(używaną) ;)

#17 OFFLINE   pkmyslo

pkmyslo
  • 18 postów
  • Dołączył: 07-04-2010

Napisany 09 kwiecień 2010 - 17:08

własnie mam podobny problem tylko ze na kazdym biegu wicieraczki stają gdzie chcą ? jezeli jest to wina silniczka to ktorego ?

#18 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 12 sierpień 2011 - 23:27

odświeże wątek swoim pytaniem. Mianowicie na czasowym wycieraczki raz działaj raz nie na drugim biegu chodza ale powoli i tak jakby skacza a na trzecim jest wszystko ok macie pojęcie co to moze byc? a jak można rozebrac manetke tzn trzeba kierownice sciagac itd?

#19 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 13 sierpień 2011 - 09:57

odświeże wątek swoim pytaniem. Mianowicie na czasowym wycieraczki raz działaj raz nie na drugim biegu chodza ale powoli i tak jakby skacza a na trzecim jest wszystko ok macie pojęcie co to moze byc? a jak można rozebrac manetke tzn trzeba kierownice sciagac itd?


Chyba masz poczatki tego samego co autor postu,jesli dzialaja ze skokami.Wiec szukaj w mechanizmie silniczka a nie manetce.

#20 OFFLINE   kr1985

kr1985
  • 148 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: legnica

Napisany 13 sierpień 2011 - 10:12

czyli rozebrac przeczyscic i zobaczyc czy pomoze tak?