AutoMapa 6 - Świat bez korków
#1 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 14:16
Najnowsza AutoMapa 6 prezentuje nowatorskie podejście do sposobu wyznaczania tras. Koniec z niepewnością w korkach i nerwowym zgadywaniem którędy pojechać by ominąć korki i zdążyć na spotkanie. Dzięki systemowi AutoMapa Traffic, wyznaczając trasę przejazdu kierowca otrzyma dokładną informację, o której godzinie dotrze na miejsce mając jednocześnie pewność, że będzie to trasa najszybsza z możliwych.
AutoMapa Traffic to system inteligentny. Z każdym kolejnym dniem i każdą godziną wie więcej nie tylko o statystyce ruchu drogowego, ale również o bieżącej sytuacji na drodze. Dane o natężeniu ruchu gromadzone są już od ponad roku z kilkunastu niezależnych źródeł. Ważną ich część stanowią informacje przekazywane anonimowo on-line przez użytkowników AutoMapy. Dzięki temu, AutoMapa Traffic dysponuje szczegółowym obrazem sytuacji drogowej całej Polski i wie jak zmienia się ruch uliczny w zależności od dnia i godziny naszej podróży. Nawet w godzinach szczytu i nawet w obcym mieście użytkownicy AutoMapy dotrą do celu szybciej od innych i jechać będą tak szybko i sprawnie, jakby mieszkali tam kilka lat. Użytkownicy AutoMapy posiadający urządzenia z dostępem do sieci Internet (np. Smartfony, Navroad 460 BT lub 560 BF) mogą, dzięki AutoMapa Traffic, korzystać zarówno ze statystycznych informacji o ruchu drogowym, jak i danych pobieranych w trybie on-line. Juz wkrótce pojawi się również specjalny program wspomagający szybką wymianę danych z serwerem AutoMapa Traffic dla urządzeń nie posiadających możliwości połączenia z Internetem
AutoMapa działa w oparciu o mapy Polski i 44 krajów Europy przygotowane przez firmy
Geosystems Polska i NAVTEQ. Mapy datowane na 30 października 2009 roku w przypadku Polski oraz w specyfikacji 3Q2009 dla map Europy. Najnowsze mapy Polski, zawierające kompletną sieć dróg na terenie naszego kraju zawierają w pełni punktową bazę adresów przypisanych do konkretnych budynków. W najnowszej wersji AutoMapy liczba miast i miejscowości objętych takim sposobem numeracji zwiększyła się o kolejne 258 i przekroczyła już liczbę 2 228 szt. Punktowe adresy są dostępne również po raz pierwszy dla miast i miejscowości zlokalizowanych w Czechach, Słowacji i Rosji.
AutoMapa 6 to również baza Użytecznych Punktów (POI). Duża liczba punktów (ponad 470 tysięcy) wymagała nowego sposobu ich organizacji. Użyteczne Punkty są teraz prezentowane w formie hierarchicznego drzewa kategorii POI synchronizowanego z serwisem www.Miplo.pl. Cennym uzupełnieniem jest nowa funkcja Miplo Pics, dzięki której możliwe jest wyświetlanie zdjęcia wraz z krótkiem opisem Użytecznego Punktu.
Dostępne już wcześniej informacje o 500 najniebezpieczniejszych strefach drogowych w Polsce, ponad 15 tysiącach przejazdów kolejowych, miejscach kontroli drogowej i fotoradarach zastały wzbogacone o bazę ograniczeń prędkości. AutoMapa 6 zawiera blisko 16 tysięcy znaków początku i końca terenu zabudowanego, kilkadziesiąt tysięcy znaków ograniczeń prędkości, z czego ponad 20 tysięcy zlokalizowanych na drogach międzynarodowych, krajowych i wojewódzkich oraz znaki ograniczeń w Warszawie, Gdańsku, Toruniu, Bydgoszczy, Szczecinie i Radomiu. Dzięki znakom ograniczenia prędkości AutoMapa na bieżąco informuje z jaką dopuszczalną prędkością kirowca może poruszać się na danym odcinku drogi.
AutoMapa 6 pozwala na konwersję śladu GPS do formatu KML używanego do wizualizacji trójwymiarowych danych przestrzennych m.in. w Google Earth. Kompatybilność z Google Earth jest krokiem w stronę połączenia AutoMapy z popularnymi źródłami informacji przestrzennej oraz internetowymi zasobami serwisów YouTube czy Panoramio. Funkcjonalność ta stanowi rozwinięcie możliwości zaplanowania podróży w lokalizatorze Targeo.pl i przeniesienia trasy do AutoMapy. Planując podróż, również zagraniczną, możemy sprawdzić jak wygląda hotel
, do którego się wybieramy, jak malownicza jest trasa, którą będziemy jechać z AutoMapą oraz dokładnie zobaczyć okolicę swojej wyprawy.
AutoMapa 6 dostępna jest bezpłatnie dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników posiadających ważną subskrypcję. Program można pobrać ze strony www.AutoMapa.pl
#2 OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2009 - 14:29
A w zasadzie nie implementowano, bo NaviExpert działa na zasadzie pobierania potrzebnego fragmentu mapy, i tak trasa Katowice - Poznań to jakieś 200 kB danych. Bieżąca sytuacja (np. zrzucało mnie z trasy gdzie za 20 km był wypadek i droga zamknięta - już słyszałem w CB radio, a w międzyczasie mapa sama się dostosowała do nowej sytuacji - przypuszczam że inne egzemplarze stały w tym korku, to następnych nie puszczali).
Też używałem AM, ale odkąd mam telefon na androidzie wybór był żaden. Nie żałuję, do AM nie wrócę . Pomijam milczeniem różnicę w cenie
#3 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 07:10
Czyli powielone rozwiązanie które od długiego już dawno zaimplementowano w naviexpert.
A w zasadzie nie implementowano, bo NaviExpert działa na zasadzie pobierania potrzebnego fragmentu mapy, i tak trasa Katowice - Poznań to jakieś 200 kB danych. Bieżąca sytuacja (np. zrzucało mnie z trasy gdzie za 20 km był wypadek i droga zamknięta - już słyszałem w CB radio, a w międzyczasie mapa sama się dostosowała do nowej sytuacji - przypuszczam że inne egzemplarze stały w tym korku, to następnych nie puszczali).
Też używałem AM, ale odkąd mam telefon na androidzie wybór był żaden. Nie żałuję, do AM nie wrócę . Pomijam milczeniem różnicę w cenie
Zgadzam sie z tobą AM to nie najlepszy wybor Nawigacja nigdy nie będzie idealna ale AM Wiodąca marka u nas w kraju... Główne ulice wg AM sa drogami gruntowymi porażka.
#4 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 11:16
#5 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 11:35
#6 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2010 - 19:57
Ostatnio jednak zassalem z netu AM na Europę i w weekend będzie zabawa z instalką, a później się zobaczy.
Sasik
#7 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 12:23
Mam AM 5.5 (chyba, może 5.0 po prostu nie pamiętam).
#8 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 12:31
Ja tam jeżdżę na AM i jakoś mnie w pole nie wyprowadziła jeszcze. Grunt to trochę myśleć w czasie jazdy, bo to tylko mapa na urządzeniu które samo nie myśli. Ostatnio świetne są jeszcze mapy Garmina - nowe Citynavigatory (dziwne ale dokładniejsze od GpMapy tej samej firmy, chcodzi o Polskę). O IGO8 też właśnie dużo dobrego słyszałem.
Spróbuj pojechać ze Szczecina do Krzyża Wielkopolskiego na AM wybierając trasa Optymalna
Ja przejechałem komuś przez podwórko - pomijam dróg o odpowiedniej kategorii było włączone
Mnie się podoba navi w VW - nie ma wszystkiego ale fajnie prowadzi - i nie nawija do mnie co chwile
#9 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 12:42
znowu byłes na lewiźnie... w godzinach pracy...Ja przejechałem komuś przez podwórko
#10 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 21:28
#11 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2010 - 22:19
tez uzywam tych dwoch programow ale igo twierdzi ze z mojego miasta nieda sie dojechac do brzegu dolnegoJa korzystam z IGO8, jak na razie jestem zadowolony. AM też jest ok
#12 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2010 - 12:34
#13 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2010 - 06:06
#14 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2010 - 16:14
Dodane:
W mapie Polski:
* Plany nawigacyjne kolejnych 2.436 miejscowości (łącznie 13.148!)
* Kształty budynków i adresy punktowe w kolejnych 267 miejscowościach (łącznie 3.099)
* 71 tys. dokładnych adresów punktowych (łącznie 2.7 mln)
* 77 tys budynków 2D i 3D (łącznie 2.9 mln, w tym 1.3 mln 3D)
* 20 tys. POI (łącznie 559 tys)
W programie:
* Zmiany w systemie AM'Traffic: SmartRoutes (uwzględnianie w trasach czasowych ograniczeń ruchu oraz prognoz stanu ruchu drogowego na podstawie statystyk dni tygodnia/świąt i pory dnia) oraz LiveDrive (dynamiczne dane o aktualnym stanie ruchu drogowego wymieniane z serwerem AM’Traffic).
* Okno startowe systemu AutoMapa Traffic.
* Opcja AM’Traffic na drugiej stronie MENU głównego.
* Program AM'Center 1.0 do synchronizacji danych SmartRoutes na urządzeniach nie posiadających dostępu do Internetu. Do pobrania z http://www.automapa.pl/, zakładka „Wsparcie | Aktualna wersja” oraz z http://www.miplo.pl/
* Profile pozwalające zapamiętać komplet ustawień i łatwo przełączać się pomiędzy zapamiętanymi profilami (np. ustawienia do jazdy służbową ciężarówką i prywatnym samochodem osobowym).
* Funkcja „Wypadek” z możliwością wysłania alarmowego SMS na numer ICE, szybkiego ustalenia „Gdzie jestem” i wybrania „Jedź po pomoc” oraz zestawem informacji „Niezbędnik kierowcy” opracowanym wspólnie z Gazetą Wyborczą.
* Możliwość szybkiego wyszukiwania POI i kategorii POI po nazwie, również bez konieczności wyboru kategorii.
* Asystent pasa ruchu. W wersji 6.5 dane niezbędne do jego użycia dostępne są dla mapy Europy poza terenem Polski. Dane obejmujące Polskę pojawią sie w kolejnej aktualizacji map.
* Animacje menu ułatwiające orientację w systemie menu. Kliknięta opcja „rozwija się” z wybranego guzika a przy zamykaniu zwija sie do wybranego miejsca.
* Sygnalizacja terenu zabudowanego ikoną wyświetlaną powyżej ikony dozwolonej prędkości
* Możliwość zmiany zawartości i miejsca obiektów POI wbudowanych w mapę (za wyjątkiem kilku kategorii wewnętrznych) oraz przesłanie propozycji zmian do serwisu http://www.miplo.pl/.
* Kategorie „Podręczne” oraz „Ostatnio używane” ułatwiające szybki dostęp do wybranych POI. Można je tworzyć, usuwać i zmieniać kolejność w MENU | POI Wyszukiwanie.
* Cienie pod ikonkami POI na mapie.
* Możliwość wyboru wskazań dolnego panela ekranu (NPI) z informacją o ulicy i okolicy.
* Możliwość blokowania segmentu przed manewrem poprzez wybór z listy manewrów w MENU |Trasa | Informacje.
* Data generacji mapy pomagająca wybierać mapę przy wczytywaniu w sytuacji posiadania kilku wersji mapy.
* Okno ze statusem włączenia i pracy systemu AutoMapa Traffic wraz z historią jego działania.
* Możliwość blokowania jednocześnie wielu dróg przez zaznaczenie prostokątnego obszaru mapy w zbliżeniu.
* Automatyczny komunikat przypominający o tym, że dane A-GPS są już nieaktualne i należy je uaktualnić dla poprawy pracy odbiornika GPS.
* Możliwość automatycznego zapisu plików ze śladem GPS w każdej jeździe.
* Automatyczne powiadomienie o wygaśnięciu subskrypcji na dostęp do aktualizacji map.
* Automatyczne powiadomienie o korzystaniu ze zbyt starej wersji mapy.
* Pomoc kontekstowa otwierana przyciskiem '?' na większości ekranów programu.
* Pełna treść pomocy (instrukcji obsługi programu) dostępna w MENU | Pomoc.
* Zapamiętanie zgody użytkownika na umieszczenie punktu DOM/PRACA na odcinku drogi z zakazem ruchu.
* Możliwość utworzenia i zapisania oraz wczytania własnych zestawów ustawień ostrzegania o POI w MENU | POI-Ostrzeganie.
* Możliwość sprawdzenia treści umowy licencyjnej bezpośrednio z ekranu MENU | O programie.
* Numeracja ułatwiająca orientację w liście funkcji możliwych do przypisania do przycisków sprzętowych i ekranowych (MENU | Ustawienia | Przyciski)
* Automatyczne przełączanie trybu dzień/noc na podstawie czujnika światła wbudowanego w urządzenia HTC oraz Samsung Omnia.
* Specjalna kategoria POI „Notes” pozwalająca, w połączeniu z funkcją "(BP) Dodaj do POI" w MENU | Ustawienia | Przyciski, zapisać nowy punkt POI jednym kliknięciem w guzik sprzętowy lub ekranowy.
* Poziome etykiety ulic „pływające” nad mapą w trybie jazdy z nawigacją z widokiem 3D.
* Duże ikony informacyjne w komunikatach błędu oraz dialogach z pytaniem wymagającym odpowiedzi użytkownika.
* Dodatkowy panel pilota w skórce Panorama (użyteczny na urządzeniach z dużym ekranem wysokiej rozdzielczości).
Zmiany:
* Przyspieszenie wyznaczania tras w obszarach o gęstej sieci dróg.
* Zmniejszenie zapotrzebowania na pamięć przy wyznaczaniu tras, zwłaszcza w gęstych obszarach mapy i przy bardzo długich trasach biegnących przez takie obszary.
* W przypadku rekalkulacji trasy wywołanej otrzymaniem nowych danych Traffic, pierwotna trasa zostaje zmieniona jedynie, gdy nowa trasa daje znacząca poprawę czasu lub długości jazdy.
* Poprawki w logice obliczania i prezentacji ETA (spodziewany czas dotarcia do celu).
* Przyspieszone odrysowywanie mapy w trakcie liczenia trasy.
* Usunięty problem duplikowania POI po imporcie POI z serwisu http://www.miplo.pl/.
* Na liście wyników wyszukiwania adresów nadmiarowe ulice zostały oznaczone dodatkowo znakiem (!). Chodzi o ulice, które znajdują się w miastach sąsiadujących względem wybranego w wyszukiwaniu.
* Maksymalny limit pamięci dla POI użytkownika został zwiększony do 8MB.
* Przycisk zwijania i rozwijania kategorii POI w drzewie POI został mocniej oddzielony wizualnie od przycisku wybierania wskazanej kategorii.
* Przyspieszenie otwierania i zamykania okien dialogów i MENU.
* Panel informacji o miejscu (na dole ekranu) pomija miejsca o niskiej kategorii.
* Poszczególne elementy panelu informacji o miejscu (na dole ekranu) zostały rozróżnione kolorami dla zwiększenia czytelności w trakcie jazdy.
* Ujednolicenie przycisków powrotu do poprzedniego okna w systemie MENU i dialogów.
* Dostosowanie dla nowych i wcześniejszych modeli urządzeń nawigacyjnych (m.in. Blow, Trak i HTC).
* Poprawki dla urządzeń z WCE4.2, które pokazują błędną datę dla roku 2010 (błąd urządzenia podobny do problemu roku 2000).
* Poprawione domyślne podpowiadanie instalacji pełnego obszaru mapy w programie instalacyjnym.
* Opcja nie przekraczania granic zmieniona na „nie przekraczaj granic nadkładając ...” w ustawieniach tras.
* Poprawki w zarządzaniu pamięcią zmniejszające zapotrzebowanie na pamięć.
* Zmniejszona częstotliwość ostrzegania o POI - np. dla przypadku przejazdów kolejowych.
* Poprawki w działaniu suwaka skali.
* Poprawki w działaniu komunikatów głosowych (m.in. komunikatu „potem” przy małej prędkosści jazdy).
* Poprawki w logice informowania o nazwie ulicy za manewrem (lub manewrami) m.in. na ślimakach zjazdowych.
* Przyspieszenie importu blokad z http://www.miplo.pl/.
* Poprawki obsługi znaków narodowych w nazwach dróg.
* Poprawki działania przywracania ustawień domyślnych dla klawiszy sprzętowych.
* Poprawki sortowania języków w dialogu wyboru języka.
* Usunięty błąd znikającego adresu w dialogu wyszukiwania.
* Poprawiony błąd ustawienia punktu Start/Koniec/Przez po zmianie daty startu trasy.
* Usunięty problem braku pamięci przy wczytywaniu blokad z pliku.
* Wczytywanie/wybór innej mapy przeniesiony z Menu na 6-tą stronę ustawień: MENU | Ustawienia | Inne
* Poprawione uwzględnianie informacji z czujnika natężenia światła przy przełączaniu trybu pracy Dzień/Noc.
* Przyspieszenie renderingu mapy (m.in. znacznie szybsza reakcja na przesuwanie mapy w dużych zbliżeniach).
* Poprawki dynamiki i ergonomii animacji menu i bezwładności list przewijanych.
* Przyspieszone wybudzanie po uśpieniu na niektórych starszych modelach Smartphone.
* Korekta łączenia rozdzielnych segmentów dróg w jedną ulicę o tej samej nazwie.
* Poprawki wyszukiwania narodowych znaków diakrytycznych.
* Dostosowania do nowych modeli sprzętu (m.in. Becker, HTC, Garmin nuvifone)
* Autozapis śladu GPS uruchamiany jest po 2 sekundach od złapania fix-a.
* Opóźnienie wyświetlania pełnej informacji o punkcie POI na liście wyników wyszukiwania POI w sytuacji, gdy lista wyników jest bardzo długa dzięki czemu przewijanie listy wyników jest szybsze.
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#15 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2010 - 21:17
#16 OFFLINE
Napisany 09 lipca 2010 - 20:57
Ktos porzadnie przetestowal, czy wgrane poi wystarczaja ?? bo niechce mi sie troche bawic a jutro jade nad morze.
#17 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2010 - 05:02
Jak masz wrzucone w miarę aktualne + CB, to Ci spokojnie wystarczy. Zresztą z wrzucaniem to jest kilka minut roboty.Ktos porzadnie przetestowal, czy wgrane poi wystarczaja bo niechce mi sie troche bawic a jutro jade nad morze.
#18 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2010 - 06:18
Ja nic nie dokladalem. Mam nowa automape 6.5 i wniej juz jest duzo radarow-foto-aut z kamerka itp..., ale na ile aktualne to niewiem.Jak masz wrzucone w miarę aktualne + CB, to Ci spokojnie wystarczy.
#19 OFFLINE
Napisany 10 lipca 2010 - 06:19
#20 OFFLINE
Napisany 19 grudnia 2010 - 16:58
* Możliwość zmian ograniczeń prędkości w na podstawie zdarzeń AM'Traffic.
* Automatyczne zamykania dialogu informującego o drogach z zakazem ruchu.
* Rozszerzenie programu AM'Center o możliwość pobrania danych zdarzeń drogowych AM'Traffic.
Zmiany:
* Usunięto problem kasowania trasy po włączeniu/wyłączeniu SmartRoutes.
* Poprawiono wycinanie/wstawianie puntów trasy.
* Usprawniono sposób wybierania ikonek na mapie.
* Poprawiono wyświetlanie polskich znaków diakrytycznych w opisach zdarzeń AM'Traffic.
* Poprawiono wyświetlanie klawiatury w dialogu Zdarzenia AM'Traffic.
* Rozwiązano problem sporadycznego występowania błędu Access Violation podczas startu AutoMapy.
* Poprawiono sprawdzanie miejsca na dysku podczas zapisu śladu GPS.
* Usprawniono mechanizmy wyszukiwania POI
* Połączono wyświetlanie ikon zdarzeń AM'Traffic z opcjami wyświetlania POI.
* Usprawniono automatyczne obracanie ekranu.
* Poprawiono działanie poziomu głośności dla urządzeń Becker.
* Usprawniono zarządzanie pamięcią w AutoMapie na PC.
* Przyspieszono wyznaczanie i rekalkulację tras.
* Poprawiono wyszukiwanie ulic w miastach.
* Poprawiono obsługę odbierania połączeń telefonicznych w trakcie pracy nawigacji na urządzeniach HTC.
* Usunięto problem nie zapamiętywania wybranego rodzaju klawiatury.
* Szybsze rysowanie mapy w większych oddaleniach.
* Poprawa stabilności działania programu.
* Poprawki i dostosowania dla urządzeń: NavRoad NR243, GoClever 5066FMBT/5040.
.