Jaka instalacja - potrzebuje rady
#1 OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 23:49
Definitywnie zdecydowałem się załorzyć instalację gazową ale potrzebuję rady osób które się na tym znają i mają wiedzę. Obdzwoniełem kilka warsztatów głownie polecanych z forum ale im więcej sie dowiedziałem tym głupszy jestem.
A więc:
1) fachman z Jaworzna BPK auto Serwis montuje instalacje ZENIT za 3500 - mało rozmowny i nie chcial podać szczegułów.
2) z Zabrza LPG Andrzej Mikołajczyk - Zenit za 3600 reduktor Silver, wtryskiwacze do tej pory montował Valtek, teraz przeszedł na Magic Jet
3) ostatni również z Zabrza poleca:
BRC - 4200 zl wtryskiwacze pomarańczowe cokolwiek to znaczy i reduktor o tajmniczym symobolu 1500.
STAG 300 - 3500 zł
ZENIT - nie montuje twierdzi że jest problem z serwisem. U niego auto stoi 2 dni gdyż jak powiedział montaż przy moim silniku to prawdziwa udręka i demontaż połowy auta. U reszty 1 dzień.
Poradźcie coś bo bo zgłupiałem całkowicie:...:, może jakiś forumowicz ma zakład, który instaluje gaz. Słyszałem tez opinię że 2,5 litrówki nie przepadają za gazem, ale to chyba zależy od fachowości zakładów, a nie od silnika.
Generalenie który polecacie i co myslicie o przedstawionych mi ofertach.
Pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisany 23 grudnia 2009 - 23:53
O stagu 300 słyszałęm duzo dobrego - zwlaszcza, ze cena jest sporo niższa niż BRC
#3 OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 00:02
#4 OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 00:06
#5 OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 09:51
#6 OFFLINE
Napisany 24 grudnia 2009 - 13:38
centralka:
brc: drogie, wymagają specjalistycznego serwisu, sam nic z tym nie zrobisz. Warsztaty często nie wiedzą o co biega, bo producent robi tylko podstawowe szkolenia i to za kupę kasy, więc jak będzie jakiś 'fuckup' to może być ciężko znaleźć przyczynę. Inna sprawa, że te instalacje dobrze założone i ustawione są bardzo porządne
prins: high-class, cos jak ferrari wśród instalek gazowych. Szkoda tylko że drogie jak cholera (z 5k chyba taka kosztuje na 4 cylindry).
instalki prinsa i brc masz od razu z reduktorem i wtryskami.
kme diego: bardzo porządna centralka, aczkolwiek zdarzają się skopane egzemplarze. Jak trafisz na dobry egzemplarz to bezproblemowo. Interfejs dostępny dla szarego człowieka.
stag 300-6 (zwykły/plus/premium): dobrze znana i obcykana instalacja. Kabel z allegro dostępny za 40 zł, program najnowsza wersja na stronie producenta. Tony wiedzy na forach. Ogólnie dość łatwo to ustawić (ja ustawiałem swoją sam, bo moi gazownicy byli ********). Wersje plus i premium (bodajże) mają dodatkową funkcję korekcji mapy w fukncji temperatury otoczenia (fajna sprawa w zimie ponoć)
Reduktor:
zasadniczo sprawdzone są Skorpiony (u ciebie chyba GT albo nawet jakiś słabszy). Dobre opinie zbierają też KME Silver, jak juz ktoś napisał. Możesz też EG 200, ale on jest do 200KM a ty masz 170, więc granica cienka, ale jak nie będziesz jeździł na 6k rpm to będzie ok.
Wtryski:
valteki mają tą zaletę, że są tanie. Do twojego silnika zupelnie wystarczą. Ich problemem jest mała żywotność i szybki rozjazd parametrów w wyniku zużycia. Regeneracja też nie zawsze duzo daje. Zależy ile jeździsz. Generalnie valteki po 30kkm nadają się na złom albo co najmniej do regeneracji.
magic jety to wtryski produkcji bodajże czeskiej. mają krótsze minimalne czasy otwarcia niż valteki, są jakieś 2x droższe. Ponoć dość żywotne. Problemem jest to, że producent zaleca montaż wtrysków pionowo nie wiem czy u ciebie będzie miejsce). Zaleta jest to, że są to wtryski pojedyncze, więc jak się coś schrzani to bez bólu wymieniasz tylko jeden. Dodatkowo troche ułatwia to ułożenie wtrysków przy silniku. Poza tym nie jestem pewien czy są zestawy staga z magic-jetami. KME diego z magic jetami jak najbardziej występują (kumpel ma taki zestaw w hondzie civic).
najwyższa półka, na równi z podzespołami z instalek prinsa czy brc to listwa matrix. Problem jest taki, że listwa 4 wtrysków kosztuje jakieś 550 zł. A listwy potrójne nie występują, więc u ciebie potrzeba dwóch =1100 zł za same wtryski. Można jeszcze kupowac pojedyncze wtryskiwacze, ale cena zaporowa jak diabli. Generalnie o ile nie masz ośmiozaworówki (x20se jak ja, albo jakiś z omy A) to matrix ci niepotrzebny. Plus jest taki, że dobrze wyregulowana instalka na matrixach pozwala zaomnieć o istnieniu gazu przy normalnym użytkowaniu. Dodatkowo wtryski te mają bardzo dużą zywotność (powyżej 100tyś km bez kalibracji/regeneracji wg. producenta)
Mam nadzieję, że pomogłem
pozdro
#7 OFFLINE
Napisany 25 grudnia 2009 - 14:53
No i zapytam czy w stagu zamiast Valteków załorzą mi Magic Jety
#8 OFFLINE
Napisany 26 grudnia 2009 - 00:08
Matrix
Koltec
Reg
Zavoli
BRC
Keihin
no i Valtek
Ja mam czerwone Valteki i nie narzekam, jak dla mnie zupełnie wystarczają i dają sobie radę i wcale nie słychać ich pracy w srodku (no chyba ze się oprą o jakiś element to wtedy jest diesel )
#9 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 12:21
A zapomniałem dodać auto musi postać u niego 2 dni.
#10 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 13:08
Zgarnij tylko opinie o instalatorze. Na forum lpg powinni wiedzieć.
tak auto musi zostać na 2 dni - bo jak chce się porządnie zrobić to zabawy jest sporo. - no powiedzmy o 12-13 następnego dnia można pewnie będzie odebrać.
Powiedz mu że ma być na miedzi 8mm i szybki wielozawór montowany ssakiem do tyłu auta.
#11 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 13:46
Powiedz mu że ma być na miedzi 8mm i szybki wielozawór montowany ssakiem do tyłu auta.
Co to znaczy na miedzi 8mm i ten szybki wielozawór.
A reduktor Scorpion czy Magic Jet. Powiedział mi ze jeden ma lepsze właściwości termiczne a drugi właściwości ciśnieniowe.
I jeszcze jedno pytanie czy jest konieczność nawiercania kolektora i po co się to robi??
Koleś polecany z forum LPG, jako jeden z najlepszych na śląsku.
#12 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 15:05
Dzieki za odpowiedzi już prawie jestem zdecydowany na STAGA tylko chciałbym jeszcze zapyytać o tego Zenita bo w sumie i nim wiem najmniej??
Z tego co czytam tu i owdzie to zenit jest kiepski i omijalbym go z daleka, skoro za podobna kase mozna wziasc sprawdzonego staga.
Tak jak koledzy pisali, zainwestuj w dobry red (do 2,5 wizalbym red magicjet) i wtryskiwacze >> np. matixy i tu moze hd344 by to twojej mocy wystarczyly a jak nie to hd 544, ale wtedy koszta ida w gore.
Daleko masz tu ??:
GZW Odbudowa i Tuning
ul. Wolności 38
42-674 Zbrosławice
tel:663082662
Awaryjnie Marcin:880-258-892
Pozatym w Jastrzebiu zdroju jest podobno dobry fachowiec. Na forum gazowym motonews ma ksywke Croma.
#13 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2010 - 15:13
Daleko masz tu ??:
GZW Odbudowa i Tuning
ul. Wolności 38
42-674 Zbrosławice
tel:663082662
Awaryjnie Marcin:880-258-892
No właśnie tego mi polecono na lpg forum i z nim rozmawiałem dziś.
#14 OFFLINE
Napisany 04 maja 2010 - 10:33
Z tego co czytam tu i owdzie to zenit jest kiepski i omijalbym go z daleka, skoro za podobna kase mozna wziasc sprawdzonego staga.
Tak jak koledzy pisali, zainwestuj w dobry red (do 2,5 wizalbym red magicjet) i wtryskiwacze >> np. matixy i tu moze hd344 by to twojej mocy wystarczyly a jak nie to hd 544, ale wtedy koszta ida w gore.
Daleko masz tu ??:
GZW Odbudowa i Tuning
ul. Wolności 38
42-674 Zbrosławice
tel:663082662
Awaryjnie Marcin:880-258-892
Pozatym w Jastrzebiu zdroju jest podobno dobry fachowiec. Na forum gazowym motonews ma ksywke Croma.
ten gość jest naprawdę taki dobry? szukam takiego fachowca co zrobi mi gaz tak żebym przynajmniej ze 40 kkm nie miał problemów..... daleko mam do niego trochę...120km....
#15 OFFLINE
Napisany 04 maja 2010 - 19:19
#16 OFFLINE
Napisany 05 maja 2010 - 11:56
#17 OFFLINE
Napisany 05 maja 2010 - 18:09
#18 OFFLINE
Napisany 05 maja 2010 - 22:22
ten gość jest naprawdę taki dobry? szukam takiego fachowca co zrobi mi gaz tak żebym przynajmniej ze 40 kkm nie miał problemów..... daleko mam do niego trochę...120km....
Ja na 19. 05 jestem umówiony na montaż. Niestety spore kolejki. Gość mieszka w Pyskowicach popytałem kolegów czy go znają i jaką ma opinię. Ogólnie koleś jest bardzo cenionym gazownikiem na śląsku, specjalizuje się we wszelkich V-kach.
Dzwoniąc do niego dowiedziałem się wszytko co chciałem.
U mnie bedzie montowany Stag300+ na reduktorze magicjet i wtryskiwaczach
magicjet+, poprawione jeśli chodzi o niezawodność i wydajnośc, stąd ich cena trochę wyżasza. Wlew gazu bedzie zamontowany obok wleu paliwa więc nie będzie go widać, co powiem szczerze że mnie cieszy. Na instalke mi daje 2 lata gwarancji, jedyny warunek to muszę przyjeżdzać na regularne przeglądy, nie pamietam tylko co ile i za ile.
#19 OFFLINE
Napisany 06 maja 2010 - 12:26
z auto Gleńsk Pszczyna proponują tak i chyba się skusze:
Cena instalacji Stag 300 plus do 6-cio cylindrowego silnika wynosi 3200 zł.
Dopłaty do :
- wtryskiwaczy magic jet dopłata 200 zł.
- zbiornika 100 zł
Cena instalacji Stag do 4-ro cylindrowego silnika z reduktorem Alaska do 100
KM to 2490 zł z reduktorem Zavoli do 150 KM - 2590 zł.
Czas montażu około 2-3 dni. Czas oczekiwania około 1 tygonia. Możliwość
rezerwacji samochodu zastepczego na czas montażu w cenie 20 zł na dobę.
Prowadzimy sprzedaż przez Lukas Bank oraz AIG credit
wydaje się ok
#20 OFFLINE
Napisany 06 maja 2010 - 16:15
Długo jakoś, chyba że to wynika z dokładności.Czas montażu około 2-3 dni.