Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wszystko o Bingo S4


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 29 grudnia 2011 - 23:35

0-5v- chyba cos takiego, na benzynie sonda smiga, a jak przelacze na gaz to lezy na ubogo, wlaczam nauka i podwyzszam obroty i za chwile wywala mi komunikat blad lambda...

#22 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2011 - 03:18

To przełącz na gaz, utrzymuj obroty na 3000 i wykręcaj delikatnie śrubę na parowniku aż drgnie sonda a najlepiej zacznie falować. No nie wszystko komputerem da się zrobić. Jaki masz PWA, jakie zakresy pracy silniczka na biegu jałowym i poza biegiem jałowym - wrzuć zrzut ekranu?

#23 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 30 grudnia 2011 - 03:38

zrobilem reset sterownika i dopiero chcialem zrobic adaptacje, przestawilem tylko sonde na 5v- i chyba to wszystko, reszta ustawien fabryka. tak naprawde niewiem ktora sruba mam krecic, mam tomasetto at 09 100hp. wiem ze kicha ale byle do lutego bo zmieniam na sekwencje, ale chcialem jeszcze te 2 miechy pojesdzic na tym

#24 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2011 - 08:50

Plastykowa czarna 2 klik, znalezione w 2 sekundy.
Ustaw jeszcze emulację sondy.

#25 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 30 grudnia 2011 - 09:08

ok. dzieki jak znajde czas to bede dzis walczyl z lpg, tylko szkoda ze znowu mi wywali ecu...

#26 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2011 - 12:47

"tylko szkoda ze znowu mi wywali ecu..." co przez to rozumiesz??

#27 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 30 grudnia 2011 - 15:31

rozwala mi chyba adaptacje w ecu, za kazdym razem jak wchodze w tryb nauki w LPG to jak wyzej pisalem wywala mi blad lambdy, pozniej po przelaczeniu na PB silnik juz nie chodzi tak dobrze, tzn ma wyzsze obroty biegu jalowego i troche poszarpuje i sonda lezy na ubogo... i wtedy musze robic programowanie ECU i wszystko wraca do normy...

#28 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2011 - 16:43

Przeczytaj pierwszy i drugi post w tym temacie. Ustaw emulację na przebieg a czasy emulacji mają być od L=1,200sek do 1,500sek (do wyboru) i H=0,500sek!! Zakładam, że sondę masz podłączoną zgodnie z schematem w programie Bingo.

Opcja "Nauka" służy do ustawienia z automatu zakresów pracy silniczka krokowego. O ile w silnikach z krótkim kolektorem ssącym, wydechowym i bliską kolektora wydechowego sondą to się sprawdza to w X20XEV już za bardzo nie. Mikser montowany zazwyczaj na przepływomierzu (klapomikser), dłuuugaśny kolektor ssący, sonda zamontowana daleko za portkami. Taki układ ma dużą bezwładność i "automat" z Bingo ma kłopoty, lepiej stroić ręcznie.

#29 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 30 grudnia 2011 - 17:28

dzieki kolego Florek za checi pomocy, z LPG zaczne sie bawic od wtorku bo teraz musze przetrawic te wszystkie posty o LPG i zalapac o co kaman. badz pewny ze w przyszlym tygodniu pomecze cie paroma pytaniami...

#30 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2011 - 23:31

Ustawienie LPG II gen, to proste jak bzykanie, Florek wszystko Ci podał jak na tacy. Dajesz ok 3000 rpm i krętolisz delikatnie tą plastikową śrubą do momentu aż na kompie zacznie latać sonda ubogo-bogato, ubogo-bogato itd. I w ten sposób masz wszystko ustawione i możesz śmigać na gazie. Po co czekać aż do wtorku jak można to zrobić w 15 minut.

#31 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 30 grudnia 2011 - 23:58

wlasnie bylem zobaczyc, i reduktor to blue star, ma dwie sruby kolo siebie, domyslam sie ze ta regulacyjna to ta blizej srodka membrany, a ta druga do czego jest?
skoro twierdzicie ze to latwizna to jutro sie biore za regulacje...

#32 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2011 - 00:16

Tą śrubą regulujesz skład mieszanki, a tej drugiej nie ruszaj.

#33 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 31 grudnia 2011 - 00:47

http://www.elektroda...opic526743.html taki mam
krece ta sruba blizej srodka?
do spuszczania syfu to ten imbus na dole?

#34 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2011 - 01:38

1. Tak
2. Tak

#35 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 31 grudnia 2011 - 13:10

oki jutro bede walczyl...mam nadzieje ze nie polegne

[IMG][IMG]http://img842.imageshack.us/img842/5697/60668577.jpg[/IMG][/IMG]
[IMG][IMG]http://img692.imageshack.us/img692/6746/50359204g.th.jpg[/IMG][/IMG]
[IMG][IMG]http://img210.imageshack.us/img210/1416/beztytuueex.th.jpg[/IMG][/IMG]
[IMG][IMG]http://img215.imageshack.us/img215/7803/111fnv.th.jpg[/IMG][/IMG]
[IMG][IMG]http://img694.imageshack.us/img694/9181/65825612.th.jpg[/IMG][/IMG]
[IMG][IMG]http://img687.imageshack.us/img687/5775/45580493.th.jpg[/IMG][/IMG]
tak wygladaja ustawienia po autoadaptacji i jeszcze nic nie ingerowalem...

#36 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2011 - 14:01

Zrób jakiś film i zapodaj pracę na LPG.

#37 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2011 - 15:41

zenmach, ustaw "4 cylindry, 2 cewki" bo w omedze masz dwie cewki w jednej obudowie, no chyba, że się obroty naprawdę zgadzają, wtedy napisz skąd masz wzięty sygnał obrotów? Na wolnych daj więcej niż + 20 kroków (ogólnie po zrzutach widzę, że jeszcze z pół obrotu śrubkę na parowniku można by było wykręcić), niech i na wolnych sonda faluje. Ba, lepiej już by było (dla wyeliminowania strzałów) mieć lekkuchno przebogaconą mieszankę na biegu jałowym. Teraz doczytaj jak ustawić Skok att do zadanej pozycji i zobaczysz, jak ładnie będzie wchodzić na obroty --> szukaj tematu o gazie w corsie 1,4 na naszym forum, tam się o tym rozpisałem i rób analogicznie. :)

#38 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 31 grudnia 2011 - 19:27

dzisiaj bylem tylko uruchomic instalke na fabrycznych nastawach i autoadaptacji, troche pokrecilem srubka az sonda troche ozyla, troche tych obrotow musialem zrobic, pewno juz parownik kaput. temat o corsie juz walkowalem. obroty sie zgadzaja, nic nie bede przerabial ani niewiem gdzie to podpieli, instalka i tak bedzie zastapiona sekwencja,jesli dotychczasowe ustawienia nie beda zagrazac silnikowi ani stwarzac jakis wiekszych problemow w uzytkowaniu to nie bede jej stroil na cacy, bo szkoda czasu mojego i w szczegolnosci Waszego. jak wrzuce sekwencje to bedziemy sie bawic w szczegoliki. wstepna konfiguracja Stag 300 valtek red 34 zavoli zeta N. no moze jak mi sie uda to zalapie sie na 5-cio dniowe szkolenie do Elpigaz w gdansku 09-13.01.12. moze jakies podstawy zalapie...

#39 OFFLINE   adolfik007

adolfik007
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-09-2011

Napisany 28 stycznia 2012 - 13:04

Witam wszystkich!
Po ostatniej wizycie u gazownika, która odchudziła mój portfel o 50 zł i niestety nie wniosła nic do poprawy pracy na LPG, kupiłem sobie interfejs do LPG, poczytałem sporo o konfiguracji instalek II gen w necie no i wkońcu podłączyłem swoją instalacje pod komputer. Zanim sam coś zepsuje chciałbym ewentualne zmiany parametrów przedyskutować tutaj.
Starownik to KME Bingo S4.
Poniżej screeny poszczególnych kart w programie do konfiguracji:

Wszystko na wolnych obrotach:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodatkowo w załączniku dwa filmiki, praca na wolnych oraz przy 3000rpm.

Na poczatek chce zapytać o czasy emulacji stanu H i L, czy nie powinny być odpowiednio 0,5s; 1,5s aby sie ECU benzyny nie rozjechało?
Drugie pytanie dotyczy Cut off, aktywować? Podobno zmniejsza to troche spalanie gazu. Jak to ustawić?
Ewentualne porady na temat innych parametrów mile widziane.

Na początek to tyle, proszę o porady.
Pozdrawiam!

#40 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 stycznia 2012 - 14:15

adolfik007 nie wiem czy to coś pomoże ale zamieszczam swoje screeny - silnik ten sam. Tyle co regulowałem i jestem bardzo zadowolony wreszcie z pracy na lpg. Wcześniej po wciśnięciu sprzęgła obroty spadały czasem do około 300 RPM a nawet gasła. Duże spalanie, rozjechane mapy itp. Porównując z tym co ustawiłem teraz to w zasadzie chyba tylko ustawione było przez "naukę" jak mniemam bo nie było ustawione w ogóle. Jakby co do zamieszczam screeny do przeanalizowania bardziej doświadczonym ode mnie.

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Dodany obrazek
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Dodany obrazek




Jeszcze screen z OS'a po około półgodzinnej pracy na jałowym już na ustawionym LPG:

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us