Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wszystko o Bingo S4


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 20 grudnia 2009 - 12:20

Jak w temacie.Proszę o opinie użytkowników z elektroniką Bingo S4.Jakie macie ustawienia,jaka emulacja sondy,głównie chodzi mi akurat o silnik x20xev z sondą 5V,może jakieś screeny z ustawien programu,zapisy ustawień itd.

I chyba znalazłem odpowiedz na podstawowe pytanie.Kolega Florek w innym poście opisywał,że czas emulacji w bingo S4 trzeba ustawic H=0,5s i L=1,5s i tak niby zrobiłem lecz co się okazało.Wczoraj jechałem dłuższą drogę około 220km i postanowiłem sprawdzic ile spali wiec jechałem az lpg zabraknie no i zabraklo.Przełączyłem na Pb i d***** check sie zapalił, lecz dojechałem do stacji zalałem gazu i dalej jazda.Powrót do domu sprawdzenie błędów i standardowo 0130.Wiec pomyslałem ze skoro emulacja jest dobra to powinno się coś poprawiac a nie pogarszac.I internet i znow szukanie bo pomyslałem że kolega Florek moze sie pomylil. .Dzis jeszcze raz popatrzyłem w ten program Bingo i dopatrzyłem sie chyba błędu.W wartości H dla emulacji sondy zamiast H=0,500 ustawiłem H=0,050, a dla L zamiast L=1.500 ustawiłem L=0.150.Myśle że po tej korekcie juz wszystko bedzie sie tylko polepszac.A więc taka uwaga dla innych żeby dobrze sprawdzac te parametry.
sliz

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2009 - 17:01

:D Diabeł tkwi w szczegółach.

A i tak nie jest to idealnie. Należałoby tak dobrać czasy L i H aby po przełączeniu na gaz, w programie diagnostycznym np. Op-Com wartość "O2 Integrator" oscylowała nieznacznie w pobliżu wartości 154.


TPS - czujnik położenia przepustnicy. Niedoceniane narzędzie, często skrycie niepodłaczone przez gazowników, uwarzane za zło. Powoduje chwilowe otwarcie silniczka krokowego gazu w chwili naciśnięcia pedału gazu oraz przestawienie zakresu pracy silniczka krokowego obrotów jałowych na obroty po obciążeniem. W Omedze od 0V do 5V. Wartość na biegu jałowym około 0,5V. Jeżeli wartość ta wyświetlana w oknie programu Bingo jest na biegu jałowym stała lub oscyluje nieznacznie należy tak dobrać "Bezwładność TPS na biegu jałowym" aby to niewielkie odchylenie było w granicach bezwładności. Np. wartość TPS w oknie "Odczyty" na biegu jałowym skacze 0,49 - 0,59V to bezwładność ustawiamy bezpiecznie na 0,12V (0,10V + z dobrego serca 0,02-0,04V). Następnie, jeżeli już mamy ustawione widełki, w których pracuje silniczek krokowy gazu "Minimalne/Maksymalne otwarcie przy dużym obciążeniu" to włączamy na karcie "Opcje" Skok ATT do zadanej pozycji. Napięcie, przy jakim nastąpi ten skok to dla przykładu 0,1V więcej, niż wartość TPS+bezwładność czyli powiedzmy 0,7V. Oznacza to, że z chwilą przekroczenia wartości 0,7V silniczek krokowy gazu otworzy się niezależnie od tego czy akurat sonda jest bogata czy uboga. O ile? Wartość procentową należy ustalić doświadczalnie. Po załączeniu "Skoku ATT..." na karcie "Odczyty" pojawi się w polu "Aktuator" mała czarna pionowa kreseczka, oznaczająca gdzie zatrzyma się tłoczek silniczka po zadziałaniu tej funkcji. A więc ile procent wzbogacić dawkę? Powiedzmy, że niech silniczek krokowy zatrzyma się w pozycji maksymalnego otwarcia ale "-5 kroków" czyli np: PWA=75 kroków a "Maksymalne otwarcie przy dużym obciążeniu"=+30 kroków to silniczek otwiera się maksymalnie do 105 kroków. Ja osobiście ustawiam wartość wzbogacenia od TPSu na maks minus 5 kroków; w naszym przypadku byłaby to pozycja czarnej kreseczki na 100 kroczków.

Preferowany styl jazdy to nic innego, jak zachowanie się krokowca powiązane z wzbogaceniem od TPSu. Dla Omegi "Sportowa" i ew. "Normalna". "Ekonomiczna" nie wchodzi w rachubę, polecam najpierw ustawić TPS a potem podejrzeć jak zachowuje się ta opcja, w poszczególnych typach jazdy.

Wzbogacenie od TPSu to najlepszy środek do polepszenia dynamiki i ekonomiczności jazdy. Powoduje szybsze rozpędzenie silnika a więc i pojazdu; ECU benzyny robi tak benzyną, tyle tylko, że bardziej finezyjnie. To też jedno z najlepszych rozwiązań eliminujących strzały w kolektor dolotowy. Po zadziałaniu wzbogacenia sterownik LPG z powrotem zaczyna regulować ilość gazu według wskazań sondy.

#3 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 20 grudnia 2009 - 21:16

Czyli kolego Florek piszesz ze takie wartosci jak podałes L i H bedą kaszanic jeszcze na benie??
sliz

#4 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2009 - 21:31

Nie są idealne, integrator około 180-190, ale w 5 stopniowej skali taki wynik byłby 4+, resztę załatwi korekcja krótkoterminowa - z takiej wartości sterownik zrobi korekcję w kilka sekund. ;) Ważne jest, aby emulacja była tak dobrana, aby podczas jazdy "O2 Integrator" nie "leżał" cały czas na 0 lub maksymalnej wartości (bodajże 255?). Z resztą aby było idealnie, Bingo musiałoby emulować tak jak wskazałem na wolnych obrotach a podczas jazdy czasy emulacji musiałby być krótsze z zachowaniem dotychczasowych proporcji H do L. Niestety, chyba żaden emulator nie posiada takich możliwości. Nie ma się co czepiać.

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 grudnia 2009 - 21:40

sliz1 - mialem juz nie pisac ale mam wrazenie ze nie chce Ci sie poczytac ze zrozumieniem czy zanlezc na forum. Juz bylo kilka razy ze II gen zbyt dokladnie chca ustawic emulacje lambdy.... Efekt jest taki ze oglupia to ecu benz. Doswiadczenie mowi ze czas dolny musi byc conajmniej 2 razy dluzszy niz gorny. Ustaw gore na 0.5 a dol na 1.5 - to takie "wyjsciowe" ustawienie. Jesli bedziesz mial dojscie do kompa to wtedy podpinasz Omege pod np OPCOM i patrzysz na integrator i tak zmieniasz ustawienia zeby uzyskac Integrator taki jak poisze kolega Florek. Powiem wiecej lepiej zeby integrator byl wyzszy czyli szedl w strone 250 niz w strone 0. Jak pojdzie na zero to wtedy na bank beda problemy z rana na benie i blad 13 plus bledy skladu mieszanki. Ja w swojej Omedze mam chyba 1 na 2.5 i jest ok.
p.s. Problemem tych emulacji jest to ze emulacja bardzo szybko przechodzi ze stanu gornego w dlony i odwrotnie. Gdyby mozna bylo jeszcze ustawic predkosc opadania czy wzrostu pomiedzy granicznymi wartosciami to byloby swietnie. Chodzi o to ze emulacja idzie w gore tam pozostaje 0.5 sek i spada szybko w dol i pozostaje 0.5 sek. Jak ustawisz 05 na 1.5 to nie zmienisz czasu zmian ale zmieniasz czas pozostawania w danej wartosci. Dla naszego simtec waqzne zeby dluzej pozostawal w dolnym napieciu niz w wyskoim. Bingo to siwetna instalka i jesli ma dobry parownik i dobrany wlasciwie mikser to po programowaniu automatycznym nalezy tylko zmienic parametry emulacji i bedzie git. Emulacja nie wplywa na spalanie czy ogolna dynamike jazdy na lpg
pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 20 grudnia 2009 - 21:42

Czyli z takimi ustawieniami na benie w miare przyzwoicie bedzie mozna jezdzic.Dzięki za pomoc koledzy:piwo2:Wiem, że emulacja nie wpływa na pracę na lpg lecz ostatnio zainwestowałem w LPG około 500zl po to żeby i na benie jakoś to chodziło i dlatego ta emulacja mnie ciekawi.
sliz

#7 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 19 lutego 2011 - 13:34

Zaraz zaraz. To w końcu emulacja powinna być wstępnie ustawiona na 0,5 i 1,5 , czy 0,050 i 0,150?

Dziś zacząłem robić porządek z instalką i kazałem ustawić gazownikowi na 0,5 i 1,5. Czyli OK, czy jednak ustawić jeszcze raz?

Dziś byłem u gazownika i okazało się oczywiście, że lambda była źle podłączona. Kazałem gazownikowi poustawiać na razie tak, jak wyczytałem w tym wątku. Zrobiłem przy okazji kilka fotek ekranu z programem. Zerknijcie, czy takie ustawienia są ok, czy coś zmienić?

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Przy okazji, lepsze jest ustawienie na jazdę sportową, czy normalną?
Mam wątpliwości, czy typ układu zapłonowego to 4 cylindry i 2 cewki?
Czy po ustawieniach konieczne jest przeprowadzenie "nauki"?
W tym silniku, żeby wykasować błędy i mapy benzyny, wystarczy odpiąć aku na noc, czy tylko komp ratuje?
i jeszcze jedno: parownik do tej pory pracował na śrubie, czy po prawidłowym podłączeniu instalki i krokowca należy go regulować, czy zostawić w spokoju?

#8 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 19 lutego 2011 - 18:07

Trzeba włączyc tryb nauki zeby zaprogramowac centralke,reszta powinna sama wrocic do normy.Zadnego odłączania aku ani ustawiania krokowca.
sliz

#9 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2011 - 11:48

Ten "skok ATT przy zadanej pozycji" to ustaw +0,1V wyżej niż wskazanie TPSu na biegu jałowym (czyli 0,6-0,7V a nie 4V) a wartość procentową dobierz tak, żeby maluśka, pionowa kreseczka pojawiła się przy tej liczbie kroków krokowca (równo albo 5 kroczków więcej), przy której silnik pracuje poza biegiem jałowym. Teraz po przekroczeniu 4V na TPSie układ wychodzi z "niebieskiej regulacji" biegu jałowego na regulację "czerwoną", ale 4V na TPSie toż to prawie gaz w podłodze. Nie szarpie??

Emulacja H=0,500s L=1,500s czyli inaczej H=0,5s i L=1,5s

#10 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 02 marca 2011 - 22:53

Zacząłem grzebać według Twoich wskazań, Florek. Jest lepiej, ale jeszcze nie jestem pewien, czy do końca dobrze ustawiam. Nie do końca rozumiem, gdzie powinna być ta pionowa czarna kreska. Czy powinna być nieco na prawo za błękitnym polem regulacji od TPSu?

Który tryb będzie lepszy? Normalny czy sportowy? Teraz mam sportowy, fajnie jeździ, ale chyba za dużo pali.
I jeszcze jedno, czy warto aktywować "cut-off"? Chciałbym oszczędzić trochę gazu ale czytałem, że może to spowodować strzały.

Na drugi dzień:
Teraz ustawiłem w ten sposób:

Dodany obrazek

Fotka zrobiona na obrotach jałowych. Przełączyłem na "normalny" tryb jazdy. Czarną kreskę umieściłem między prawą granicą niebieskiego i czerwonego pola na wolnych obrotach, "skok ATT" 0,6.

Przy okazji włączyłem "Cut Off" na wartościach domyślnych programu: minimalne obroty 1000 obr/min i zubożenie mieszanki 10%.

Czy tak jest dobrze, czy kombinować jeszcze inaczej?

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2011 - 08:17

Czarną kreseczkę ustaw tam, gdzie najczęściej przebywa silnik krokowy (czasem +5 kroków) przy 3000 obrotów - ustaw obroty na 3000 i poobserwuj.

Za pomocą "minimalne i maksymalne otwarcie na biegu jałowym" ustaw ładny wykres lambdy na wolnych (+-10 kroków od miejsca, gdzie średnio przebywa krokowiec na wolnych) a "... przy dużym obciążeniu" na 3000rpm (też zrób tolerancję +-10). Staraj się wyrównać górki z dołkami. Pomocne może być sterowanie szybkością zamykania/otwierania w "zaawansowane ustawienia pracy silnika krokowego"

Wpatruj się uważnie w pracę sondy, oblicz punkt neutralny/środkowy. Najczęściej będzie niższy niż 2,54V które jest domyślnie.

#12 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 03 marca 2011 - 09:14

Ho ho, widzę, że czeka mnie jeszcze trochę zabawy. Ale zaczyna to być całkiem ciekawe.
Wielkie dzięki :)

Mógłbyś mi jeszcze co nieco wyjaśnić, jak ustawić "Cut Off", żeby było OK?

#13 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2011 - 09:22

Jeśli nie ustawisz tego co wyżej wyłącz cut off bo będzie Ci przeszkadzał na czas regulacji.

#14 OFFLINE   artur70

artur70
  • 48 postów
  • Dołączył: 09-03-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 04 marca 2011 - 09:07

Ok, wyłączę.
Ale możesz mi wyjaśnić, jak najlepiej "Cut Off" ustawić po wyregulowaniu centralki?

Póki co, pozostawiłem ustawienia domyślne: 1000 obrotów minimum i zubożenie mieszanki 10 %.

Jak na razie samochód zaczął lepiej jeździć, ale spalanie niestety utrzymuje się na dotychczasowym poziomie. Może w ten sposób trochę je zmniejszę?

#15 OFFLINE   brawimex2

brawimex2
  • 5 postów
  • Dołączył: 03-04-2010

Napisany 20 marca 2011 - 09:51

Witam!
Nie chcę zakładać nowego tematu wszak rozmawiamy o Bingo :-)
Panowie problem jest taki...
Niech ktoś mi to wytłumaczy czemu im wyższa wartość PWA tym głośniejsza praca silnika na LPG ??

#16 OFFLINE   milchan

milchan
  • 33 postów
  • Dołączył: 31-03-2011

Napisany 01 czerwca 2011 - 10:08

nigdzie nie znalazlem odpowiedzi.

czy jak kupie kabel USB do bingo to bede widzial wszystko na komputerze? bo z tego co widzialem to w programie 3.07 jest tylko mozliwosci przelaczania sie miedzy portami COM.

#17 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 czerwca 2011 - 14:09

nigdzie nie znalazlem odpowiedzi.

czy jak kupie kabel USB do bingo to bede widzial wszystko na komputerze? bo z tego co widzialem to w programie 3.07 jest tylko mozliwosci przelaczania sie miedzy portami COM.


Sam kabel to nie wszystko. Musisz jeszcze zainstalować sterowniki do niego. Powinny być w zestawie z kablem. A później jeszcze musisz dostroić wirtualny port com w kompie z portem com ustawionym w programie.

i już.

#18 OFFLINE   milchan

milchan
  • 33 postów
  • Dołączył: 31-03-2011

Napisany 07 czerwca 2011 - 21:59

podczas adaptacji wartosc PWA wskakuje mi na 230 :/ i wtedy obroty silnika sa na poziomie 1500. zanim zaczalem tam dlubac w konfiguracji to mialem PWA ustawione na 120. co moze byc przyczyna?
na biegu jalowym przy niskich obrotach lambda lezy caly czas na ubogiej. ogolnie lambda dziala dobrze.

#19 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 29 grudnia 2011 - 18:58

dzis chcialem zrobic autoadaptacje w bingo s4 ale wywala mi komunikat blad lambdy a sonda dziala prawidlowo no moze troche przymulona od starosci ale dziala. W czym problem?

#20 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 grudnia 2011 - 21:04

Może masz źle ustawioną lambdę w programie?
znaczy się np. na 1v zamiast na 5v.