Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Odpowietrzanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
88 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 25 stycznia 2010 - 06:39

Kręciłem wałem w lewo. To już nie wiem czy go opóźniłem czy przyspieszyłem. Wiem że kąt startowy się zmniejszył o 0,2*
To przyspieszyłem zapłon czy opóźniłem?
saperrr7

#42 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 stycznia 2010 - 07:37

opóźniłeś moim zdaniem
Ale chyba nie ma sensu tak debatowac, krócej trwa ustawienie pompy raz tak raz tak niz gadac o tym 2 dni ;)
trzeba spróbować... nie bede sie upierał przy swoim bo nie mam całkowitej pewności i nie chcę komus namieszac. Najwazniejsze jest wiedziec gdzie i jak wpychać łapy by lepiej autko paliło.

#43 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 25 stycznia 2010 - 07:47

też tak twierdze byle autko chodziło ja miałem koło przestawione w prawo za znakiem więc cofnąłem żeby się zgadzały i teraz gra.
saperrr7

#44 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 25 stycznia 2010 - 10:01

Witam Panowie.Ja niestety zadnych rad Wam nie udziele wrecz przeciwnie chcialbym od Was pare rzeczy sie dowiedziec.Czytam ten temat od poczatku bo tez mam problem z odpalaniem .po nocy przy mrozach -15 -18* odpala za 5 ,6 razem i pozniej ladnie rowno pracuje.oddaje dzis auto do ASO a jutro z rana jade i bede obserwowal co wykarze TECH na zimnym autku.
I tu moje pytanie na co zwrócic szczegolna uwage, na jakie parametry?
wiem ,że sprawdzic temp.czujnika plynu chlodzacego (musi byc zblizona do zewn.temp.)
wiem,że kąty wtrysku tylko Wy zawsze podajecie dwa a ja za bardzo nie wiem o co chodzi :(
jakie powinny byc wartosci tych katow(wiem ze sami probujecie ustawiac metoda prob.ale chodzi mi o to,ze moze u mnie jest calkiem inaczej ustawione)
jakie powinna byc dawka paliwa?
jezeli sa jeszcze jakies wartosci na ktore trzeba zwrocic uwage to napiszcie.
NIe chcialbym calkowicie zdawac sie na fachowosc ludzi w aso bo roznie z tym bywa.dlatego chce sobie te parametry spisac i podac tu na forum-moze cos bedzie nie tak.Dzieki wielkie i pozdro.
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#45 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 25 stycznia 2010 - 12:11

Koledzy.Ta zmiana kąta owszem poprawia start , ale nie do końca, gdyż przy -15 czy -20 trzeba juz sporo kręcić. Zrobiłem dzisiaj rano małą przeróbkę, która mam nadzieje rozwiąże problem.Obiecuje, ze jak zda egzamin a mrozy będą dzisiaj takie same,to momentalnie podpowiem o co chodzi. Nie chce teraz zapeszać, więc prosze o 24 h cierpliwosci.Kolego z tym ASO to nie wiem, czy ktokolwiek Cie dopusci do Techa.:-)
Pozdrawiam serdecznie wszystkich

#46 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 25 stycznia 2010 - 12:15

.Kolego z tym ASO to nie wiem, czy ktokolwiek Cie dopusci do Techa.:-)
Pozdrawiam serdecznie wszystkich


Dopusci ,dopusci szwagier jest tam blacharzem :p ja bede tylko spisywal dane
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#47 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 25 stycznia 2010 - 12:18

No chyba , ze tak:-)

#48 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2010 - 15:28

Podając mój przykład.
PO przekręceniu koła w lewo kąt mi się zmniejszył o 0,2* Miałem 3,7* a zmniejszyłem przekręcając w lewo 3,5*
Na temat mechaników mam swoje zdanie
Są mechanicy .bo to lubią robić i mechanicy co robią fuszerki i krzyczą duża kasę jak im się nie uda czegoś spieprzyć.
ArturL masz takie objawy jakie były u mnie tak samo kręciłem 5 razy po 10 sekund a jak załapał chodził równo. Tak jak mi pisałeś ze ty masz BFL i nie wiedziałeś jaki mogę mieć prawidłowy kąt wtrysku a był inny niż u Ciebie.
Ja bym lekko cofną koło w lewo. A najlepiej ustawić kąt przed odpaleniem po nocy i wtedy jak przekręcisz i nie odezwie się za 3-5 obrocie wała to próbujesz znów przestawić i tak na zasadzie prób. jak przesadzisz to ci wywali chek.


Tylko muszę znaleźć mechanika, co mi to ustawi, bo sam nie mam narzędzi do grzebania ;)

#49 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 25 stycznia 2010 - 20:43

Piotr40 a zwiększyłeś dawkę startową o 5mg/ skok?
Przy -15* pali mi po podgrzaniu 1 raz świec po 3 obrocie wału.
Ale od razu zwiększyłem dawkę jak kombinowałem przy swoim autku to nie zaszkodzi jest tylko ta dawka na rozruch potem sobie steruje sterownik. Na lato zawsze można ją wyzerować. Nikt nie spodziewał się takich mrozów.

Tylko muszę znaleźć mechanika, co mi to ustawi, bo sam nie mam narzędzi do grzebania ;)


Ale znajdż takiego co ma jakiegoś fejsa żeby mógł posprawdzać parametry. W sumie dużo kluczy nie potrzeba torxa do pompy klucz do wału i do napinania rolki paska no i czepień 6fi do zblokowania pompy
saperrr7

#50 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 25 stycznia 2010 - 22:34

ponawiam prosbe o parametry które opisalem wczesniej .o 10:00 bede na techu .
dzieki pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#51 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 26 stycznia 2010 - 06:21

Ja mam 2.0dth kolega RAJFA MA 2.2
Jakieś parametry pisał w tym poście
http://forum.omegakl...ead.php?t=32856
saperrr7

#52 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 26 stycznia 2010 - 10:10

WITAM.Cóż,muszę powiedzieć,ze eksperyment nic nie poprawił..Zamontowałem pompke elektryczną podającą paliwo między filtr a pompę. Uruchomiłem ją przed próbą odpalenia i pomagała tłoczyć paliwo podczas rozruchu...Niestety nic nie pomogło. Dzisiaj jade do kolegi zmienić dawke rozruchową. Pozdrawiam

#53 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 26 stycznia 2010 - 12:37

wrocilem z techa .temp.plynu i oleju byly o.k. kąty i dawki paliwa w/g mechaniorow z aso tez byly ok. po kilku probach odpalenia aku prawie padl.odpalil na pomocniczym aku.w trakcie odpalania szedl raz jasny dym a raz ciemniejszy.w zeszly piatek wymienialem filtr paliwa byl dośc mocno ciemny swiadczy to o nie szczelnych uszczelniaczach wtrysków i wlasnie tu widza glowny problem.przelewy wymienialem rok temu teraz byly troche ,,zapocone'' .mechaniory z aso twierdza ze to zapowietrzanie przez wtryski dosc czesto naprawiali w tych silnikach i pomagalo to u innych.niestety koszt w aso to ok. 1000 zlociszy.ktos pisal ze sam wymienial uszczelniacze -czy duzo z tym roboty i czy trzeba miec jakies specjalne narzedzia?.
teraz mam zalozony zaworek przed filtrem -sprobuje go wymienic na pompke(gruszke) i przed odpalaniem bede recznie podpompowywal ropke moze skroci to czas odpalania bo szkoda pompy.swiece sprawdzali mi za pomoca probowki byly o.k. ale jak sami stwierdzili nie zawsze to swiadczy o tym ze sa one na 100% sprawne.to tyle. pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#54 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 stycznia 2010 - 12:52

niestety koszt w aso to ok. 1000 zlociszy.ktos pisal ze sam wymienial uszczelniacze -czy duzo z tym roboty i czy trzeba miec jakies specjalne narzedzia?.


Na takim mrozie to nie bedzie przyjemna naprawa. Jak robisz pierwszy raz to spokojnie trzeba liczyc z 6h jak nie wiecej. U normalnego mechanika powinni Cie skasowac z 400-500zl (czesci+robocizna)

#55 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 stycznia 2010 - 15:45

150 czesci. 100 uszczelka, 100 robocizna - tyle to u mnie kosztuje.
Uszczelka czasami moze pozostac stara

#56 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2010 - 16:11

Ja jak odpalę i podczas odpalania na takim mrozie to leci czarny dym z rury, co świadczy o nie spalonym ON, co oznacza, że to nie jest wina niedostarczania ON do pompy ale o nieodpowiednim ciśnieniu ON lub nieodpowiednim kącie wtrysku lub obydwa na raz. Z drugiej strony coraz mniej mnie to martwi, bo szybciej lub dłużej ale odpali zawsze. Jak znajdę wolną chwilę, to podjadę do mechanika wyregulować kąt wtrysku.

#57 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 27 stycznia 2010 - 11:22

Artur z cisnieniem wtrysku to chyba nie bardzo, bo ropa im gęstsza, tym pompie łatwiej wytworzyć ciśnienie. Z tym kątem eksperymentowałem i tak jak mówie polepszyło, ale nie do końca. Obawiam się , ze sterownik źle przelicza dawkę paliwa do temperatury i to chyba jedyna słuszna droga. Próbowałem jak widzisz wszystkiego, ale skutek nie do końca 100%. Niestety kolega stwierdził, ze do tego modelu sterownika nie da sie edytować softu pod kątem rozruchu..Pozostaje z tym żyć, albo czekać aż OPel coś z tym zrobi, bo przypadek to nieodosobniony.Pozdrawiam

Artur lub Saperr mam prośbę.Zwróccie uwagę , czy pokazuje coś obrotomierz podczas kręcenia starterem...Może czujnik wału podaje za słaby impuls.

#58 OFFLINE   saperrr7

saperrr7
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-09-2008
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 27 stycznia 2010 - 13:27

Tak pokazuje jak kręcisz wskazówka leci do góry chociarz teraz szybko odpala i cieżko sprawdzić na jakich obrotach się buja. Ale wcześniej jak ciężko palił skakała między 0,6 do 2 obr/min. Obecnie odrazu idzie do góry i sie nie przygladałem do ilu.
saperrr7

#59 OFFLINE   Piotr40

Piotr40
  • 77 postów
  • Dołączył: 10-08-2009

Napisany 27 stycznia 2010 - 17:51

Generalnie jak skacze, to słaby akumulator..Zastanawiam sie , czy mam prawidłowe impulsy z czujnika wału.. Powiedz mi, czy masz zamontowane webasto pod prawym nadkolem i czy działa Ci?? Gdybyś nie miał podaj mi proszę, jaki masz numer sterownika..Pozdrawiam

#60 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 stycznia 2010 - 17:58

Powiedz mi, czy masz zamontowane webasto pod prawym nadkolem i czy działa Ci Gdybyś nie miał podaj mi proszę, jaki masz numer sterownika..Pozdrawiam


Tak gwoli ścisłości:
Pod prawym nadkolem to ani Webasto, ani ogrzewanie postojowe, tylko dogrzewacz cieczy chłodzącej firmy Eberspächer. I jeszcze nie słyszałem o jakiejś Omedze czy to Vectrze 2.0/2.2 DTI, która by tego nie miała.