Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

LPG Stag 200


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
135 odpowiedzi na ten temat

#121 OFFLINE   janwar

janwar
  • 65 postów
  • Dołączył: 10-05-2009

Napisany 02 październik 2010 - 16:46

Witam koledzy mam sekwencje stag 200 i mam mały problem mam parownik tomasetto na ktory jest napisane regulacja cisnienia 1.0 do 1.5 a ja nie moge nizej wyregulowac niz 1.29 dysze mam vatek 3 omy a programie wyswietlaja sie matrix i nie moge tego zminic bo cos wyskakuje miał ktos podobny problem, dodam ze mapy sie zgrywaja idealnie a mnoznik mam prawie 1.4

#122 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1250 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 październik 2010 - 20:05

A jaki problem wystąpił, że chcesz regulować instalację??

- Ktoś wybrał Matrix a jest Valtek->wybrać Valtek, potwierdzić zapytanie/informację o konieczności ponownej autokalibracji i testów/regulacji drogowych i dalej autokalibracja i korekcja mnożnika
- Czy do parownika podłączony jest mały wężyk z podciśnieniem/czy jest w nim podciśnienie podczas pracy silnika? Czy trójnik pomiarowy podłączony za filtrem fazy lotnej?
- Parownik Tomasetto Alaska jest zbyt mało wydajny do Omegi, każdej Omegi!!
- Idealnie byłoby, gdyby przy czasach wtrysków około 2,5ms mnożnik wynosił 1,2 a przy największym obciążeniu, przy czasach wtrysku około 16ms mnożnik wynosił 1. Podpowiem, że by tak się stało aplikujemy takiej Omedze dobre, precyzyjne wtryskiwacze (Valtek i Valtekopodobne powoli odchodzą do lamusa) z dyszami 2,5mm, niekoniecznie bardzo szybkie, do tego reduktor, który mocowo obsłuży w praktyce masę i zapotrzebowanie Omegi (a nim Tomasetto Alaska nie jest!!), dający ciśnienie podczas pracy równe 1,1bara. Do tego przydałby się dobry montaż = w równej odległości od wtrysków benzyny wkrętki, równej długości wężyki, poprawne zamontowanie czujników etc.
-Daj zrzuty ekranowe z programu AcGazSynchro z zakładek: Parametry, Mapa, Ustawienia.

#123 OFFLINE   janwar

janwar
  • 65 postów
  • Dołączył: 10-05-2009

Napisany 03 październik 2010 - 19:02

mapki i resztę wrzucę jutro, dokładnie chodzi mi o to zęby zmniejszyć ciśnienie bo mam 1.29 a chce zmniejszy na 1 do 1.1 kręcę na parowniku ale nic, jak dodaje to wzrasta jak obniżam to schodzi tylko do 1,29 co możne być ta przyczyna ze niżej nie zejdzie skoro na parowniku jest dostępna regulacja 1.0 do 1.5

#124 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1250 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 październik 2010 - 21:27

Zapytałem m.in. czy do parownika jest podłączony wężyk podciśnienia/czy jest w nim podciśnienie podczas pracy silnika/czy sprawdzasz ciśnienie podczas pracy silnika. Jeśli nie jest podłączone podciśnienie to parownik wytwarza większe ciśnienie gazu. Ewentualnie masz uszkodzony parownik.

#125 OFFLINE   janwar

janwar
  • 65 postów
  • Dołączył: 10-05-2009

Napisany 04 październik 2010 - 08:34

wezyk jest podlaczony, cisnienie sprawdzam na chodzacym silniku na gazie, moze dysze sa zamale?

#126 OFFLINE   Waflo74

Waflo74
  • 2 postów
  • Dołączył: 04-10-2010

Napisany 04 październik 2010 - 10:07

mapy przykładowe sa na stronie ac gaz ,producenta staga

#127 OFFLINE   janwar

janwar
  • 65 postów
  • Dołączył: 10-05-2009

Napisany 04 październik 2010 - 11:04

aha i jeszcze jedno jak rano podłączam kopa to ciśnienie gazu jest 0.00 czyli nie szczelny układ ??


dołaczam mape i ustawienia mapka nie jeste jeszcze dopieszczona

#128 OFFLINE   marunio

marunio
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-06-2009
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 17 luty 2011 - 16:23

witam
Panowie mam następny problem ze swoją omą. Mianowicie chodzi o instalację gazową. Centrlaka STAG 200, nowy reduktor KME, nowe filtry. Problem jest z przełączaniem na zimnym silniku z pb na lpg, dokładnie chodzi o to że silnik bardzo źle pracuje i potrafi zgasnąć. Byłem u gaziarza posprawdzał wszystko, ustawił parametry, zmienił reduktor bo stary nie trzymał ciśnienia przy wysokich obrotach. Niestety ranny problem z odpalaniem pozostał. Auto stoi w ciepłym garażu, temperatura przełączanie jest na 30 stopni. A i jeszcze jedno dzisiaj po odpaleniu na pb auto chodziło ładnie, ale jak chciałem wyjechać z garażu to nie dałem rady, samochód ciągle gasł po dodaniu gazu, a nawet po włączeniu D na N i bez gazu chodził bez zarzutu.
pozdrawiam

#129 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 17 luty 2011 - 16:43

Jakie masz wtryskiwacze? Po rozgrzaniu problem ustępuje czy jest to samo? Przydałyby się screeny z programu diagnostycznego.

#130 OFFLINE   marunio

marunio
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-06-2009
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 17 luty 2011 - 17:02

wtryskiwacze Valtek 3 ohm, po rozgrzaniu się auta nie jest wyczuwalne przełączanie

#131 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 17 luty 2011 - 17:12

Duży mają przebieg? Jestem prawie pewien, że się kleją i po wyczyszczeniu/regeneracji/wymianie problem zniknie :) Oczywiście + kalibracja całego systemu.

#132 OFFLINE   marunio

marunio
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-06-2009
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 17 luty 2011 - 17:20

co do przebiegu ciężko mi powiedzieć, ja dopiero kupiłem auto. Listwa była czyszczona jakimś płynem, wyglądało to tak że zdjął wąż od tej listwy i nalał jakiegoś płynu. Nie wiem czy to tak się robi

#133 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 17 luty 2011 - 17:43

Najlepiej rozebrać i wyczyścić każdy tłoczek osobno.

#134 OFFLINE   marunio

marunio
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-06-2009
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 17 luty 2011 - 20:14

a czy można coś popsuć? na co wrócić szczególną uwagę przy rozbieraniu? i czy nie wymaga to potem kalibracji tej całej listwy? No i czym to czyścić jakiś płyn?
pozdrawiam

#135 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 17 luty 2011 - 22:12

a czy można coś popsuć?

Popsuć to może nie, można np. pogubić części, czy źle złożyć :)

i czy nie wymaga to potem kalibracji tej całej listwy?

Teoretycznie, jak nie pomylisz sprężynek i tłoczków to nie trzeba, ale praktyka pokazuje, że Valteki i tak są zazwyczaj rozjechane, więc kalibracja im tylko pomoże.

No i czym to czyścić jakiś płyn?

Ja czyszczę benzyną :)

#136 OFFLINE   marunio

marunio
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-06-2009
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 18 luty 2011 - 11:51

jak narazie chyba sobie odpuszczę czyszczenie, problem chyba rozwiązany. Na innym forum wyczytałem, żeby zmienić w ustawieniach sterownika gazu przełączanie cylindra na 0. Tak więc zrobiłem i dzisiaj pierwsza próba i przełączyło bez rzadnych problemów na wolnych obrptach nieodczuwalne
pozdrawiam
ale problem z duszeniem na zimnym silniku na pb pozostał