Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

LPG Stag 200


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
135 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 12 marca 2010 - 20:28

Wymienione sondy 2 razy wymienione Valteki na Magic Jet, efekt...........hm........
Żaden, może trochę lepiej przyśpiesza ale nic po za tym.....

Próbowałem zrobić kalibrację te same rzeczy mi pisze co pisał,że ciśnienie za niskie 0,61bara, później że ciśnienie 1,60bara, później że obroty za niskie 400 obr/m czy kontynuować wcisnąłem tak wywaliło, że 3 wtrysk nie czyta i koniec kalibracji.........
Ustawiłem bez pojeździłem no i jakoś to wyszło z tym że jak się przełącza z beny na LPG to rzuca nim jak by po kocich łbach jechał jak już się opanuje to chodzi równo ale nie wiadomo kiedy nie wiadomo jak gaśnie i guzik... czasami tylko na bene wróci na jakieś 3-5 sek i wraca na lpg i znów drżenie aż do stabilizacji i tak cały czas....

Nie wiem co z tym począć, mam dość wymieniania w kółko rzeczy które nie mają wpływu na poprawę, tym sposobem do wymiany mam jeszcze butlę, komp i przewody miedziane :mad::mad::mad:

-muszę zamieścić ogłoszenie, że mam do sprzedania valteki do V6, bo są dobre i może się zwróci parę złotych.....

Ludzie, jest tu ktoś kto ma instalacje staga w małym palcu i potrafi zdiagnozować problem jednoznacznie stwierdzając co jest nie tak, mam dość kupowania pierdół które kosztują a efektu nie dają, takim sposobem już kupiłem pół instalacji, jak by jeszcze był z okolic Wa-wy???????????????????:(:(:(

#82 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2010 - 20:49

Wymieniłem sondy oma lata na benie jak wściekła ciężko ją okiełznać, niestety wymiana sond spowodował pogorszenie jazdy na lpg dławi się nie przyśpiesz równomiernie i gaśnie częściej niż gasła.

A co natchnęło Cię, aby wymienić sondy? Jakie masz obecnie średnice dysz wtryskiwaczy i jakie ciśnienie robocze?

#83 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 12 marca 2010 - 21:12

A co natchnęło Cię, aby wymienić sondy? Jakie masz obecnie średnice dysz wtryskiwaczy i jakie ciśnienie robocze?


Sondy wymieniłem bo jedna leżała a druga działał jak sie ją wkręcało powyżej 2500obrotów wymienione na boscha przed katalizator, nie jakieś tam uniwersalne, ciśnienie jest 1,3
Średnica dysz 2,7

#84 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2010 - 21:29

Ciśnienie góra 1,2bara, dysze, jeśli są miedziane zalepisz cyna - wkładasz o rozmiar większe wiertło i kapiesz cyną tak, aby ładnie się rozlała po dyszy, rozwiercasz na 2,5mm. -> Autokalibracja.

Jeśli sondy były zestarzone to nawet dla oszczędności benzyny dobrze, że wymieniłeś.

A nie masz przypadkiem przekaźnika, który z chwilą załączenia elektrozaworów gazu odcina pompę paliwa?

#85 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 12 marca 2010 - 22:35

Ciśnienie góra 1,2bara, dysze, jeśli są miedziane zalepisz cyna - wkładasz o rozmiar większe wiertło i kapiesz cyną tak, aby ładnie się rozlała po dyszy, rozwiercasz na 2,5mm. -> Autokalibracja.

Jeśli sondy były zestarzone to nawet dla oszczędności benzyny dobrze, że wymieniłeś.

A nie masz przypadkiem przekaźnika, który z chwilą załączenia elektrozaworów gazu odcina pompę paliwa?


Chyba nie bo mi bene młóci jak na lpg jeżdżę
A dysze zamienie na te 2,5 ale w pn dopiero bo się tak umówiłem
A jak z kolega tym z wawy co mi zaglądał w instalację rozmawiałem to mówił że 1.3 jest oki

Myślisz że to pomoże??
Masz jakiś pomysł na to dziwo??

#86 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2010 - 22:40

:D

A jak z kolega tym z wawy co mi zaglądał w instalację rozmawiałem to mówił że 1.3 jest oki

Nie masz w sobie żyłki eksperymentatora? Jak zmiejszysz dysze zrób autokalibrację z takim ciśnieniem jakie masz a potem z ciśnieniem 1,15-1,2 bara. podczas procesu autokalibracji obserwuj zachowanie silnika w szczególności drżenie, łatwość przechodzenia na gaz, wielkość różnic czasów wtrysków. Zmiana ciśnienia jest za darmo, no, trzeba imbusem pokręcić - tu taka mała uwaga, jak kręcisz śrubką i osiągniesz żądanie ciśnienie przekręć na koniec o 1/8-1/16 obrotu w kierunku odwrotnym, unikniesz spiralnego napięcia sprężyny i samoistnych zmian ciśnienia po pewnym czasie.

Oczywiście cały czas kontroluj prawidłową kolejność wtrysków i prawidłowość procesu autokalibracji.

Kolega Marcin L ma swoją wiedzę, ja swoją. Kolega ma inne zdanie, ja inne, z burzy mózgów w końcu powinno wyjść coś dobrego.
Dziś zatriumfowałem przy fabrycznej instalacji "IAV Sequentiell II" w VW Caddy, przy której serwisy VW, Skoda i Nagaz rozkładały ręce, jutro moge się wyłożyć przy Stagu2-L ;)

#87 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 12 marca 2010 - 22:48

:D Nie masz w sobie żyłki eksperymentatora? Jak zmiejszysz dysze zrób autokalibrację z takim ciśnieniem jakie masz a potem z ciśnieniem 1,15-1,2 bara. podczas procesu autokalibracji obserwuj zachowanie silnika w szczególności drżenie, łatwość przechodzenia na gaz, wielkość różnic czasów wtrysków. Zmiana ciśnienia jest za darmo, no, trzeba imbusem pokręcić - tu taka mała uwaga, jak kręcisz śrubką i osiągniesz żądanie ciśnienie przekręć na koniec o 1/8-1/16 obrotu w kierunku odwrotnym, unikniesz spiralnego napięcia sprężyny i samoistnych zmian ciśnienia po pewnym czasie.

Oczywiście cały czas kontroluj prawidłową kolejność wtrysków i prawidłowość procesu autokalibracji.

Kolega Marcin L ma swoją wiedzę, ja swoją. Kolega ma inne zdanie, ja inne, z burzy mózgów w końcu powinno wyjść coś dobrego.
Dziś zatriumfowałem przy fabrycznej instalacji "IAV Sequentiell II" w VW Caddy, przy której serwisy VW, Skoda i Nagaz rozkładały ręce, jutro moge się wyłożyć przy Stagu2-L ;)


Mam mały problem bo żeby dostać się do imbusa muszę rozebrać filtr, gdyż nie ma tam miejsca aby podejść kluczem i tego się obawiam......
A może prościej bezie jak podjadę do ciebie, jeśli można i rzucisz na to swoim okiem ;)

#88 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2010 - 23:00

Mam mały problem bo żeby dostać się do imbusa muszę rozebrać filtr, gdyż nie ma tam miejsca aby podejść kluczem i tego się obawiam......
A może prościej bezie jak podjadę do ciebie, jeśli można i rzucisz na to swoim okiem ;)


Kup imbusy z okrągłymi łebkami do pracy pod kątem/zdejmij na czas regulacji ciśnienia i autokalibracji filtr zostawiając przepływomierz i czujnik temperatury powietrza na miejscu. Zrobisz sam. ;)

#89 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 12 marca 2010 - 23:04

Kup imbusy z okrągłymi łebkami do pracy pod kątem/zdejmij na czas regulacji ciśnienia i autokalibracji filtr zostawiając przepływomierz i czujnik temperatury powietrza na miejscu. Zrobisz sam. ;)


Oki w takim razie postaram się, czy mogę to zrobić na tych dyszach czy jak wymienię dysze na 2,5??

#90 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2010 - 09:14

Oki w takim razie postaram się, czy mogę to zrobić na tych dyszach czy jak wymienię dysze na 2,5??


Eksperymentuj, ale podejrzewam, że samym zmniejszeniem ciśnienia mało zdziałasz. Po autokalibracji mnoznik powienien się zaczynać od 1,2 w okolicach czasów wtrysków dla biegu jałowego a kończyć na 1 tam, gdzie czasy wtrysków są najdłuższe ale to podejrzeć można po jazdach.

#91 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 13 marca 2010 - 21:07

Eksperymentuj, ale podejrzewam, że samym zmniejszeniem ciśnienia mało zdziałasz. Po autokalibracji mnoznik powienien się zaczynać od 1,2 w okolicach czasów wtrysków dla biegu jałowego a kończyć na 1 tam, gdzie czasy wtrysków są najdłuższe ale to podejrzeć można po jazdach.


A masz jakiś pomysł, co dalej??????

#92 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 00:10

A masz jakiś pomysł, co dalej

Poprzednia strona o tym traktowała: ciśnienie 1,15-1,2 bara i dysze maksymalnie 2,5mm.

#93 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 14 marca 2010 - 07:49

Wymienione sondy 2 razy wymienione Valteki na Magic Jet, efekt...........hm........
Żaden, może trochę lepiej przyśpiesza ale nic po za tym.....

Próbowałem zrobić kalibrację te same rzeczy mi pisze co pisał,że ciśnienie za niskie 0,61bara, później że ciśnienie 1,60bara, później że obroty za niskie 400 obr/m czy kontynuować wcisnąłem tak wywaliło, że 3 wtrysk nie czyta i koniec kalibracji.........
Ustawiłem bez pojeździłem no i jakoś to wyszło z tym że jak się przełącza z beny na LPG to rzuca nim jak by po kocich łbach jechał jak już się opanuje to chodzi równo ale nie wiadomo kiedy nie wiadomo jak gaśnie i guzik... czasami tylko na bene wróci na jakieś 3-5 sek i wraca na lpg i znów drżenie aż do stabilizacji i tak cały czas....

Nie wiem co z tym począć, mam dość wymieniania w kółko rzeczy które nie mają wpływu na poprawę, tym sposobem do wymiany mam jeszcze butlę, komp i przewody miedziane :mad::mad::mad:

-muszę zamieścić ogłoszenie, że mam do sprzedania valteki do V6, bo są dobre i może się zwróci parę złotych.....

Ludzie, jest tu ktoś kto ma instalacje staga w małym palcu i potrafi zdiagnozować problem jednoznacznie stwierdzając co jest nie tak, mam dość kupowania pierdół które kosztują a efektu nie dają, takim sposobem już kupiłem pół instalacji, jak by jeszcze był z okolic Wa-wy???????????????????:(:(:(


A inmstalacje masz dobrze podłączoną?/ Chodzi mi głównie o "parowanie" wtryskiwaczy benzynowych z gazowymi, bo to co opisuje świadczy o nie prawidłowym podłączeniu.

#94 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 20:09

Kolego pagaj zerknij w sąsiedni temat, w post # 68, kolega tomekMV6 ma co prawda auto z skrzynią manualna (dla automatów daje się dysze +0,1mm) ale udało mu się na ciśnieniu 1,1bara i dyszach 2,3mm uzyskać wzorcowy przebieg mnożnika i prawidłową pracę układu. Co prawda jeszcze na szwankujących Valtekach.
matimon dobrze radzi, sprawdź po raz n-ty prawidłowość podpięcia instalacji.

#95 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 14 marca 2010 - 21:21

Kolego pagaj zerknij w sąsiedni temat, w post # 68, kolega tomekMV6 ma co prawda auto z skrzynią manualna (dla automatów daje się dysze +0,1mm) ale udało mu się na ciśnieniu 1,1bara i dyszach 2,3mm uzyskać wzorcowy przebieg mnożnika i prawidłową pracę układu. Co prawda jeszcze na szwankujących Valtekach.
matimon dobrze radzi, sprawdź po raz n-ty prawidłowość podpięcia instalacji.


Oki w takim razie jutro wymienię te dysze na 2,4 spróbuję prze regulować parownik na 1,1 i dam znać co się dzieje......
Patrzyłem na sąsiedni post tomkamv6 oglądałem zdjęcia mapy i zastanawiam się nad 3 sprawami temperatura gazu i reduktora,wartość obrotów RPM oraz wartości na sondach lambda....???
A z tymi podpięciami wtrysków to trochę kłopot, bo ja amator nie wiem jak to się robi i jak to spr :)

#96 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2010 - 22:29

Oki w takim razie jutro wymienię te dysze na 2,4 spróbuję prze regulować parownik na 1,1 i dam znać co się dzieje......
Patrzyłem na sąsiedni post tomkamv6 oglądałem zdjęcia mapy i zastanawiam się nad 3 sprawami temperatura gazu i reduktora,wartość obrotów RPM oraz wartości na sondach lambda....???
A z tymi podpięciami wtrysków to trochę kłopot, bo ja amator nie wiem jak to się robi i jak to spr :)


A żadna zagadka, kolega ma problem z czujnikiem temperatury gazu a reduktor może miał jeszcze niedogrzany, obroty - może wcisnął pedał gazu lekko a sondy ma odłączone i stąd wartość około 3V zamiast maks 1V. Wszystko wyjaśniłoby Ci się, gdybys tamten temat przeczytał od poczatku.

Jak wczesniej sugerowałem, dysze zacznij od od 2,4 do maks 2,5mm a ciśnienie gazu zostanie Ci jako regulacja - przesuwanie mnożnika do optimum. Podejrzewam, że i tak zrobisz w ostateczności 1,2bara.

#97 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 15 marca 2010 - 20:16

A żadna zagadka, kolega ma problem z czujnikiem temperatury gazu a reduktor może miał jeszcze niedogrzany, obroty - może wcisnął pedał gazu lekko a sondy ma odłączone i stąd wartość około 3V zamiast maks 1V. Wszystko wyjaśniłoby Ci się, gdybys tamten temat przeczytał od poczatku.

Jak wczesniej sugerowałem, dysze zacznij od od 2,4 do maks 2,5mm a ciśnienie gazu zostanie Ci jako regulacja - przesuwanie mnożnika do optimum. Podejrzewam, że i tak zrobisz w ostateczności 1,2bara.



Czytałem od początku, czujnik oki ale sondy jak się odłącza to jest 0 bo ja tak miałem co do pedału to nie widać zęby coś było wciśnięte bo mnożnik jest nisko jak na wolnych obrotach.....


Dysze 2,4 ciśnienie na reduktorze od 1,10 do 1,12
Może za mało jeździłem ale znaczącej zmiany nie ma. Trochę się uspokoiło choć przełączenie z beny na lpg jest takie samo rzuca silnikiem i obroty falują jakieś 10sek. Potrafi wrocic z lpg na bene może rzadziej ale jednak.
Gaśnie, tak jak wcześniej może mniej ale....

Na pewno udało mi się zrobić kalibrację do końca co wcześniej było nie możliwe, choć komunikat dotyczący za wolnych obrotów 400obr/m się pojawił.

Jest żwawsza i lepiej się wkręca ale przyduszenie przy przyśpieszaniu występuje nadal, niestety w automacie o tyle jest to nie przyjemne że przerzuca o 2 biegi i efekt sprintu jest nie możliwy.
Jutro pojeżdżę i zobaczę w ogóle myślę żeby zrobić z 300km i dopiero sprawdzić co i jak

#98 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2010 - 20:56

Czytałem od początku, czujnik oki ale sondy jak się odłącza to jest 0 bo ja tak miałem

poszukaj na forum staga, 3,5V pojawia się na niepodłączonej sondzie. Ja mam Staga300 i też mam 3,5V na drugiej sondzie, zresztą w V sondy są 0-1V a i na wykresach ciągle stoją w miejscu więc na bank niepodłączone. ;) Czas wtrysku 3ms (to nie mnożnik, to niebieski kursor był na czasach 3ms, podciśnienie 0,3bara ale zauważ, że czerowna linia obrotów na wykresie opada, po prostu kolega zrobił zrzut ekranu kiedy silnik schodził z obrotów po przegazówce) w tamtym temacie i obroty 1000 też się zgadzają, na postoju są krótkie czasy wtrysków. No dość o tamtym.

Jak masz zrobione wkrętki w kolektor? Poniżej zdjęcie zapożyczone od jakiegoś kolegi z forum, baaardzo dobry przykład świetnego montażu i wzoru do naśladowania :kibic:.

Pokaż zrzuty ekranu z ustawieniami i mnożnikiem.

#99 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 15 marca 2010 - 21:22

poszukaj na forum staga, 3,5V pojawia się na niepodłączonej sondzie. Ja mam Staga300 i też mam 3,5V na drugiej sondzie, zresztą w V sondy są 0-1V a i na wykresach ciągle stoją w miejscu więc na bank niepodłączone. ;) Czas wtrysku 3ms (to nie mnożnik, to niebieski kursor był na czasach 3ms, podciśnienie 0,3bara ale zauważ, że czerowna linia obrotów na wykresie opada, po prostu kolega zrobił zrzut ekranu kiedy silnik schodził z obrotów po przegazówce) w tamtym temacie i obroty 1000 też się zgadzają, na postoju są krótkie czasy wtrysków. No dość o tamtym.

Jak masz zrobione wkrętki w kolektor? Poniżej zdjęcie zapożyczone od jakiegoś kolegi z forum, baaardzo dobry przykład świetnego montażu i wzoru do naśladowania :kibic:.

Pokaż zrzuty ekranu z ustawieniami i mnożnikiem.


Tak to wygląda u mnie

#100 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2010 - 21:32

Daj zrzuty mnożnika i ustawień z pierwszej zakładki programu i zdjęcie, gdzie jest wkrętka do podciśnienia w kolektorze bo nie pamiętam gdzie to masz.