Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

LPG Stag 200


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
135 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 lutego 2010 - 10:35

Ciekawe czy te Valteki w ogóle były kalibrowane po regeneracji, bo jeżeli nie to teraz każdy może miec inną wydajnośc i prawidłowe zestrojenie może być niemożliwe.

Oczywiście że najlepiej wymienić na Magic Jet. Robiłem już taką operację u kilku kolegów i zawsze było lepiej niż na Valtekach :) Ja też kiedyś miałem Valteki i po wymianie na Magiki nie poznałem auta :)

#62 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 02 lutego 2010 - 19:28

Ciekawe czy te Valteki w ogóle były kalibrowane po regeneracji, bo jeżeli nie to teraz każdy może miec inną wydajnośc i prawidłowe zestrojenie może być niemożliwe.

Oczywiście że najlepiej wymienić na Magic Jet. Robiłem już taką operację u kilku kolegów i zawsze było lepiej niż na Valtekach :) Ja też kiedyś miałem Valteki i po wymianie na Magiki nie poznałem auta :)


Listwa była ustawiana na 45..

#63 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 lutego 2010 - 19:36

Pagaj zrób tak: przełacz auto na benzynę i zobacz jaki jest czas wtrysku benzyny. Potem przełącz auto na gaz i zobacz jaki jest czas wtrysku benzyny. Jeżeli spada to znaczy że mieszanka jest za bogata i w punkcie biegu jałowego mnożnik trzeba obniżyć. jeżeli czas benzyny rośnie po przełączeniu na gaz - to znaczy ze miezanka jest za uboga i mnożnik początkowy trzeba podwyzszyć.

I tak do momentu aż czas wtrysku benzyny na benzynie i benzyny na gazie będzie taki sam.

Potem jazda na drogę i ustawianie mapy - najpierw benzynowa, potem gazowa, potem korekcja mnożnikiem, kasowanie gazowej, zebranie ponownej, i tak aż do pokrycia.

Jeżeli ta metodą nie da się wystroić to znaczy ze albo są zwalone wtryski albo jakiś błąd montażowy.

#64 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 02 lutego 2010 - 19:50

Dzisiejsze zdjęcia;)

dalsza czesc;)

#65 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2010 - 21:38

Marcin L dobrze napisał odnośnie regulacji i postępowania w razie niepowodzenia - może zróbcie sobie minispocik ;). W programie AcGazSynchro zaznaczona do rysowania wykresu jest tylko sonda 1 ale jest niepodłączona co sugeruje wartość 3,75V, a jak wiadomo, w V-kach są sondy 0-1V. Podłączenie sond pozwala śledzić na wykresie aktualną wartość mieszanki. Żeby nie padać na glebę, schylać się możesz znaleźć przewód wychodzący ze Staga200 fioletowy z najszerszej wyczki pin 22(w Stagu200-4 i Stagu200-6 jest tylko jeden kabelek do sondy) i podłączyć do pinu 28 lub 47 w kostce idącej do ECU benzyny - są opisane. Sonda pod pinem 28 to sonda odpowiadająca cylindrom po stronie pasażera a sonda podłączona do 47 to sonda odpowiadająca za cylindry po stronie kierowcy.

#66 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 02 lutego 2010 - 21:48

Marcin L dobrze napisał odnośnie regulacji i postępowania w razie niepowodzenia - może zróbcie sobie minispocik ;). W programie AcGazSynchro zaznaczona do rysowania wykresu jest tylko sonda 1 ale jest niepodłączona co sugeruje wartość 3,75V, a jak wiadomo, w V-kach są sondy 0-1V. Podłączenie sond pozwala śledzić na wykresie aktualną wartość mieszanki. Żeby nie padać na glebę, schylać się możesz znaleźć przewód wychodzący ze Staga200 fioletowy z najszerszej wyczki pin 22(w Stagu200-4 i Stagu200-6 jest tylko jeden kabelek do sondy) i podłączyć do pinu 28 lub 47 w kostce idącej do ECU benzyny - są opisane. Sonda pod pinem 28 to sonda odpowiadająca cylindrom po stronie pasażera a sonda podłączona do 47 to sonda odpowiadająca za cylindry po stronie kierowcy.


Sonda jest od pięta (fioletowy przewód) ponieważ dziwne akcje działy się na TECHU.
Best powiedział, że skoro się tak dzieje to lepiej ją odczepić a komp będzie sobie uśredniał.
Szczerze mówiąc jak zobaczyłem jak jest podpięta to się przeraziłem zeskrobana izolacja i zakręcony przewód na przewodzie, ciągnący się po ziemi bez żadnej izolacji, jednym słowem masakra.

#67 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 lutego 2010 - 21:51

Podpięcie sondy ndo sterownika LPG jest przydatne, ale nie jest konieczne. Przyznaję, że ja średnio znam się na elektronice i też nie mam podpiętej, a mimo tego auto jeździ jak należy.

#68 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2010 - 21:52

Ja Ci opisałem sposób bardziej eleganckiego podpięcia ;). Gdybyś odpiął sondę od ECU benzyny to komp benzyny uśredniał by sobie skład spalin. Komp od gazu w tej chwili po prostu nie będzie miał podglądu. A że wartości były dziwne to właśnie owa ciągnąca się po ziemi drutologia była najprawdopodobniej winna.

#69 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 lutego 2010 - 21:59

a zrzuty ekranu nejlepiej robić klawiszem Printscreen a potem kopiować np do Painta..

#70 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 02 lutego 2010 - 22:13

a zrzuty ekranu nejlepiej robić klawiszem Printscreen a potem kopiować np do Painta..


Następnym razem się poprawię ;) Zadzwonię do ciebie jutro może znajdziesz czas by zerknąć na ten mój wynalazek, kompa brać??:)

#71 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 lutego 2010 - 09:42

Dzeoń śmiało - laptopa mam swojego - nawet z zasilaczem podłaczanym do gniazda zapalniczki ;)

Następnym razem się poprawię ;) Zadzwonię do ciebie jutro może znajdziesz czas by zerknąć na ten mój wynalazek, kompa brać??:)



#72 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2010 - 16:07

Jakie wyniki? Poprawiliście?

#73 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 marca 2010 - 16:20

Obejrzałem i zrobiliśmy jedną przeróbkę - czujnik ciśnienia był przed filtrem fazy lotnej a powinien być za nim - wielki błąd to nie jest ale mógł zaburzać wskazania. Poza tym montażowo jest OK, reduktor trzyma ciśnienie przy przyspieszaniu, wtryski zamontowane poprawnie itp. ale przy pełnym bucie następuje ich zapętlanie, i jest poszarpywanie na biegu jałowym i przy przełączaniu - moja diagnoza - trzeba je wymienić.

#74 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 marca 2010 - 17:18

A tak pytam, bo robiłem koledze ostatnio podobny przypadek rozfalowywania się na wolnych i pomogło zmniejszenie dysz na 2,5mm i ciśnienie 1,1bara w Bigasie. A pamiętam, że zawsze u pagaja ciśnienie było wysokie. Sam byłem zaskoczony, po prostu za dużo gazu na wolnych.

Zmiejszcie ciśnienie i wtedy kalibracja.

#75 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 marca 2010 - 18:58

Przy tym reduktorze i silniku ciśnienie na jałowym musi być wysokie, żeby był bufor do spadania przy nagłym dużym zapotrzebowaniu na gaz- gdyby reduktor był mocniejszy - zgadzam się że może być niższe. W obecnej sytuacji jeżeli jeszcze je zmniejszę to po pierwsze - szybciej będzie się przełaczał na benzynę przy butowaniu (bo ciśnienie spadnie poniżej minimalnej wartości założonej w programie), po drugie - jeszcze wcześniej będzie zapętlał wtryski i wywalał błąd.

Ta Omega ma 35 koni z cylindra co oznacza ze Valteki sa po prostu za słabe do dynamicznej jazdy, tym bardziej, że Pagaj lubi pocisnąć :) Moim zdaniem rozsądna opcja to Magic Jety - 2 * 175 pln, godzina montażu i godzina strojenia i auto powinno śmigać jak należy.

#76 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 02 marca 2010 - 21:08

A czy wymiana na magic jety spowoduje że nie będzie spalał mi benzyny jednocześnie z lpg?
Ostatnio zauważyłem, że ostatnio wzrósł omie apetyt na benzynę podczas jazdy na lpg.

#77 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 marca 2010 - 22:07

Jakie sa objawy pobierania benzyny ? Póżniej się przełącza na gaz po uruchomieniu ? Przełącza na benzynę w czasie jazdy ? Czy po prostu zachowuje się w miarę normalnie, a benzyny ubywa ?

Uściślając - jeżlei się przełącza w czasie butowania, to może być problem reduktora / spadków ciśnienia (ale raczej nie bo pamiętam że nie spadało) a jeżeli podpija bez objawów to przyczyny mogą być dwie 1) problem z elektryką - nie odłącza wtrysków benzynowych podczas pracy na gazie 2) wskaźnik paliwa jest połączony z komputerem benzynowym - ponieważ wtryski benzynowe pracują cały czas (nawet jeżeli nie przepływa przez nie benzyna) to na tej podstawie może mysleć, że paliwa ubywa i wskazówka idzie w dół.

#78 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 05 marca 2010 - 20:28

Jakie sa objawy pobierania benzyny ? Póżniej się przełącza na gaz po uruchomieniu ? Przełącza na benzynę w czasie jazdy ? Czy po prostu zachowuje się w miarę normalnie, a benzyny ubywa ?

Uściślając - jeżlei się przełącza w czasie butowania, to może być problem reduktora / spadków ciśnienia (ale raczej nie bo pamiętam że nie spadało) a jeżeli podpija bez objawów to przyczyny mogą być dwie 1) problem z elektryką - nie odłącza wtrysków benzynowych podczas pracy na gazie 2) wskaźnik paliwa jest połączony z komputerem benzynowym - ponieważ wtryski benzynowe pracują cały czas (nawet jeżeli nie przepływa przez nie benzyna) to na tej podstawie może mysleć, że paliwa ubywa i wskazówka idzie w dół.


Beny ubywa podczas jazdy na lpg
Będę musiał cie poprosić o meila z tymi moimi ustawieniami, bo powiem szczerze, że po tej regulacji co robiliśmy młóci lpg jakby trochę więcej. :p

#79 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 10 marca 2010 - 21:01

Wymieniłem sondy oma lata na benie jak wściekła ciężko ją okiełznać, niestety wymiana sond spowodował pogorszenie jazdy na lpg dławi się nie przyśpiesz równomiernie i gaśnie częściej niż gasła.
Podłączyłem ten przewodzik fioletowy do sondy i zastanawiam się czy go nie odpiąć:mad:

#80 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 marca 2010 - 22:37

Podłączyłem ten przewodzik fioletowy do sondy i zastanawiam się czy go nie odpiąć

Na gazie nic sie nie polepszy, na benzynie nie pogorszy. Znów musisz podregulować sprzęt.