Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

LPG Stag 200


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
135 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 14 grudnia 2009 - 23:22

Witam
Mam problem z lpg w omie 3.0 v6. Gdy przełącza się z beny na gaz silnik zaczyna drgać żeby po pewnym czasie się ustabilizować. Przy ruszaniu jest efekt jak by palił tylko na 4 garach po czym po chwili startuje i ciągnie dobrze. Oczywiście objawy są gdy jest zimny, mniej więcej do temperatury około 80 stopni. Jak się rozgrzeje rzucanie ustaje szybciej po przełączeniu z beny na gaz ale jest i najlepiej wtedy zrobić prze gazówkę żeby się uspokoił.W czasie jazdy miejskiej gdy próbuje się docisnąć pedał odczuwa się jak by czasami nie miał siły co w automacie skutkuje zrzucaniem biegu na wyższy. Gdy dojeżdża się do świateł to obroty falują w zakresie 300 - 1000 obr/m, trzeba wtedy zrzucić bieg na neutral bo rwie całe auto po prze gazowaniu falowanie mija do kolejnego skrzyżowania.
etc
Ostatnio pojechałem na trasę bo chciałem spr jak się to ma do szybszej jazdy i tu znów klops, gdy tylko zacząłem przyśpieszać gwałtownie to silnik jak by na 4 garach palił i nie chciał ciągnąć, jak pojechało się chwile wolno to było lepiej po czym znów ten sam efekt.


Myślałem że to kwestia źle poprowadzonej wody i zmieniłem połączenia woda na parownik idzie prosto z silnika ominąłem pompkę ogrzewania postojowego, ba w ogóle ją wykluczyłem i niestety nic to nie dało.

Gazownik do którego jeżdżę jest z tych co robią kalibrację ustawiają w standardzie i nic więcej ich nie interesuje.........
Zakupiłem dlatego interfejs do tej instalacji mam program do stag 200 i myślę, że sam się za to wezmę

MOŻE KTOŚ MIAŁBY MAPĘ DO STAGA DO OMY 3.0 V6 I MÓGŁBY MI PRZESŁAĆ.
PEWNIE ROZWIĄZAŁBYM PROBLEM
NO CHYBA ZE EWENTUALNIE JAKIEGOŚ GAZOWNIKA ALE DOBREGO
;)

#2 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2009 - 23:48

MOŻE KTOŚ MIAŁBY MAPĘ DO STAGA DO OMY 3.0 V6 I MÓGŁBY MI PRZESŁAĆ.
PEWNIE ROZWIĄZAŁBYM PROBLEM
NO CHYBA ZE EWENTUALNIE JAKIEGOŚ GAZOWNIKA ALE DOBREGO


Nie piszemy dużymi literami to oznacza krzyk, a tu nikt nie jest głuchy

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#3 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 grudnia 2009 - 11:52

a dawno temu był czyszczony parownik ??? i wymieniane filtry?
na razie nic nie grzeb w ustawieniach - poczytaj. I nie zgrywaj mapy od kogoś bo to głupiego robota.

#4 OFFLINE   jarecky

jarecky

    ## za miedzą :-( ##

  • 286 postów
  • Dołączył: 03-11-2009
  • Skąd: Jelcz-laskowice

Napisany 15 grudnia 2009 - 13:08

NO CHYBA ZE EWENTUALNIE JAKIEGOŚ GAZOWNIKA ALE DOBREGO
;)


No z tym to będzie gorzej:o Tak jak kolega doradził powymieniaj filtry,i zobacz co się będzie działo.Zdziwił byś się co jest w tym gazie:mad:

#5 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 15 grudnia 2009 - 19:57

Wymieniłem wszystko co można było tłoczki listwa-regulacja listwy, świece, filtry gazu i powietrza po uszczelniałem połączenia węży i ciśnieniówek zmieniłem obieg wody pomijając silniczek postojowego ogrzewania, dostaje teraz wodę bezpośrednio z silnika został mi tylko parownik nie wiem czy to coś pomorze, jeździłem dziś półtorej godziny i ustawianie mapy zakończyło się fiaskiem.
Nie mam już siły do tej jędzy, ale jutro też jest dzień......
Może ktoś wie jakie temperatury gazu są na parowniku podczas jazdy, temp. parownika i temp. gazu, bo dziś jak jeździłem to wydawało mi się że są duże różnice w spadku.
Jutro popatrzę i dokładnie zanotuje przed i po.:confused:




a dawno temu był czyszczony parownik ??? i wymieniane filtry?
na razie nic nie grzeb w ustawieniach - poczytaj. I nie zgrywaj mapy od kogoś bo to głupiego robota.



#6 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 grudnia 2009 - 21:44

parownik to serce układu - jak u ludzi - jak zasyfiony to problem i kondycji się nie ma co?

#7 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 15 grudnia 2009 - 21:53

Obadam jutro co tam mam i kupie zestaw naprawczy
Jak nie pomorze to przez miesiąc będzie stała na parkingu w najgorszym miejscu bez odpalania za karę, niech ma :)

Jak by ktoś chciał sobie temperaturę zmienić
na fawrenchajty to wystarczy wcisnąć regulatory od temperatury przez jakieś 5sek przycisk auto. W drugą stronę na Celsjusze.....................

#8 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 25 grudnia 2009 - 20:48

Zamieniłem wodę, poprowadziłem ją z przed zaworu trójdrożnego odpływ do zbiornika wyrównawczego. Jest lepiej bo w zakresie powyżej obrotów 4000 i prędkości powyżej 140 nic nie szarpie.
Niestety nie zmieniło to problemów z lpg, nie jeździ tak jak trzeba ja zimny to gaśnie na wolnych obrotach, jak już się podgrzeje to obroty pływają przełącza się na Pb po czym wraca na lpg a przyśpieszenie jest marne jak na 3.0. Vectra 2.0 mi lepiej chodzi

Byłem u mechaniora powiedział, że muszę z resetować pamięć podręczną kompa pojeździć z 500km na bp i dopiero skalibrować lpg i ustawić mapę

A miało być tak pięknie..................................:o

#9 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 27 grudnia 2009 - 06:26

Sprawdź jeszcze podłączenia wtryskiwacz benzynowy-komp gazowy czy wszystko pasuje do siebie. Daj jakieś fotki - najlepiej mapę od razu po autokalibracji, zmierz średnicę dysz przy listwach - ma być kolo 2,7 - 2,8mm.

#10 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 27 grudnia 2009 - 08:52

Sprawdź jeszcze podłączenia wtryskiwacz benzynowy-komp gazowy czy wszystko pasuje do siebie. Daj jakieś fotki - najlepiej mapę od razu po autokalibracji, zmierz średnicę dysz przy listwach - ma być kolo 2,7 - 2,8mm.


Mam takie zdjęcia przy kalibracji wyskakuje mi komunikat ze, wartość obrotów jest za niska, tak jak na zdjęciu. Później ustawiam raczej na słuch bo nie mam żadnych zasad.
Jak ustawię na ciepłym silniku to na zimnym przerywa, rozłącza i szarpie. I odwrotnie jak ustawię na zimnym to na ciepłym nie da się jechać.

Choć efekt falowania obrotów i gaśnięcia silnika jest cały czas. Obawiam się o tą skrzynie, bo w automacie chyba nie jest wskazane wyrzucać na N i wrzucać na D gdy się auto toczy.

#11 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 27 grudnia 2009 - 09:06

Po pierwsze: musisz zmniejszyć ciśnienie gazu na reduktorze do ok. 1,19bar na wolnych obrotach. Zrób poźniej autokalibracje i wklej screena z mapką(chodzi mi o to, od jakiego mnoznika ustawi się krzywa).

#12 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 27 grudnia 2009 - 18:28

tak jak pisze kolega zmniejsz cisnienie na reduktorze bo bedzie sobie skracal czasy wtrysku

#13 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 27 grudnia 2009 - 19:58

Po pierwsze: musisz zmniejszyć ciśnienie gazu na reduktorze do ok. 1,19bar na wolnych obrotach. Zrób poźniej autokalibracje i wklej screena z mapką(chodzi mi o to, od jakiego mnoznika ustawi się krzywa).


Nie za bardzo trybie, czy możesz podać jakieś szczegóły??
Które ciśnienie minimalne,robocze??
Skąd mam wziąć tego screena??
Jak zostawię mapę po kalibracji nie dodając punktów to tylko może sobie na wolnych obrotach stać nie ma mowy o jechaniu wtedy. te parametry które po ustawiałem (jak na zdjęciu) umożliwiają mi jakąkolwiek jazdę
:(

#14 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2009 - 20:15

Ciśnienie ciut za wysokie, to robocze, zmniejszasz śrubą na parowniku aż się w oknie parametrów z prawej zmniejszy do takiego, jak koledzy sugerują; minimalne podnieś z 0,3 bara do 0,65bara, ustaw klikaniem w programie-i tak 100% z butli nie wypalisz. :)

Przydałaby się aktualizacja firmware sterownika do wersji X.(X)X.27 za pomocą najnowszej wersji programu do starego staga 200 i 300: AcGasSynchro 1.14.1.0.

Valteki poniżej 4°C zaczynają ciężko chodzić (od zastygających frakcji oleju w gazie-może falowac i gasnąć na biegu jałowym) a Ty ustawiłeś Min.Temp.Gazu na -10°C.

Bardzo ważne: czy czujniki temperatury w programie na pewno wybrane poprawnie? Widzę, że gaz na screnie ma większą temperaturę niż parownik a to mało prawdopodobne! Jeśli masz trójnik pomiarowy gazu stagowski to Cz. temp. gazu=CT-02-2K a jeśli dodatkowo czujnik temperatury reduktora AC (fotka niżej) to Cz. temp. reduktora=CT-04-2K, jeśli reduktor Zavoli to CT-4K5.

Czy naprawdę masz szare Valteki, bo na screenie jest Valtek/Rail/AC 2 Ohm? Pisałeś, że wymieniałeś tłoczki a czy listwy napewno skalibrowane kalibratorem? Wg. mnie temperatura przełącznia na gaz to minimum 30°C a obroty do przełączenia (Próg przełaczenia) ustaw nieco wyżej, niż wykręca Ci rozrusznik przy rozruchu-potem i tak przecież dodajesz gazu i przekroczysz je a po ich przekroczeniu i pracy na biegu jałowym i tak będzie chodzić na gazie-minimalne obroty na gazie masz przecież od 0 obr/min.

Przed manewrami z autokalibracją odłącz klemę - aby zresetowac ECU benzyny - no i faktycznie można trochę pojeździć na benzynie.

Poza tematem: Aby zrobić ładne i czytelne zrzuty ekranu (screeny) interesującego nas widoku ekranu wciskami Shift+Prt Sc (lub w laptopach Fn+Prt Sc), otwieramy Paint'a, Edycja, Wklej i zapisujemy dla potrzeb naszego forum jako nazwa_pliku.jpg w rozdzielczości 640X480. Ze zdjęć do końca dobrze nie widać.
Przydałoby się tez wrzucić plik oscyloskopu: W programie AcGasSynchro w zakładce Autokalibracja oraz Mapa jest na dole czerwone kółeczko = Zapis wykresu. Pliki oscyloskopu to naprawdę niedoceniane narzędzie diagnostyki na odległość.
:)

#15 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 28 grudnia 2009 - 06:55

Jeżeli po autokalibracji nie da się jechać...hmm..A nie wyskakuje ci komunikat "dysze za małe" lub "za duże"??

#16 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 28 grudnia 2009 - 23:35

Ciśnienie ciut za wysokie, to robocze, zmniejszasz śrubą na parowniku aż się w oknie parametrów z prawej zmniejszy do takiego, jak koledzy sugerują; minimalne podnieś z 0,3 bara do 0,65bara, ustaw klikaniem w programie-i tak 100% z butli nie wypalisz. :)

Przydałaby się aktualizacja firmware sterownika do wersji X.(X)X.27 za pomocą najnowszej wersji programu do starego staga 200 i 300: AcGasSynchro 1.14.1.0.

Valteki poniżej 4°C zaczynają ciężko chodzić (od zastygających frakcji oleju w gazie-może falowac i gasnąć na biegu jałowym) a Ty ustawiłeś Min.Temp.Gazu na -10°C.

Bardzo ważne: czy czujniki temperatury w programie na pewno wybrane poprawnie? Widzę, że gaz na screnie ma większą temperaturę niż parownik a to mało prawdopodobne! Jeśli masz trójnik pomiarowy gazu stagowski to Cz. temp. gazu=CT-02-2K a jeśli dodatkowo czujnik temperatury reduktora AC (fotka niżej) to Cz. temp. reduktora=CT-04-2K, jeśli reduktor Zavoli to CT-4K5.

Czy naprawdę masz szare Valteki, bo na screenie jest Valtek/Rail/AC 2 Ohm? Pisałeś, że wymieniałeś tłoczki a czy listwy napewno skalibrowane kalibratorem? Wg. mnie temperatura przełącznia na gaz to minimum 30°C a obroty do przełączenia (Próg przełaczenia) ustaw nieco wyżej, niż wykręca Ci rozrusznik przy rozruchu-potem i tak przecież dodajesz gazu i przekroczysz je a po ich przekroczeniu i pracy na biegu jałowym i tak będzie chodzić na gazie-minimalne obroty na gazie masz przecież od 0 obr/min.

Przed manewrami z autokalibracją odłącz klemę - aby zresetowac ECU benzyny - no i faktycznie można trochę pojeździć na benzynie.

Poza tematem: Aby zrobić ładne i czytelne zrzuty ekranu (screeny) interesującego nas widoku ekranu wciskami Shift+Prt Sc (lub w laptopach Fn+Prt Sc), otwieramy Paint'a, Edycja, Wklej i zapisujemy dla potrzeb naszego forum jako nazwa_pliku.jpg w rozdzielczości 640X480. Ze zdjęć do końca dobrze nie widać.
Przydałoby się tez wrzucić plik oscyloskopu: W programie AcGasSynchro w zakładce Autokalibracja oraz Mapa jest na dole czerwone kółeczko = Zapis wykresu. Pliki oscyloskopu to naprawdę niedoceniane narzędzie diagnostyki na odległość.
:)


Witaj kolego
Najchętniej to bym do ciebie podjechał, bo rozumiem że masz pojęcie. W sumie nie jest daleko, co ty na to???
Problem polega na tym że moje ustawienia które były na zdjęciach to ustawienia na czuja, czyli jak włączyłem na dany tryb to chodził lepiej i tak dalej....
-Jeśli chodzi o ciśnienie jest tak samo jak zacząłem zmniejszać lub zwiększać to na wolnych obrotach zaczynało trząsać silnikiem...
-Jeśli chodzi o aktualizację to nie wiem skąd ją wziąć...
-Jeśli chodzi o temperaturę min gazu to -10 wzięło się tam bez podania przyczyny, akurat ten parametr nie miał żadnego wpływu na ustawienia które robiłem...
-Jeśli chodzi o czujnik temp. gazu i czujnik temp. reduktora to fakt jak wcisnąłem ustawienia fabryczne to miałem tak jak mi napisałeś (czyli c.t.r - CT-04-2K a c.t.g - CT-02-2K) ale niestety gdy je przełączyłem na te które są na zdjęciu to zmniejszałem trzęsienie silnikiem...
-Jeśli chodzi o wtryskiwacze to mam brązowe Valteki i tu sytuacja była podobna, czyli jak było na AC 3 0hm to trzęsło bardziej jak wziąłem na AC 2 0hm trzęsienie się zmniejszyło a jak wziąłem na 1 0hm to nie było żadnej różnicy w porównaniu do 2 0hm...
-Jeśli chodzi o parownik to jest Tomasetto...

:(

#17 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2009 - 01:10

Jeśli Tomasetto to na 99,9% masz montażowy Cz. temp. reduktora CT-04-2K, Trójnik zapewne oryginalny CT-02-2K i 2 razy AC PS-01 jako czujniki ciśnienia, ustawiasz rodzaje wtryskiwaczy, ciśnienie ustawione-lekko zmniejszone w Twoim przypadku i dopiero wtedy przeprowadzasz kalibrację. Zmieniając parametry ot tak po kalibracji sterownik dostaje głupoty m.in. od cz.temp. bo wprowadza korekty!

Jeżeli nie masz to ściągasz Najnowsze do Twojej wersji sterownika AcGasSynchro 1.14.1.0, uruchamiasz program, na górze "Aktualizacja sterownika", dalej ukazuje Ci się okienko a Ty patrzysz na dole programu na belce masz: X.(X)X.27 gdzie Xiksy to wersja PCB, a 27 to najnowsza wersja firmware, Ty masz zapewne niższą, klikasz "Wczytaj Aktualizacje" i przeszukujesz folder, w którym masz zainstalowany program AcGasSynchro najczęściej: C:\Program Files\AcGasSynchro\Firmware i szukasz tego folderu z nrPCB jaki masz, wybierasz najnowszą wersję 27 i potem "Aktualizuj". Nie pomyl wersji firmware od nie swojej wersji PCB! Poczytaj najpierw w opisie programu i plikach tekstowych o możliwych błędach aktualizacji i sposobach ich rozwiązywania!

Daj fotki tych wtryskiwaczy, obaczym co masz na pokładzie, pomożem wybrać dobre! Zaraz, zaraz, a jakie masz to Tomasetto? Model dokładnie prosim albo też fotki!

Generalnie:
0-(Bo zaczynamy od zera ;) )Czytamy sumiennie i uważnie Instrukcję w .pdf'ie dołączoną do programu
1-Ustawiamy czujniki, parametry, ciśnienie robocze ew średnicę dysz wtryskiwaczy oraz zmiany w firmware
2-Przeprowadzamy Autokalibrację
3- Jeśli mnożnik poczatkowy ustawi się nie wyżej niż 1,2 lub w okolicach na lewej stronie wykresu a dalej opada dążąc ku 1 to:
4-Przeprowadzamy dopieszczania na drodze, czyli zbieranie wykresu na benzynie oraz w takich samych warunkach na gazie. Dopuszczlna odchyłka 10% wg. producenta ale zazwyczj udaje się zrobić mniejszą.
Po zmianie ciśnienia roboczego, dysz i innych kluczowych parametrów zawsze należy przeprowadzić autokalibrację sterownika!

Jeśli nadal będą występowac problemy, to świadczy to o usterce mechanicznej jakiegoś podzespołu. Coś mi się widzi, a czytałem, że chodzi jakby na 4 garnkach to trąci niesprawnymi wtryskiwaczami lub zamienionymi kabelkami. Że o bliskości wwiertek w stosunku do wtryskiwaczy benzynowych i równej długości wężykach nie wspomnę. ;)

#18 OFFLINE   matimon

matimon

    Miłośnik modelu...

  • 200 postów
  • Dołączył: 23-04-2009
  • Skąd: Busko Zdrój

Napisany 29 grudnia 2009 - 06:36

Hmm...Ciekawe jaki ten reduktor tomasetto - jajca by były, jak by się okazał jakieś AT 09 do 90KM :D. Daj fotki reduktora.

#19 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2009 - 09:31

Raduktor AT-09 występuje w trzech wersjach: basic, Alaska i najmocniejszej Artic( miedź fi8 ) która teoretycznie powinna zaspokoić potrzeby każdej Omegi, w praktyce jednak można ją zastosować do silnika X25XE. Do 3,0L trzeba zastosować inny, sam jestem ciekaw, czy choć Artic jest czy wciśnięta "stara, dobra" Alaska ;)

#20 OFFLINE   pagaj

pagaj
  • 75 postów
  • Dołączył: 17-10-2009
  • Skąd: wawa

Napisany 29 grudnia 2009 - 20:30

Kolego Florek mam zdjęcia reduktora
[ATTACH]4372[/ATTACH]

[ATTACH]4373[/ATTACH]

[ATTACH]4374[/ATTACH]

[ATTACH]4375[/ATTACH]

[ATTACH]4376[/ATTACH]