Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

mapsensor


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
78 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2010 - 22:01

Chyba wyżej/wcześniej :). Siggi napisał, że jak rusza MAPsensorem to wartości skaczą, może jednak coś w środku?? No przydałoby się podrzucić innego MAPa na sprawdzenie ale i mój "patent" - bo powinno się podłączyć manometr i zmierzyć ciśnienie po ludzku - można zastosować.

#62 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 czerwca 2010 - 22:06

- na biegu jałowym komputer pokazuje spalanie
0,8-0,9 l/h (wcześniej na starym ciągle 1,1-1,2, czasem spadało do 1,0 a sporadycznie i tylko na moment do 0,9);



to nie jest wyznacznik. sprawdz jakie jest spalanie na benzynie. bedzie kolo 1.1-1.0 i taka powinna sie utrzymac po przelaczeniu na lpg. jesli po przelaczeniu na lpg spada to masz za bogato jesli wzrasta to za ubogo.




 


#63 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 16 czerwca 2010 - 06:43

Chyba wyżej/wcześniej :)


I tak wiemy o co chodzi ;)

to nie jest wyznacznik. sprawdz jakie jest spalanie na benzynie. bedzie kolo 1.1-1.0 i taka powinna sie utrzymac po przelaczeniu na lpg. jesli po przelaczeniu na lpg spada to masz za bogato jesli wzrasta to za ubogo.


OK zobaczę co i jak. Najwyżej skoryguje ustawienia lpg :)

#64 OFFLINE   stabio

stabio
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: UK

Napisany 16 czerwca 2010 - 22:01

Witam serdecznie. Znalazlem chyba watek, ktory moze mi pomoc.
Mam pytanie odnosnie tego mapsensora. Mam instalacje shirocco - sekwencja. Ostatnio mialem problem z wylaczaniem gazu na trasie lecz moglem z tym zyc. Niestety teraz auto wogole nie przelacza sie na gaz. Po osiagnieciu odpowiedniej temperatury slychac "pstrykniecie" w elektrozaworze pod reduktorem ale nie ma "pstrykniecia" na elektrozaworze na butli. Podlaczalem don 12V i "pstrykniecie" bylo. Sprawdzilem rowniez miernikiem czy podczas proby przelaczenia na gaz, zostanie podane 12v na elektrozawor na butli lecz miernik pokazywal 0V
Niedawno poruszalem troche mapsensorem (ps-cc2) i bylo slychac syczenie na przewodach gumowych a auto zaczelo przelaczac sie na gaz. Niestety teraz nawet gdy nim poruszam to nic nie syczy i nie przelacza na gaz.
Czy to wlasnie mapsensor steruje otwieraniem zaworu na butli? Zastanawialem sie czy nie podac mu na chama 12V na elektrozawor na butli i sprobowac odpalic ale troszke sie boje takiego zabiegu :)

#65 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2010 - 22:08

Obadaj kable: wszystkie elektrozawory są zasilane z jednego wyjścia ECU gazu, jak do butli nie leci 12V to gdzieś musi po drodze ginąć. Dojdziesz macając kable od butli w kierunku elektrozaworu przed parownikiem - a pewnie nawet tam gazownik zacisnął w jednym konektorze dwa kable.

#66 OFFLINE   stabio

stabio
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: UK

Napisany 16 czerwca 2010 - 22:29

Oj, przy butli to mam takie kable, ze nie uwierzysz :D Postaram sie zaraz wrzucic fotke bo chyba nada sie do panteonu specjalistow :D


Oto fotki, dodam, ze te luzne wtyczki takie juz byly :)

http://img690.images...1/img0177fd.jpg

http://img708.images...8/img0179mi.jpg

http://img59.imagesh...4/img0180uj.jpg

a pewnie nawet tam gazownik zacisnął w jednym konektorze dwa kable.


Dokladnie, sa dwa niebieskie a w drugim jeden brazowy.

#67 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 czerwca 2010 - 22:50

To tak, na butli masz czujnik hallotronowy. Gazownik pociągnął 2 kabelki: Plus zasilania elektrozaworu(niebieski) i kabel sygnałowy-ilośc gazu (brązowy). W obecnej sytuacji plus(niebieski) zasila i cewkę i czujnik(przejście na czerwony), brązowym wraca sygnał(biały z czujnika), masa na elektrozawór brązowym z butli i masa na czujnik czarnym.
Powinno się pociągnąć osobno podwójny przewód"+" i "-" z przodu auta na elektrozawór i osobno potrójny (a był na pewno w zestawie, był) na czujnik poziomu gazu. Logicznie to to ujdzie, fizycznie brzydko wygląda, użytkowo-mogą być zakłócenia, spadki napięcia etc (AC na przykład nawet zabrania takich rozwiązań).
Z przodu auta, do cewki przed reduktorem masz podłączony ten niebieski, który leci na butlę -właśnie w tamtych okolicach spotyka się z niebieskim (najczęściej) wyjściem z ECU gazu, no i jeśli tam jest po załączeniu 12V a na butli nie ma, to oznacza, że gdzieś w tym odcinku reduktor-butla jest przerwa w obwodzie, no chyba, że widząc zdjęcia, butla ma słabą masę (może mieć-masa nie jest kablem podana na butlę). Stawiam jednak na przerwę w obwodzie niebieskiego kabelka. Na wszystkim oszczędzają, robota, kable...

#68 OFFLINE   stabio

stabio
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: UK

Napisany 17 czerwca 2010 - 22:13

Dziekuje slicznie za odpowiedz. Postaram sie jutro pociagnac nowy kabelek i jezeli zadziala to masz u mnieduzego browara :)

Dziekuje jeszcze raz.

Miales racje szefie. Gaz dziala jak zloto (przerwany przewod pod autem) ale nie wyswietla mi stanu gazu na centralce w aucie natomiast pokazuje na tym czujniku na butli. Stad moje pytanie - czy to prawidlowe polaczenie ?

Na zdjeciu przed dzisiejsza zamiana kabli:

Czerwony (+) idzie to miedzianej obudowy a nie wychodzi z kabla zasilajacego. Niebieski to z kolei minus (przynajmniej z oznakowania na cewce (nie sprawdzalem miernikiem)).

http://img52.imagesh...79/img0180z.jpg

Obecnie mam to troszke inaczej podlaczone i wlasnie moze stad moj problem.

Jesli polaczenie na zdjeciu jest napewno dobre to musze je zmienic na wlasnie takie bo przez to cale kombinowanie wszystko pochrzanilem.

I ostatnie. Co sie stanie jezeli na cewke na butli zostanie podane zasilanie odwrotnie tzn. zamieniony + z - ?

Pozdrawiam.

#69 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2010 - 22:37

Jeśli zamienisz + z - na cewce nic się nie stanie, na zdjęciu masz źle, zamienione. Kiedyś cewki na LandiRenzo miały diodę, Tomasetto, które masz jej nie ma.

Znaczenie kolorów kabli tylko wyjątkowo w Twoim przypadku:
Czujnik: Biały-sygnał poziomu gazu połączyć z brązowym wchodzącym spod auta, Czerwony-zasilanie czujnika, połączyć z niebieskim wchodzącym spod auta i dalej na "+" elektrozaworu, Czarny-masa, połączyć z masą butli, kabelkiem spod śruby wielozaworu (nie odkręcaj śrub na pełnej butli !!)
Elektrozawór: "+" połączyć z niebieskim wchodzącym spod auta; "-" połączyć z masą butli.
Kabel spod auta: Niebieski-w Twoim przypadku zasilanie elektrozaworu i czujnika poziomu gazu, Brązowy-sygnał z czujnika poziomu gazu do ECU gazu.

Po takim połączeniu powinno wszystko grać, mimo, iż tak naprawdę do czujnika powinien być odrębny 3 żyłowy przewód w kolorach: biały, czerwony, czarny-podłączony pod maską do kabli z ECU gazu a drugi przewód: brązowy=masa z wyjścia sterownika gazu lub konkretnego punktu masowego i niebieski=+ z wyjścia sterownika gazu do zasilania elektrozaworów.

#70 OFFLINE   stabio

stabio
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: UK

Napisany 17 czerwca 2010 - 22:58

Dziekuje wodzu. Jutro wieczorkiem to sprawdze.

#71 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2010 - 21:40

a ja wymieniłm mapa i smiga jak złoto :D

#72 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2010 - 21:57

Na jaki??

#73 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2010 - 22:04

czytałem, że Pcc-c czy jakoś tak są trwalsze termicznie.

#74 OFFLINE   stabio

stabio
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: UK

Napisany 15 lipca 2010 - 22:23

To tak, na butli masz czujnik hallotronowy. Gazownik pociągnął 2 kabelki: Plus zasilania elektrozaworu(niebieski) i kabel sygnałowy-ilośc gazu (brązowy). W obecnej sytuacji plus(niebieski) zasila i cewkę i czujnik(przejście na czerwony), brązowym wraca sygnał(biały z czujnika), masa na elektrozawór brązowym z butli i masa na czujnik czarnym.
Powinno się pociągnąć osobno podwójny przewód"+" i "-" z przodu auta na elektrozawór i osobno potrójny (a był na pewno w zestawie, był) na czujnik poziomu gazu. Logicznie to to ujdzie, fizycznie brzydko wygląda, użytkowo-mogą być zakłócenia, spadki napięcia etc (AC na przykład nawet zabrania takich rozwiązań).
Z przodu auta, do cewki przed reduktorem masz podłączony ten niebieski, który leci na butlę -właśnie w tamtych okolicach spotyka się z niebieskim (najczęściej) wyjściem z ECU gazu, no i jeśli tam jest po załączeniu 12V a na butli nie ma, to oznacza, że gdzieś w tym odcinku reduktor-butla jest przerwa w obwodzie, no chyba, że widząc zdjęcia, butla ma słabą masę (może mieć-masa nie jest kablem podana na butlę). Stawiam jednak na przerwę w obwodzie niebieskiego kabelka. Na wszystkim oszczędzają, robota, kable...



No i niestety bez zmian. Wydaje mi sie, ze centralka umarla bo juz podlaczalem na milion sposobow i nic :/

#75 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2010 - 22:25

stabio, a czujnik w programie dobrze wybrany?? Ale gaz działa tylko czujnik nie??

#76 OFFLINE   stabio

stabio
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: UK

Napisany 15 lipca 2010 - 22:38

stabio, a czujnik w programie dobrze wybrany?? Ale gaz działa tylko czujnik nie??


Wszystko gralo do czasu przerwania przewodow pod autem (te dwa co ida oc cewki). Po polaczeniu ich gaz dziala bez zarzutu. Na butli poziom gazu pokazuje slicznie no i moge regulowac poziom rezerwy obracajac do okola wlasnej osi ale w aucie na centralce ciagle swieci rezerwa :/ Na butli 4 zielone swiatelka a w aucie jedno czerwone. Wszystkie kable posprawdzalem i nie widze zadnej przerwy :(

#77 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2010 - 23:10

Jako że czujnik na butli sczytuje poziom gazu z wskazówki (a ta z magnesu wewnątrz wielozaworu) możliwe, że układ elektroniczny w czujniku podziękował za współpracę - wskutek przerwana kabli. Najpierw należałoby podmienić czujnik na inny o takich samych parametrach, potem n-ty raz sprawdzić kable, ewentualnie je wymienić na nowe zaczerpnąwszy dokładnej wiedzy, jak je podłączyć a na końcu winić centralkę. Najważniejsze, że gaz działa i oszczędzasz ;)

Ech, ty masz "swiatełka", Sirocco z czujnikami PW1/PW2, AEB1050 lub EMER1D. Mi coś świta, ale to tylko świta, że jak się w KME odłączy czujnik to się samo ustawia na domyślne 0-90ohm - ale to tylko moje przypuszczenia. http://www.pliki.dry...4fdae847c4b.htm

#78 OFFLINE   stabio

stabio
  • 28 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: UK

Napisany 15 lipca 2010 - 23:26

Dzieki za pomoc. Niestety nie mam kabla aby moc to sprawdzic ale za 2 tyg. jade do Polski wiec podskocze do gazownikow no i kupie sobie kabelek.

#79 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipca 2010 - 04:59

Na jaki??

na taki jaki miałem czyli 1.3. Gaziarz pomylił się ze mogę zrobić upgrade. a tak długo czekałem na przejsciówkę i czujnik. zachował się honorowo i na następny dzień ze swojej kasy kupił mi stary-nowy czujnik. jednak miał ajkieś mikropęknięcie które powodowało skoki cisnienia przełączające układ do beny.