Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

mapsensor


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
78 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 06 czerwca 2010 - 21:40

Jak napisałem wcześniej, gdy odpiąłem wtyczkę od mapsensora wtedy program pokazał, że ciśnienie jest 0. Nie było żadnych miejsc po przecinku tylko samo 0. Wtyczkę czyściłem.
Obawiam się tylko że jak pojadę do serwisu LPG to będzie tak jak półtora roku temu - skasują mnie doszczętnie i potwierdzą się moje przypuszczenia co do przyczyny. A taki nowy mapsensor (oryginał) mogę kupić za 200 zł w hurtowni, czyli taniej niż na allegro.

#22 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 czerwca 2010 - 21:18

zamiennik 150zł tylko jak już wczesniej pisałem testowałem 3 szt. i dopiero na oryginale chodzi poprawnie.Niby robione na tych samych gratach ale może trafiłem na złą partię.Produkuje je ta sama firma co robi staga więc powinny działac.Można go rozebrać i spróbować przeczyścić,tylko przypadkiem nie kompresorem.Siada przewaznie czujnik ciśnienia ale jest dostępny tylko wysyłkowo i kosztuje całe 9 usd. i trzeba troche na niego czekać.

#23 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 08 czerwca 2010 - 19:45

Niedaleko mnie w Zgierzu jest hurtownia w której oryginał kosztuje 200 zł i w przypadku gdyby nie działał mam blisko żeby wymienić.
Prawdopodobnie jutro będę go miał więc dam znać czy pomogło :)

DZIEŃ PÓŹNIEJ:

Dzisiaj kupiłem nowy mapsensor. Właśnie wróciłem od samochodu i z przykrością stwierdzam że jest tak samo jak było ze starym.
Ale po kolei. Założyłem nowego mapa ale nic się nie poprawiło więc założyłem starego i zacząłem kombinować. Najpierw odkręciłem filtr ten przed reduktorem, później odkręciłem przewód który idzie od tego filtra do reduktora i sprawdziłem czy jest przejście. Na odkręconym filtrze odpaliłem samochód i jak po chwili puściło gaz to aż silnika nie było widać takie poszło ciśnienie – więc ciśnienie dochodzi. Złożyłem wszystko, odpaliłem i zaczął chodzić na gazie. Pracował tak max z 10 sek i przestał. Kilkakrotnie wyłączałem i włączałem silnik ale nic nie pomogło.
Zmieniłem znów mapsensor na nowy i nic. Założyłem stary, odkręciłem przewody od trójnika z którego wychodzą przewody na listwy wtryskowe, odpaliłem i po chwili zaczął pryskać z przewodów gaz. Złożyłem wszystko i znów tylko z 5 sek popracował na gazie. Odkręciłem trójnik ponownie, odpaliłem i ale tym razem gaz nie leciał z przewodów.
Kilkanaście razy odpalałem i gasiłem silnik – chyba jeszcze raz miałem przypadek, że przez chwilę pracował na lpg.
Nie wziąłem ze sobą laptopa więc nie mogłem porównać jakie ciśnienie pokazuje stary map a jakie nowy. Jutro spróbuję to sprawdzić.
Teraz zastanawiam się czy czasem nowy map nie jest walnięty. Zaznaczam że kupiłem oryginał a nie zamiennik. Jak podłączę komputer (chyba) wszystko będzie jasne.
Czy ktoś miał podobny przypadek?

#24 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 czerwca 2010 - 21:20

driver zerknij jeszcze na cewke przy red (czy niejest przytopiona) , pewnie nie to bo masz dziwne wskazania cisnienia, ale sprawdzic niezaszkodzi,

#25 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2010 - 21:43

lendio mnie ubiegł ;), jaki masz parownik??

#26 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 08 czerwca 2010 - 22:05

lendio mnie ubiegł ;), jaki masz parownik??


Parownik KME Silver. Właśnie myślałem o tym czymś na parowniku (cewka chyba) - tylko nie wiem jak to sprawdzić? Podłączyć pod 12v?

#27 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 czerwca 2010 - 22:19

Dokładnie tak.Podłącz przewodami pod aku i zobacz czy działa i się nie zacina.

#28 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2010 - 22:24

1. zdjąć przewody z cewki na butli - wypalić gaz z przewodów
2. odkręcić kluczykiem 8 nakrętkę na tym elektrozaworze na parowniku
3. odkręcić kluczem 17 lub 19 cały ten trzpień i wyczyścić - uwaga na tłoczek w środku, sprężynuje; lubi się zawiesić z brudu, bardzej wtajemniczeni spiłowywują około 1mm z wewnętrznej części tego tłoczka w środku, takiego kolca, po to, aby cewka bardziej go "wyciągała", żeby ten tłoczek bardziej się otwierał, czasem brud powoduje zbyt mały skok tłoczka a ewentualne spadki napięcia (w końcu sterownik zasila 3 elektrozawory: butla, elektrozawór na filtrze i elektrozawór na parowniku) i tłoczek może zamknąć dopływ gazu.

#29 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 08 czerwca 2010 - 22:48

1. zdjąć przewody z cewki na butli - wypalić gaz z przewodów
2. odkręcić kluczykiem 8 nakrętkę na tym elektrozaworze na parowniku
3. odkręcić kluczem 17 lub 19 cały ten trzpień i wyczyścić - uwaga na tłoczek w środku, sprężynuje; lubi się zawiesić z brudu, bardzej wtajemniczeni spiłowywują około 1mm z wewnętrznej części tego tłoczka w środku, takiego kolca, po to, aby cewka bardziej go "wyciągała", żeby ten tłoczek bardziej się otwierał, czasem brud powoduje zbyt mały skok tłoczka a ewentualne spadki napięcia (w końcu sterownik zasila 3 elektrozawory: butla, elektrozawór na filtrze i elektrozawór na parowniku) i tłoczek może zamknąć dopływ gazu.


Dzięki też tak zrobię. Wydaje mi się że wystarczy jak zakręcę zawór od butli i wypalę gaz ale mogę zdjąć przewody od cewki butli. Chciałem wykręcić już w zeszłym tygodniu trzpień, ale nie mam takiej długiej nasadki :(

#30 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2010 - 23:09

W "nowożytnych" wielozaworach pokrętło służy do zakręcenia wlewu, elektrozawór zabezpiecza wyjście.

#31 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 09 czerwca 2010 - 06:29

W "nowożytnych" wielozaworach pokrętło służy do zakręcenia wlewu, elektrozawór zabezpiecza wyjście.


No właśnie też tak myślałem ale jak oma jeszcze działała na lpg i zakręciłem zawór przy butli to po krótki czasie gasła i nie chciała pracować na gazie.
Jednocześnie przy zakręconym zaworze nie można zatankować gazu.

#32 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 czerwca 2010 - 06:47

driver tu masz foty przy koncy porady (u mnie byl gold, ale eletrozawor taki sam i cewka)
http://forum.omegakl...ead.php?t=21730

#33 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwca 2010 - 06:48

Wpadka ;), zawsze zdejmowałem kable i zakręcałem. Nigdy się nie skusiłem, żeby sprawdzić na samym pokrętle.

#34 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 09 czerwca 2010 - 07:18

driver tu masz foty przy koncy porady (u mnie byl gold, ale eletrozawor taki sam i cewka)
http://forum.omegakl...ead.php?t=21730


Dzięki! Jeśli dam radę dzisiaj, spróbuję to zobaczyć:)

Wpadka ;), zawsze zdejmowałem kable i zakręcałem. Nigdy się nie skusiłem, żeby sprawdzić na samym pokrętle.


Uczymy się przez całe życie ;)



Jeśli się okaże, że to nie była wina mapsensora to ciekawe czy będę mógł go zwrócić :(

#35 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 czerwca 2010 - 11:13

jak załozyłes nowego mapa powinienes zrobić autokalibrację. zrób ja najpierw na nowym mapie zanim zaczniesz wymieniać pół instalacji.

#36 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 09 czerwca 2010 - 11:24

jak załozyłes nowego mapa powinienes zrobić autokalibrację. zrób ja najpierw na nowym mapie zanim zaczniesz wymieniać pół instalacji.


Jesteś pewien, że należy wykonać autokalibrację?
Mam fejsa do mojej instalki i dzisiaj po pracy (o ile nie będzie padać) podłączę kompa żeby porównać jakie ciśnienia pokazują oba mapsensory (stary i nowy).

#37 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 czerwca 2010 - 11:37

jak cos ci się psuje w instalacji to instalacja automatycznie próbuje sie dostosować zmeiniając cisnienie i takie tam. jak wymieniasz część na sprawną to komp nie wie ze wymieniłes i jedzie dalej na starych ustawieniach. jak zmieniasz np. czujnik temp. w parowniku to tez trzeba zrobic autokalibrację bo czujnik może miec różną oporność. takie jest zdanie mistrza gazownika z poznania a ze jest swietnym fachowcem to mu ufam. ja tez mam mapa do wymiany i jak tylko go sobie kupię to będe musiał zrobić autokalibrację.
pozdrawiam

#38 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 09 czerwca 2010 - 12:35

W takim razie też mu zaufam;)

Ale zobaczyć cewkę i trzpień nie zaszkodzi, zwłaszcza że jak ponad pół roku temu wymieniałem membrany w reduktorze to sprzedawca w hurtowni na gwałt próbował mi sprzedać taki trzpień tłumacząc, że to się bardzo często psuje i należy wymienić, Myślałem, że po prostu chce zarobić - ale teraz wiem że to była prawda.

#39 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 czerwca 2010 - 12:37

trzpień jest taki długi na około 3 cm i sześciokątny?

#40 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 09 czerwca 2010 - 14:11

Chyba mówimy o tym samym:) (zdjęcie nizej)

Panowie a jakbym ten zaworek, który się znajduje w trzpieniu, wyjął tak na chwilę (na próbę) i wkręcił trzpień bez zaworka – to czy coś by się stało??
Czy zaworek odcina gaz jak nie działa instalacja czy ma jakieś inne zadanie?



Zdjęcie "pożyczone" ze strony http://forum.omegakl...ead.php?t=21730