Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

mapsensor


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
78 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kasa

kasa
  • 24 postów
  • Dołączył: 28-02-2009

Napisany 13 grudnia 2009 - 22:59

mapsensor . z uwagi na to iz instalacja stag 300 w czasie jazdy samoczynnie przelacza na pb a gazownicy po podpieciu pod kompa nic nie stwierdzaja samodzielnie postanowilem zabrac sie za to i na poczatek od tego chyba zaczne ze wymienie czujnik cisnienia ps 01 .w zwiazku z tym moje pytanie jak stary zdemontuje nowy zaloze to musze jechac na kompa czy nie , a wogle moze sie myle i ktos ma moze inny sprawdzony sposob na zlikwidowanie tego zjawiska , zaznaczam ze to nie dzieje sie non stop szczegulnie wieczorem i w trasie

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2009 - 23:07

Jeśli jesteś pewien, że to PS01 to wystarczy wymienić, nic dodatkowo robic nie trzeba.

#3 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2009 - 23:07

po wymianie mapsensora nie musisz nic robic z punktu widzenia samego sensora.

Regulacja jednak jest i tak wskazana od czasu do czasu.

#4 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 grudnia 2009 - 23:15

mapsensor . z uwagi na to iz instalacja stag 300 w czasie jazdy samoczynnie przelacza na pb a gazownicy po podpieciu pod kompa nic nie stwierdzaja samodzielnie postanowilem zabrac sie za to i na poczatek od tego chyba zaczne ze wymienie czujnik cisnienia ps 01 .w zwiazku z tym moje pytanie jak stary zdemontuje nowy zaloze to musze jechac na kompa czy nie , a wogle moze sie myle i ktos ma moze inny sprawdzony sposob na zlikwidowanie tego zjawiska , zaznaczam ze to nie dzieje sie non stop szczegulnie wieczorem i w trasie

Moze byc mapsensor, ale tez moga byc inne przyczyny.

Map sensor kosztuje cos 150zł, dlatego w ciemno to troche ruletka, ale nieraz jedyne wyjscie jak usterka jest trudna to znalezienia (bo znajac zycie to jak pojedziesz do fachowca to bedie wszystko git)

#5 OFFLINE   kasa

kasa
  • 24 postów
  • Dołączył: 28-02-2009

Napisany 13 grudnia 2009 - 23:21

a czy mozn sprawdzic ten czujnik jakas metoda ,a na co jeszcze panowie obstawiaja

#6 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 grudnia 2009 - 08:53

a czy mozn sprawdzic ten czujnik jakas metoda ,a na co jeszcze panowie obstawiaja

Co do mierzenia czujnika, to sam kiedys pytalem co i jak na forum gazowym, ale nikt nieodpisal.

Czy w jakis konkretnych warunkach sie ta usterka powtarza ? (zwroc na to uwage)

Zeby cos wiecej sie dowiedziec musialbym podpiac sie pod staga i obserwowac co sie dzieje z cisnieniem z temp red i moze wtedy dojdziesz (jak bedzie blad cisnienia to wywali kominikat w stagu w momencie spadku)

U mnie np. cewka pod red sie przytopila i to bylo przyczyna komunikatu "cisnienie za niskie", ale moze tez np red marznac.....i pewnie jeszcze kilka innych przyczyn.

#7 OFFLINE   Marcin L

Marcin L

    lpg-hobbysta :)

  • 30 postów
  • Dołączył: 09-01-2010
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 stycznia 2010 - 15:54

Awarię mapsensora najlepiej sprawdzić w następujący sposób: trzeba jechać autem i miec podpiętego laptopa w momencie wystąpienia usterki, gdy bez powodu przełącza z gazu na benzynę. Jeżeli mapsensor jest padnięty - w tym momencie komputer pokaże zerowe ciśnienie gazu, mimo, że gaz w układzie cały czas będzie obecny.

#8 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2010 - 21:08

Ja mam podobny porblem, z przełączaniem do beny podczas jazdy. najpierw gaziarze obstawiali walnięty którys kabel od mapsensora ale po wymianie wszystkich i podłaczeniu do kompa ( usługa 70 zł) po któtkiej jezdzie znów zaczął przełączać mnie do beny. Dzieje sie to wtedy jak map jest rozgrzany ciepłem spod maski. Mam mapa 1.3 i gziarze zalecaja wymianę na 2,5 bo ten w odróznieniu od 1,3 podaje na program serwisowy jakie jest podcisnienie. Znalazłem jakis w hurtowni w Gdyni za 220zł i przejsciówkę na wtyczkę od 1,3 za 36 zł. Można gdzieś taniej? :). Warto zmieniac na tego 2,5? podobno 1,3 były słabe i je szybko wycofali.

#9 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 maja 2010 - 21:31

Generalnie zamiast modelu 013 można 025 byleby program miał możliwość wyboru takiego czujnika. Wybór dowolny, bo to czujniki AEB z oznaczeniami firm, pod których logo AEB wytwarzało instalacje. Czyli np. mając Zavoli można od Bigasu, Emmegasu, Elpigazu lub OMVL czujnik zastosować. Bywają zamienniki bezfirmowe.
Sens wymiany z 013 na 025 jest wtedy, gdy wraz z nowym firmware sterownika dochodzą poprawki od samego ECU gazu do obciążenia-podciśnienia. Siggi, jaką masz instalkę??

#10 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 maja 2010 - 21:46

Z zamiennikami to ruletka.Sam przetestowałem trzy i dopiero oryginał działał poprawnie.Gaziarze nie wierzyli i przy mnie je sprawdzali.Zacząłbym od sprawdzenia zasilania mapa bo przeważnie tam tkwi przyczyna usterki.Sprawdz połączenie plusa na map sensor.

#11 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 maja 2010 - 22:38

Florek, moja instalka to sekwencja kme, diego, shirocco. Na tej instalce zrobiłem juz ponad 100 tys. km. Powoli sprzęt zaczyna sie sypać. Teraz kolej na mapa :/

#12 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 31 maja 2010 - 22:14

Florek, moja instalka to sekwencja kme, diego, shirocco. Na tej instalce zrobiłem juz ponad 100 tys. km. Powoli sprzęt zaczyna sie sypać. Teraz kolej na mapa :/


Też mam sterownik sirocco, reduktor kme silver.

Jakoś półtora roku temu też przełączał mi się sam na benzynę. Z czasem nasilało się to coraz bardziej, aż w końcu zaczęły się problemy z „wyłączeniem gazu” – wciskałem przycisk na włączniku a on i tak nie reagował, tylko piszczał i piszczał. Trzeba było naciskać kilkanaście razy zanim się wyłączył. Gaziarze wymienili mapsensor (250 zł część+wymiana) i wszystko wróciło do normy.

Wczoraj w trasie znów zaczął mi się przełączać na Pb. Pomyślałem, że to może wina kiepskiej jakości gazu. No ale jak przyszła pora zatankować problem się pogorszył – silnik przestał pracować na gazie. Jak tylko włącza się gaz – to od razu przełącza się na benzynę a włącznik „piszczy” i znów mam problem żeby go wyłączyć. Pewnie znów mapsensor. Już dzwoniłem w Łodzi do hurtowni (w której zaopatrują się gaziarze z mojej okolicy) i jest oryginał za 200 zł. Zastanawiam się czy kupić w ciemno i wymienić czy pojechać do gaziarzy. No ale jeszcze nad tym pomyślę, może kupię fejsa do sirocco, samemu sprawdzę co się dzieje.

Zastanawiam się czy padanie czujników PS-CC1 to nie jest czasem przypadłość tych instalacji.

#13 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 maja 2010 - 22:50

Padanie czujników PS-CC1(zamiennik PS-013) to przypadłość, ale właśnie czujników, zostały one zastąpione PS-CC2 - o ile ECU gazu go obsługiwało/miało możliwość aktualizacji firmware, dzięki temu doszła m.in. możliwość modelowania bez dodatkowego czujnika. Nowe instalki mają PS-CC3/PS-CCT z wbudowanym czujnikiem temperatury. Mowa o produktach z logo KME.

#14 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 31 maja 2010 - 23:09

Kurcze to wynika z tego, że mój ECU od gazu nie ma możliwości aktualizacji softu. Dzisiaj czyściłem złącza (myślałem że może od wilgoci coś gdzieś się posypało) i na sterowniku jak byk napisane jest SIROCCO i jego typ (ale nie pamiętam dokładnie jaki).

A czy przewód ,który idzie od wtryskiwaczy do mapsensora (jest to chyba ciśnienie gazu) musi być jakiś specjalny, zbrojony? Bo u mnie jest twardy jak skała i też chyba go wymienię.
Ten drugi (chyba od podciśnienia – bo tam jest podłączony) jest miękki i rozciągliwy.

#15 OFFLINE   poorchava

poorchava

    Elec-TROLL-nik

  • 294 postów
  • Dołączył: 30-03-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 czerwca 2010 - 09:51

Przewód do czujnika ciśnienia powinien być twardy, tzn możliwie mało zmieniać wymiary pod wpływem ciśnienia gazu. Oczywiście nie może być sztywny jak badyl, bo to oznacza, że guma jest sfatygowana i może popękać lub już jest popękana. Czyli ma być taki, że palcami trudno go ścisnąć, ale bez większego problemu można go wygiąć gołymi rękami.

#16 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 01 czerwca 2010 - 10:48

W takim razie będę musiał zakupić taki przewód bo u mnie jest chyba za twardy – bo aż opaski na końcach mają problem żeby go ścisnąć.

A może ktoś z Łodzi lub okolic w swoim samochodzie ma założoną sekwencję SIROCCO i mapsensor PS-CC1? Może byłaby możliwość chwilowej podmiany owego czujnika w celu sprawdzenia czy to on u mnie siadł?

#17 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2010 - 11:59

Sirocco albo Diego, szybciej znajdziesz.

#18 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 01 czerwca 2010 - 13:23

Dzięki za informacje:)
W takim razie może ktoś z Łodzi lub okolic w swoim samochodzie ma założoną sekwencję SIROCCO lub DIEGO i mapsensor PS-CC1?
Może byłaby możliwość chwilowej podmiany owego czujnika w celu sprawdzenia czy to on u mnie siadł?

#19 OFFLINE   driver01

driver01
  • 60 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: Łódź

Napisany 04 czerwca 2010 - 21:39

Dzisiaj trochę porobiłem przy samochodzie, min. odłączałem różne przewody od gazu, sprawdzałem specjalnym preparatem do sprawdzania szczelności a później dmuchałem w te przewody – robiłem to ponieważ mam wrażenie że jeden z wtryskiwaczy gazu wypuszcza gaz z przewodów przez noc.
I wiecie co się stało? Jak wszystko złożyłem odpaliłem samochód i zaczął pracować na gazie. Ale moja radość nie trwała długo. Zgasiłem, odpaliłem i znów to samo – nawet nie chce przez chwilę pracować na gazie.
Czujnika ciśnienia (mapsensor) jeszcze nie kupiłem ale od dzisiaj posiadam już fejs do mojej instalacji.

Zastanawiam się czy jeśli nawet nie chce przez chwilę chodzić na gazie to czy za pomocą fejsu coś sprawdzę?


2 godz. później ;)

Właśnie wróciłem od samochodu, podpiąłem Interfejs od LPG i już wiem że wszystko widać:)
No ale po kolei. Kurcze już sam nie wiem czy wysiadł czujnik ciśnienia czy może reduktor. Oto co pokazywał mi program tzn. jakie ciśnienie gazu (to co pamiętam):
-Najpierw odpaliłem samochód a jak wyłączyłem silnik i włączyłem zapłon to pokazywało mi ciśnienie – (minus!) 0,08.
-Zdjąłem przewód którym płynie gaz od parownika, strzelił gaz (było ciśnienie w przewodach od LPG), odczekałem 2 sek i pokazało ciśnienie -(minus) 0,01.
-Mam silnik V6 więc są dwie listwy wtryskowe. Gaz płynie przewodem z parownika, dalej jest trójnik od którego idą dwa przewody do listew wtryskowych. Zdjąłem ten przewód, którym gaz idzie na prawą listwę (z tyłu tej listwy wychodzi mały przewodzik który idzie do mapsensora)…zacząłem dmuchać w ten przewód i czujnik pokazał ciśnienie 0,10 bar. Wydaje mi się, że trochę mało…a dmuchałem z całej siły! (Nie palę papierosów)
-Założyłem wszystkie przewody i wtedy pokazało ciśnienie 0,00.
-Odpiąłem wtyczkę od mapsensora i pokazał 0 (NIE 0,00!)
-Jeśli chodzi o błędy to właśnie wyświetla się za niskie ciśnienie gazu.
-Jak silnik pracował na benzynie to ciśnienie skakało ale chyba nawet 1 bar nie przekroczyło.
-Zacząłem kręcić imbusem w parowniku w celu zwiększenia ciśnienia ale po chwili wystraszyłem się zostawiłem tak jak jest.

Próbowałem zmniejszyć ciśnienie przy którym samochód przełącza się na Pb (najniższe było chyba 0,2) ale nawet przez chwilę nie chciał chodzić na LPG:(

I jeszcze dodam jedno. Dzisiaj odpiąłem wszystkie przewody od wtryskiwaczy, którymi gaz dostarczany jest do silnika. Zaślepiłem te przewody aby do cylindrów nie dostawało się lewe powietrze i odpaliłem. Jak przełączył się na LPG to ze wszystkich wtryskiwaczy zaczęło strzelać gazem ale wiadomo od razu przełączał się na Pb. Zrobiłem tak kilka razy, po czym wszystko złożyłem i o dziwo zaczął pracować na LPG. Stałem tak z 2 min i nic się nie działo. Wyłączyłem silnik, włączyłem i znów nie chciał pracować na LPG.

Teraz to już sam nie wiem czy to map sensor czy coś innego. Wydaje mi się, że człowiek ma w płucach większą parę niż 0,10 bar – bo tyle mi pokazał program jak dmuchałem. Szkoda, że nie mam z kim podmienić mapsensora – miałbym pewność.
A może ktoś wie jak sprawdzić mapensor?

#20 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 czerwca 2010 - 21:07

to raczej wina mapa ale sprawdziłbym jeszcze kabelki bo czasami potrafi niekontaktować i objawy będą podobne.