Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

gasnie na gazie , przełancza sie sam na benz


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 13 grudnia 2009 - 15:03

Witam, walcze z tym gazem od kiedy włozyłem na nowo silnik ... nie moge dojsc , byłem u gazownikow nie pomogli nic , tylko skasowali .., auto sie nie wkreca jak trzeba tylko na gazie , do tego mam zerwana poduszke silnika , na benzynie nie trzesie budą a na gazie trzesie ... musze mu deptac to nie trzesie ... A JAK MU PRZYŁOŻE TO PO CZASIE PRZEŁANCZA SIE SAM NA BENZYNE ... i pika ze rezerwa ... dodam gazu , szybko puszcze to gasnie , obroty falują ... koledzy od czego tu zaczac ?? bo trafia mnie

cały dolot sprawdzałem , na tyle ile sie znam to jest szczelny ...

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2009 - 21:15

Jeśli pika, że rezerwa, a pikają zazwyczaj układy sekwencjne, to podejrzewam zapchanie filtra fazy ciekłej lub/i lotnej albo uszkodzony czujnik ciśnienia/podciśnienia. Rzadko kiedy, ale może też być zagnieciony przewód miedziany lub coś w kabelkach od ww czujnika. Co do trzęsienia to może pomylone kabelki od wtryskiwaczy gazu?

#3 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 grudnia 2009 - 00:42

może ten temat naprowadzi
http://www.elektroda...c1096298-0.html

#4 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 14 grudnia 2009 - 12:23

moze faktycznie jest gdzies przygnieciony przewod , dzieki nie pomyslałem ... wkoncu silnik był wyjmowany moze byc ... kable od wtryskiwaczy gazu nie pomylone , sprawdzali gazownicy ... słuchajcie a to ze dodajac gazu szybko slychac powietrze w oklicy kolektora ssacego ? wszystkie V-ki tak maja? ze to powietzre tak słychac ? bo moze lewe ciagnie gdzies ? ale na benzynie by chodził normlanie gdyby ciagnal lewe ??

#5 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 grudnia 2009 - 15:06

słuchajcie a to ze dodajac gazu szybko slychac powietrze w oklicy kolektora ssacego ? wszystkie V-ki tak maja? ze to powietzre tak słychac ? bo moze lewe ciagnie gdzies ? ale na benzynie by chodził normlanie gdyby ciagnal lewe ??


u mnie syczy na jałowym - jak ustaliłem syk pochodzi od krokowca -tak mi się wydawało a okazało się przy rozbieraniu dolotu że to ten czarny plastik na kolektorze jest pęknięty wewnątrz i syczy.
Są tam kanały które mogą się przytkać w końcu to element odmy.

Syk jest w miejscu tego czarnego plastiku odmy (pod nim) na kolektorze zaraz obok jest krokowy.
Jak dodaje gazu to nie słyszę dodatkowego syku raczej się zmniejsza.

jak masz lewiznę to bywa czasami że "benzyna" sobie całkiem dobrze potrafi z tym poradzić.
lpg zazwyczaj szaleje szczególnie jak jest za duże podciśnienie w kolektorze ssącym, np przez serwo.
coś takiego kiedyś miałem.

#6 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 16 grudnia 2009 - 08:36

acha za duze cisnienie przez serwo ... ja podłonczyłem gaz pod serwo , moze tu jest piers pogrzebany ?

#7 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 06 stycznia 2010 - 11:42

Koledzy walcze z tym gazem dalej .., czy moj parownik sie jakos czysci ? jakies filtry ? gdzie z niego podłonczyc podcisnienie ?? do serwa tak jak podłonczyłem po włozeniu na nowo silnika ?? bo własnie nie pamietam tylko tego jednego wezyka .. i podpiełem go pod trujnik do serwa .. moj parownik : BRC Genius 1500mbar

#8 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 czerwca 2010 - 00:40

Jeśli pika, że rezerwa, a pikają zazwyczaj układy sekwencjne, to podejrzewam zapchanie filtra fazy ciekłej lub/i lotnej albo uszkodzony czujnik ciśnienia/podciśnienia. Rzadko kiedy, ale może też być zagnieciony przewód miedziany lub coś w kabelkach od ww czujnika.

Ja mam niestety to samo. Florek ciekawe jak odniesiesz się do tego:
U mnie po odpaleniu silnika i uzyskaniu odpowiedniej temp. gaz się załączy, przejadę do uzyskania na blacie 90' i przełączy się na benzynę sam, bądź przy lekko mocniejszym depnięciu. Co dziwne jeśli jest zimno nic takiego nie ma miejsca.
To już druga taka sytuacja, pierwsza w zeszłym roku podczas upałów, przeszło tak samo nagle jak się pojawiło a teraz na nowo wraca.

#9 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2010 - 10:35

Nawalony Zającu, jak masz Staga w aucie i laptopik na wyposażeniu to nagraj plik oscyloskopu. Zobaczymy co się dzieje o ile złapiesz ten moment na zapisie. Jeśli masz inny układ gazowy to trzeba niestety śledzić wskazania i wymuszać tą sytuację.

#10 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 czerwca 2010 - 10:42

KME Diego, reduktor KME Red.1 + Magic Jet. Nie mam niestety żadnego fejsa do podpięcia i diagnostyki.
Sądzę jednak, że wypadałoby wyczyścić reduktor i założyć nowe filtry.

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2010 - 10:51

Aha, czyli dodatkowo wydatek ok 60zł na interfejs oraz wprawnego kierowcę potrzebujesz - Ty będziesz siedział i oglądał parametry -głównie ciśnienie gazu ale i temperatury. Filtry zawsze możesz wymienić, to na pewno nie zaszkodzi. Tak ciężko myślę co to za reduktor masz?? Zamieść fotkę bom wielce ciekawy.

#12 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 czerwca 2010 - 10:59

Nie zamieszczę bo głęboko upchany i niewiele będzie widać. Wczoraj chciałem go wyjąć i wyczyścić ale mimo wyjęcia dolotu z puszką filtra włącznie nie udało mi się bo dość solidnie skorodowały śruby mocujące. Brakło mi jednej pary rąk i poskładałem.
Polecisz mi jakiś interfejs? (trzeba się chyba zacząć doposażać)

Edit: spróbuję zrobić dla Ciebie fotos bo znalazłem maluśki aparat :)

#13 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2010 - 11:05

Viaken USB-LPG z kablem/końcówką 1; Oryginalny AC - tak, tak, KME z początku zalecało właśnie produkt konkurencji - z tymi mam do czynienia, działają bez zarzutu.

http://oldwww.kme.eu...5_3.0-setup.zip

#14 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 czerwca 2010 - 11:25

Znalazłem takie Ci oto ustrojstwo. Podejdzie?
http://www.allegro.p...z_1_kablem.html

Fotos:

#15 OFFLINE   misiekzoo

misiekzoo

    zafira i astra 1,8

  • 1 463 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Oborniki śląskie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 06 czerwca 2010 - 11:30

U mnie w poprzedniej omedze gaz nie sekwencja jak było ciepło i się nagrzał silnik , po ponownym odpaleniu nie przeskakiwał na gaz. Jak ostygł było ok. W chłodne dni zawsze było ok. Do wymiany była cewka przy reduktorze.
[SIGPIC][/SIGPIC]

Moje ople , byłe i obecny .

#16 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 czerwca 2010 - 11:44

Właśnie doczytałem, że niedomagająca cewka przy reduktorze potrafi właśnie w ten sposób dawać się we znaki.

#17 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2010 - 12:00

Na aukcji jest interfejs z 1 (jednym) kablem. Przy zamawianiu poproś o końcówkę Nr 1.

Reduktor zamontowany w złej pozycji, ta cewka bezpośrednio na reduktorze powinny być pionowo do góry. Być może sytuacja, którą opisujesz to sławetny objaw zacierającego się trzpienia. Zdejmij cewkę, wykręć trzpień i oczyść. Z powodu wady fabrycznej KME wprowadziło "zestaw naprawczy" nowa cewka + zmodyfikowany trzpień.
W razie, gdybyś zapragnął zmieniać położenie reduktora to aż się prosi założyć oryginalny zestaw naprawczy membrany i uszczelki- o ile reduktor zbliża się do 50 tyś km przebiegu.

#18 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 czerwca 2010 - 19:06

Dziś doszedł interfejs i poszalałem trochę. Jedyne co udało mi się zdziałać to wywalenie jakiś starych błędów, które obecnie nie mają racji bytu.

Nowe to: E1041: (ERROR) Zbyt niskie ciśnienie gazu lub zbiornik gazowy pusty

Kod/Code= E1041
Rpm=750 rpm
Tb=2,68 ms
Tg=6,42 ms
P=0,29 bar
Pcol=0,31 bar
Tred=72,5 C
Tgas=62,8 C
Usupply=13,26 V

Dodam, że zbiornik pełen, na chwilę gaz się załączy i zapisuje mi jedynie ten błąd przy samoczynnym przełączeniu na benzynę.

Zrobię dziś jeszcze jedną próbę na zimnym bo gaż załączy się na dłużej i popatrzę coś więcej po parametrach/wykresach bo póki co nie wiele mogę odczytać.

#19 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwca 2010 - 21:43

Zaciera się jeden z elektrozaworów albo mapsensor się psuje/popsuł.

#20 OFFLINE   gregor198888

gregor198888
  • 86 postów
  • Dołączył: 20-07-2009

Napisany 10 czerwca 2010 - 19:16

Koledzy kupiłem zestaw naprawczy do reduktora genius 1500mbar .. i dalej LIPA , ale doszedłem ze całkiem nie chodzi mi jeden wtryskiwacz gazu .. niedawno chodził , a teraz zdechł mozliwe ze padał pomału i teraz padł całkiem ... potrzebuje pilnie wtryskiwacz kupic do Gazu ..na allegro są tylko po 200zł ... BO chyba sie tego nie czysci ?????