Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Wersje silników.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
85 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 grudnia 2009 - 14:45

no fajnie
w pierwszym linku ok , moze i sie zgodze (koncepcje znałem od ponad roku) ale dwa nastepne posiadają na oko (bo nie mozna jasno tego potwierdzic) identyczny silnik którego fotke wkleiłem
więc dużym prawdopodobieństwem jest "na płocie było napisane :pupa: , pogłaskałem i mi drzazga weszła :smiech:
Nie Twierdze że nie ma (by nikt nie zarzucił mi konstruowania nowego silnika) ale Nie widze naocznego potwierdzenia zastosowania BiTurbo ani miejsca na drugą Turbine i z tym się raczej większość zgodzi ...

#42 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 grudnia 2009 - 15:04

z opla najmocniejszy silnik 2.8 v6 turbo OPC ma/miał 280km


I tu się nie zgodzę,

Poczytajcie: http://www.g2.pl/new...ails.php?id=113

#43 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2009 - 15:06

Znalazłem
http://wysokieobroty...61,3053377.html

a w szczególności to:

Już prawie jestem gotów uwierzyć, że szumnie reklamowana podwójna turbosprężarka to biturbo. W rzeczywistości chodzi o to, że nie jeden, ale dwa przewody (z każdego rzędu cylindrów osobno) doprowadzają do niej spaliny.




 


#44 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 grudnia 2009 - 15:31

Panowie wdarł się błąd z mojej strony:o. Sorki za zamieszanie. Oczywiście miałem na myśli 2.8 turbo a jakoś przypadkiem tak się napisało chociaż nie miałem tego na myśli. Nie ma w serii w takim oplu biturbo. Te biturbo to mi w głowie siedzi bo choruję na rs4 2,7 właśnie z biturbo.;)

#45 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 grudnia 2009 - 16:56

no i problem prysł
NIE MA BiTurbo :smiech:

#46 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2009 - 00:23

no i problem prysł
NIE MA BiTurbo



to teraz już opla na bank zamkną za taką aferę :jump:

#47 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 grudnia 2009 - 00:27

opla jak opla ale za zaśmiecanie BiTurbami co poniektórzy dostaną :zolta_kartka:
;)

#48 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    vectra SRi3000

  • 54 postów
  • Dołączył: 17-05-2006
  • Skąd: Przywidz

Napisany 29 grudnia 2009 - 08:41

2.8 Bitubo (a gdzie one tam się zmieściły to ja nie wiem??)

zadne biturbo
poczytaj sobie o turbo montowanym w silniku 2,8 opla ;)
to nie dwie turbiny tylko jedna

#49 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 grudnia 2009 - 08:46

BiDlot SingielTurbo - chyba tak powinno się nazywać ten silniczek :smiech:
żeby było jeszcze śmieszniej to przy 70 konikach (mowa o 2.8 turbo OPC 280km) wiecej niż w CIĘŻKIEJ MV6ma tylko 1 secunde lepiej do 100km/h
gdzie tu rozum konstruowania takiej "bestii" ?
zaraz ktos powie że 1 sekunda to dużo
no dużo , ale nie na tak żeby to powalało zwłaszcza biorąc moją przygode pod uwagę ...

#50 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2009 - 10:00

BiDlot SingielTurbo - chyba tak powinno się nazywać ten silniczek :smiech:
żeby było jeszcze śmieszniej to przy 70 konikach (mowa o 2.8 turbo OPC 280km) wiecej niż w CIĘŻKIEJ MV6ma tylko 1 secunde lepiej do 100km/h
gdzie tu rozum konstruowania takiej "bestii" ?
zaraz ktos powie że 1 sekunda to dużo
no dużo , ale nie na tak żeby to powalało zwłaszcza biorąc moją przygode pod uwagę ...


Tak tylko przecietna MV6 z przebiegiem ~~350tys km nie trzyma już fabrycznych czasów, stąd ta widoczna w realiach, różnica w przyspieszeniu Omegi i Vectry :D

#51 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 grudnia 2009 - 10:05

no sorry
moja KROWA mysle ma powyżej 300tyś a poczytaj zdziwienie było potrójne :D
http://forum.omegakl...41&postcount=21

#52 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2009 - 15:52

no sorry
moja KROWA mysle ma powyżej 300tyś a poczytaj zdziwienie było potrójne :D
http://forum.omegakl...41&postcount=21


Może powiedziął że ma 2.0T a nie 2.8T?? :D



Omega B 3.0 V6 sedan VS. Vectra 2.8 V6 Turbo Kombi :)




I na tym poprzestańmy :)

#53 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 29 grudnia 2009 - 16:17

@Pit - powiem ci szczerze, jeśli mówisz o tej granatowej Asterce to nie chce mi się wierzyć żeby chłopaki ci odpuścili skoro mieli nagranie. Nie mówie ze tak nie mogło być, poprostu w to nie uwierzę. A te 600zł i 14 punktów to za co?

Na filmie widać przyspieszenie do jakis 100km/h, ciekawe jak to dalej idzie.

#54 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 grudnia 2009 - 21:59

tak po prostu może nie ale tak jak napisałem szczegóły pozostawie swojej wiadomości
i nie była to asterka a Vectra żekomo 2.8 v6 turbo (nie zaglądałem pod maske a przekazuje usłyszne od nich informacje)
co do nagrania - jest cos takiego jak art.41 KW który mówi iż funkcjonariusz podejmujący interwencje nie musi wymierzyć kary w postaci mandatu czy też skierowania do sądu grodzkiego a może zakończyć interwencje pouczeniem co również jest INTERWENCJĄ
tak wiec drodzy koledzy kierowcy , kierujcie sie zawsze cielęcym spojżeniem i bez głupiego gadania a może i wam się będzie szczęściło na drogach

Może powiedziął że ma 2.0T a nie 2.8T?? :D

wiesz , słowo MOŻE i MORZE brzmi identycznie ...
gdybyś mi to powiedział a nie napisał , usłyszałbyś : MORZE TO NIE BALIA Z WODĄ
jeśli ty masz ewentualnie problemy ze słuchem to nie znaczy że wszystkich powinieneś mierzyć swoją miarką ;)

#55 OFFLINE   cursor

cursor

    Audiodebil :P

  • 309 postów
  • Dołączył: 21-10-2006
  • Skąd: Racibórz

Napisany 29 grudnia 2009 - 22:13

Z28NEL i Z28NET różnią się prawdopodobnie tylko mapami.

Zajrzyjcie na stronę EDS'a. Oferuje ona chip do tych silników, dający 300KM.

Oba te silniki mają jedną suszarkę.
Patent był zastosowany wcześniej w x30xe, w saabie 9-5. Silnik miał tylko 200KM, ale wartość momentu i przebieg były znacznie lepsze.

#56 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 grudnia 2009 - 22:17

A te 600zł i 14 punktów to za co?

za nagraną jazde do 170km/h w terenie zabudowanym (inna sprawa że to była już łąka za wsią) , dalej już nie mierzyli i nie gonili a doszli mnie po jakiś 3-4 minutach jak zapominałem o "sprincie" i jechałem już prędkością patrolową 120km/h :D

#57 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 grudnia 2009 - 00:18

z życia wzięte na własnej skórze doświadczone ...
jechałem latem do katowic
20km przed , stanąłem na swiatłach za jakimś passatem na prawym pasie - byłem drugi swoją krowinką ze wszystkim seryjnym
lewy pas zajmowała jakaś mazda 626 a za nią (i to mnie troche dziwiło bo przód miał na wysokości moich lewych tylnych drzwi) "jakiś" opelek - wydawało mi się iż jest to nowa asterka
ruszył passacik , za nim ostro ja , i gdy tylko zrobiło się miejsce z mojej lewej - wskoczyłem przed mazdeczke i dalem ostro w pi.deczke :D
siadł mi na ***.czke ów opelek
ciągnąłem ostro do 170km i zgubiłem delikwenta , a że mam ciemniutkie szybki to prócz ogólnego zarysu nic nie widziałem w tylnej szybie
pogoniłem tak do 210/215 km/h i jak juz nikogo za mną nie widziałem zszedłem do prędkości patrolowej ~120km/h
raptem patrze w lusterka - DYSKOTEKA :police: w szybach owego opelka :smiech: mnie ogarnął jak to pięknie sie dałem podpuścić

nie było nad czym dyskutować bo panowie mieli równie uradowane miny co ja :D
po kilku przyjacielskich wymianach zdań padło z ust jednego : panie my tu mamy 2.8 v6 turbo i nie mogliśmy pana za cholere dojść - dobre te pana 3.2
zdziwienie było gdy wspomniałem że to 3.0 v6 z 96r. i jedynie 211kM nominalnie z fabryki wychodziło

zastanawiam się do dzisiaj : kiepski kierowca siedział w tej jak się później okazało Vectrze czy faktycznie omega ma lepszy potencjał i wystarczy spracowane 211kM by nie dać się policyjnemu videorejestratorowi

zaraz ktoś zapyta ile punktów i jaki mandat ...
mogłem przyjąć propozycje nie do odrzucenia i w sumie należało mi się 14punktów i 600zł , ale skończyło się na BARDZO przyjacielskiej rozmowie
szczegóły pozostawie do swojej wiadomości
fakt faktem , nastepnym razem moge się z TYMI panami ustawiać na sprint 2km ale już z zakładem xxx zł ;)


Pozwolicie że coś powiem.
Gratuluję koledze wyczynu bo tak każdemu na pewno się to nie udaje. Nie ubliżjąc koledze i jego omci do których mam wielki sentyment :) chciałbym powiedzieć że kolega nie miałby szans z taką Vectrą (2.8turbo)w normalnych okolicznościach. Zapewne jego autko jak widać to trzyma parametry fabryczne ale z taką Vectrą to nie powinien mieć szans normalnie. Jedyne wytłumaczenie tego to jest takie że kierowca w niebieskim mundurku dał ciała. Nie od dziś wiadomo że ten sćigający ma gorzej ponieważ ma zawsze jakąś zwłokę. Nie wiadomo jak daleko kolega uciekł zanim oni zaczęli go gonić. Następną rzeczą jest to że kolega najprawdopodobnie wie jak pociągnąć po obrotach :) i umie szybko biegi zmieniać, czego mógł nie zrobić Pan policjant w Vectrze. To się wiąże na pewno z większą zwłoką i trudniejszym dojściem uciekającego auta, każda sekunda zwłoki to sporo metrów jest przecież.

Na potwierdzenie mojej tezy powiem tyle że na codzień jeżdzę MB E320 CDI również i uważam że niemiałbym szans z tą vectrą nim a co dopiero omega 3.0 v6 w normalnych warunkach. Żeby nie było że ktoś powie że nie wiem jak chodzi oma 3.0. Wiem jak chodzi. Jeżdzi zdecydowanie lepiej od 2.5. Kilka miesięcy temu miałem przyjemność użytkować przez kilka dni omege bfl 3.0v6 i jest zdecydowana różnica w osiągach w porównaniu do 2.5 mojej. Morał z całej tej sytuacji jest taki że można mieć super szybkie autko, ale pomimo tego ktoś w słabszym autku jadąc bardziej umiejętnie pokaże ci wydech swojego autka.

#58 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 grudnia 2009 - 00:29

ale ja ZAZNACZYŁEM "zastanawiam się do dzisiaj : kiepski kierowca siedział w tej jak się później okazało Vectrze czy faktycznie omega ma lepszy potencjał i wystarczy spracowane 211kM by nie dać się policyjnemu videorejestratorowi"
skoro sie tego nie doczytałeś to masz problem w zrozumieniu całej reszty
podejżewam że twoje 320cdi objeżdża nie jedną MV6 chociażby z powodu powalającego momentu obrotowego (a w dieslach niestety liczy sie to bardziej) i z vectra też byś nie miał problemu :D
a jak byś uważnie czytał wątek to wyczytałbys kiedy panowie się ze mna przywitali a nie wbijał się miedzy młot a kowadło

#59 OFFLINE   BRYLANT

BRYLANT
  • 371 postów
  • Dołączył: 25-08-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2009 - 00:47

z vectra też byś nie miał problemu


Chyba za bardzo przeceniasz możliwości tego Mecha :wink:

Vectra
Przyspieszenie (od 0 do 100km/h [s]):6.9
Prędkość maksymalna [km/h]:250

Mercedes
Przyspieszenie (od 0 do 100km/h [s]):7,7
Prędkość maksymalna [km/h]:243

#60 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 grudnia 2009 - 00:53

temat rzeka
mam jeszcze E300td avangarde z 98r. - znasz ten silnik ??? 24v turbo diesel
prawie robi mv6 - prawie bo automat ...