Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Wersje silników.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
85 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 grudnia 2009 - 11:18

z życia wzięte na własnej skórze doświadczone ...
jechałem latem do katowic
20km przed , stanąłem na swiatłach za jakimś passatem na prawym pasie - byłem drugi swoją krowinką ze wszystkim seryjnym
lewy pas zajmowała jakaś mazda 626 a za nią (i to mnie troche dziwiło bo przód miał na wysokości moich lewych tylnych drzwi) "jakiś" opelek - wydawało mi się iż jest to nowa asterka
ruszył passacik , za nim ostro ja , i gdy tylko zrobiło się miejsce z mojej lewej - wskoczyłem przed mazdeczke i dalem ostro w pi.deczke :D
siadł mi na ***.czke ów opelek
ciągnąłem ostro do 170km i zgubiłem delikwenta , a że mam ciemniutkie szybki to prócz ogólnego zarysu nic nie widziałem w tylnej szybie
pogoniłem tak do 210/215 km/h i jak juz nikogo za mną nie widziałem zszedłem do prędkości patrolowej ~120km/h
raptem patrze w lusterka - DYSKOTEKA :police: w szybach owego opelka :smiech: mnie ogarnął jak to pięknie sie dałem podpuścić

nie było nad czym dyskutować bo panowie mieli równie uradowane miny co ja :D
po kilku przyjacielskich wymianach zdań padło z ust jednego : panie my tu mamy 2.8 v6 turbo i nie mogliśmy pana za cholere dojść - dobre te pana 3.2
zdziwienie było gdy wspomniałem że to 3.0 v6 z 96r. i jedynie 211kM nominalnie z fabryki wychodziło

zastanawiam się do dzisiaj : kiepski kierowca siedział w tej jak się później okazało Vectrze czy faktycznie omega ma lepszy potencjał i wystarczy spracowane 211kM by nie dać się policyjnemu videorejestratorowi

zaraz ktoś zapyta ile punktów i jaki mandat ...
mogłem przyjąć propozycje nie do odrzucenia i w sumie należało mi się 14punktów i 600zł , ale skończyło się na BARDZO przyjacielskiej rozmowie
szczegóły pozostawie do swojej wiadomości
fakt faktem , nastepnym razem moge się z TYMI panami ustawiać na sprint 2km ale już z zakładem xxx zł ;)

#22 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    vectra SRi3000

  • 54 postów
  • Dołączył: 17-05-2006
  • Skąd: Przywidz

Napisany 14 grudnia 2009 - 12:16

vectra OPC wcale demonem nie jest
ma lekko ponizej 7 do setki ;)
waga robi swoje
mysle ze podobnie sie zbiera bialas z silnikiem od omci ;)
do Porsche to jeszcze OPC troche brakuje

Rav z VU scigal sie z policjantami na probe :D
ma wstawiony silnik o vectry I30
nie dali rady ;)

#23 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 grudnia 2009 - 12:09

Ja pamiętam oglądałem wywiad chyba w TVN24 lub TNV Turbo z policjantem, który właśnie pokazywał że zakupili im Vectry C z silnikiem 3.2 i 340KM...
Przyśpieszenie coś koło 5-6 sekund do 100km/h i chyba 280km/h-300km/h V max
Myślę, ze większość Vectr C jeżdżących jako policyjne auta drogówki nie są aż tak mocne.

#24 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    vectra SRi3000

  • 54 postów
  • Dołączył: 17-05-2006
  • Skąd: Przywidz

Napisany 16 grudnia 2009 - 12:44

gosc chyba nie wiedzial co mowi ;)

#25 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 16 grudnia 2009 - 13:50

no prosze nawet nie wiedzialem ze jest 3.2 TURBO;) jeszcze troche i okaze sie ze Lotus zrobil omega B 3.2 twin turbo :D

#26 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 grudnia 2009 - 14:50

gosc chyba nie wiedzial co mowi ;)

Szczerze to bym uwierzył jakbym zobaczył te 3litry w Vectrze policyjnej z taką mocą. Lecz z drugiej strony nie ma żadnych powodów żeby w to nie wierzyć. I czy tam jest turbo czy nie to już żadna różnica.
Były też artykuły na temat takich Vectr, no ale oczywiście nie kolekcjonuje gazet , więc dowodów naocznych nie mam.

#27 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    vectra SRi3000

  • 54 postów
  • Dołączył: 17-05-2006
  • Skąd: Przywidz

Napisany 16 grudnia 2009 - 15:37

a ja nie uwierze
chyba ze ktos mi pokaze wyniki z hamowni
albo papiery na te przerobki
bo tak to ja moge w TV wystapic i powiedziec ze mam 350 koni pod maska
a znac sie nie musze ;)

#28 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 grudnia 2009 - 16:07

:brawo:
ja mam 569kM w swojej Corsie 0.9cm3 :smiech:
a tak na poważnie to prosze wszystkie wersje silników montowanych w niebiańskiej Viki
Benzynowe:
1.6 16V 100 KM
1.8 16V 122 KM
2.2 16V 147 KM
2.2 Direct 16V 155 KM
2.0 T 16V 175 KM
3.2 V6 211 KM
2.8 V6 Turbo 230, 250, 255 i 280 KM
Diesla:
2.0 DTI 16V 100 KM
2.2 DTI 16V 125 KM
1.9 CDTI 8V 100, 8V 120 i 16V 150 KM
3.0 CDTI V6 177 i 186 KM

pewnie ktoś dopisze że ma vectre Allaska Version ;) i 370kM ale na boga przecież zawsze można to sprawdzić co też z czystej ciekawości uczyniłem
wobec powyższego nic innego z fabryki nie wyszło a jeśli cokolwiek mocniejszego jeździ to już tylko dłubanina poprodukcyjna i WĄTPIE by nasza Policja chciała cokolwiek takiego kupować

#29 OFFLINE   waski-11

waski-11
  • 122 postów
  • Dołączył: 28-04-2009
  • Skąd: B D kolo Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2009 - 22:25

ok mam pytanko szły Omegi B 2.0i 20se o mocy 122KM ?

#30 OFFLINE   Pugi

Pugi

    OMEGA Fan rulez..

  • 145 postów
  • Dołączył: 01-12-2006
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 grudnia 2009 - 23:46

Co do Vectry to u mnie w miescie chodza historie ze nasi kochani niebiescy maja Vectre 2.8 Bitubo (a gdzie one tam się zmieściły to ja nie wiem??). I żaden z policyjnych mechaników nic przy niej nie może zrobić ze wszystkim jeżdżą do serwisu.

#31 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 grudnia 2009 - 01:50

Co do Vectry to u mnie w miescie chodza historie ze nasi kochani niebiescy maja Vectre 2.8 Bitubo (a gdzie one tam się zmieściły to ja nie wiem??). I żaden z policyjnych mechaników nic przy niej nie może zrobić ze wszystkim jeżdżą do serwisu.


Tak tak to prawdziwe historie. Silniczki 2.8 v6 biturbo 280KM też prawdziwe. Najczęściej można takie cuś spotkać właśnie w twoim rejonie od autostrady w kierunku nad morze, tą expresówka pocinają. Jak jeżdzisz tam to wystrzegaj się vectr C w sedanie.

#32 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 grudnia 2009 - 07:55

cyt.
Czyhają w ukryciu. Pojawiają się nagle, a ich "atak" jest zazwyczaj celny. Chociaż stoją na straży prawa, muszą czasem mocno wcisnąć gaz. Ich sekcja nazywana jest "grupą wideorejestratorów".

Tak można w kilku słowach opisać patrole Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji pracujące w nieoznakowanych radiowozach. Do swojej działalności potrzebują oczywiście umiejętności i dobrego sprzętu, który pozwoli im na szybkie reagowanie. Coraz częściej spotykane na naszych drogach mocne auta spowodowały, że o leciwych Polonezach służących do pościgu już zapomniano.

W Warszawie i okolicach niepodzielnie królują teraz Ford Mondeo, Opel Vectra oraz, co może być zaskoczeniem, motocykl BMW K 1200 GT. Można się zastanawiać, czy te trzy maszyny są w stanie podjąć "równorzędną walkę" z piratami drogowymi. Okazuje się, że tak, o czym świadczą liczba nakładanych mandatów karnych na niesfornych kierowców oraz kwoty uzyskiwane tą drogą. Wstępne wyliczenia wskazują, że po upływie zaledwie dwóch miesięcy koszt radiowozu wraz z wymaganym wyposażeniem zwraca się, i to mimo kosztownej eksploatacji. Sęk w tym, że pieniądze z kar nie trafiają do kasy policji.

Najnowszym nabytkiem stołecznej drogówki jest Opel Vectra. Ten dobrze znany samochód pod maską ma silnik o mocy 280 KM! Zdaniem sierżanta Jana Siwickiego po niewielkiej ingerencji można uzyskać o 40 KM więcej. Ale nie ma takiej potrzeby. Na pytanie, czy sprzęt, którym dysponuje stołeczna drogówka jest wystarczający, policjanci mówią jednogłośnie - przydałyby się samochody z napędem na cztery koła. Moc jest wystarczająca, ale problemy pojawiają się podczas opadów deszczu i w czasie zimy. Vectra V6 Turbo ma nad używanym przez policję Mondeo przewagę nie tylko dzięki mocy. Jest nieco oszczędniejsza, ma lepsze parametry, a w sytuacjach ekstremalnych można skorzystać z przycisku Sport. Wtedy zmienia się charakterystyka silnika, dzięki czemu można sprawniej przyspieszać, a dodatkowo utwardza się i tak już dość twarde zawieszenie.

Nieoznakowany Ford Mondeo to dobrze znana wersja ST 220 (oczywiście bez zewnętrznej stylizacji). Już sama nazwa sugeruje, że mamy do czynienia z autem o mocy 220 KM. A to wszystko z 3 litrów pojemności i sześciu cylindrów w układzie V. Godne uwagi osiągi powodują, że policja nie starała się nawet majstrować przy silniku i zwiększać jego mocy. Także zawieszenie pozostało seryjne. Nic dziwnego, w końcu każde Mondeo ST 220 ma usportowione nastawy. Jedyną ingerencją było zamontowanie ksenonowych reflektorów. Przy takich osiągach trudno się dziwić, że zużycie paliwa może przy szybkiej jeździe osiągnąć 30 l/100 km.

Jeszcze większe wrażenie robi nietypowy nabytek warszawskiej policji - motocykl BMW. Ta turystyczna maszyna służąca do szybkiego i komfortowego podróżowania doskonale spisuje się w roli nieoznakowanego pojazdu pościgowego. Przede wszystkim dlatego, że mało osób zdaje sobie sprawę, iż widoczny w lusterku wstecznym motor może być prowadzony przez policjanta na służbie. A jest to bardzo groźna broń w rękach doświadczonej osoby. Po kilku sekundach strzałka szybkościomierza mija 100 km/h. Ostatnią wartością jest 260 km/h i - jak mówi nam sierżant Krzysztof Barcikowski - spokojnie można "zamknąć" licznik. Co ciekawe, mimo bardzo dobrych osiągów zdarzają się przypadki, że niektórym kierowcom (i to nie tylko motocykli) udaje się uciec.

Sam sprzęt służący policjantom do rejestracji wykroczeń wygląda dość niepozornie - niewielka kamera umieszczona na desce rozdzielczej auta czy przedniej obudowie motocykla. Kamera podpięta jest do jednostki centralnej, wszystkimi funkcjami steruje się przy użyciu pilota. W bagażniku znajduje się dysk twardy, którego pojemność umożliwia zapis nawet blisko półtora miesiąca służby.

Wszystkich policjantów, którzy mogą poruszać się mocnymi pojazdami, jest w Warszawie zaledwie kilkudziesięciu. "Grupa wideorejestratorów" liczy 20 osób, z czego 16 policjantów na co dzień przeważnie jeździ samochodami. Reszta stanowi grupę motocyklową. O tym, czy dany policjant trafi do tej elitarnej grupy, decydują m.in. badania psychologiczne (czy np. kierowca ma obawy przed bardzo szybką
jazdą, niejednokrotnie na krawędzi ryzyka). Później każdy bierze udział w kursie.

Motocykliści uczą się w Centrum Szkolenia Policji w Legionowie. Pierwsze szlify zdobywają na maszynach terenowych, dopiero z czasem mogą trafić na pojazdy szosowe, aby na koniec starać się o przydział do "grupy wideorejestratorów".

Nieco inaczej wygląda szkolenie w przypadku kierowców aut. Część z nich, podobnie jak motocykliści, bierze udział w zajęciach TJS (Technika Jazdy Samochodem) w Legionowie. Pozostali szkolą się z funkcjonariuszami ABW. Tutaj nie tylko można doskonalić szybką jazdę
, ale też nauczyć si, jak wpaść w kontrolowany poślizg. Nauka trwa tydzień.

Niestety, nie ma możliwości doszkalania się policjantów, chyba że we własnym zakresie. O umiejętnościach swoich pracowników przekonana jest sama policja, która za zbędne uznała ubezpieczenia radiowozów, w przeciwieństwie do straży miejskiej, której auta są ubezpieczone. Dlatego też policjanci we własnym zakresie ubezpieczają
się od ryzyka uszkodzenia czy zniszczenia pojazdów, które przecież w czasie wykonywanej przez nich pracy
jest bardzo duże i niestety realne.

Także sami policjanci starają się szczególnie dbać o stan techniczny nieoznakowanych maszyn z wideorejestratorami. Praca "grupy wideorejestratorów" to jednak nie tylko ściganie niesfornych kierowców i osób, które swoją jazdą stwarzają ogromne zagrożenie.

Na pytanie o najpoważniejsze wykroczenie każdy z policjantów odpowiada, że codziennie zdarzają się skrajnie niebezpieczne przypadki, tym bardziej trudno wymienić jakąś jedną sytuację. Na porządku dziennym są przekroczenia prędkości o ponad 100 km/h. Ta tendencja nasila się szczególnie nocą. Niestety, wiele wykroczeń popełnianych jest również w niesprzyjających warunkach pogodowych. Wielu kierowców sądzi, że w czasie ulewy czy we mgle nie można dobrze zarejestrować obrazu. Nic bardziej mylnego. W przypadku sprzętu, którym dysponują policjanci, zawsze można skorzystać z funkcji rejestrowania w podczerwieni. Co prawda, kolory wtedy nie są oddane tak jak w trybie normalnym, ale bez kłopotu można nagrać wykroczenie i niezbędne dane potrzebne do zidentyfikowania samochodu i jego właściciela.

Zdarzają się jednak sytuacje nietypowe. - Kiedyś otrzymaliśmy wezwanie i musieliśmy przedostać się z okolic ronda Wiatraczna do wjazdu do Warszawy od strony Legionowa. Okazało się, że wjazd do stolicy jest zakorkowany, a w jednym z aut kobieta zaczęła rodzić. Szybko dojechaliśmy na miejsce i rozpoczęliśmy wyścig z czasem. Ponieważ sytuacja była poważna, naszym zadaniem było prowadzenie auta, w którym znajdowała się rodząca kobieta i jej mąż. Muszę przyznać, że byłem pełen podziwu dla tego kierowcy. Jechał jak zawodowiec, mijając stojące obok samochody na milimetry. Finał był szczęśliwy, bowiem zdążyliśmy dojechać do szpitala - mówi sierż. sztab. Robert Bojarski.

Sierż. Jan Siwicki wspomina inną ciekawą sytuację. Pewnego wieczoru policjanci w vectrze rozpoczęli pościg za przekraczającym prędkość kierowcą. Inny użytkownik
chciał być cwany i "przykleił się" do radiowozu. Miał pecha! Na trasie jeździło także opisywane przez nas Mondeo. Jakże wielkie było zdziwienie tego drugiego kierowcy, gdy został namierzony i ukarany.

Pracę policji usprawnia CB-Radio. Policjanci są świadomi, że kierowcy wiedzą, gdzie w tej chwili pracują. Niejednokrotnie pomagają kierowcom w znalezieniu drogi. Nie mogą natomiast stosować CB-Radia do wprowadzania pozostałych uczestników ruchu w błąd.

Francuzi mają 63 Imprezy WRX!
Czasy, kiedy na niemieckiej autostradzie można było spotkać radiowóz Porsche już minęły (ostatni egzemplarz zakończył służbę w 2004 roku). Teraz w Europie prym wiodą Włosi z Lamborghini Gallardo oraz Francuzi, którzy maj aż 63 Subaru Imprezy! Żandarmi z Grupy Szybkiego Reagowania to elitarny oddział liczący zaledwie 156 osób. Zanim funkcjonariusze do niego trafią, są specjalnie selekcjonowani (przechodzą m.in. sprawdzian umiejętności prowadzenia auta, testy psychologiczne). W czasie służby odbywają wiele regularnych szkoleń ekstremalnego prowadzenia samochodu. Ich umiejętności porównywalne są do posiadanych przez kierowców rajdowych. Do obowiązków żandarmów należy przede wszystkim patrolowanie autostrad, ale zdarzają się im także zadania specjalne - przewożenie leków ratujących życie czy chorych (gdy pogoda nie pozwala na korzystanie ze śmigłowców). Imprezy żandarmerii mają oczywiście napęd 4x4 i silniki o mocy 225 KM (V maks. 250 km/h).


takie moje odczucie że jeszcze paru zapaleńców i nie będzie biturbo ;)
zastanawiam sie czy faktycznie jest to OPC BiTurbo ...
na fotce poniżej widać jedną suszarke
czyżby drugiej nie było ?!

http://forum.omegakl...=1&d=1261985222

#33 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 grudnia 2009 - 10:14

silnik 2,8 występował w kilku wersjach mocy - od zdaje się 250 do ponad 300 KM. Być może tylko najmocniejsza wersja ma dwie dmuchawki

#34 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 grudnia 2009 - 10:31

skoro temat wersje silników.

Czym rózni sie 3,2, od 3,0 - moje pytanie odnosi sie tylko do pojemności.

Czy skok tłoka czy wieksza sr cylindra.

#35 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2009 - 10:51

skoro temat wersje silników.

Czym rózni sie 3,2, od 3,0 - moje pytanie odnosi sie tylko do pojemności.

Czy skok tłoka czy wieksza sr cylindra.


:szukaj:

http://forum.omegakl...ghlight=3.0 3.2
http://forum.omegakl...ghlight=3.0 3.2

#36 OFFLINE   Pugi

Pugi

    OMEGA Fan rulez..

  • 145 postów
  • Dołączył: 01-12-2006
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 grudnia 2009 - 11:57

To już sam zwariowałem. Tak jak Pit_Diablo zapodał fotkę wszędzie jest jedna turbina.W EPC tez nie ma innego silnika z dwiema dmuchawkami. Po za tym cały czas mnie nurtuje gdzie tam się mieściły by te dwie turbiny jak tam jeszcze chyba mniej miejsca jak w omedze. I o ile się nie mylę to nawet 3.0 CDTI ma jedna turbinę w tym samym miejscu co 2.8. I tylko jedno się nasuwa na myśl ze po prostu tam nie ma miejsca na dwie suszarki i jest jedna większa.

#37 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2009 - 12:21

Znalazłem informację o dwóch silnikach 2.8 turbo.
Jeden to Z28NEL o mocy 169kW oraz Z28NET i 188kW.

#38 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2009 - 12:28

zapomniałeś o Z28NEH
http://www.jiggaz.net/z28neh.html



 


#39 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 grudnia 2009 - 14:22

czyli jest jedna turbina (różne wielkości) i jeden silnik (różna konfiguracja wtrysków , elektroniki itp....)
więc skąd pojęcie BiTurbo ???
nigdzie namacalnego dowodu lub fotki innej niż przedstawiona nie znalazłem
wszelkie znalezione przezemnie informacje dotyczą silnika z jedną "suszarką" o różnej mocy
może ktoś z czystej ciekawości posiada fotke silnika (seryjnego-fabrycznego a nie dlubanego) z dwoma "suszareczkami"

silnik 2,8 występował w kilku wersjach mocy - od zdaje się 250 do ponad 300 KM. Być może tylko najmocniejsza wersja ma dwie dmuchawki


z opla najmocniejszy silnik 2.8 v6 turbo OPC ma/miał 280km i jedną TURBINE
zerszta konstrukcyjnie nie widze miejsca na drugą ;)

#40 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2009 - 14:31

a biturbo - to tu
http://www.mototu.pl...y&nadwozie=4 dr.

tu
http://www.otomoto.p...how&id=C8508191

i tu też
http://www.allegro.p...o_jak_nowa.html