Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

silnik 2.5 DTI bardzo długo się rozgrzewa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
121 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 15 grudnia 2009 - 17:54

no tak z tym ze mi płynu wcale nie ubywa i poziom trzyma jak powinno być... ;/

to ja sie zabiore za ten maly termostat a jak nie to trzeba bedzie zajrzec do tego dogrzewacza chociaz wg mnie on działa pracowac pracuje ale czy prawiwdlowo to nie wiem
a ten drugi termostat to dość łatwo sie wymiania czy znowu musze utopic 120zl jak za ten pierwszy ?


geshoo- jeżeli Ci nie ubywa płynu ze zbiorniczka znaczy że prawdopodobnie masz padnięty czujnik poziomu w zbiorniczku wyrównawczym. To jedna z przypadłości omegi. Osobiście tez to mam, tyle że u mnie to taka loteria, czyli przez miesiąc wcale albo 3 razy dziennie, ale tylko przy odpalaniu, nigdy w jeździe. Zapraszam do lektury:
http://forum.omegakl...t=coolant level i wielu wielu innych.

leovince najlepiej zaczni od dogrzewacza zobaczysz nie bedziesz zalowal po wlaczeniu auta nawet przy -10 juz po chwili leci cieple powietrze ok 3min jak stoi auto.potem wymien sobie ten takzwany maly termostat jak odkrecisz maskownice od silnika to go widac jest na samej gorze miedzy chlodnica a silnikiem taka jakby fajka z zaworkiem odpowietrzania ukladu chlodzacego ok 20 centymetrow kosztuje ok 120 zeta pozdrawiam


Czyli na pewno dogrzewacz padnięty, nawet dzisiaj... odpalam 5min skrobania a z nawiewów nadal zimno(-7*C na zewnątrz), poza tym to chyba nigdy nie miałem tak żeby z nawiewów leciało ciepłym na postoju(zimą), no chyba ze z 15min by stał :p

#42 OFFLINE   geshoo

geshoo
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-07-2009

Napisany 15 grudnia 2009 - 18:44

no tak co do zbiorniczka to zapomnialem zupelnie o tym i polaczylem jedno z drugim.. ok zbiornik nie jest drogi ale jaka pewnosc ze bedzie sprawny czujnik..
zamowilem na allegro ten drugi termostat ponawiam pytanko czy ciezko go samemu wymienic ?

#43 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2009 - 18:55

ok zbiornik nie jest drogi ale jaka pewnosc ze bedzie sprawny czujnik..

kolega ze skody umył zbiornik w myjce ultradzwiękowej i pomogło w skodowskim zbiorniku sa dwa druty, niewiem czy brud i jais nalot im przeszkadza ale tez mu świeciło ze malo płynu, umył go i problem z glowy. U mnie tez dogrzewacz nie działa i nawet pompka chyba niepracuje :(

#44 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 grudnia 2009 - 18:58

geshoo wymienisz go sam mowie o tym malym termostacie srobokrent i klucz chyba 8mm dwie sroby od gory i opaska odkrecasz i po robocie napewno sobie poradzisz a z tym plynem to sory bo myslalem ze ci ucieka pozdrawiam

#45 OFFLINE   geshoo

geshoo
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-07-2009

Napisany 15 grudnia 2009 - 19:02

no to spoko, to tylko czekac az przyjdzie i do roboty mam nadizeje ze na tym sie skończą problemy z dogrzewaniem silnika, bo w tym miesiacu juz dogrzewacza chocbym chcial to nie zrobie:)
dzieki za info
pozdr

#46 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 15 grudnia 2009 - 19:47

kolega ze skody umył zbiornik w myjce ultradzwiękowej i pomogło w skodowskim zbiorniku sa dwa druty, niewiem czy brud i jais nalot im przeszkadza ale tez mu świeciło ze malo płynu, umył go i problem z glowy. U mnie tez dogrzewacz nie działa i nawet pompka chyba niepracuje :(


Pompka to część dogrzewacza z obudową na której jest ta tabliczka z modelem itp?
Tak jak tutaj na pierwszym zdjęciu w opisie ? http://www.allegro.p...ga_2_5_dti.html

Ja właśnie tu usiłowałem wyczuć czy coś pompuje ....

#47 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 grudnia 2009 - 20:52

leovince,dogrzewacz i pompka to zestaw tak jak na zdjeciach co pokazales i ta pompka wlasnie pompuje rytmicznie ropke czuc takie pukanie a ta tabliczka z modelem to jest sterownik w obudowie wtyczka,wiazka kabelkow co wchodzi do obudowy mozna to tez wymienic po odkreceniu cwiartki dogrzewacza 4 sroby torksy o ta pomke wlasnie chodzi co ja widac na pierwszym planie z twojego linka

#48 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 15 grudnia 2009 - 21:40

leovince,dogrzewacz i pompka to zestaw tak jak na zdjeciach co pokazales i ta pompka wlasnie pompuje rytmicznie ropke czuc takie pukanie a ta tabliczka z modelem to jest sterownik w obudowie wtyczka,wiazka kabelkow co wchodzi do obudowy mozna to tez wymienic po odkreceniu cwiartki dogrzewacza 4 sroby torksy o ta pomke wlasnie chodzi co ja widac na pierwszym planie z twojego linka


Wielkie dzięki Hubi:) Juto ją jeszcze "pomacam" na zimnym odpalonym silniku. Jak nadal się nie odezwie to zapewne trzeba będzie odwiedzić jakiś zakład, tylko jaki? Zwykły mechanik pewnie nie będzie wiedział jak to naprawić, wiec trzeba odwiedzić ludzi zajmującymi się webasto itp

#49 OFFLINE   Hubi

Hubi
  • 85 postów
  • Dołączył: 04-07-2007
  • Skąd: ok.Poznania
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 grudnia 2009 - 22:38

raczej poszukaj servisu w okolicy hydronic lub eberspacher sprawdz wtyczke od pompki moze jest luzna niewcisnieta w google znajdziesz servis

#50 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2009 - 00:24

http://www.allegro.pl/item847153488_...a_2_5_dti.html

To nie jest dogrzewacz z 2.5DTI. Fabrycznie wychodziły piecyki o mocy grzewczej 5WATT, a nie 3W

geshoo, wymień drugi termostat (od chłodnicy spalin) i przy okazji odpowietrz układ chłodzenia za pomocą 3 srub, które do tego służą. Komunikat o niskim stanie płynu chłodniczego wywala przez padnięty czujnik w zbiorniczku wyrównawczym, można naprawić choć ja sam osobiście kupiłem używkę z TDS-a za 30zł i działa:)

Serwisowanie piecyka w ASO Eberspachera, to spory wydatek. Części zamienne można dostać na allegro za rozsądne pieniądze, a intrukcje jak zdiagnozować i rozebrać piecyk znajdziesz na youtubie

#51 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2009 - 16:59

To nie jest dogrzewacz z 2.5DTI. Fabrycznie wychodziły piecyki o mocy grzewczej 5WATT, a nie 3W

kogut ja mam dokładnie taki jak na tej aukcji o mocy 3 kW, jak ktos potrzebuje to mam serwisówkę tego pieca i innych.

#52 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2009 - 22:15

mam dokładnie taki jak na tej aukcji o mocy 3 kW


Dziwne, ja mam D5WS i raczej taki był montowany seryjnie.

#53 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 22 grudnia 2009 - 12:14

Panowie, po przeczytaniu wątku obserowałem przez pare dni jak to u mnie wyglada, a wiec:
na początek pare założeń: sobota 19.12.2009, na dworze -12.; nawiew ustawiony na szybe i pasażerów. Minimalne obroty dmuchawy, tryb ECO. Temperatura 20 stopni.
Po około 1,5 km już było czuć cieplejsze powietrze z nawiewów, po 6 km wskazówka się lekko podniosła... Temperatura otwarcia termostatu u mnie to 85 stopni.
W środku mielismy ciepło, ale żeby osiągnac 90 stopni musiałem przejechać ok 20-23km. Wydaje mi się to strasznie dużo...
Czy u Was (innych uzytkowników DTI) tez jest taki problem, zeby osiągnać 90 stopni?
Dodam, ze jak juz złapie to trzyma, ale trwa to w nieskończoność. W normalnej jeździe po mieście nie ma szans na taką temperature w krótkim czasie.

Tak się zastanawiam, czy to możę nie jest wina małego termostatu. Jego nie wymieniałem i może nie trzymać parametrów.
Jak jest u Was?

PS: wczoraj przy temp. ok -3, ciepło w kabinie robiło się po 1-2 km, wiec "piec" na pewno działa, ale temp, silnika rośnie bardzo opornie....

#54 OFFLINE   geshoo

geshoo
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-07-2009

Napisany 22 grudnia 2009 - 15:43

ja nadal czekam na swoj maly termostat bo ten "duzy " wymienilem i procz tego ze wymienilem to sie nic nie zmienilo a 90stopni to tej zimy nie widzialem dogrzewacz tak jak i u ciebie po chwili daje cieple powietrze ale ciagnie do troche powyzej 75 i tyle wiec termostat ten drugi trzeba wymienic i miejmy nadizeje ze to zalatwi sprawe

#55 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2009 - 16:40

Dziwne, ja mam D5WS i raczej taki był montowany seryjnie.

Kogut ja mam dogrzewacz D3WZ i to też jest na pewno seria z możliwością rozbudowy do ogrzewania postojowego z zegarem sterującym.
Problem jest w serwisowaniu tego urządzenia:(
Jako ,że u mnie dogrzewacz nie działa pojechałem ostatnio do niby autoryzowanego serwisu EBERSPACHERA. Umówiłem się telefonicznie na konkretną godzinę, Przyjechałem , podniosłem maskę a mechanik zrobił wielkie oczy:o i powiedział "ojojoj" i podrapał się po głowie:D Po pół godzinie szukania nad i pod samochodem oraz szukania wiązek i wtyczek postawił diagnozę- tylko autoryzowany serwis opla...
Teraz pytanie czy znacie jakiegoś ogarniętego mechanika z Opola lub okolic, który jest w stanie naprawić mi ten dogrzewacz??

#56 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2009 - 16:55

PS: wczoraj przy temp. ok -3, ciepło w kabinie robiło się po 1-2 km, wiec "piec" na pewno działa, ale temp, silnika rośnie bardzo opornie....

tak to ja mam bez sprawnego dogrzewacza a ostatnio jadąc do gogolina to jest jakieś 40 km w jedną stronę, w aucie ukrop jak cholera powietrze z nawiewow parzy a wskazowka od temp ledwo sie poderwala

Teraz pytanie czy znacie jakiegoś ogarniętego mechanika z Opola lub okolic, który jest w stanie naprawić mi ten dogrzewacz??

Radek w którymś wątku zamieściłem serwisówkę do tego podgrzewacza i innych, ja jak znajdę chwile wolnego to wyciągam mój piec i go rozbebeszam i przez jakiś czas jeżdżę bez niego, patrząc w tą serwisówkę to niejest jakieś skomplikowane gorzej jak sterownik zdechł to juz wtedy lipa.

#57 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 grudnia 2009 - 17:07

nie mam webasto, więc nie sprawdzałem, ale zauważyłem że w OpelScanner jest opcja połączenia się z ogrzewaniem postojowym, więc może w ten sposób można odczytać błędy dogrzewacza?

#58 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 22 grudnia 2009 - 19:04

ja nadal czekam na swoj maly termostat bo ten "duzy " wymienilem i procz tego ze wymienilem to sie nic nie zmienilo a 90stopni to tej zimy nie widzialem dogrzewacz tak jak i u ciebie po chwili daje cieple powietrze ale ciagnie do troche powyzej 75 i tyle wiec termostat ten drugi trzeba wymienic i miejmy nadizeje ze to zalatwi sprawe


Koledzy
Dwa dni temu na -14 stopniowym mrozie pod blokiem wymieniłem mały termostat AGR (ten do spalin). W sumie łatwa robota, ale trzeba odpiać przewód podciśnienia, żeby odkręcić jednąśrubkę termosu więc radzę uzbroić siew stosownaopaskę zapasową.
W każdym razie przed wymianą wskazówke na 90stC to widziałem w upalne lato jadąc po mieście a w zimie przy -14stC miałem calutką chłodnicę zasłoniętą plastikiem i ledwo na trasie osiągałem 75stC po przejechaniu 50km a 80stC to już naprawdę w korku pod górę.
/teraz po wymianie tego termosu silnik zagrzewa się szybciutko i 90stC przy -14stC mrozie osiągam w 5km !!!
Co istotne teraz nieważne jaka jest temp. na zewnątrz i nie ważne w jakich warunkach i gdzie jadę - cały czas jest 90stC - rewelacja, cieplutko i co ważne pewnie zacznie mniej palić.

Polecam wymianę obu termostatów na raz i problem z głowy.
Rafał

kogut ja mam dokładnie taki jak na tej aukcji o mocy 3 kW, jak ktos potrzebuje to mam serwisówkę tego pieca i innych.


DamianSZ
Czy możesz proszę podesłać tę serwisówkę na email: rafjaw2006@yahoo.pl
Próbowałem ściągnąć link który załączyłeś, ale wywala jakiś błąd przy otwieraniu pliku i lipa.
Wcześniej mój dogrzewacz działała jak należy a tej zimy ani go nie słyszę, ani dym spod auta nie leci, a lubię mieć wszystko sprawne więc będę wdzieczny za help.
Pozdro i dzięki z góry
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#59 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2009 - 20:04

nie mam webasto, więc nie sprawdzałem, ale zauważyłem że w OpelScanner jest opcja połączenia się z ogrzewaniem postojowym, więc może w ten sposób można odczytać błędy dogrzewacza?

OS i OP-COM przy próbie połączenia z dogrzewaczem wywala błąd że nieznalazł sterownika, ktoś nawet pisał że w ASO mieli z tym problem.

#60 OFFLINE   Tiger1980

Tiger1980
  • 75 postów
  • Dołączył: 14-07-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp

Napisany 22 grudnia 2009 - 20:56

Koledzy


Polecam wymianę obu termostatów na raz i problem z głowy.
Rafał


zgadzam się z Tobą, ale łudziłem się, że może tym razem jednak nie bedzie takiej potrzeby. Czeka mnie w takim razie wymiana małego termostatu. Odłoże to jednak na przyszły rok. Jakos dam radę jeszcze

Sasik,

a płynu nie musiałeś trochę z układu upuścic??