Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy warto i czy jest sens czyścić Intercooler


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
57 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 marca 2010 - 18:47

Benzyna ekstrakcyjna, ilość jak najwięcej, u mnie poszedł tylko litr, bo sklep był już zamknięty, ale najlepiej mieć 2 litry pod ręką. Najlepiej zalać od razu litrem ekstrakcyjnej, zaślepić wejścia do IC i potrząsać we wszystkich kierunkach, tak z 3 minuty. Po tym całość wylać, czynność powtórzyć. Następnie zalać ciepłą wodą z płynem do naczyń, znów potrząsać, wylać. Teraz trzeba go wyczyścić samą wodą, póki nie przestanie wylatywać piana.

U mnie po tym trochę spadło spalanie.

#22 OFFLINE   redies

redies

    honor&patria

  • 638 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Brzeziny
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 marca 2010 - 20:45

ja już jestem po płukaniu , zrobiłem to benzyną poszło około 5 litrów oraz sprężone ciśnienie na zewnątrz czy lepiej idzie oraz czy mniejsze spalanie tego jeszcze nie wiem będę dopiero testował.

#23 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 08 marca 2010 - 23:29

zgadza się bo było przejście i przypuszczam że kolega ma przypływkę a Ty jej nie masz możesz użyć wszystkiego co stosuje się do mycia silników lub benzyny ekstrakcyjnej


Z tego co wiem to przeplywki montowali chyba od 96

#24 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 marca 2010 - 07:13

chyba od 96

rok modelowy 96

#25 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2010 - 07:44

Niedawno czyściłem intercooler i sam demontaż wiatraka z chłodniczki sprawił dużo problemów. Trzy śruby mocujące wiatrak z uchwytem przeciąłem bo nie dało się ich odkręcić, dodatkowo rozwiercałem dwie śruby( mocujące wiatrak ) w samej chłodnicy, ponieważ nakrętki obracały się w plastikowych uchwytach, a nie da się ich niczym przytrzymać.
Silniczka nie udało mi się rozebrać, ale go trochę rozruszałem, nasmarowałem i działa:jump:
Bezpiecznik od intercoolera wymieniłem na nowy, bo wcześniej zastany wiatrak go przepalał. Zobaczę czy wiatrak zadziała jak przyjdą większe upały...
Intercooler wymyłem w nitro a później gorącą wodą i ludwikiem. Ważne żeby po takim zabiegu wszystka woda odparowała ze środka.
Po wyczyszczeniu spalanie chwilowe na biegu jałowym na rozgrzanym silniku 0.6l/h:o
Kilka fotek z czyszczenia:)

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#26 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 maja 2010 - 12:38

Po wyczyszczeniu spalanie chwilowe na biegu jałowym na rozgrzanym silniku 0.6l/h:o


A ile miałeś przed czyszczeniem?

#27 OFFLINE   radza

radza
  • 238 postów
  • Dołączył: 20-01-2009
  • Skąd: Opole . . . . . . . . Y25DT & C3.0SEJ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2010 - 14:25

A ile miałeś przed czyszczeniem?


Wcześniej 0,8-0,7 l/h po wyczyszczeniu spalanie na jałowym spadło. Przejechałem około 1000km głównie w mieście i na krótkich dystansach i średnie spalanie 8,7l/100 :)

#28 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 maja 2010 - 15:47

Wcześniej 0,8-0,7 l/h po wyczyszczeniu spalanie na jałowym spadło. Przejechałem około 1000km głównie w mieście i na krótkich dystansach i średnie spalanie 8,7l/100 :)


Zatem trzeba mi będzie zderzak zrywać. Ale takiego wyniku:shock: zużycia paliwa jak Ty, napewno nie osiągnę, niestety to w tym "wózku" nie realne. W trasie tak, ale w mieście? Może w manualu, w konkurencji "jazda na kropelce";)

#29 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 13 maja 2010 - 22:15

Wcześniej 0,8-0,7 l/h po wyczyszczeniu spalanie na jałowym spadło. Przejechałem około 1000km głównie w mieście i na krótkich dystansach i średnie spalanie 8,7l/100 :)


Dziwna sprawa ale to może mieć sens. Zimniejsze powietrze szczególnie po mieście czyta czujnik a komp koryguje korzystniej dawkę :) Ja też muszę się za to wziąść bo mam silnik spalony :( . Ciekawe jak nie da go rady naprawić to mam silniczki od wentylatorów chłodnic z Lanosa, Poloneza więc może coś się stworzy :) (ten z lanosa ty by stykał coś tak widzę :) )
P.S.
Jakby co to widzę, że od fiata "pandoliny" silniczek by podszedł http://www.allegro.p...fiat_panda.html

#30 OFFLINE   miha

miha
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 maja 2010 - 20:15

Właśnie. Jak sprawdzić czy działa ten wentylator na chłodnicy intercoolera,bez jego wyciągania. Z tego co widze to u mnie nic się nie kręci. Kiedy on powinien zacząć kręcić? Czy jak gorący silnik,czy jak? Bo na postoju patrzyłem,żona gazowała ,temp. 80st a wentylator stoi.

#31 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2010 - 21:15

Jak sprawdzić czy działa ten wentylator na chłodnicy intercoolera,bez jego wyciągania

wystarczy sprawdzić bezpiecznik w trójkątnej skrzynce w przedziale silnika jak jest spalony to niedziała na bank

#32 OFFLINE   miha

miha
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 maja 2010 - 21:41

Przejeb... się do auta i bezpiecznik okazuje się cały. Nie wiedziałem który to sprawdziłem wszystkie.
Nie chcę Cię chwalić DamianieSz ale widzę po Twoich postach że Ty kumaty zawodnik jesteś w tych Omegach naszych.Szkoda że tak daleko mieszkasz bo normalnie nie tylko zimne piwo byśmy razem wypili przy naprawach mojej omegi.

#33 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 15 maja 2010 - 23:28

Przejeb... się do auta
i bezpiecznik okazuje się cały.


Wsadź łapę tam gdzie jest złącze wentylatora i wyciągnij wtykę i rozłącz ją (masz to na zdjęciach wcześniej tylko zdejmij nadkole) i zobacz miernikiem czy wentylator ma przejście ewentualnie podepnij go na krótko.

A ja mam inny plan teraz u siebie :) Założę wentylator od lanosa (cały z ramką już przyciąłem pod wymiar :) ) z tyłu intercoolera między chłodniczką a nadkolem i podłączę zamiast zepsutego oryginału ( przymocuje "stripsami") już ponawiercałem wszytko teraz tylko czeka na chwilę wolnego i "final countdown" :)

#34 OFFLINE   jfk123

jfk123
  • 34 postów
  • Dołączył: 30-09-2009

Napisany 16 maja 2010 - 00:12

No i jak efekty po wyczyszczeniu IC? Bo ja sie chce za to zabrac ale to troche duzo roboty wiec pytam czy warto? Moc wzrosla, spalanie spadlo?

#35 OFFLINE   miha

miha
  • 118 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 maja 2010 - 08:48

Pozostaje jeszcze jedno zasadnicze pytanie. Kiedy i w jakich warunkach ten wentylator powinien się załączyć i kręcić.

#36 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2010 - 10:23

Pozostaje jeszcze jedno zasadnicze pytanie. Kiedy i w jakich warunkach ten wentylator powinien się załączyć i kręcić.

no i tu masz racje ponoc on włącza się w momencie jak wentyle od klimy wspomagają chłodzenie, możesz też ręką i śrubokrętem przez otwór we wlocie zderzaka zobaczyć czy się wogóle rusza.

#37 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 16 maja 2010 - 13:45

no i tu masz racje ponoc on włącza się w momencie jak wentyle od klimy wspomagają chłodzenie, możesz też ręką i śrubokrętem przez otwór we wlocie zderzaka zobaczyć czy się wogóle rusza.


Dokladnie to u mnie tak jest wlancza sie razem z klima.

#38 OFFLINE   idolek27

idolek27
  • 76 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 17 maja 2010 - 18:13

On obraca się razem z wiatrakami klimatyzacji powyżej 95st (lub pow.97st już nie pamiętam dokładnie) i dodaje chłodne powietrze do zwiększenia mocy. ja w sobotę wyjmowałem chłodnice zajeło mi to godzinkę ale wiem że wiatrak był przytarty ale podłoaczyłem go na krótko rozruszałem nasmarowałem i jest git

#39 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 17 maja 2010 - 18:49

On obraca się razem z wiatrakami klimatyzacji powyżej 95st (lub pow.97st już nie pamiętam dokładnie) i dodaje chłodne powietrze do zwiększenia mocy. ja w sobotę wyjmowałem chłodnice zajeło mi to godzinkę ale wiem że wiatrak był przytarty ale podłoaczyłem go na krótko rozruszałem nasmarowałem i jest git


W manualnej klimie nie ma znaczenia temperatura silnika wlanczasz i wentylatory ruszaja razem z coolerem,nie wiem jak w klimatroniku.

#40 OFFLINE   idolek27

idolek27
  • 76 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 18 maja 2010 - 17:24

vis ja mam wiatrak sprawny,i sprawdzałem bezpiecznik i okazuje się że nie obraca się z wiatrakami klimy ,co morze być